Το 4ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Κοζάνης συμμετείχε στο πρόγραμμα «Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ» το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ με το σχέδιο δράσης «ΖΩγραφίΖΩ-το επαλ ΧΡΩΜΑτίΖΩ»

Στη δράση αυτή, οι μαθητές με την εμψύχωση του κ. Αθανάσιου Αργυριάδη, ζωγράφου και καθηγητή του σχολείου, κλήθηκαν να αναζητήσουν στο έργο μεγάλων καλλιτεχνών αισθητικά πρότυπα για την εικόνα και τη μορφή των δικών τους σχολικών χώρων. Κλήθηκαν επίσης, να καταθέσουν τις προτάσεις τους για τη βελτίωση της εικόνας καταρχήν των αιθουσών, αλλά και γενικότερα των χώρων της σχολικής μονάδας. Οι μαθητές-μέλη της ομάδας ασχολήθηκαν με την προετοιμασία των τοίχων και των άλλων επιφανειών που αποτέλεσαν τον καμβά των δημιουργιών, εκτίμησαν τις απαιτούμενες ποσότητες, τα εργαλεία και τον ειδικό εξοπλισμό, επιλέγοντας όσο το δυνατόν φιλικότερα προς το περιβάλλον υλικά και τεχνικές. Ταυτόχρονα έγινε οργανωμένη διαχείριση των απορριμμάτων με ανακύκλωση αλλά και επαναχρησιμοποίησή τους όπου ήταν εφικτό.

Τα οφέλη από τη δράση αυτή υπήρξαν πολλαπλά και πολυεπίπεδα. Η συνοχή και η συνεργασία των μελών της ομάδας, η αναζήτηση και η ανάπτυξη αισθητικών κριτηρίων καθώς και η αλλαγή της στάσης των μαθητών απέναντι στους χώρους στους οποίους δρουν και συνυπάρχουν, είναι μερικά από αυτά.

Το σχολείο πέτυχε να ενισχύσει το ρόλο του και την κοινωνική προσφορά του αποτελώντας όχι μόνο έναν χώρο εκπαίδευσης, αλλά και ένα σημείο αναφοράς που ενισχύει την επικοινωνία, τη δημιουργία και υποστηρίζει ευπαθείς ομάδες πληθυσμού. Ταυτόχρονα κατάφερε να ενδυναμώσει την έννοια της ομαδικής εργασίας και της αλληλοϋποστήριξης και να τονίσει την ανάγκη δημιουργίας κοινοτήτων γνώσης-δεξιοτήτων που προσδίδουν νόημα στη μαθησιακή διαδικασία, ιδίως, ενήλικων μαθητών.

Οι μαθητές μπήκαν σε διαδικασία συστηματικής διερεύνησης για θέματα που αφορούν στη ζωγραφική, στις τεχνοτροπίες και στο ύφος που τους ταιριάζει, ερχόμενοι σε επαφή με εικαστικούς και να πλοηγηθούν στον κόσμο της τέχνης. Παράλληλα, πέτυχαν να ανοιχθούν στην κοινωνία μέσω αυθεντικών δημιουργιών τους, να αξιοποιήσουν  το δυναμικό τους, να αναπτύξουν δραστηριότητα σε περισσότερα επίπεδα και να αναδείξουν τα ταλέντα και τις δυνατότητες δημιουργίας που διαθέτουν.