Σύλλογος Δρομέων Υγείας Κοζάνης: “Δεσμευόμαστε να καταθέσουμε έγγραφη καταγγελία στο δήμο έτσι ώστε να προχωρήσει σε μήνυση κατ΄αγνώστων για φθορά δημόσιας περιουσίας”

22 Νοεμβρίου 2020
22:39
Κατά τις τελευταίες μας επισκέψεις στα ορειβατικά μονοπάτια του Προφήτη Ηλία και των γύρω περιοχών με λύπη διαπιστώσαμε ότι όλες οι πινακίδες σηματοδότησης των πεζοπορικών διαδρομών έχουν βανδαλισμούς αχρηστεύοντας έτσι τον κόπο των δημιουργών τους αλλά και τις λίγες σηματοδοτημένες διαδρομές που υπάρχουν στον δήμο μας .
Γίναμε αποδέκτες πολλών παραπόνων από πεζοπόρους οι οποίοι απογοητεύτηκαν από αυτήν την άσχημη εικόνα .Δεσμευόμαστε να καταθέσουμε έγγραφη καταγγελία στον δήμο έτσι ώστε να προχωρήσει σε μήνυση κατ΄αγνώστων για φθορά δημόσιας περιουσίας .
Όμως αυτοί που έκαναν αυτές τις καταστροφές δεν είναι άγνωστοι . Κάποιοι τους γνωρίζουν . Σε αυτούς θέλουμε να πούμε ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν καταστρέφουν απλά κάποιες πινακίδες αλλά καταστρέφουν ένα πολύτιμο έργο για τον Δήμο μας ..
Επισημαίνουμε εμφατικά ότι υπάρχει συλλογική ευθύνη όλων όσων απολαμβάνουν αυτά τα μονοπάτια .
Σε αυτους που βανδαλισαν τις πινακιδες τους οαραθετουμε την υπουργικη αποφαση που χαρακτιριζει τα μονοπατια πεζοποριας αλλα και τα ξεχωριζει από τα μονοπατια που προοριζονται για ποδηλασια .
Υπουργική Απόφαση Αριθ. 151344/165/2017
ΦΕΚ 206/Β/30-1-2017
Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης, διάνοιξης και συντήρησης των ορειβατικών πεζοπορικών μονοπατιών.
Άρθρο 1
Ορισμός
Ως μονοπάτι χαρακτηρίζεται ο στενός μη αμαξιτός δρόμος ο οποίος προορίζεται για τη διέλευση κυρίως πεζών και ζώων. Η βασική διαφορά του από τον αμαξιτό δρόμο είναι ότι έχει μικρότερο και κυμαινόμενο πλάτος, μπορεί να έχει σημαντικές αυξομειώσεις στην κλίση του καθώς και σκαλοπάτια.
Ειδικότερα, τα ορειβατικά πεζοπορικά μονοπάτια είναι διαδρομές που προορίζονται για:
α) δραστηριότητες όπως η πεζοπορία, η ορειβασία, η πρόσβαση περιπατητών σε φυσικά περιβάλλοντα, αξιοθέατα (φυσικά ή πολιτιστικά) και γενικότερα για τη γνωριμία και επαφή του ανθρώπου με τη φύση, την ιστορία και τον πολιτισμό του κάθε τόπου,
β) την εξυπηρέτηση της επικοινωνίας και τη διευκόλυνση της πρόσβασης ορεινών δασικών περιοχών ή σημείων, παραδοσιακών οικισμών καθώς και δύσβατων, δυσπρόσιτων περιοχών χαμηλού υψομέτρου.
Σε αυτά απαγορεύονται τα μηχανοκίνητα μέσα πορείας.
Άρθρο 4
Είδη ορειβατικών μονοπατιών
Τα ορειβατικά πεζοπορικά μονοπάτια ανάλογα με το σκοπό που εξυπηρετούν και το χώρο που αναπτύσσονται, διακρίνονται σε διάφορα είδη:
1) Μονοπάτια αναψυχής (Ε): Αυτά απευθύνονται σε πεζοπόρους και φυσιολάτρες που επιθυμούν κυρίως να εξερευνήσουν μία περιοχή και να απολαύσουν τη φύση.
2) Εκπαιδευτικά θεματικά μονοπάτια (L): Απευθύνονται σε επισκέπτες που επιθυμούν να γνωρίσουν και να ενημερωθούν για το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον μιας περιοχής.
Μπορεί να ενσωματώνουν στη διαδρομή τους ιδιαίτερα φυσικά και πολιτιστικά στοιχεία όπως τοπία, ρέματα, αρχαιολογικούς χώρους, παλιά πέτρινα γεφύρια, μοναστήρια, εκκλησίες κ.λπ. Μπορεί επίσης να είναι μονοπάτια που συνδέονται με ιδιαίτερες παραδοσιακές παραγωγικές διαδικασίες (π.χ. μονοπάτια κρασιού, μονοπάτια καπνού, τα μονοπάτια της ελιάς κ.λπ.). Σε κάποιες περιπτώσεις ο προορισμός είναι ένα πολιτιστικό δρώμενο (π.χ. πανηγύρι, φεστιβάλ κ.λπ.) και σε κάποιες άλλες πολιτιστικό χαρακτηριστικό αποτελεί το ίδιο το μονοπάτι (ιστορικό μονοπάτι, καλντερίμι κ.λπ.). Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν και τα εκπαιδευτικά μονοπάτια που προορίζονται για τη μελέτη της φύσης (φυτά, δέντρα, κύκλος νερού, ερπετά, έντομα, πουλιά, αλληλεξάρτηση ειδών, διατροφική αλυσίδα, γεωλογικοί σχηματισμοί, γεωμορφολογία, κ.λπ.).
3) Ποδηλατικά μονοπάτια (Β): Είναι μονοπάτια που έχουν τα χαρακτηριστικά των μονοπατιών αναψυχής με τη διαφορά ότι έχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που τα κάνουν κατάλληλα και ελκυστικά για ποδηλασία. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να μην διασχίζουν προστατευόμενες περιοχές στις περιπτώσεις που δεν προβλέπονται στα Σχέδια Διαχείρισης (Σ.Δ.) και να μην υπάρχουν στη διαδρομή αυτών των μονοπατιών σκαλοπάτια ή βαθμίδες. Απευθύνονται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας σε ποδηλάτες ή επισκέπτες που επιθυμούν να εξερευνήσουν μια περιοχή με το ποδήλατο.

