Ποιος είναι ο σχεδιασμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για το αεροδρόμιο Φίλιππος στην Κοζάνη; – Τι απαντά σε ερώτηση του βουλευτή Κοζάνης Γ. Αμανατίδη ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής

24 Ιουλίου 2020
19:39

 

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΜΑΝΑΤΙΔΗ

ΠΡΟΣ: ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, κ. Κώστα Καραμανλή

ΘΕΜΑ: «Μοχλός ανάπτυξης για την Κοζάνη το αεροδρόμιο Φίλιππος»

Κύριε Υπουργέ,

η απουσία στρατηγικού σχεδιασμού από τις πολιτικές ηγεσίες των περασμένων ετών για αναβάθμιση του αεροδρομίου Κοζάνης, οδήγησε στη σταδιακή του απαξίωση με συνεχή μείωση της επιβατικής κίνησης, προβλήματα στις εμπορικές πτήσεις σύνδεσης της Κοζάνης με την Αθήνα και επίταση των προβλημάτων υποδομής και εξοπλισμού.

Το κλίμα βελτιώθηκε αισθητά το 2018 όταν, μετά τις πρωτοβουλίες του Δήμου Κοζάνης, άρχισε να δραστηριοποιείται στο αεροδρόμιο η εταιρεία εκπαίδευσης πιλότων πολιτικής αεροπορίας Egnatia Aviation, η μεγαλύτερη σχολή εκπαίδευσης επαγγελματιών πιλότων στην Ελλάδα και η 5η μεγαλύτερη στην Ευρώπη. Η εταιρεία διαθέτει βάση και εκπαιδεύει 120 σπουδαστές από κορυφαίες αεροπορικές εταιρίες και διαθέτει σύγχρονες εγκαταστάσεις μέσα στην πόλη της Κοζάνη, αφήνοντας ήδη πολύ θετικό οικονομικό αποτύπωμα στην περιοχή.

Λόγω γεωγραφικής θέσης ο Κρατικός Αερολιμένας Κοζάνης μπορεί να παίξει κομβικό ρόλο για τη Βόρεια Ελλάδα με την Ευρώπη και τα Βαλκάνια δημιουργώντας μια υπεραξία τόσο για την περιοχή όσο και την αεροπορία της χώρας. Αναδεικνύεται με έντονο τρόπο πλέον η ανάγκη για τον επαναπροσδιορισμό της χρήσης του αεροδρομίου και ο προσανατολισμός για την εναλλακτική αξιοποίησή του με χαρακτήρα Γενικής Αεροπορίας, στα πρότυπα πολλών περιοχών της Ευρώπης, χωρίς η δραστηριότητα αυτή να εμποδίζει ή να περιορίζει τη λειτουργία του αεροδρομίου ως εμπορικού αερολιμένα. Η ανάγκη εκμετάλλευσης κάθε αναπτυξιακής δυνατότητας καθίσταται ακόμη πιο επιτακτική δεδομένης και της μετάβασης της περιοχής στη μεταλιγνιτική εποχή, που θα σημάνει –μεταξύ άλλων- και την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας.

Κατόπιν τούτων, ερωτάσθε:
Ποιος είναι ο στρατηγικός σχεδιασμός του Υπουργείου για την αναβάθμιση και περαιτέρω αξιοποίηση του αεροδρομίου «Φίλιππος» της Κοζάνης;
Η προοπτική αξιοποίησής του με χαρακτήρα Γενικής Αεροπορίας, λαμβάνοντας υπόψη και το έντονο ενδιαφέρον για επενδύσεις της εταιρείας που

ήδη αναπτύσσει δραστηριότητες εκπαίδευσης, αποτελεί προτεραιότητα και θα διευκολυνθεί;

Ο ερωτών Βουλευτής Γιώργος Αμανατίδης

Βουλευτής Ν. Κοζάνης – ΝΔ

==================================

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

Σε απάντηση της παραπάνω σχετικής Ερώτησης, παρακαλούμε όπως ενημερώσετε τον κύριο Βουλευτή ότι ο πολιτικός Αερολιμένας Κοζάνης ιδρύθηκε το 1955, με την υπ. αριθ. 10560/22- 07-1955 Απόφαση του Υπουργού Συγκοινωνιών & Δημοσίων Έργων (ΦΕΚ Β΄151).

