«Λόγω του κορονοϊού, οι μαθητές πέρασαν μια δύσκολη περίοδο, που για τα παιδιά της Γ΄ Λυκείου γίνεται ακόμα μεγαλύτερη, καθώς επιπλέον, έχουν να διαχειριστούν και το άγχος των πανελλαδικών εξετάσεων, που αποτελεί σταθμό στη ζωή τους. Σκεφτείτε, τη ψυχολογία των μαθητών και πόσο δυσκολεύτηκαν να ανταπεξέλθουν, όταν στις 11 Μαρτίου, αποφασίστηκε να κλείσουν τα σχολεία και τα φροντιστήρια. Εμείς είχαμε να διαχειριστούμε δύο πράγματα, το ένα ήταν το κομμάτι της εκπαίδευσης και το άλλο το ψυχολογικό. Εκεί οι καθηγητές ήταν δίπλα τους, έτσι ώστε και τα παιδιά και οι γονείς τους να νιώσουν ασφάλεια. Στατιστικά το 97% των μαθητών της Γ’ Λυκείου πηγαίνουν σε φροντιστήρια. Κρίνοντας από το δικό μας όμιλο που η ύλη είχε καλυφθεί κατά 100% μέχρι το Φεβρουάριο, προβλήματα για την κάλυψη της ύλης δεν αντιμετωπίστηκαν. Επιπλέον, δεν χάσαμε κανένα μάθημα, καθώς εδώ και πολλά χρόνια λειτουργούμε με νέες τεχνολογίες, όπως διαδραστικούς πίνακες, βραβευμένη ψηφιακή πλατφόρμα, ηλεκτρονικές γραφίδες κ.λπ, ενώ σχεδόν 70 τίτλοι βιβλίων του φροντιστηρίου μας είναι ψηφιοποιημένοι, με αποτέλεσμα τα παιδιά να συνεχίσουν τα μαθήματα τους κανονικά, σαν να ήταν κοντά μας».
Η ψηφιακή τεχνολογία στο ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
«Εδώ και 7 χρόνια, ο όμιλος φροντιστηρίων ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ, λειτουργεί με νέες τεχνολογίες. Από τις 12 Μαρτίου και μετά αυτό το συμπληρωματικό δεδομένο που είχαμε για να δώσουμε περισσότερα κίνητρα στην εκπαίδευση των παιδιών, απέκτησε πρωταγωνιστικό ρόλο, με αποτέλεσμα από την πρώτη μέρα που σταμάτησαν όλες οι εκπαιδευτικές δομές στην Ελλάδα, στο δικό μας φροντιστήριο ξεκίνησαν τα διαδικτυακά μαθήματα και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό, που παίρναμε και απουσίες ηλεκτρονικά, καθώς τηρήθηκε όλο το πρόγραμμα των σπουδών στο ακέραιο»
Οι αλλαγές που έρχονται στα φροντιστήρια
«Οι αλλαγές που εφαρμόζουμε, λόγω των νέων συνθηκών, είναι ότι ισχυροποιούμε περισσότερο το κομμάτι της διαδικτυακής εκπαίδευσης. Τα τμήματά μας ήταν πάντα ολιγομελή, περίπου 6 με 7 άτομα. Θα γίνουν όμως ακόμα πιο ολιγομελή και ίσως προχωρήσουμε και σε ένα σύστημα μικτής εκπαίδευσης, όπου κάποια παιδιά θα είναι στο τμήμα και τα υπόλοιπα εναλλάξ θα παρακολουθούν εξ’ αποστάσεως το μάθημα. Παγκοσμίως τα δια ζώσης μαθήματα δεν μπορούν να αντικατασταθούν, αυτό όμως που μπορεί να γίνει είναι να εφαρμοστεί ένα μικτό σύστημα εκπαίδευσης, με δια ζώσης και εξ’ αποστάσεως μαθήματα, καθώς υπάρχουν γονείς, που για τους δικούς τους ευαίσθητους λόγους, αποφασίζουν να μην στείλουν τα παιδιά στο σχολείο ή το φροντιστήριο».
