Από τη VW στην RCH Automotive: Ψαλιδισμένα, αλλά ζωντανά τα σχέδια για αυτοκινητοβιομηχανία στη μεταλιγνιτική Δυτ. Μακεδονία

19 Ιουνίου 2020
08:41

Μπορεί τελικά η προοπτική μεταφοράς του εργοστασίου της VW από την Τουρκία στη Δυτική Μακεδονία, το ζωηρό ενδιαφέρον της κυβέρνησης για την οποία είχε δημοσιοποιηθεί πέρυσι, να μην ευοδώθηκε, όμως το όνειρο για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων αυτοκινητοβιομηχανίας στην περιοχή, δεν έχει ξεθωριάσει.

Αντιθέτως, συνεχίζει να αποτελεί μέρος των σεναρίων για τη μεταλιγνιτική εποχή, έστω κι αν –προς το παρόν, τουλάχιστον- τα σχέδια που παραμένουν ζωντανά έχουν πολύ πιο περιορισμένη εμβέλεια και φιλοδοξίες.

Το ζήτημα επανέρχεται στο προσκήνιο με αφορμή την προ ημερών επίσκεψη του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Γ. Κασαπίδη στην Κατερίνη.

Ο κ. Κασαπίδης επισκέφτηκε τις εγκαταστάσεις της RCH Automotive, μίας ελληνικής εταιρείας που έχει έδρα στην Κατερίνη και κατασκευάζει χειροποίητα αυτοκίνητα.

Με την ευκαιρία της επίσκεψής του, ο κ. Κασαπίδης είχε μια στοχευμένη συζήτηση με τη διοίκηση της εταιρείας για τις δυνατότητες εγκατάστασης μιας αντίστοιχης μονάδας στην Δυτική Μακεδονία, στα πλαίσια της επέκτασης των δραστηριοτήτων της επιχείρησης.

Επιστρέφοντας στην Κοζάνη, ο κ. Κασαπίδης δεν έκρυψε την αισιοδοξία του για τη συγκεκριμένη προοπτική, καθώς, όπως δήλωσε, «όσο κι αν ακούγεται παράξενο, κι όμως είναι αληθινό, και μπορεί να έχει μέλλον και στην Περιφέρεια μας» .

Η RCH Automotive βρίσκεται εδώ και καιρό στα ραντάρ της κυβέρνησης, στα πλαίσια σχεδιασμών για την περαιτέρω ανάπτυξη αντίστοιχων δραστηριοτήτων, με ένα μέρος των σχεδιασμών αυτών να αφορά και την επόμενη μέρα στη Δυτική Μακεδονία και το πέρασμα της περιοχής στη μεταλιγνιτική εποχή.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στις εγκαταστάσεις της εταιρείας είχε βρεθεί πέρυσι ο υφυπουργός Μεταφορών Γ. Κεφαλογιάννης, συνοδευόμενος από τον βουλευτή Κοζάνη της ΝΔ Μ. Παπαδόπουλο, καθώς και τους βουλευτές Πιερίας της κυβερνητικής πλειοψηφίας Α. Μάνη – Παπαδημητρίου, Φ. Μπαραλιάκο και Σ. Χιονίδη.

Στις συζητήσεις για την προοπτική αυτή έχουν εμπλακεί και τα υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομικών.

Άλλωστε, μπορεί να μην υπάρχουν μεγάλα εργοστάσια αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ελλάδα, όμως υπάρχει ήδη εγχώρια παραγωγή σημαντικών τμημάτων αυτοκινήτων που απαιτούν τεχνολογική εξειδίκευση, όπως λογισμικό για συστήματα πλοήγησης και τους σένσορες των ηλεκτρονικών τμημάτων των αυτοκινήτων, καθώς και παραγωγή στα μέρη του αυτοκινήτου που κατασκευάζονται από αλουμίνιο και χαλκό.

