Σκιάζοντας τη Μητρόπολη και πνίγοντας την πόλη υπηρετούνται τα Άγια στην Κοζάνη; (της Τάσας Σιόμου)

27 Ιουνίου 2020
21:06

 

Το περικαλλές Επισκοπείο (1744) της Επισκοπής Σερβίων και Κοζάνης είναι από τα ελάχιστα κτίσματα της ιστορίας της πόλης και της αρχοντιάς της. Η μεταφορά (1745) της έδρας από τον καζά των Σερβίων στην Κοζάνη, τόλμημα διορατικών Επισκόπων που δεν άντεχαν την πίεση της τουρκικής διοίκησης, πρόσφερε στο γένος λίκνο για το Μακεδονικό αγώνα, για την εθνική αντίσταση κι έστησε αγκωνάρι για την πρόοδο της πόλης. Η Επισκοπή προήχθη σε Μητρόπολη το 1882 και το Επισκοπείο γνώρισε πολλές επισκευές και διαρρυθμίσεις με στόχο τον καλλωπισμό του, ανάμεσά τους κι η διεύρυνση του αύλειου χώρου του.

Είναι γνωστό στους Κοζανίτες πως η τελευταία κι επιβεβλημένη ανακαίνιση της Μητρόπολης, όπως εκφράστηκε και από τη βούληση του Μητροπολίτη κ. Παύλου, στηρίχτηκε ποκιλοτρόπως από τους αυτοδιοικητικούς θεσμούς, δεν συμπεριέλαβε,όμως, το διαμορφωθέν επί Πλατή (1945-1957) εσωτερικό παρεκκλήσι της Αγίας Αικατερίνης. Γνωστή είναι κι η πρόθεση για ανέγερση παρεκκλησιού στον προαύλιο, πλέον, χώρο, πασίγνωστη, όμως, κι η αντίδραση του Δήμου Κοζάνης στο παρελθόν αλλά και του λαού.

Έτσι, οι Κοζανίτες, σήμερα, αναρωτιούνται:
1. Η επικαιροποίηση του αιτήματος από τη Μητρόπολη. 2.Ένα τάμα ενός γείτονα για ανέγερση παρεκκλησίου της Αγίας Αικατερίνης στον προαύλιο χώρο.3. Ένας περιπετειώδης αποχαρακτηρισμός του αύλειου χώρου ως κοινόχρηστου χώρου 4. Μία καθυστερημένη γνωμοδότηση του Αρχαιολογικού Συμβουλίου, του οποίου η γνώμη φαίνεται πως ζητείται επιλεκτικά.

Είναι στοιχεία ικανά για την εκπλήρωση ενός αιτήματος που όλους μας αφορά;

Τέτοιες συνέργειες στο παρελθόν είχαν τα γνωστά αποτελέσματα:

1.Το Μπλιούρειο, που καθημερινά στοιχειώνει με την ανάσα του τον Άι- Νικόλα, κοινό ιερό παππού μας.

2. Τον Γκλιάγκουρα, παράταιρο και αχρείαστο κτίσμα στο προαύλειο της Μητρόπολης που της προκαλεί ασφυξία και την αδικεί, μειώνοντας τη χάρη της.

3. Και πλήθος άλλων μικρότερων, διάσπαρτων, αταίριαστων παρεμβάσεων.

