kozan.gr: “Όχι στη λειτουργία των διοδίων” αποφάσισε, ομόφωνα, στην χθεσινή του συνεδρίαση, το Δημοτικό Συμβούλιο Βοΐου – Ποιες ήταν οι προτάσεις που ακούσθηκαν, τόσο από τους επικεφαλής των παρατάξεων όσο και των Βουλευτών της Π.Ε. Κοζάνης – Γιατί ο Δήμαρχος Χ. Ζευκλής απέσυρε την αρχική του πρόταση

21 Ιουλίου 2020
08:47

Συζήτηση σχετικά με τη λειτουργία των Μετωπικών και Πλευρικών Διοδίων της Εγνατίας Οδού στα όρια του Δήμου Βοΐου διεξήχθη στην χθεσινή (20/7) συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βοΐου. Στην εισήγησή του ο Δήμαρχος Χ. Ζευκλής, κατέθεσε την πρόταση της Δημοτικής Αρχής αναφέροντας τα δύο βασικά αιτήματα: “Για όλους τους κατοίκους του Δήμου Βοΐου, που εισέρχονται στην Εγνατία Οδό, είτε από την είσοδο του Αλιάκμονα, είτε από την είσοδο του Μικροκάστρου, είτε από την είσοδο της Σιάτιστας, να δοθεί πάσο, σε όλους, για τη μετακίνησή τους μέχρι την Κοζάνη. Δηλαδή πάσο, βάσει του οποίου δεν θα πληρώνουν τα κάθετα διόδια στην περιοχή Καλαμιάς. Επίσης λόγω του ότι ο Δήμος Βοϊου ακόμη κι έτσι πλήττεται από αυτή την εξέλιξη, αφού, αν, για παράδειγμα, κάποιος από την Κοζάνη ή τα Γρεβενά θέλει να επισκεφτεί τη Σιάτιστα, για να πιει ένα καφέ, θα πρέπει να πληρώσει. Τα πλευρικά θα φαντάζουν ως φόβητρο για κάποιον που κινείται στην Εγνατία και θέλει να μπει να πιει ένα καφέ. Θα μου πείτε ότι θα είναι 80 λεπτά, όμως καλό θα ήταν να μην υπάρχουν. Για αυτό ζητούμε, τη δέσμευση, όλο το προσωπικό που θα απασχοληθεί στις εγκαταστάσεις των διοδίων να προέρχεται από το Δήμο Βοϊου. Αυτά είναι τα δύο αιτήματά μας”.

Ακολούθησε η ανάγνωση επιστολών βουλευτών της Π.Ε. Κοζάνης, των οποίων ζητήθηκε η γνώμη τους, με αφορμή τη συγκεκριμένη συζήτηση επί του θέματος. Aρχικά διαβάστηκε η επιστολή της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Κ. Βέττα η οποία σε, σε γενικές γραμμές, ανέφερε, πως: “Aποτελεί ένα σημαντικό θέμα, που έχει σαφείς επιπτώσεις για τους πολίτες της περιφερειακής ενότητας Κοζάνης και ιδιαίτερα για τους κατοίκους του δήμου Βοΐου, με δεδομένο ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μία νέα κατάσταση. Απαιτείται η επεξεργασία συγκεκριμένων προτάσεων που θα τεθούν στο δημόσιο διάλογο και θα δεσμεύσουν τον παραχωρησιούχο ώστε η κατασκευή των διοδίων να μην πλήξει τους κατοίκους της πολύπαθης περιοχής του Βοΐου και ιδιαίτερα τους συμπολίτες μας που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Ως εκ τούτου  προτείνω να ληφθούν σοβαρά υπόψη οι δεσμεύσεις που είχαν δοθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση κι αφορούσαν εφαρμογή ηλεκτρονικού και αναλογικού συστήματος χρέωσης ανάλογα με τα χιλιόμετρα χρήσης”. 