H κυριότητα του χώρου, επί του οποίου λειτουργεί ο Αερολιμένας ανήκει στο Υπουργείο Οικονομικών, καθώς προέκυψε από αναγκαστική απαλλοτρίωση «υπέρ και δαπάναις του Δημοσίου», η οποία κηρύχθηκε αρχικά με Βασιλικό Διάταγμα το έτος 1951, και κατόπιν, συμπληρωματικά, με απόφαση κήρυξης των Υπουργών Οικονομικών και Εθνικής Αμύνης το 1974, για την επέκταση του αεροδρομίου. Η σκοπούμενη χρήση ήταν η εξυπηρέτηση των αναγκών της Πολεμικής Αεροπορίας (ΦΕΚ Α 142/16-05-1951, κήρυξη απαλλοτρίωσης για 1224 στρέμματα και ΦΕΚ Δ΄192/22-07-1994, κήρυξη της απαλλοτρίωσης για 307 επί πλέον στρέμματα, για την επέκταση του αεροδρομίου).

H Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), με τα υπ’ αρ. πρωτ. ΥΠΑ/ΔΤΥ/Δ7/Α/6743/ 1613/28.03.2018 και ΥΠΑ/ΔΤΥ/Δ7/Β/11299/2019/15.04.2019 έγγραφά της, αιτήθηκε την παραχώρηση του συνόλου της περιφραγμένης έκτασης του Αερολιμένα Κοζάνης στην ΥΠΑ, με σκοπό:

  • την χωροθέτηση και δημιουργία αεροπορικών εγκαταστάσεων που θα καθιστούν ελκυστικό τον Αερολιμένα για την περαιτέρω ανάπτυξη δραστηριοτήτων, όπως είναι η λειτουργία Αεροπορικών Σχολών και γενικότερα οι αεραθλητικής φύσεως δραστηριότητες Αερολεσχών και πτήσεων της Γενικής Αεροπορίας

  • τη διευθέτηση ζητημάτων αδειοδότησης και πιστοποίησης του αεροδρομίου

  • τη διευθέτηση θεμάτων οργάνωσης Πάρκου καυσίμων στο αεροδρόμιο, σύμφωνα με τον Κανονισμό ΥΠΑ.

Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ) απάντησε, με το υπ’ αρ. πρωτ. Φ.900/3753/Σ.692/24.04.2019 έγγραφό του, στην ΥΠΑ ότι δεν είναι δυνατή η έγκριση της παραχώρησης χρήσης του συνόλου της περιφραγμένης έκτασης του αεροδρομίου, διότι το αεροδρόμιο περιλαμβάνεται στον επιχειρησιακό σχεδιασμό της Πολεμικής Αεροπορίας. Σύμφωνα με το ίδιο έγγραφο, η ΥΠΑ θα μπορεί να υποβάλλει στο ΓΕΑ αιτήματα παραχώρησης προσωρινής χρήσης επί μέρους εκτάσεων, έναντι μισθώματος, τα οποία θα εξετάζονται από το ΓΕΑ κατά περίπτωση.

Η ΥΠΑ εξετάζει την περίπτωση εκτέλεσης εργασιών συντήρησης και βελτίωσης πεδίου ελιγμών, προϋπολογισμού 2.200.000,00 € περίπου, σύμφωνα με υφιστάμενη, ήδη εγκεκριμένη, σχετική Μελέτη.

Σε σχέση με την ανάπτυξη του αεροδρομίου, επισημαίνονται τα ακόλουθα:

  • Η ΥΠΑ, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, μεριμνά για την προσέλκυση αεροπορικής δραστηριότητας στον Αερολιμένα Κοζάνης και έχει δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις, ώστε να εξυπηρετηθούν δραστηριότητες Γενικής Αεροπορίας και αεροπορικής εκπαίδευσης, πράγμα, που θα προσδώσει περαιτέρω υπεραξία στον Αερολιμένα και θα συμβάλει στην τόνωση της τοπικής οικονομίας. Ήδη, μάλιστα, η ΥΠΑ διερευνά τη χωροθέτηση των κατάλληλων εγκαταστάσεων για τον σκοπό αυτό και έχει καταρχάς συναινέσει για την παραχώρηση έκτασης 133,00 τ.μ. περίπου στην εταιρεία Egnatia Aviation, ώστε να τοποθετηθεί εκεί προκατασκευασμένος οικίσκος για την εξυπηρέτηση των δραστηριοτήτων της Σχολής.

  • Πέραν της διατήρησης της αεροπορικής σύνδεσης της Κοζάνης, μέσω της ένταξής της στο καθεστώς της υποχρέωσης παροχής δημόσιας υπηρεσίας («άγονες γραμμές»), η ΥΠΑ λαμβάνει τα προσήκοντα μέτρα και προβαίνει στις κατάλληλες ενέργειες, για την αξιολόγηση κάθε πρότασης που αποσκοπεί στην ανάπτυξη πτητικών δραστηριοτήτων Γενικής Αεροπορίας.