Αυτή η υπηρεσιακή λογική, αυτή η γραφειοκρατική άποψη, θα βρει ανταπόκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο; Θα παραμορφώσει το Επισκοπείο στερώντας του το ζωτικό χώρο και θα πνίξει το κέντρο στερώντας του την όαση;

Αυτή η λογική, να μη χαλούμε θρησκευτικά κελεύσματα, θα βαρύνει και πάλι τον τόπο και μάλιστα τη Μητρόπολη;

Αυτή η ευλυγισία κι ας μη θέλει ο θεός το κοινωνικό άδικο, θα γεννήσει και πάλι καταστάσεις που δεν διορθώνονται;

Αυτός ο παραλογισμός οι επίσημοι προστάτες του χώρου να είναι και οι συρρικνωτές του

θα μείνει ανεμπόδιστος;

Υπόγειες βλέψεις κοσμικών θα βλάψουν και πάλι την πόλη;

Την πνιγηρή τσιμεντούπολη των αυξημένων συντελεστών δόμησης και των αντιπαροχών κάποιοι θα την υπηρετήσουν και πάλι;

Ή θα συστρατευθούν οι υπεύθυνοι με τη λαϊκό αίσθημα;

Το Δημοτικό Συμβούλιο θα λάβει υπόψη του τις αντιρρήσεις του Δημ. Συμβουλίου της περιόδου 2009- 2010, τα ξέρουν καλά ορισμένοι από το παρελθόν, θα λάβει υπόψη του την αρθρογραφία πολιτών σε θέσεις ευθύνης, θα ζυγίσει τη γνωμοδότηση του Τοπικού Συμβουλίου της Κοζάνης που σφύζει από νιότη; Ή θα απαρνηθεί την ευθύνη του για τη σπάνια πλέον αρχιτεκτονική μας κληρονομιά, την ευθύνη του για την αισθητική της πόλης, καλυπτόμενο πίσω από τις εγκρίσεις;

Θα βαρύνει στην απόφασή του:

Ότι το λαϊκό αίσθημα δυσαρέσκειας για την έξωση της Αγίας Αικατερίνης δεν μεταβλήθηκε σε αξίωση για τη μεταστέγασή της σε παρεκκλήσι εντός του περιβόλου;

Ότι η περιρρέουσα ατμόσφαιρα εκφράζεται στην επιστροφή της Αγίας Αικατερίνης στην κόχη της με μια αρχιτεκτονική λύση; (να πάει ικεί που ήταν, ακούγεται.)

Ότι εκφράζεται στη διασφάλιση της περίβλεπτης θέση της Μητρόπολης;

Ότι στον ενιαίο περιβάλλοντα χώρο, εδώ και 3 αιώνες περίπου διεξάγονται ιερές τελετές και χιλιάδες παιδιά τον κόσμησαν;

Ότι ο φυσική αυτή όαση στο κέντρο της πόλης αποτελεί αντίποδα στις πρακτικές του παρελθόντος που αλλοίωσαν τη φυσιογνωμία της;

Ότι, ίσως, και η παραχώρηση από τον Δήμο οικοπέδου κατάλληλου για την ανέγερση ναού στη μνήμη της Αγίας Αικατερίνης, το όνομα της οποίας είναι κυρίαρχο στον κοζανίτικο γυναικείο πληθυσμό( Κατιρνούλα, , Κατίγκω, Νινιούλα…), θα ήταν μια λύση;

Οι Κοζανίτες ξέρουν πως το Δεσποτικό, ιερή αρχιτεκτονική κληρονομιά, συνυφασμένη με την πορεία της πόλης, ανήκει στα αρχέγονα, στα συλλογικά που τα περιφρουρούν ως κόρη οφθαλμού και τα διαιωνίζουν ως κοινή κοίτη της ύπαρξής τους.

Ο λαός της Κοζάνης που ξέρει πού ανήκει, γιατί έτσι έχει διακριτή φυσιογνωμία, ο κλήρος που χρόνια διακονεί σεβόμενος τις κοζανίτικες παραδόσεις, δεν είναι δυνατόν να αποκαρδιωθούν.

Και, κυρίως, οι νέοι που κληρονομούν ένα δομημένο και φυσικό περιβάλλον λεηλατημένο από τις υπερβάσεις, τις εμμονές των προγενέστερων, δεν είναι δυνατόν να διαψευστούν και πάλι από το κοινωνικό περιβάλλον της εποχής τους.