Γνωστά, εξάλλου, είναι και οι σχέδια που αφορούν και ειδικά τη Δυτ. Μακεδονία για ανάπτυξη υποδομών «πράσινου» υδρογόνου, προς αξιοποίηση και στην ηλεκτροκίνηση.

Η RCH Automotive

Η RCH λειτουργεί στις εγκαταστάσεις της Κατερίνης από το 2007 και παράγει χειροποίητα ακριβή αντίγραφα συγκεκριμένων κλασικών μοντέλων της Porsche.

Παράγει τα αυτοκίνητα-ρέπλικες  RCH 356 και 550, τα οποία σχεδιάζονται από την ίδια και «πατούν» στο σασί του θρυλικού “σκαραβαίου” της VW.

Η παραγωγή φτάνει σχεδόν τα 30 αυτοκίνητα το χρόνο, και σχεδόν στο σύνολό της εξάγεται, με τα αυτοκίνητα να φτάνουν σε συλλέκτες του εξωτερικού.

Όπως έχουν κατά καιρούς αναφέρει διοικητικά στελέχη της RCH Automotive, σημαντικά εμπόδια που θέτει η γραφειοκρατία και το ισχύον πλαίσιο δεν επιτρέπουν την διοχέτευση της παραγωγής στην ελληνική αγορά, που θα διαμόρφωνε συνθήκες μεγαλύτερης ανάπτυξης της εταιρείας. Σημειώνεται, παρόλα αυτά, ότι η εταιρεία διαθέτει άδεια για πώληση και στην Ελλάδα.

energypress.gr

6 σχόλια

  • Όνειρα . Όπως λόγια ανάμικτα με σανό προς κατανάλωση των πρόθυμων ήταν και η έλευση της VW πέρισυ.

  • Έλα ρε φίλε 30 αυτοκίνητα το χρονο;;; Αυτό θα φέρει πάνω από 500 θέσεις εργασίας. Χωριά τις δορυφορικές επιχειρήσεις γύρω από αυτή.
    Οι Σιατιστινοι λεν “φούρκα χριαζ”

  • Ρε πάτε καλά; Αυτοί που δεν μπορούν να διαχειριστούν μια χούφτα Σέρβων τουριστών στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, θα φέρουν επενδύσεις στη Δυτική Μακεδονία;

    Το κακο δεν είναι ότι αυτοί μοιράζουν σανό. Το κακο είναι ότι η πλειοψηφία το καταναλώνει κιόλας.

  • άντε βρε κακομοίρη δυτικομακεδόνα, σου κλείνουν άρον άρον την ΔΕΗ και σκοτώνουν χιλιάδες θέσεις εργασίας για να σου πλασάρουν φύκια για μεταξωτές κορδέλες με δήθεν γραμμές παραγωγής ευρωπαϊκών αυτοκιντοβιομηχανιών. Το είπε και ο Κυριάκος άλλωστε οι δυτικομακεδόνες θα πρέπει να βρούνε κάτι άλλο να κάνουν, βάλτε κότες γουρουνάκια, αμύγδαλα και ο θεός είναι μεγάλος

    • Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΑΜΕ ΤΟΝ ΚΥΡΙΑΚΟ ΝΑ ΜΑΣ ΤΑ ΠΕΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΙΠΕ Ο ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΟΣΟ ΔΟΥΛΕΨΕ ΑΥΤΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΔΕΗ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΚΡΑΤΗΣΟΥΝ ΟΡΘΙΑ Η ΚΑΝΑΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΓΑΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΣΙΤΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΙΚΗΓΟΡΟ

  • Ενημερώστε τον Κασαπίδη πως εκτός απ’ την Porsche στην Κατερίνη υπάρχει και η Lockheed στη Φλώρινα, (που έχει την ατυχία να έχει Περιφερειάρχη τον Κασαπίδη). Τα ξεχάσαμε κιόλας τα αεροπλάνα της Φλώρινας;

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.