Τη διεκδίκηση νέων έργων στους τομείς των οδικών και σιδηροδρομικών διαπεριφερειακών υποδομών, του πολιτισμού και του τουρισμού θα διεκδικήσουν από κοινού οι Περιφέρειες Θεσσαλίας και Δυτικής Μακεδονίας.
Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός και ο «όμορος» Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Κασαπίδης που τον επισκέφτηκε στη Λάρισα, έθεσαν από κοινού το νέο πλαίσιο διεκδίκησης που ανοίγει σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές για την επικοινωνία, τις εμπορικές συναλλαγές και τις πολιτιστικές ανταλλαγές των δύο Περιφερειών.
Μετά την επιτυχή συνεργασία και παρέμβαση τους στην Ευρώπη και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, που οδήγησε στο ξεμπλοκάρισμα του βόρειου τμήματος του Ε65 οι δύο Περιφερειάρχες διεκδικούν μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης την οδική ένωση Θεσσαλίας – Δυτικής Μακεδονίας με το δρόμο Ελασσόνα-Κοζάνη-Γρεβενά, την σιδηροδρομική ένωση Καλαμπάκας – Κοζάνης αλλά και την ανάδειξη της Βλαχόστρατας, της διαδρομής που οδηγούσε τους Βλάχους της Θεσσαλίας, μέσω της Μακεδονίας, στην Ευρώπη.
Οι δηλώσεις του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Γιώργου Κασαπίδη
«Είχαμε μια γόνιμη και εποικοδομητική συνάντηση με τον αγαπητό φίλο Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστό για θέματα κοινού ενδιαφέροντος που άπτονται του τομέα της ανάπτυξης. Ως Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας έχουμε μεγάλα όρια συνόρων με τη Θεσσαλία. Συζητήσαμε τις ενέργειες που μπορούμε από κοινού να κάνουμε προς όφελος της τοπικής και διαπεριφερειακής ανάπτυξης. Τέτοιου είδους υποδομές είναι οδικές, σιδηροδρομικές και τουριστικές.
Συζητήσαμε για τον άξονα Ε 65, για τον οποίο έχουμε από καιρό συνεργαστεί με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας και βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο. Καθώς επίσης και για την οδική σύνδεση Κοζάνης – Λάρισας. Αυτή η διαδρομή έχει ένα βαθμό ετοιμότητας τόσο στα όρια της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας όσο και στα όρια της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Παράλληλα προωθούμε τη σιδηροδρομική ένωση της Δυτικής Μακεδονίας με τη Θεσσαλία. Είχαμε επιπλέον μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση για δράσεις εναλλακτικών μορφών τουρισμού που σχετίζονται με το θρησκευτικό τουρισμό και τον οικοτουρισμό.
Θα εξειδικεύσουμε αυτές τις προτάσεις και σε σύντομο χρονικό διάστημα θα τις υποβάλλουμε από κοινού στα αρμόδια όργανα της κεντρικής κυβέρνησης και Υπουργείων και θα τις υποστηρίξουμε από κοινού. Ευχαριστώ για τη φιλοξενία, τη γόνιμη και εποικοδομητική συζήτηση που είχαμε. Είμαι σίγουρος ότι θα τελεσφορήσουν αυτά τα σημαντικά έργα προς όφελος και των δυο Περιφερειών αλλά και της πατρίδας μας συνολικά. Το χρονικό διάστημα των επόμενων δυο – τριών ετών θα είναι κρίσιμο αλλά και ικανό για να παρουσιάσουμε ένα μεγάλο βαθμό όχι μόνο ωριμότητας αλλά και εκτέλεσης αυτών των έργων».
Οι δηλώσεις του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστού
«Με τον Γιώργο Κασαπίδη μας συνδέει μια μακρά, δημιουργική φιλία. Όπως φιλία συνδέει και τις δύο Περιφέρειες, μέσα από επαγγελματικές σχέσεις, ανταλλαγές και επισκέψεις. Από καιρό ενώσαμε τις δυνάμεις μας για να κερδίσουμε το μέλλον των Περιφερειών μας. Η πρώτη θετική διεκδίκηση έγινε με την παρέμβασή σας στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον Ε65. Πιέσαμε να ξεμπλοκάρει το βόρειο τμήμα, που είναι το ουσιαστικότερο τμήμα του νέου οδικού άξονα και το πετύχαμε. Ευχαριστώ τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και τους συνεργάτες που ανταποκρίθηκαν και με σωστό τρόπο διεκδίκησης πετύχαμε να ξεμπλοκάρουμε το έργο.