Εάν οι αυλές είναι ημιδημόσιος χώρος και είναι πάντα φροντισμένες από τις Κοζανίτισσες- Κοζανίτες, ως συνέχεια του σπιτιού και μετάβαση στο δημόσιο χώρο, υπάρχει χώρος πιο δημόσιος, πιο κοινόχρηστος, πιο συλλογικός, πιο δικός μας από τον περίβολο του Δεσποτικού, που χρήζει του δημόσιου λόγου μας για την υπεράσπισή του; Που χρήζει του λόγου μας για την ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ της πόλης;

ΥΓ: Πες μου, πού είν΄τα ιερά, γιατί εκεί κι η ομορφιά!

Τάσα Σιόμου

49 σχόλια

  • κυρία Σιωμου με όλο το σεβασμό προς το πρόσωπο σας έχω να σας υπενθυμίσω, αν και πιστεύω ότι το ξέρετε ότι στην Κοζάνη οι γνήσιοι !!!!!!!κοζανιτες είστε μειοψηφία . Συμφωνώ με το άρθρο σας αλλά ,η ΚΟΖΑΝΗ ΕΙΝΑΙ ΚΟΖΑΝΗ ΜΑΣ .

    • E και τι θες να μας πεις με αυτό? άντε και είμαστε μειοψηφία, πρέπει να τσιμεντώσουμε και το προαύλιο του Δεσποτικού? και φτάινε οι γνήσιοι Κοζανίτες που ήρθαμε όλοι στην πόλη τους από τα χωριά μας?

        • Και μόνο που διαχωρίζεις τους ανθρώπους σε γνήσιους Κοζανίτες και γνήσιους αουτους, εχεις χάσει το παιχνίδι. Κοίτα να κάνεις τη δουλειά σου τρολακι που σε πληρώνουμε και άσε τους διαχωρισμούς. Τι βλακείες είναι αυτές περί γνήσιους η όχι Κοζανίτες;; Μήπως μας πήρατε και την πόλη;;

  • κα Σιώμου πολύ ωραία τα λέτε για την Αγία Αικατερίνη, σαφώς και ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΕΙΟΥ. Θα μπορούσε ίσως να γίνει ναός κάπου δυτικά του Αη Θανάση ή και στη ΖΕΠ. Αλλά πρέπει “να μας κάνετε λιανά” την πρόταση: “Υπόγειες βλέψεις κοσμικών θα βλάψουν και πάλι την πόλη;” Τι ‘ναι τούτο πάλι;

    • Σωστά. Ενα αρθρο κουραστικο που σε πνιγει. Κάντε τα πιο λιανά κυρια Σιομου. Αυτα ιδιως τα απανωτα ερωτηματκα σαν καταιγιδα ειναι επιεικως απαραδεκτα. Σε αγχωνουν και δε βρισκεις και ακρη!!!

  • Μπράβο Τάσα, βγείτε μπροστά οι παλιοί που ξέρετε την ιστορία και την παράδοση και πέστε στον κόσμο τι συμβαίνει. Μόνο εσύ και ο Δήμαρχος Παγούνης μιλάτε. Οι υπόλοιποι γκουκ μουκ…

  • Μόνο ο π.Δήμαρχος Γιάννης Παγούνης έβγαλε από μιας αρχής γλώσσα στον σημερινό δεσπότη Κοζάνης που αποδείχτηκε νάνος στη διαχείρηση θεμάτων που αφορούν στην κοινωνική συναίνεση των Κοζανιτών ,όπως στον μέγιστο Διονύσιο.