Ακολούθησε η ανάγνωση της επιστολής του βουλευτή της ΝΔ Γ. Αμανατίδη, ο οποίος προτείνει: “Να γίνουν οι απαραίτητες συνεννοήσεις με την ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε ή άλλο αρμόδιο φορέα π.χ. ΤΑΙΠΕΔ  έτσι ώστε να συμφωνηθεί και να θεσμοθετηθεί ειδικό εκπτωτικό τιμολόγιο για τους κατοίκους του Δήμου Βοΐου (ιδιώτες, επαγγελματίες, επιχειρηματίες) στη λογική του ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων, που θα εφαρμοστεί στο επόμενο διάστημα, σύμφωνα με το οποίο οι χρήστες θα πληρώνουν διόδια ανάλογα με τα χιλιόμετρα του δρόμου που θα χρησιμοποιούν. Πρότεινα επίσης να καταβάλλεται το ποσό που θα συμφωνηθεί ή εναλλακτικά να καταβάλλεται αρχικά το αντίτιμο και στην έξοδο από την Εγνατία Οδό να πιστώνεται ως επιστροφή η διαφορά μέχρι το ποσό που θα συμφωνηθεί. Επίσης να γίνουν οι απαραίτητες συνεννοήσεις με τον Διαχειριστή του Οδικού Άξονα και των Καθέτων και να εξασφαλιστεί η απασχόληση στα διόδια από πολίτες της ευρύτερης περιοχής της Σιάτιστας”.

Στην επιστολή, προς το Δημοτικό Συμβούλιο Βοϊου, του βουλευτή της ΝΔ Σ. Κωνσταντινίδη, που επίσης διαβάστηκε, επισημαίνεται η ατυχής χωροθέτησή τους. Συγκεκριμένα αναφέρεται: “Αναφορικά με το ζήτημα των διοδίων, δεδομένο ότι θα προσθέσει ένα επιπλέον κόστος από και προς το κέντρο του Νομού (Κοζάνης) θέλω να σας ενημερώσω πως από την πρώτη μέρα της θητείας της νέας κυβέρνησης, το θέμα μας απασχόλησε έντονα και αναζητήσαμε την καλύτερη δυνατή λύση προκειμένου να αποτραπεί η επιβάρυνση των κατοίκων από τη δαπάνη αυτή και να μη λειτουργήσει το μέτρο αυτό αποτρεπτικά ή αρνητικά στην επισκεψιμότητα της περιοχής μας από τουρίστες και διερχόμενα οχήματα. Είναι γεγονός ότι η ατυχής χωροθέτηση επιλογή της προηγούμενης κυβέρνησης και μάλιστα όχι η πρώτη είχε ως αποτέλεσμα να μην είναι εύκολη η εκ νέου αλλαγή της”. Ο  κ. Κωνσταντινίδης, για το εν λόγω θέμα, απέστειλε και σχετική επιστολή προς τον αρμόδιο Υπουργό.

Τέλος, μεταφέρθηκαν, από το Δήμαρχο Βοϊου,  οι απόψεις και των άλλων δύο βουλευτών της Π.Ε. Κοζάνης, του Μ. Παπαδόπουλου και της Π. Βρυζίδου. Σε ό,τι αφορά τη θέση του πρώτου ότι οι θέσεις του παραμένουν γνωστές, από την αρχή, θεωρώντας δίκαια τα αιτήματα των κατοίκων του Βοΐου ενώ η κα. Βρυζίδου σε μήνυμά της τονίζει ότι “παρακολουθούμε τις προτάσεις σας και θα δούμε τις καλύτερες λύσεις».

Στη συνέχεια της συνεδρίασης το λόγο έλαβαν οι επικεφαλής των συνδυασμών, με τον Δ. Κοσμίδη, επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, να καταθέτει τις δικές του, τρεις στον αριθμό, προτάσεις: “Aυτό που λέγαμε και προεκλογικά είναι ότι αν δεν μπορούμε να  αποτρέψουμε την κατασκευή των διοδίων θέλουμε σύμμαχο την Εγνατία για να διεκδικήσουμε όσο γίνεται περισσότερα. Σήμερα, φτάσαμε στο δια ταύτα, αφού, εν τέλει, δεν μπορέσαμε να τα αποτρέψουμε. Σε συνάντησή μας με τον Πρόεδρο της Εγνατίας, μας είπε, ότι, μπορούμε να πάρουμε την εκπτωτική κάρτα και να μην πληρώνουν οι κάτοικοι του Βοΐου. δηλαδή να έχουν ελεύθερη πρόσβαση από Βόιο προς Κοζάνη και το αντίστροφο, καθώς και από Βόιο προς Γρεβενά και το αντίστροφο επίσης. Το δεύτερο που θα πρέπει να διεκδικήσουμε είναι όσες περισσότερες θέσεις εργασίας μπορούμε να πάρουμε. Προβλέπονται συνολικά 84 θέσεις (γύρω στις  60 στα μετωπικά και 24 στα πλευρικά διόδια). Επίσης να διεκδικήσουμε να γίνει Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητόδρομου (ΣΕΑ) στο Βοΐο. Αυτές είναι οι τρεις προτάσεις μας”.

