«Η Εγνατία Οδός Α.Ε. θα ζήσει ημέρες μεγάλης ανάπτυξης», δήλωσε εμφατικά στο GRTimes.gr o πρόεδρος της και πρόεδρος του ΣΕΒΕ κ. Γιώργος Κωνσταντόπουλος, τονίζοντας ότι η παραχώρηση του οδικού άξονα της Εγνατίας, δεν θα επηρεάσει αρνητικά τη βιωσιμότητα της μεγαλύτερης τεχνικής εταιρείας του Δημοσίου, που θα ακολουθήσει αυτόνομη αναπτυξιακή πορεία.
Η συνέντευξη του κ. Κωνσταντόπουλου, δημοσιεύεται στο GRTimes.gr την ημέρα κατάθεσης στο ΤΑΙΠΕΔ των δεσμευτικών προσφορών, από τα υποψήφια επιχειρηματικά σχήματα που διεκδικούν την παραχώρηση του οδικού άξονα που διασχίζει τη βόρειο Ελλάδα και, μέσω των καθέτων του, συνδέει τη χώρα με τα Βαλκάνια και την Ευρωπαϊκή ενδοχώρα.
Αλλά η «Εγνατία Οδός Α.Ε.», με την τεχνογνωσία που διαθέτει, τη διεκδικητικότητα της διοίκησής της, το μεγάλο χαρτοφυλάκιο έργων που διαχειρίζεται και την « Μετάβαση Α.Ε.», έχει στρώσει το δρόμο προς την επόμενη ημέρα της παραχώρησης, όπως είπε ο κ. Κωνσταντόπουλος προβλέποντας μάλιστα ότι πολύ σύντομα θα υπάρξει μεγάλο ενδιαφέρον ενίσχυσης του ανθρωπίνου δυναμικού της από εξειδικευμένους επιστήμονες σε ευρύ φάσμα αντικειμένων.
Διαχείριση του Προγράμματος Δίκαιης Μετάβασης
Μετά και τις δηλώσεις Χατζηδάκη στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για το Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης των Λιγνιτικών Περιοχών, ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» επιβεβαίωσε πως το διοικητικό συμβούλιο της μεγάλης τεχνικής εταιρείας του δημοσίου, αποφάσισε τη σύσταση θυγατρικής εταιρείας, της «Μετάβαση Α.Ε.» η οποία θα αποτελέσει τoν κύριο δικαιούχο πράξεων που θα ενταχθούν στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δίκαιης Μετάβασης στους τομείς των υποδομών μεταφορών, ενέργειας και περιβάλλοντος. Εν ολίγοις, η «Εγνατία» θα διαχειριστεί το πολύ μεγάλο πρόγραμμα των 5 δις. ευρώ και άνω, που θα υποστηρίξει μεγάλες επενδύσεις σε Δυτική Μακεδονία και Μεγαλόπολη, επενδύσεις που θα αλλάξουν το προφίλ των οικονομιών των περιοχών αυτών στρέφοντάς το σε νέες αναπτυξιακές κατευθύνσεις.
Η «Εγνατία» συστάθηκε μεν με σκοπό την κατασκευή του οδικού άξονα, αλλά τώρα κατακτά τη συνέχιση της πορείας της, ανεξάρτητα από την παραχώρησή του σε ιδιώτες, όταν αυτή συντελεστεί. Έχει ξεχρεώσει τα δάνειά της, έχει ήδη ένα χαρτοφυλάκιο έργων που αγγίζει σχεδόν το 1 δις. ευρώ και, πλέον, μέσω της «Μετάβαση», αναλαμβάνει να διαχειριστεί το πολύ μεγάλο και σύνθετο έργο του Προγράμματος Δίκαιης Μετάβασης.
Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.», μετά από μία δύσκολη δεκαετία, δικαιούται πλέον να αισιοδοξεί για το μέλλον και την καταλυτική θετική επίδραση που θα έχει στην ανάπτυξη της χώρας και όχι μόνο της βόρειας Ελλάδας.