    • Πολύ αργά θυμήθηκες τον Διονύσιο. Πολύ όμως. Καλύτερα να κοιτάτε τη δουλειά σας κ ν αφήσετε τα του Καισαρος τω Καισαρι

  • 1. Κυρία Σιόμου, προσπερνάτε τις παραλείψεις και τις αυθαιρεσίες του Δήμου και στέκεστε στην στάση της Εκκλησίας. Γιατί;
    2. Το ότι η Αγία Αικατερίνη δημιουργήθηκε αυθαίρετα το 1952 και δεν ανήκει στο ιστορικό Επισκοπείο δεν σας λέει τίποτα;
    3. Εκτός από τον πρώην δήμαρχοκαι εσάς, ποιοι άλλοι αντιδρούν στη δημιουργία του παρεκκλησίου στον αύλειο χώρο;
    4. Γιατί δεν αναφέρεστε έστω και μία φορά στις δωρεές οικοπέδων και άλλων χώρων της Εκκλησίας για να δημιουργηθούν σχολεία, πλατείες και δρόμοι στην πόλη;
    5. Ποιο είναι το νόημα αυτής της επιστολής;

    • Η αντίδραση στο πρόσωπο του επισκόπου. Τίποτε άλλο. Λέμε για να λέμε. Πολεμουμε για να πολεμουμε. Κι ας έχει καταθέσει ποιότητα έργων ο νυν.

    • Σωστή τοποθέτηση.
      Γιατί κανείς άλλος δεν θα εύρισκε καλλίτερο χρόνο από τα ονομαστήρια του Μητροπολίτη, να του «ευχηθεί», προτρέποντας σε εγρήγορση το λαό της πόλης, όσο η κ. Σιόμου.
      Μέσα στο αρχαίο Μνημείο του έτους 1774 τοποθετήθηκε λέγει «…το διαμορφωθέν επί Πλατή (1945-1957) εσωτερικό παρεκκλήσι της Αγίας Αικατερίνης». Μα γι’ αυτό και η Αρχαιολογική Υπηρεσία το απομάκρυνε, αφού δεν αποτελούσε στοιχείο κήρυξης του Επισκοπείου, ως Μνημείου.
      Κατά συνέπεια δεν υπήρξε «έξωση της Αγίας Αικατερίνης».
      Το εκκλησάκι αποκαθιστά την ιστορική Μνήμη και το θρησκευτικό αίσθημα των κατοίκων της Κοζάνης, σε κατάλληλη θέση και όχι βέβαια σε άλλο «κατάλληλο» οικόπεδο, όπως προτείνει η κ. Σιόμου.
      Και διερωτάται η κ. Σιόμου αν «…υπάρχει χώρος πιο δημόσιος, πιο κοινόχρηστος, πιο συλλογικός, πιο δικός μας από τον περίβολο του Δεσποτικού, που χρήζει του δημόσιου λόγου μας για την υπεράσπισή του;», τόσο όψιμα και περί το πέρας του χρόνου, όταν ακόμα μέχρι πριν μια δεκαετία ήταν σε θέσεις ευθύνης στο Δημοτικό Συμβούλιο και δεν ενδιαφέρθηκε καθόλου, αφήνοντας το Μνημείο στην τύχη του ερρειπωμένο και τον αύλειο χώρο εγκαταλειμμένο.
      Ευτυχώς ο Σεβασμιώτατος, πέρα από Ιεράρχης αποδείχθηκε και μάστορας, όχι μόνο για το Επισκοπείο και μπράβο του. Ο Κτίστης ευλογεί τα έργα του. Για τα ονομαστήριά του, ευχόμαστε Χρόνια του Πολλά και Ευλογημένα, με Υγεία.

  • Και ποιος Κοζανιτης παλιός η νέος«γνήσιος» η μέτοικος , τα ρατσιστικά σας Κοζανίτικα κόμπλεξ δεν ενδιαφέρουν κανέναν πλέον , ενδιαφέρεται για τα εσωτερικά του επισκοπειου.; Έτσι κι αλλοιώς αυτά ήταν πάντα μακρυά από τον κόσμο ..!