16 σχόλια

  • Οι αρμόδιοι πριν καταθέσουν την μυνηση ας διαβάσουν και τα αλλα αρθρα του νομου και όχι ότι τους βολεύει.
    Τα ποδήλατα τους φτάινε.
    Καλές γιορτές με υγεία.

      • Ο νομος σιγουρα δεν λεει να βανδαλιζουμε, αλλα δεν επιτρεπει και την οικειοποιηση. Επομενως, κανεις δεν μπορει να εμποδισει την διευλευση ποδηλατων και φυσικα οι τσιφλικαδες παππο προς παππο απεβιωσαν. Οπως το ΣΔΥΚ θα προβει σε νομικα μεσα, ετσι κ οι ποδηλατες κοζανης θα μαζευτουν σε ενωση κατα της οικειοποιησης.η προσωπικη δουλεια δεν σημαινει σφεταιρισμος αλλα κοινη χρηση. Αυτα…

          • Δεν κανατε ποιοι κυριε κυρια τι ειστε; σε ποιους αναφερεστε? Εχετε στοιχεια ή αερολογιες? Περιμενω ονομα αν εχεις κατι να προσαψεις. Οχι υποβοσκουσες κατηγοριες μονο….αντε τα λεμε σκ πανω

  • ελπίζω να μη δεχθώ κι εγω λογοκρισία απο το ιδιο το κοζαν,οπως συνέβη σε προηγούμενο σχόλιο που ελεγε ενα σωρό αλήθειες

    • Εφόσον λέτε αλήθειες να βγείτε επώνυμα να τις πείτε και θα σας δώσουμε βήμα. Αφήστε τα περί λογοκρισίας. Λογοκρισία σε ανώνυμα σχόλια δεν υπάρχει. Περιμένουμε τις αλήθειες σας με επώνυμη επιστολή και στοιχεία επικοινωνίας και με μεγάλη ευχαρίστηση να τις δημοσιεύσουμε (τις αλήθειες σας). Ανώνυμα σχόλια στο υποτιμητικό ύφος που γράφετε και για πράγματα που δε γνωρίζουμε αν έχουν βάση δεν υπάρχει περίπτωση να τα δημοσιεύσουμε. Επώνυμα λοιπόν και αν μετά δε δημοσιευτούν να μας καταγγείλετε για λογοκρισία. Μέχρι τότε σεβαστείτε τους κανόνες και τα όρια – βάσει λογικής – της ανώνυμης ανάρτησης σχολίων.