Η ΔΕΚΟ για τα μεγάλα έργα
«Η Εγνατία Οδός προετοιμάζεται από μήνες, εντατικά, για την επόμενη ημέρα της παραχώρησης. Η Εταιρεία θα έχει ένα βαρύνοντα και ουσιαστικό ρόλο, λόγω του ότι διαθέτει τεράστια τεχνογνωσία στα δημόσια έργα και όχι μόνο. Η Εγνατία είναι η μοναδική ΔΕΚΟ που μπορεί να αναλάβει μεγάλης κλίμακας έργα τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Αυτό της παρέχει τη δυνατότητα να παρέμβει ουσιαστικά και μάλιστα σε περιοχές που υπάρχει μία μεταβατική φάση στις υποδομές τους, όπως εν προκειμένω στις λιγνιτικές περιοχές», τόνισε ο κ. Κωνσταντόπουλος.
Το τι μπορεί να επιτελέσει η Εγνατία, το έχει αποδείξει σε πάμπολλες περιπτώσεις, σε όλη τη χώρα, καθώς με επιτυχία διαχειρίστηκε τη μελέτη και κατασκευή έργων διαφόρων κατηγοριών και όχι αποκλειστικώς οδικών, όπου υπήρξε ανάγκη. Πιο πρόσφατο παράδειγμα η υπογραφή σύμβασης με το Δήμο Σαμοθράκης για την αποκατάσταση των ζημιών από τις πλημμύρες του 2017.
Αλλά το ισχυρό χαρτί της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» είναι η τεχνογνωσία της στα μεγάλα έργα υποδομής και δη στα οδικά.
«Σε αυτή την τεχνογνωσία οφείλεται η υπογραφή σύμβασης με την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, για την οδό Καστοριάς – Πτολεμαΐδας και τη σήραγγα Κλεισούρας, έργα προϋπολογισμού 72 εκατομμυρίων, ενώ βεβαίως, η Εταιρεία, μετά και την υπογραφή της δανειακής σύμβασης με την ΕΤΕπ και τη σταθερή υποστήριξη που έχει από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών , ανέλαβε το πολύ σημαντικό Πρόγραμμα Έργων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας, ύψους 450 εκατομμυρίων ευρώ».
Η Εταιρεία που έχει κλείσει το δάνειο με την Πειραιώς , προχωράει με τα έργα συντήρησης του άξονα όπως και της κατασκευής των υπολοίπων σταθμών διοδίων που υποχρεούται να εγκαταστήσει, ενώ παράλληλα έχει αναπτύξει και ενεργοποιήσει την υπηρεσία ‘ΕgnatiaPass’.
ΕgnatiaPass και εκπτωτική πολιτική στα διόδια
«Κάνουμε μία εκστρατεία αυτή την περίοδο για το e-pass , με στόχο την αύξηση της κίνησης στον αυτοκινητόδρομο, από την οποία εξαρτώνται τα έσοδά μας αλλά και τα μελλοντικά έσοδα του παραχωρησιούχου», είπε ο κ. Κωνσταντόπουλος προσθέτοντας: «Επιτέλους, με την ΚΥΑ που αναμένουμε να εκδοθεί στο επόμενο διάστημα, θα μπορέσει και η Εγνατία να ασκήσει εκπτωτική πολιτική, κάτι που ήδη κάνουν οι παραχωρησιούχοι των υπολοίπων αυτοκινητοδρόμων».
Τώρα που η Εταιρεία έχει εξασφαλίσει αντικείμενο σε βάθος χρόνου και τις προϋποθέσεις ανάπτυξης δραστηριοτήτων, αναλαμβάνοντας ενδεχομένως το management και άλλων έργων που θα μπορέσουν να χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης, πρέπει να βρει λύση και σε ακόμη ένα καίριο πρόβλημα.