  • Η ύπαρξη σχολίων για “μειοψηφίες”, γνήσιων-μη γνήσιων σαν πρώτη αντίδραση σε ένα ζήτημα όπως αυτό που θέτει η κ. Σιώμου είναι ενδεικτική της κατηφορας που έχει πάρει ο τόπος μας όπως επίσης κ του τι μας επιφυλάσσει το μέλλον. Καμία ελπίδα δυστυχώς με αυτό το επίπεδο πολιτών.

  • “Πνίγοντας την πόλη”… Κυρία Σιόμου, μπορείτε να μας αναφέρετε, επί των ημερών σας στον Δήμο,
    1. Πόσα και ποια νέα πάρκα δημιουργήσατε;
    2. Πόσες και ποιες νέες πλατείες δημιουργήσατε;
    3. Ποιό πράσινο διατηρήσατε;
    4. Ποιόν νέο χώρο πρασίνου δημιουργήσατε;
    5. Ποιους νέους δρόμους ανοίξατε;
    Εάν έχει μείνει λίγο πράσινο σ’ αυτή την πόλη, αυτό βρίσκεται στις αυλές των ναών. Αυτό που απέμεινε μετά τις εγκληματικές ρυμοτομικές παρεμβάσεις για να εξυπηρετηθούν συμφέροντα και να αλιεύονται ψήφοι. Γι αυτό αφήστε ήσυχη την Εκκλησία, κάντε την αυτοκριτική σας και κοιτάξτε τα του του Οίκου σας.

    • Ισοπεδωτικός είστε, από το 1990 έως το 2008 γίνανε και πολλά θετικά πράγματα. δυστυχώς, και συμφωνώ μαζί σας όπως και η κ. Σιόμου ότι γίναμε τσιμεντούπολη με κύρια ευθύνη τον σεισμό που μας έδωσε τη δυνατότητα να χτίσουμε πάνω στα στενοσόκακα μας και με ευθύνη ημών των πολιτών που ο καθένας μας τσιμέντωσε τη γειτονιά του και ευθύνη των αρχόντων που για να μην στεναχωρήσουν εμάς, δε μας έβαλαν άλλους όρους δόμησης και μας άφησαν να χτίσουμε και το τελευταίο εκατοστό.

      αυτή ακριβώς η κατάσταση απαιτεί να προστατευτεί ειδικά στο κέντρο κάθε γωνιά πρασίνου

      και το άρθρο έχει να κάνει και με την έλλειψη επικοινωνίας Δεσπότη και Κοινωνίας

      Δεσπότη ζητήσαμε όχι Πολιτικό Μηχανικό, αξιόλογο το οικοδομικό έργο του αλλά αρκούν αυτά που έχτισε εντός και εκτός.

      Υ.Γ. Υπάρχει και ένα Γκέρτσειο προς ανακαίνιση

    • Ισενα ρα σουρδουνταμαρου,να σι πουμι να μαθς,οτ τα σχόλια χριωνουντι,να μην ξαναγραψεις.
      Να τα φκιαεις μασουρ.
      Να τα παρς μαζις

  • Τα χερια του Μακαριστου Διονυσιου ευλογημενα και μοσχοβολουσαν λιβανι και αγιοκερι!τωρα..και πριν..

