Ήμουν από εκείνους που υποστήριξαν κάποτε πως το τρένο πρέπει να περάσει έξω από την πόλη. Έκανα λάθος το παραδέχομαι. Το σύγχρονο τρένο η σιδηροδρομική Εγνατία πρέπει να περάσει κοντά από την πόλη όπως περνούσε η παλιά. Το πώς ακριβώς, θα το πουν οι ειδικοί. Πρέπει να περάσει αφού δεν πέρασε η οδική Εγνατία. Πρέπει να περάσει για λόγους ψυχολογικούς, συμβολικούς και όχι μόνο γιατί έτσι γίνεται στις ευρωπαϊκές πόλεις.
Πρέπει, για να βλέπουν οι επιβάτες την πόλη από το παράθυρο, για να ακούν έστω «επόμενη στάση Κοζάνη» και ας κατεβαίνουν – ανεβαίνουν ελάχιστοι, θα είμαστε βλέπετε στη μεταβιομηχανική εποχή. Θέλω να μην ξαναγίνει αυτό που έγινε με τη Λαμία. Της πήρε τη δόξα το Λιανοκλάδι, όχι ότι έχω κάτι με τα Κοίλα.
Παρεμπιπτόντως διάβασα στο site ¨ypodomes¨ δυο τρεις ειδήσεις για τον σύγχρονο σιδηρόδρομο που αφορούν έμμεσα την περιοχή μας. Είδηση πρώτη «Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία: «τρέχουν οι μελέτες για τη νέα γραμμή Θεσσαλονίκη Καβάλα». Θα γίνει από το μηδέν και θα έχει ως σκοπό να συντομευτεί κατά πολύ ο χρόνος. Είδηση δεύτερη το Περιφερειακό Συμβούλιο Ηπείρου αποφάσισε ομόφωνα να διεκδικήσει την δυτική σιδηροδρομική Εγνατία για τους δικούς του λόγους συμφέροντος περιοχής. Είδηση τρίτη: «Ενεργοποιείται η γραμμή Κόρινθος Ναύπλιο – φέτος η δημοπράτηση του έργου». Θα ακολουθήσουν δεύτερη και τρίτη φάση που περιλαμβάνει τη γραμμή μέχρι την Τρίπολη και την Καλαμάτα.
Γνωρίζω το ενδιαφέρον των πολιτικών της περιοχής για την σύνδεση Κοζάνης – Καλαμπάκας. Έχει χυθεί πολύ μελάνη για το τόσο αναγκαίο για την περιοχή της Δ. Μακεδονίας έργο. Το τελευταίο σχετικό άρθρο μηχανικού το διάβασα με ενδιαφέρον μόλις πριν λίγες μέρες στον τοπικό τύπο. Το τμήμα Κοζάνης – Καλαμπάκας είναι το έτερο νέο που υπολείπεται. Όμως μέχρι στιγμής δεν έγινε τίποτα
Τα οικονομοτεχνικά στοιχεία δεν με ενδιαφέρουν δεν είμαι άλλωστε ο ειδικός να τα αξιολογήσει. Πλην του ότι να παραμείνει ο ίδιος σταθμός στην πόλη και η ίδια γραμμή με τις ανάλογες φυσικά προσαρμογές. Ορθώς η προηγούμενη δημοτική αρχή αποφάσισε την ανάπλαση της περιοχής γύρω από τον σταθμό παρά τις όποιες επιφυλάξεις μπορεί να έχει κάποιος στον τρόπο της ανάπλασης.
Όμως μέχρι στιγμής δεν βλέπω αναζωπύρωση της διεκδίκησης του αιτήματος από τους φορείς της περιοχής. Έπρεπε μετά τις εξελίξεις στην ανατολική σιδηροδρομική Εγνατία και την δυτικότερη από εμάς, «να φάει η μύγα σίδερο και το κουνούπι ατσάλι». Ιδιαίτερα μετά την παύση της παραγωγικής δραστηριότητας της ΔΕΗ στην περιοχή και τις υποσχέσεις που δίνονται περί «δίκαιης μετάβασης».
Το λιγότερο που θα περίμενε κανείς είναι τα συμβούλια της δυτικής σιδηροδρομικής Εγνατίας να πάρουν από κοινού απόφαση για να είναι η απόφαση πιο ισχυρή. Δεν μπορώ να καταλάβω πώς δύο περιφερειάρχες όμορων περιφερειών δεν μιλούν στο τηλέφωνο για σοβαρά θέματα που αφορούν τους πολίτες και των δύο περιφερειών. Θέλω να πιστεύω πως έχουν σχέδιο κοινής δράσης και απλά δεν το ανακοίνωσαν. Θέλω να πιστεύω πως και οι φορείς έχουν σχέδιο. Επιμελητήρια, σωματεία, ο πρώτος βαθμός αυτοδιοίκησης και φυσικά οι βουλευτές, κυβερνητικοί μάλιστα στη μεγάλη τους πλειοψηφία.