Εσωτερική διανομή:

Ιδιαίτερο Γραφείο Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών

Ο Υπουργός

Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής

Ακριβές Αντίγραφο Π. Καμπύλη

14 σχόλια

  • Ανευ ουσιας.Εδω υπαρχει το αεροδρομιο Αργους Ορεστικου διπλα μας, που δεν εχει κινηση θα ενδιαφερθουν για της Κοζανης;Εχουμε και τη Θεσ/νικη και τα Ιωαννινα σε μιαμιση ωρα.Μη λεμε αστεια.Καλυτερο θα ειναι να κλεισει για να μην ξοδευει τζαμπα το κρατος και να μη μας δουλευουν.

    • Πολύ σωστή τοποθέτηση. Το αεροδρόμιο Καστοριάς είναι διεθνών προδιαγραφών και αυτό θα πρέπει να αναβαθμισθει. Κύριε βουλευτή : κοίτα να ασχοληθείς με μικρά πράγματα που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα του πολίτη. Την ίδια αόριστη απάντηση πήρες και για το δρόμο Λάρισα Κοζάνη προχθές.

    • Στο αεροδρόμιο της Κοζάνης εκπαιδευτονται καθημερινά 200 πιλότοι. Η λύση είναι μία. Αεροδρόμιο γενικης αεροπορίας

    • Είναι δυνατόν ο βουλευτής της κυβέρνησης να κάνει ερώτηση στον υπουργό??? Ο Κυβερνητικός βουλευτής πηγαίνει και βλέπει τον υπουργό και αναπτύσσει τα επιχειρήματα του, εκτός και αν δεν μπορεί να συναντήσει τον υπουργό..

  • Αυτό που λέει ο Καραμανλής είναι ότι το Αεροδρόμιο είναι “ιδιοκτησία” του ΓΕΑ και όχι της ΥΠΑ, δηλ. είναι στρατιωτικό αεροδρόμιο και όχι πολιτικό και ως εκ τούτου, και αφού το ΓΕΑ δεν επιθυμεί να το μεταβιβάζει στην ΥΠΑ, μόνο το ΓΕΑ μπορεί να δίνει την άδεια για άλλες χρήσεις. Έτσι, το μόνο που μπορεί να κάνει η ΥΠΑ, όπως έκανε και ο Δήμος Κοζάνης προηγουμένως με την σχολή εκπαίδευσης, είναι να προτείνει άλλες χρήσεις για το αεροδρόμιο και το ΓΕΑ, αν δεν αντίκειται στον προγραμματισμό του, να τις επιτρέπει!
    Οπότε ο Καραμανλής, με άλλα λόγια, απαντά στον Αμανατίδη, ότι <> Και έτσι λοιπόν, πέφτει το μπαλάκι στους Κοζανίτες Βουλευτές για να βγάλουν το φίδι από την τρούπα,,,!! Όχι που νόμιζε ο κος Αμανατίδης, ότι θα έριχνε μπαλάκι στον Καραμανλή κι εκείνος δεν θα είχε τον τρόπο του για να του το ρίξει πίσω !!!!!
    Αυτό που μένει τώρα, είναι να δούμε αν θα κατεβάσει τίποτα το ξερό των “δραστήριων” Βουλευτών μας, ώστε να μην μείνει το μικρό μας επαρχιακό αεροδρόμιο, άνευ πολιτικών πτήσεων!
    Αναμένουμε, λοιπόν, κε Αμανατίδη!!

  • μα τι λέτε; λουκούμι είναι για την Εγνατία!!! Καβάλα-Κοζάνη μια ευθεία. είναι καιροί για να προσθέτουμε χιλιόμετρα; εν τω μεταξύ ελάτε όλοι μαζί να μαζέψουμε 2,2 εκ € να πετάει η Εγνατία και να εισπράττει δολάρια..

  • Και κάπου εδώ να πούμε ένα μεγάλο μπράβο στο Λευτέρη τον Ιωαννίδη που προσέλκυσε την τόσο σοβαρή επένδυση στην περιοχή μς.