  • Απαιτείται καλή προαίρεση για όλα. Προσωπικά δεν πιστεύω ότι το ναιδριο θα σκιάζει τη Μητρόπολη. Χρησιμοποιείτε χαρακτηρισμούς για να ξεσηκώνετε το λαό παραπλανητικά. Ούτε θα πνίξει την πόλη, ούτε γίνεται για εξυπηρέτηση Αγίων οι οποίοι δεν την χρειαζονται. Εμείς τους εχουμε ανάγκη. Επίσης το έργο που κατέθεσε μέχρι σήμερα ο επισκοπος είναι διαβατηριο και εγγυηση ποιότητας και αισθητικης. Το σίγουρο είναι ότι θα γινει κι αυτό ένα κομψοτεχνημα χωρίς όγκο και υψη αταίριαστα που δεν θα βαρυνει τον χωρο αλλα θα τον ενισχύσει αισθητικα εναρμονισμένο.
    Τα ιστορικά στοιχεια που ντυσαν το αρθρο για να του προσαψουν ισχυ είναι περιττα ως γνωστα και ασχετα του θεματος. Η εκφραση προσωπικής και μονο αποψης σε 1ο ενικο θα αρκούσε . Όχι όμως εκφραση γνωμης του συνολου του λαου που δεν τη γνωριζετε. Αν εσεις εχετε ιερο παππου τον Αγιο, Νικολαο τον εχουμε κι εμεις και τον τιμουμε. Τι είναι ταιριαστο και αταιριαστο ο καθενας ας το δει σπιτι του. Οι δυσφημίσεις οπως πχ προς «παραμορφωση» δεν εχουν ηθικη αξια.Το θελημα του Θεού το γνωριζετε εσεις; Το αν είναι παραλογισμος για εσας δεν σημαινει κατι.Υπογειες βλαβερες βλέψεις;;; Ειστε εσεις γνωστης του λαικου συναισθηματος; Δεν υπηρξε εξωση της Αγιας μη γραφετε τραγικοτητες για να ξεσηκωνετε τον κοσμο εναντιον του επισκοπου και της εκκλησιας. Δεν προσφερετε ηθος ετσι. Ολες οι εποχες δημιουργουν κι αφηνουν το στιγμα τους προσθετικα. Κι εσεις χτισατε το πατρικο δινοντας ογκο εναντι του παλαιου. Τι σημαινει; Το κείμενο γενικα είναι αδομητο και με εξαρσεις . Ιερες τελετες που κοσμησαν παιδια; Ποιος σας ειπε ότι ο λαος θα αποκαρδιωθει; Εσεις ναι από πριν αντιθετη αλλα μην παρασυρετε τον κοσμακη. Κανενα δεσποτικο δεν χρειαζεται υπερασπιση γιατι δεν κινδυνευει . Η αισθητικη της πολης και της μητροπολης χρωστα πολλα σ αυτόν τον επισκοπο και τον ευχαριστουμε. Εσεις ποτε γραψατε για οσα εγιναν ένα ευχαριστω; μια καλη κουβεντα; Ποτέ! ετσι λεγατε πολλοι και για τα υπεροχα προσκυνηταρια και για τον πανεμορφο πλεον ναρθηκα και για πολλα άλλα που μεταμορφωθηκαν μεσα από τα χερια και την αμεμπτη αισθητικη του επισκοπου. Ας του πουμε λοιπον ένα ευχαριστω κι ένα χρονια πολλά για την αυριανη γιορτη του με υγεια αντι συκοφαντιων.

      • Ολα πανεμορφα τα εκανε. Ανοιξε τα ματια σου. Οσο για τα αλλα εσυ τα παρακολουθεις μαλλον για να τα αναφερεις… οι προσβολες ειναι ελλειψη ηθους.

  • Προφανώς κάποιοι δεν μπορούν να χωνέψουν ότι δεν μπόρεσαν να πάρουν (ρυμοτομήσουν) την αυλή του Επισκοπείου και κάποιοι άλλοι ότι δεν μπόρεσαν να μετατρέψουν το Επισκοπείο σε Μουσείο. Ο μητροπολίτης τους χάλασε τα σχέδια. Γι αυτό και για άλλα πολλά οι επιθέσεις στο πρόσωπο του.