Ελλείψεις σε προσωπικό
«Η Eταιρεία αντιμετωπίζει σημαντικό πρόβλημα που αφορά στο ανθρώπινο δυναμικό της καθώς πρόσφατα εγκρίθηκαν μετατάξεις που αφορούν και τη Διεύθυνση Οικονομικών. Δεν μπορεί μία Εταιρεία που κάνει μεγαλεπήβολα σχέδια, που θέλει τη συμμετοχή σε σχέδια ανόρθωσης ολόκληρων περιοχών της χώρας, να αποδυναμώνεται με τη φυγή στελεχών, περίπου δέκα τον αριθμό, όταν προηγουμένως, την διετία 2018-2019 και σε περίοδο που ήταν επισφαλής η επιβίωσή της, είχαν αποχωρήσει πολλοί μηχανικοί» επισήμανε ο κ. Κωνσταντόπουλος.
«Εξετάζουμε το πως μπορούν να καλυφθούν τα κενά αυτά. Ενδεχομένως να γίνουν μετακινήσεις από αποκεντρωμένες υπηρεσίες στις κεντρικές, χωρίς όμως να αναστατωθεί η οικογενειακή ζωή των υπαλλήλων. Πιθανώς κάποια τμήματα, όπως το Πληροφοριακό, να μπορούν να λειτουργήσουν με outsourcing. Εξετάζουμε αν θα στελεχωθεί η Εταιρεία από την αγορά ή από άλλες δομές του Δημοσίου.
«Η Εταιρεία έχει στηριχθεί από την κυβέρνηση, έχει έργα που εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητά της και την απασχόληση των εργαζομένων σε αυτή. Αυτό το χαρτοφυλάκιο έργων θα κάνει πολλούς να θέλουν να εργαστούν στην Εγνατία. Η Εγνατία Οδός θα έχει αυτόνομη πορεία και θα ζήσουμε ημέρες, όπως όταν δημιουργήθηκε, ημέρες μεγάλης ανάπτυξης. Η Εγνατία Οδός θα μπει στην πρωτοπορία μεγάλων, σημαντικών αναπτυξιακών έργων», υποστήριξε ο κ. Κωνσταντόπουλος.
GRTimes.gr
Με 5 δις ποιος δεν θα ζούσε μέρες ανάστασης; Πως τωρα και πότε η ΕΓΝΑΤΙΑ θα προσλάβει το έμπειρο προσωπικό που χρειάζεται άμεσα για να διαχειριστει αυτό το βαρύ πρόγραμμα είναι ένα ερωτηματικό. Ταυτόχρονα ερωτηματικά εγείρονται καιρό τώρα για την πλήρη απαξίωση αξιοποίησης τοπικών φορέων που με την δέουσα υποστήριξή τους θα μπορούσαν να παίξουν αυτό τον ρόλο εξίσου αποτελεσματικά και με μικρότερο κόστος.
Η Eταιρεία αντιμετωπίζει σημαντικό πρόβλημα που αφορά στο ανθρώπινο δυναμικό της καθώς πρόσφατα εγκρίθηκαν μετατάξεις που αφορούν και τη Διεύθυνση Οικονομικών. Δεν μπορεί μία Εταιρεία που κάνει μεγαλεπήβολα σχέδια, που θέλει τη συμμετοχή σε σχέδια ανόρθωσης ολόκληρων περιοχών της χώρας, να αποδυναμώνεται με τη φυγή στελεχών, περίπου δέκα τον αριθμό, όταν προηγουμένως, την διετία 2018-2019 και σε περίοδο που ήταν επισφαλής η επιβίωσή της, είχαν αποχωρήσει πολλοί μηχανικοί» επισήμανε ο κ. Κωνσταντόπουλος….!!!!
Χαρά σε αυτούς που θα την αγοράσουν.