      • συμφωνω με τον Δημητρη πανω. Και την επομενη φορα που θα βαλετε ενα θεμα, ερευνηστε την ορθοτητα του, οχι απλως να γεμιζουμε…τη θεματολογια βασιζομεβοι σε γνωστους κ φιλους.καλο σας απογευμα

        • Καλά κάνετε και συμφωνείτε. Περιμένουμε και τις δικές σας απόψεις ΕΠΩΝΥΜΑ για να αναδείξετε τη μη ορθότητα των γραφομένων των Δρομέων Υγείας. Δεν έχουμε καμιά αντίρρηση. Αναμένουμε τη δική σας επώνυμη παρέμβαση, όμως, είμαστε βέβαιοι πως δεν πρόκειται να υπάρξει, μιας κι έχετε μάθει, τόσο εσείς όσο και κάποιοι ακόμη, να θέλετε τις αλήθειες (εντός ή εκτός εισαγωγικών, σε κάθε περίπτωση κι όχι στη συγκεκριμένη) να τις λέτε χρησιμοποιώντας “πλάτες” άλλων. Δεν έχετε να φοβηθείτε κάτι αν είναι αλήθειες. Αναμένουμε λοιπόν και τότε αν το επιχειρήσετε θέλουμε να δούμε τόσο το ύφος όσο και το περιεχόμενο των καταγγελιών σας αν είναι αντίστοιχο με αυτό που χρησιμοποιείτε ανώνυμα. Για να καταλάβουμε ποιος έχει δίκιο και ποιος άδικο!. Καλό απόγευμα και καλή συνέχεια!

          • Εσείς να με συγχωρείτε με ποιον είστε? Με τους έτσι η τους αλλιώς? Περενουμε περιμένετε αναμείνατε…. Κύριε… Η ελεύθερη έκφραση σας διχασε.

      • Εχω το μαχαίρι….εχω και το καρπούζι, λεγεται αυτό !!! Δημοσιογραφία….παρουσιάζουμε αυτο που εμεις θελουμε!! Κριμα!!!

        • Μπορείτε να πάρετε εσείς και το μαχαίρι και το καρπούζι υπογράφοντας ΕΠΩΝΥΜΑ, αυτά που θέλετε να γράψετε. Στο χέρι σας είναι κυριολεκτικά και μεταφορικά. Όλα τα υπόλοιπα είναι προφάσεις. Δε λέτε κάτι.

          • Μ έχεις μπλοκάρει στο φβ επειδή ήμουν επώνυμη. Μην τρολαριζομαστε κ παίζουμε με λέξεις. Δεν αντέχεις… Το χω δει. Τώρα αν θέλουμε πόλεμο… Δεν παίζω. Παραμένω στα ανωθι:τσεκάρουμε τις ειδήσει. Με εντυπωσιάζετε πάντως! Προτιμάτε να σχολιάζετε σθεναρά… Κ εγώ δεν ξέρω τι υπερασπίστε… Από το να βοηθάτε να αναδυθεί η αλήθεια.

          • Η αλήθεια, αν ειναι αλήθεια, δεν χρειάζεται, καμία, βοήθεια για να αναδειχθεί. Αν, λοιπόν, έχετε να γράψετε κάτι με το οποίο εμείς, μπορεί να διαφωνούμε κι εσείς θεωρείτε πως δεν αντέχουμε, δεν το ένα και δεν το άλλο, ιδού η Ρόδος. Μπορείτε να επανέλθετε, επώνυμα, ν’ αναλάβετε την ευθύνη των γραφομένων σας και να αποδείξετε δημόσια, σε όλους μας, ότι εσείς έχετε δίκιο κι εμείς άδικο. Επειδή όμως, εσείς, όπως και πολλοί άλλοι, που σκέφτονται αντιστοίχως, δεν θα το τολμήσετε, αποδεικνύοντας ότι εν τέλει εσείς είστε που πραγματικά δεν αντέχετε, θα παραμείνετε σε ανούσια κι ακατανόητα, κατά ένα μέρος, σχόλια, όπως το προαναφερόμενο. Δεν θα επανέλθουμε, διότι δεν λέτε κάτι διαφορετικό από τα τετριμμένα και τα ήδη γνωστά “επιχειρήματα” όλων αυτών που επιθυμούν να εκφράζονται, εκτός των ορίων που διέπουν – βάσει λογικής – τον ανώνυμο σχολιασμό, στηριζόμενοι σε ξένες πλάτες.

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μείνετε συντονισμένοι