  • ΤΣΙΜΕΝΤΟ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΛΑ .Η ΚΟΖΑΝΗ ΣΤΟΥΣ ΒΕΡΟΥΣ ΚΟΖΑΝΙΤΕΣ ΜΟΝΟ. ΑΙΩΝΙΑ ΚΟΖΑΝΗ, ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ

  • Πολύ σωστά τα λέτε κυρία Τασα.
    Ακόμη για σκέψη θα μπορούσε να είναι μια σωστή ενέργεια να κατεδάφιστει το κτήριο που ήταν τα γραφεία της αγροτικής ένωσης για να μπορεί να αναδειχθεί το αρχοντικό Βουρκα και η πολυκατοικία που ανήκει στο Δήμο και κρύβει το μουσείο.

  • Ο Μακαριστος Διονυσιος ηταν μια ασκητικη μορφη!ενας κοσμοκαλογερος!ενας Πατροκοσμας!δεν ηθελε τιμεςκαι δοξες εφημερες!
    Δεν τον ενδιεφεραν ουτε οι μερσεντες,ουτε οι υλικες απολαυσεις και υλικες ενασχολισεις!ηταν σαν καποιο διπλανο Επισκοπο,ηταν ενας Αντωνιος!και οι δυο κορυφαιοι Επισκοποι και οι δυο της ιδιας εποχης!παροικοι και παρεπιδημοι!ανεστιοι και ακτημονες!απο την εποχη τους και μετα;κεραμοι και πλινθοι..ατακτως κλπ κλπ

  • Τον Επισκοπο Διονυσιο και τονΑντωνιο δεν τους ενδιεφερε να πανε στην Αθηνα με μερσεντες πολυτελειας,τους ενδιεφερε να πανε στην αθηνα για θεματα ιεραρχιας με καθαρο προσωπο!και λαμπερα απο αγαπη ματια!και ενα καθαριο βλεμμα που εξεπεμπε και εσταζε αγιοτητα!παραφραζοντας τον τρανο ΚΩΝΤΟΓΛΟΥ,απο το “ευλογημενο καταφυγιο”

  • Σαρανταπεντε μαστοροι και εξηντα μαθηταδες,απο μαστορια παμε καλα,απο λογο οικοδομης;φρου φρου και αρωματα!αυτοκρατορικα ευκαιρα σακια

  • Εσυ που μιλας για λιβανιστηρι ο Επισκοπος Σερβιων και Κοζανης Διονυσιος ξερεις οτι μπορουσε να ειναι Αρχιεπισκοπος Αθηνων και πασης Ελλαδος,αλλα προτιμησε την Κοζανη γιατι εδω πολεμησε στα μακεδονικα χωματα ο πατερας του;

    • Φίλε μου, το λιβανιστήρι του σημερινού δεσπότη Κοζάνης επικρίνω!!! Πώς κατάλαβες για τον αείμνηστο Διονύσιο;;!!!Συμφων’ω απόλυτα μαζί σου για τον Διονύσιο!!!

  • Την εποχή που η απολιγνιτοποίηση από κάτι φιόγκους των Βορείων και Νοτίων Προαστείων πέρασε χωρίς να πέσει ούτε μια ντουφεκιά για τη τιμή των όπλων, την ώρα που χάνονται για πάντα και οι εκτάσεις της ΔΕΗ για να δοθούν με κόλπα στους ιδιώτες, εμείς τσακωνόμαστε για τον Ιωακείμ και το Δεσποτικό! Που να μας τύχαινε στην εποχή μας να ερχόταν εδώ κανένας Παύλος Μελάς κλπ θα τον διώχναμε αμέσως ως τρομοκράτη.