Ο επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης  Λ. Γκερεχτες επισήμανε την ανάγκη  να υπάρξει μια κοινή πρόταση και να συμφωνηθεί με το συμβούλιο της Εγνατίας Οδού. Ενδεικτικά ανέφερε, δωρεάν διέλευση για τους μόνιμους κατοίκους, μια δεύτερη πρόταση γι’ αναλογική πληρωμή των διοδίων και να διεκδικηθούν θέσεις εργασίας σε ο,τι αφορά τη λειτουργία των σταθμών των διοδίων.

Ακούγοντας τις τοποθετήσεις που προηγήθηκαν, ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Μ. Καραμπατζιάς, χαρακτήρισε τη λογική των τοποθετήσεων αντίστοιχη με το, γνωστό, στρίβειν δια του αρραβώνος, λέγοντας: “Eίμαστε η μόνη παράταξη που λέμε ακόμη όχι στα διόδια. Οι φτωχοί θα πηγαίνουν από τους παράπλευρους – κακό-συντηρημένους – δρόμους κι οι πλούσιοι θα πηγαίνουν  από την Εγνατία Οδό. Η αδικία σε όλο της το μεγαλείο. ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ! Ο κόσμος πληρώνει  φόρους  και τέλη κυκλοφορίας. Δεν θα χρηματοδοτήσουμε τους επιχειρηματίες ιδιώτες για να κερδοσκοπήσουν εις βάρος των πολιτών”. Επιπροσθέτως, ο κ. Καραμπατζιάς, επέκρινε και την αναφορά – στην επιστολή – του κ. Αμανατίδη ότι με τους αγώνες κατά τη μη υλοποίησης των διοδίων χάθηκε πολύτιμος χρόνος, σημειώνοντας πως κανείς αγώνας δεν πάει χαμένος”.

Ο Δήμαρχος Βοΐου Χ. Ζευκλής, αξιολογώντας το πνεύμα των τοποθετήσεων, που ήταν κατά της λειτουργίας των διοδίων,  διαφοροποιήθηκε από την αρχική του πρόταση λέγοντας πως: “Αν έχουμε τα “πνευμόνια” ότι εμείς θα κάνουμε έναν πραγματικό αγώνα για να μη γίνουν τα διόδια, τότε αποσύρω την αρχική μου πρόταση και προτείνω από τη σημερινή συζήτηση να βγει μια ομόφωνη απόφαση που λέει : “Όχι στη λειτουργία των διοδίων””.

Η συγκεκριμένη πρόταση ήταν τελικά κι αυτή που ψηφίστηκε ομόφωνα από το Δ.Σ. Βοΐου.

kozan.gr

15 σχόλια

  • Δεν ξέρω αν πρέπει να κλάψω ή να γελάσω. Τι εννοείται όχι στα διόδια τώρα που τα διόδια έγιναν; Σαν σήμερα πριν ένα χρόνο είχατε πάει στο Υπουργό μαζί με τον Παπαδόπουλο και βγάζατε φωτογραφίες οτι το είχατε λύσει.
    Τα διόδια είναι καταστροφή για τη Σιάτιστα κυρίως καθώς θα χαθεί όλη η κίνηση από την Κοζάνη.

  • Πρωτον δεν σας πεφτει λογος για την λειτουργια της Εγνατιας οδου .
    Δευτερον μην ανησυχείτε ολοι οι εργαζομενοι απο το Βοιο θα ειναι γιατι με 400 ευρω μισθο δεν φτανουν για βενζινες για να ερθουν απο αλλη περιοχη .
    Τριτον , μια δικη μου προταση .Ο Δημος και η περιφέρεια να αναβαθμισουν το παλιο οδικο δικτυο με ασφαλτοστρωση ,σημανση και φωτισμο ,ισως βελτιωση της χαραξης σε μερικα σημεια και η εσωτερικη κυκλοφορια στο δημο και προς Κοζανη να γινεται απο το παλιο αλλα κατα πολυ βελτιωμενο οδικο δικτυο .Τα βαρια οχηματα ετσι και αλλιως θα διερχονται απο την Εγνατια ,ο φορτος του παλιου οδικου δικτυου θα ειναι μικρος ,και ασε την Εγνατια να χρεωνει οτι θελει.