Τι θα έπρεπε να αλλάξει στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας
«Το πρόβλημα που έχουμε ως χώρα, είναι ότι κάθε φορά που εναλλάσσονται όχι μόνο κόμματα, αλλά και Υπουργοί, το εξεταστικό σύστημα στην εκπαίδευση αλλάζει. Θα πρέπει να απαιτήσουμε να υπάρχει μια διακομματική συνεννόηση, ώστε το εκπαιδευτικό μας σύστημα να καλυτερέψει ποσοτικά και ποιοτικά και να διατηρηθεί το ίδιο για τα επόμενα χρόνια. Στην Ελλάδα αναλογεί ένας καθηγητής για κάθε 7 με 8 μαθητές. Σαν αριθμός είναι παραπλήσιος με αυτόν που έχουν τα σχολεία στις Σκανδιναβικές Χώρες, το οποίο σημαίνει ότι ποσοτικά δεν υστερούμε, υστερούμε όμως στις αξιολογήσεις. Εμείς στα φροντιστήρια μας εδώ και 10 χρόνια έχουμε καθιερώσει την αξιολόγηση των διδασκόντων από τους μαθητές μας. Είναι μια τίμια προσέγγιση. Βαθμό δεν πρέπει να βάζει μόνο ο καθηγητής στο μαθητή, αλλά και ο μαθητής στον καθηγητή».
Οι λόγοι που τα φροντιστήρια καταγράφουν ραγδαία ανάπτυξη
«Οι ρυθμοί της ζωής είναι όλο και πιο δύσκολοι, καθώς οι ταχύτητες είναι μεγαλύτερες και οι γονείς έχουν έλλειψη χρόνου. Έτσι, οι γονείς από το Δημοτικό κιόλας, επιλέγουν να γράψουν τα παιδιά τους σε ένα πρόγραμμα σχολικής μελέτης. Εξίσου, σημαντικό είναι το γεγονός ότι όλο και περισσότερα παιδιά εμφανίζουν μαθησιακές δυσκολίες. Ένα 5% και πλέον του παγκόσμιου πληθυσμού έχει μαθησιακές δυσκολίες»
Μήνυμα προς τους μαθητές που διαγωνίζονται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις
Θ. Καλ.: «Εμείς και ως γονείς και ως καθηγητές συμβουλεύουμε τα παιδιά μας συνεχώς. Τα παιδιά σήμερα, έχουν ωριμότητα που είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή που είχαμε εμείς στην ηλικία τους. Γνωρίζουν πολύ καλά τι θα κάνουν. Το μόνο που τους λέμε είναι να ακολουθήσουν τα όνειρά τους, καθώς έτσι θα γίνουν πιο ευτυχισμένα».
Τ. Σκιαδ: «Το πιο μεγάλο ταξίδι ξεκινάει από το πρώτο βήμα. Θα τους ευχηθούμε καλή επιτυχία. Σίγουρα δεν κρίνεται όλη η ζωή τους από τις πανελλαδικές εξετάσεις, απλά είναι ένα πρώτο στάδιο. Είναι κάτι, που θα το θυμούνται ως μία ανάμνηση, όταν θα έχουν γίνει επαγγελματίες, επιστήμονες ή ό, τι έχουν επιλέξει στη ζωή τους».
*Η αλυσίδα φροντιστηρίων ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ ξεκίνησε το 2007 από το πρώτο φροντιστήριο που ήδη λειτουργούσε με έδρα το κέντρο του Πειραιά. Σήμερα έχει αναπτυχθεί ένα πανελλαδικό δίκτυο που ξεκινάει από την Αλεξανδρούπολη και φτάνει μέχρι τον Άγιο Νικόλαο Κρήτης. Ο όμιλος διαθέτει 127 κέντρα αυτόνομα και shop in shop, λειτουργώντας με ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης και After School κέντρα σχολικής μελέτης και εμπλουτισμού γνώσης.