  • Το επισκοπείο το έχω επισκεφθεί αρκετές φορές. Είναι ένα κόσμημα. Ένα κτήριο που έγινε με πολύ μεράκι και γούστο. Σε αυτό οφείλουμε να παραδεχθούμε ότι διακρίνετε ο δεσπότης. Και που το κακό. Είναι ένα κτήριο το οποίο ανήκει σε όλους. Ένα κτήριο που η πόρτα του δεν ήταν ποτέ κλειστή. Ένας αύλειος χώρος πάντα καθαρός και περιποιημένος. Ένας χώρος που αν τον διαχειρίζονταν ο δήμος το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα είχε αυτή την εικόνα. Και ερχόμαστε τώρα να κατηγορήσουμε, πετροβολήσουμε, να τα βάλουμε με τον δεσπότη γιατί θέλει να κάνει τι? Να χτίσει ένα Ναϊδριο. Όλοι κατά τα άλλα σεβόμαστε την Αγία Αικατερίνη. Αλλά δεν περνάει από το μυαλό μας ότι με την συμπεριφορά μας δεν τα βάζουμε με τον δεσπότη αλλά με την Αγία. Το αν δεν υπάρχει εσωτερικό παρεκκλήσι είναι άλλη υπόθεση. Τι σημαίνει αυτό? Ότι δεν πρέπει να γίνει Ναϊδριο? Τουλάχιστον το Ναϊδριο θα μπορεί καθημερινά να το επισκέπτεται ο καθένας μας περνώντας από εκεί. Ενώ το εσωτερικό μια φορά το χρόνο στην γιορτή της. Όλοι μας έχουμε άποψη και γνώμη χωρίς συμμετοχή. Αλλά έμμεσα την έχουμε μόνο για κατηγορούμε. Ωραία ας πούμε ότι σε όλα φταίει ο δεσπότης. Σε όλα έχει κάνει λάθος. Έχει πάρει λάθος αποφάσεις. Είναι ο κακός. Εμείς που είμαστε οι καλοί τι κάνουμε? Μόνο στόμα έχουμε και το μόνο που κάνουμε είναι να επιρρίπτουμε ευθύνες. Τώρα ξέρω από κάτω θα γραφτεί ότι είμαι το τσιράκι και το λιβανιστήρι του δεσπότη. Καμία σχέση. Δεν έχω καμία επαφή και δεν έχω την ανάγκη να το κάνω αυτό. Αλλά να λέγονται οι αλήθειες. Εκτός και αν οι αλήθειες είναι προνόμιο μόνο των ΓΝΗΣΙΩΝ…… Κοζανιτών.

    • E τι κάνουμε! προτείνουμε να μην χτίσει μέσα στην αυλή και άλλο ναό. προτείνουμε ή να το βάλει εκεί που ήταν τα τελευταία χρόνια ή να χτίσουμε έναν μικρό ναό κάπου αλλού εκτός αυλής. αυτό προτείνουμε, γιατί δεν το καταλάβατε από το άρθρο?

      • Το καταλαβαμε και πιστευουμε οτι κατι παραπανω ξερει ο δεσποτης και θα κανει κατι απολυτως ταιριαστο και χωρις ογκο. Ενα μικρο εκκλησακι. Σταματειστε να χτυπιεστε σα χταποδια. Ειστε παντα μακρυα απο τους ναους και τη λατρεια αλλα ως παντογνωστες και σκανδαλιστες υποκινειτε το λαο στρεφοντας τον εναντιον του καθε δεσποτη. Και το Διονυσιο τωρα τον αγαπησατε. Τοτε δεν υπηρχατε για καλο ποτε.

        • Δεν είναι κόσμημα ρε φίλε, είναι σαν εφιάλτης από Βαλκανικό θρίλερ. Επειδή είναι γεμάτο σεμεδάκια, επιπλάκια και χρυσάφια δεν είναι κόσμημα. Σύνελθε.

          Αυτό που το έκανε κόσμημα ήταν η Αγία Τράπεζα και ο λαός που προσκυνούσε. Την οποία Αγία Τράπεζα γκρέμισαν για λόγους εσωτερικής διαρρύθμισης λες και ήρθαν σε βίλα στο πρώτο πόδι. Να την ξαναχτίσουν εκεί μέσα και να μην κάνουν κάτι άλλο παρόμοιο με το μέσα από έξω.

          Άντε ακούτε και λίγο, όπου γης και πολυέλαιος.

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μείνετε συντονισμένοι