  • Οι εκπαιδευομενοι πιλοτοι ειναι 10-20 πια και οχι 200(απο τη στιγμη που οι μεγαλες αεροπορικες εταιριες εχουν προβλημα και διωχνουν προσωπικο,δεν ηρθαν αλλοι για εκπαιδευση) Επισης θα ηθελα να μαθω απο καποιον που γνωριζει πραγματικα,ποιο ειναι το οφελος της Πολης(εκτος απο τα λιγα ενοικιαζομενα και μερικους καφεδες)και ποιο το οφελος της πολιτικης αεροποριας απο την Εgnatia Aviation για να πεσουν τοσα χρηματα στο αεροδρομιο…

    • Αν δεν καταλάβαίνεις το συμφέρον της πόλης από μια τέτοια επένδυση και από 100 εκπαίδευόμενους πιλότους που θα γίνουν 140 τον Οκτώβριο και δεν ξέρω πόσοι στο μέλλον και δεν κατανοείς γιατί να πέσουν τα χρήματα στο αεροδρόμιο τότε συγνώμη αλλά δεν μπορεί να σε βοηθήσει κανένας όσο πραγματικά και να ξέρει.
      Επίσης μπορούμε να διώξουμε και το πανεπιστήμιο. Τι μας προσφέρει;

    • ας ελπίσουμε κάποια στιγμή να γίνει απολογισμός και να ληφθούν γενναίες αποφάσεις για το μέλλον της στήριξης της επένδυσης (7-8 εκ.ευρώ στα χαρτιά) ή όχι..

  • Το αεροδρόμιο των Χανίων πέρα από πολιτικό είναι και στρατιωτικό. Αυτό βέβαια δεν εμπόδισε τη μεταβίβαση του στη Γερμανική Fraport. Μια εταιρεία που ανήκει σε ένα από τα ομόσπονδα κρατίδια και τον ασφαλιστικό φορέα της Γερμανίας, είναι δηλαδή κρατική και διαχειρίζεται 31 συνολικά αεροδρόμια από τα οποία τα 14 είναι Ελληνικά. Για τη μεταβίβαση αυτή να θυμηθούμε πως η Τρόικα και ο Σόιμπλε εκβίαζαν τις Ελληνικές κυβερνήσεις προκειμένου να μας δώσουν τη δόση…
    Παρόμοια θα μπορούσε η περιφέρεια μαζί με τους δήμους να συστήσουν μια εταιρεία η οποία θα έπαιρνε από το ΤΑΙΠΕΔ τα 2 αεροδρόμια της περιοχής. Η ΑΝΚΟ θα μπορούσε να συμβάλλει με τη σχετική μελέτη. Η χρηματοδότηση από πόρους της Περιφέρειας, ΕΣΠΑ και ταμεία μετάβασης.
    Τα αεροδρόμια θα μπορούσαν να γίνουν επιβατικά, εμπορευμάτων αλλά και να φιλοξενούν και τη σχολή εκπαίδευσης πιλότων. Υπάρχουν παρόμοια περιφερειακά αεροδρόμια της Γερμανίας, Αγγλίας κλπ.
    Το χαμηλότερο κόστος εξυπηρέτησης αεροσκαφών από το Μακεδονία της Θεσσαλονίκης μπορεί να προσελκύσει εταιρείες χαμηλού κόστους που προτιμούν τέτοιου τύπου αεροδρόμια. Η Δυτική Μακεδονία έχει χιλιάδες κόσμο στη Γερμανία, και σε άλλες χώρες της Ευρώπης που σήμερα αναγκαστικά πετούν μέσω του αεροδρομίου Μακεδονία.
    Επίσης μπορεί να εξυπηρετεί επιβάτες από Αλβανία-Κορυτσά αλλά και το Μοναστήρι.
    Η σιδηροδρομική σύνδεση του αεροδρομίου Κοζάνης με το υπόλοιπο δίκτυο θα φέρει και εμπορεύματα (πτήσεις cargo).
    Προϋπόθεση για να γίνει αυτό είναι η κινητοποίηση των τοπικών βουλευτών και της περιφέρειας. Ο κύριος Αμανατίδης ως πρώην πρόεδρος της ΑΝΚΟ έχει ρόλο σημαντικό να παίξει.
    Διαφορετικά τα αεροδρόμια είτε θα υπολειτουργούν με πτήσεις άγονης γραμμής και ελάχιστες θέσεις εργασίας ή θα παραχωρηθούν από το ΤΑΥΠΕΔ σε ξένη εταιρεία που σημαίνει ότι τα κέρδη τους θα πηγαίνουν σε ξένη χώρα όπως ακριβώς της Fraport…

    • Φτανει, δε θελουμε αλλα αστεια.θα τα χρειστουμε στα μπρε- μπρε.Αν το αεροδρομιο ειχε κινηση θα το αφηνε η Fraport;

Γράψτε απάντηση στο Ανώνυμος Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.