Η κυβέρνηση δεν μπορεί να κλείνει τις λιθανθρακικές μονάδες της περιοχής για λόγους κλιματικής αλλαγής, όπως τουλάχιστον ισχυρίζεται, να βάζει την περιοχή σε βαθιά οικονομική κρίση και να μην προωθεί ταυτόχρονα σε όλο της το μήκος την σιδηροδρομική Εγνατία για τους ίδιους ακριβώς λόγους. Τους λόγους επαναλαμβάνω, της κλιματικής αλλαγής – οι μεταφορές αντιπροσωπεύουν το 30% περίπου των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Αν δεν το πράξει θα επαληθεύσει όσους την κατηγορούν πως το κάνει για άλλους λόγους, τους γνωστούς, που θα της κάνω τη χάρη να μην επαναλάβω.
Αν το τμήμα Κοζάνης – Καλαμπάκας δεν γίνει και τώρα, ουδέποτε θα γίνει και οι ευθύνες τιτλούχων και παραγόντων θα είναι πολλές. Δικαιολογίες και ελαφρυντικά για ολιγωρία, αδράνεια και αδιαφορία ουδεμία θέση θα έχουν.
ΚΟΖΑΝΗ 05 – 06 – 2020
Τρένο ή τραίνο ; Αυτί ή αφτί ; Αυγό ή αβγό ;
το πας η σε παει; και αν σε παει που σε παει; και να το πας που το πας τα πσαρι ασφαλως
είσι πέρπερας ή πέρπιρας?
Το θέμα είναι αρκετά πιο προχωρημένο. Ας μιλήσει κάποιος με τον ΟΣΕ. Υπάρχει σχεδιασμός Κοζάνης- Θεσσαλονίκης.
Η ευρωπαϊκή ένωση έχει τα σχέδια της που αφορούν και τη χώρα μας και τη Δυτική Βαλκανική καθώς και την περιφέρεια μας σε σχέση με τις γειτονικές χώρες . Τα στοιχεία μπορεί να τα.βρει κανεις και στο διαδίκτυο και στον ΟΣΕ . Το ζητούμενο είναι ποτε και πως θα βάλουμε εμείς σαν περιφέρεια Δ Μ τη δίκη μας πρόταση για να τρέξει διεκδικώντας με ρεαλισμό αλλά και με προοπτική τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο στη μεταλιγνιτική περίοδο που δεν δίνει κανενα ρύπο ..!
Η Εγνατία είναι μακριά από την Κοζάνη ?? Από ήθελες από κάτω από το μπαλκόνι σου ?? Τι τρένο και ας μη κατεβαίνει κανένας ?? Ότι να ναι …Θα πει το ψωμί ψωμάκι η Κοζάνη και εσύ ονειρεύεσαι τρένα …
Πριν από 42 χρόνια ένας αναπληρωτής καθηγητής που είχα στη σχολή που φοιτούσα στον Πειραιά, ο οποίος παράλληλα ήταν τότε, και προϊστάμενος στο υπουργείο συγκοινωνιών, μας είχε πει ότι όταν μετά την μεταπολίτευση το 1974 που θέλησαν να αναπτύξουν τον σιδηρόδρομο στην Ελλάδα βρήκαν διακρατική συμφωνία μεταξύ Ελλάδος και των εταιρειών ελαστικών αυτοκινήτων που δέσμευε την χώρα μας για 100 χρόνια, να μην αναπτύξει τον σιδηρόδρομο. Τότε δεν τον είχα πιστέψει. Αλλά από τότε μέχρι σήμερα η αλήθεια είναι ότι: μόνο υποβάθμιση έχει γίνει στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Τα συμπεράσματα δικά σας !!!.
Και κάτι ακόμη. Από μικρό παιδάκι ακούω, βλέπω και πληρώνουμε μελέτες και σχέδια για την σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας – Κοζάνης.
Πόσες φορές άραγε θα τα πληρώσουμε ακόμα ;;;
Εμενα παλι ενας καθηγητης μου στη σχολη μου ειχε πει οτι εγινε συμφωνία με τους εκτροφεις μουλαριών να μην αναπτυχτει η ελληνικη αυτοκινητοβιομηχανια.