    • Ασε την Εγνατία να χρεώνει όσο θέλει…. Μάλιστα… Επειδή εσυ θα πάει από το χωριό σου ως την Κοζάνη από τον παλιο. Ίσως αυτό να είπαν όλοι στην Ελλάδα από όπου περνάνε οι αυτοκινητόδρομοι. Εγώ θα παω ως την πολη από τον παλιο, ας χρεώνουν οσο θέλουν αυτοί.και μετά όταν παμε ως τα Γιάννενα η την θεσσαλονικη, οι πολιτικοι, τα έδωσαν όλα στους ιδιώτες και πλητωνουμε διόδια παντου.κρατσ την φράση σου φίλε μου, θα σου χρειαστεί σίγουρα στο μέλλον. Όταν θα ιδιωτικοποιούνται τα νερά σε πουμρ. Θα λες εγώ έχω το πηγαφι κοντα σε χρεώνουν οδό θέλουν οι μεγάλο εργολάβοι στο δίκτυο…

      • Γι αυτό ποτέ ξανά αριστερά , είχαμε τον Τσίπρα και ξεπούλησε νερά , αεροδρόμια και λιμάνια . Ο δούρειος ίππος , αυτός που έλεγε ότι δεν θα πουλήσει τίποτα σε ιδιώτες τα πούλησε όλα και δεν μίλησε κανείς γιατί έπεσε κομματική γραμμή . Τελικά αποδεικνύεται ότι όσοι βγαίνουν στον δρόμο είναι κομματικά εργαλεία . το ξεπούλημα βόλευε σε όλους και στους τσιπροκαμμενους και στους δουλικές αλλά μπόρεσε και τα πέρασε η αριστερά

      • Aφου θελατε συνταξεις απο τα 50 με ποσοστο αναπληρωσης 115% (παγκοσμιο ρεκορ),αφου θελατε εφαπαξαρες ,αφου θελατε εναμιση εκατομμυριο ΔΥ ,αφου θελατε ολα τα κιλα ολα τα λεφτα ,αφου δεν μαθατε να χτυπατε αποδειξη στην ταμιακη σας παλι καλα που ξεπουλησατε μονο τις υποδομες σας

        • πεστα ρε φιλε μου γιατι απο τα κομματικα γυαλια που φοραν (και δυστυχως δεν βαζουν μυαλο) δεν βλεπουν το σωστο ουτε στα 10 εκατοστα αλλωστε αν ξεπουλησει κατι το κομμα που ψηφιζουν ονομαζεται στρατηγικη επενδυση ενω αν ξεπουλησει κατι το αντιπαλο κομμα ονομαζεται μειοδοσια και εξυπηρετηση ιδιωτικων συμφεροντων. Προφανως ολοι αυτοι οι αετοι δεν γνωριζουν ποσες μεγαλες επιχειρησεις ανα την ευρωπη ειναι κρατικες ή υπο κρατικο ελεγχο και θεωρουνται στρατηγικου χαρακτηρα (καμια σχεση με τον τροπο λειτουργιας στην Ελλαδα βεβαιως βεβαιως)

  • Ολοι αυτοι σχεδον του ΔΣ ειναι υπηρετες των κομματων, πως να τους παρουν στα σοβαρα οι βολευτες, αφου ξερουν οτι πιο πολυ τους νοιαζουν τα κομματα τους παρα ο τοπος μας.

  • Το δημοτικό συμβούλιο του Δ. Βοϊου θα εκφέρει γνώμη και άποψη για τους σταθμούς διοδίων που βρίσκονται εντός των ορίων του.. Οπότε ας έχει λίγο μικρότερες απαιτήσεις για το ποιοι θα εργαστούν στα διόδια.. Αυτά

  • Κάποιο ακόμα σπεκουλάρουν το κίνημα Δεν Πληρώνω, φαίνεται όμως πως τις ίδιες απόψεις με αυτό το κίνημα έχουν πολλοί πλέον, Δήμαρχοι και λοιποί, όταν φτάσει στην πόρτα μας το πρόβλημα….

Γράψτε απάντηση στο Ανώνυμος Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.