Έχουμε και άλλα στοιχήματα να κερδίσουμε:
-Το δρόμο Λάρισα-Ελασσόνα-Κοζάνη -Γρεβενά. Ένας δρόμος που χρειάζεται για την ασφαλή μετακίνηση των ανθρώπινων κοινοτήτων και την ομαλή διακίνηση των εμπορευμάτων, λόγω των εμπορικών σχέσεων που υπάρχουν ανάμεσα στις δύο περιοχές. Είναι ένα αναπτυξιακός δρόμος. Ηρθε η ώρα του Υπουργείου να ξεκινήσει τη διαδικασία αναμόρφωσης των μελετών που έχει κάνει μέχρι σήμερα για να εντάξει το έργο στο Ταμείο Ανάκαμψης
-Μετά τη σιδηροδρομική σύνδεση Παλαιοφάρσαλου-Καλαμπάκας που έχει δημοπρατηθεί και προχωρά, προωθούμε τη σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας-Κοζάνης. Το έργο έχει μελετηθεί στο παρελθόν και υπήρχε σχεδιασμένη η σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει της δύο Περιφέρειες. Χρειάζεται τώρα να υλοποιηθεί, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και από το μεγάλο Διευρωπαϊκό Πρόγραμμα για τους Σιδηροδρόμους, που ενώνει τη Βόρεια Ευρώπη με την Ελλάδα. Πρόκειται για ένα φιλόδοξο αναπτυξιακό έργο, που το διεκδικούμε για να πετύχουμε και τη σιδηροδρομική ένωση των δύο Περιφερειών.
-Υπάρχουν κοινές αναφορές στον πολιτισμό, τον Μακεδονικό Αγώνα, τους απελευθερωτικούς αγώνες και τον θρησκευτικό τουρισμό. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζουμε τη Βλαχόστρατα, στην παλιά Εγνατία Οδό, που οδηγούσε τους Βλάχους στην Ευρώπη, μέσω Κοζάνης και Γρεβενών. Στόχος μας είναι να αναδείξουμε αυτές τις εμπορικές και πολιτιστικές διαδρομές. Με τον τρόπο αυτό δημιουργούμε μεγαλύτερη ενσυναίσθηση και μέσα από βιώματα ισχυροποιούμε και αναβαθμίζουμε την εθνική μας αυτογνωσία».
thessaliaeconomy.gr/
Ο δρόμος Κοζάνης – Λάρισας είναι το μεγάλο αναπτυξιακό έργο που θα δώσει διέξοδο στη Δυτική Μακεδονία. Εκεί πρέπει να εστιάσουν οι αρμόδιοι.
ΚΑΠΟΙΟΣ αλλος ελεγε οτι ο δρομος αυτος ξεκινησε επι Σουφλια, ακομα δεν εχει τελειωσει;Οχι αλλα ψεματα.Σας πηραμε χαμπαρι.
Τωρα που κλεινει η ΔΕΗσ και οι χοντροι μισθοι δεν θα υπαρχουν ξεχαστε εργα στο τοπο μας.
Στα παλια τα χρονια οι Κοζανιτες κα8ε ΣΚ ανεβαζαν την οικονομια της Θεσ/νικης με τα ψωνια τους, καφεδες, νυχτοπερπατηματα. Οποτε μας εκανα την Εγνατια για ειμαστε εκει και τις καθημερινες.
Τωρα που θα ειμαστε ταπι, μη μας κλεισουν και τα τουνελ…θα λενε, μη αφηνετε τους ζητλαρες να ερθουν και λερωσουν τη πολη μας.
Αει και θα δειτε….
50 χρονια και βάλε εχει αυτην η υποθεση και ακομα συζητουν…. θυμιζει λιγο ανεκδοτο οπως το μετρό θεσσαλονικης!!!!!!
Αϊντι κι σεις τι λέτει τώρα, αυτό θα πχιαλάει πουλύ κι θα μας κόψει. Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα.
Θέλουμε αποτελέσματα, από φωτογραφίες χορτάσαμε.