Το αεροδρόμιο της Κοζάνης, ο Κρατικός Αερολιμένας «Φίλιππος», βρίσκεται στη θέση Πετρανά, 4 χλμ. ΝΑ της πόλης της Κοζάνης, σε υψόμετρο 634 μέτρα. Λειτουργεί ως πολιτικό αεροδρόμιο από τη δεκαετία του 1950, όπως τα περισσότερα αεροδρόμια της χώρας που αποτέλεσαν τη συνέχεια των πολεμικών αεροδρομίων που δημιουργήθηκαν κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. To εμβαδόν των κτιριακών του εγκαταστάσεων είναι 400 τ.μ. ενώ ο διάδρομος προσαπογειώσεών του έχει μήκος 1.822 μέτρα. Διαθέτει επιβατικό και πυροσβεστικό σταθμό. Το δάπεδο στάθμευσης αεροσκαφών μπορεί να φιλοξενήσει δυο αεροσκάφη τύπου Β737 ή τρία τύπου ΑΤR (http://www.ypa.gr/our-airports/kratikos-aerolimenas-kozanhs-filippos-kakzf).
Την ευθύνη της λειτουργίας και διαχείρισης του αεροδρομίου έχει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Το αεροδρόμιο εξυπηρετεί μόνο πτήσεις εσωτερικού, κυρίως τα επιδοτούμενα δρομολόγια τακτικών πτήσεων με την Αθήνα και εμφανίζει από τις πιο χαμηλές κινήσεις αεροσκαφών και επιβατών των ελληνικών αερολιμένων. Κατά το έτος 2018 σημείωσε αύξηση της επιβατικής του κίνησης κατά 13% περίπου έναντι του 2017 (2018: 1955 αφίξεις/2284 αναχωρήσεις, 2017:1674 αφίξεις/2074 αναχωρήσεις).
Στο σύγχρονο οικονομικό περιβάλλον, τα αεροδρόμια αποτελούν εργαλεία για την κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη των περιοχών όπου είναι εγκαταστημένα και λειτουργούν. Οι θετικές επιπτώσεις από τις δραστηριότητες που αναπτύσσουν είναι πολυποίκιλες και πολλαπλασιαστικές και αφορούν όχι μόνο στους άμεσα εμπλεκόμενους αλλά στο σύνολο των τοπικών και ευρύτερων κοινωνιών, τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις των περιοχών.
Οι προοπτικές αξιοποίησης των 23 αεροδρομίων – μεταξύ των οποίων και της Κοζάνης – τα οποία παραμένουν στη διαχείριση της ΥΠΑ μετά την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων στη FRAPORT, τελούν υπό διερεύνηση, τόσο των υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών όσο και της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) – πιο γνωστής ως υπερταμείο – και εξετάζονται διάφορα σενάρια όπως της παραχώρησης ή των ΣΔΙΤ. Πρόβλημα φαίνεται να αντιμετωπίζουν τα αεροδρόμια που καταγράφουν χαμηλές επιδόσεις στην επιβατική τους κίνηση όπως αυτό της Κοζάνης.
Υπάρχουν όμως προοπτικές ανάπτυξης του αεροδρομίου της Κοζάνης; Διαθέτει «δυνατά σημεία» που πρέπει να αξιοποιηθούν; Μπορεί η αξιοποίηση του αεροδρομίου της Κοζάνης να συμβάλλει στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής; Μπορεί το αεροδρόμιο της Κοζάνης να συνεισφέρει στο νέο παραγωγικό μοντέλο που έχει ανάγκη λόγω της «απολιγνιτοποίησης» η περιοχή της Κοζάνης και ευρύτερα της Δυτικής Μακεδονίας;
Ο Κρατικός Αερολιμένας Κοζάνης «Φίλιππος» διαθέτει το ισχυρό πλεονέκτημα της γειτνίασης με την Εγνατία Οδό και ως εκ τούτου της μείωσης της χρονοαπόστασης που το χωρίζει από τη Θεσσαλονίκη, τη Βέροια αλλά και τη Χαλκιδική. Η οδική σύνδεση, μέσω της Εγνατίας οδού και της περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ένα ευχάριστο και ασφαλές ταξίδι που σε λιγότερο από δυο ώρες φέρνει τον ταξιδιώτη από τον αερολιμένα Κοζάνης στις ακτές της Χαλκιδικής, σε μια ώρα στη Θεσσαλονίκη και σε πολύ λιγότερο στη Βέροια ή τα Γρεβενά. Τα χαρακτηριστικά του αυτά μπορούν να αξιοποιηθούν για την ανάπτυξή του σε αερολιμένα προορισμού για αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους και charter πτήσεων. Ως παράδειγμα, το αεροδρόμιο Χάαν της Φραγκφούρτης (Frankfurt-Hahn) απέχει από την πόλη της Φραγκφούρτης 120χλμ. περίπου και εξυπηρετεί αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους αντί του διεθνούς αερολιμένα Flughafen Frankfurt am Main. Η διάρκεια ταξιδιού προς και από το αεροδρόμιο Χάαν από την πόλη της Φραγκφούρτης διαρκεί περισσότερο από δύο ώρες λόγω της κυκλοφοριακής συμφόρησης που συνήθως δημιουργείται στο οδικό δίκτυο της Γερμανίας σε ώρες αιχμής. Ταυτόχρονα το αεροδρόμιο καλύπτει τις ανάγκες αεροπορικής μεταφοράς της ευρύτερης περιοχής ακόμη και του Λουξεμβούργου. Ομοίως, το αεροδρόμιο Βέετσε (Weeze) του Ντίσελντορφ απέχει 70χλμ. από την πόλη και αποτελεί τον προορισμό εταιρειών χαμηλού κόστους αντί του διεθνούς αεροδρομίου του Ντίσελντορφ (DUS).
Τα αεροδρόμια που εξυπηρετούν εταιρείες χαμηλού κόστους δεν χρειάζεται να διαθέτουν φαραωνικές εγκαταστάσεις ούτε πολυτελείς τερματικούς σταθμούς. Χρειάζονται απλό και λειτουργικό σχεδιασμό των τερματικών τους σταθμών, τα απαραίτητα ηλεκτρονικά συστήματα και διάδρομο προσαπογείωσης που να καλύπτει τις απαιτήσεις μεσαίας κατηγορίας αεροσκαφών. Πρέπει όμως να διαθέτουν ανταγωνιστική πολιτική τελών, δηλαδή χαμηλά τέλη προσγείωσης και παραμονής αεροσκαφών, εξυπηρέτησης κ.λ.π. καθόσον αυτό αποτελεί βασικό κριτήριο για την επιλογή τους ως αερολιμένες προορισμού των εταιρειών χαμηλού κόστους (LCC: Low Cost Carriers) όπως είναι η Ryanair, η WizzAir, η EasyJet, η Eurowings κ.α.. Δεν έχει παρέλθει πολύς χρόνος, πριν την εμφάνιση της πανδημίας του κορονοϊού, που η Ryanair ανακοίνωσε την περικοπή δρομολογίων της από τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Χανίων καθώς όπως δήλωσε ο Διευθυντής Πωλήσεων & Μάρκετινγκ της εταιρείας για την Ανατολική Μεσόγειο, Νικόλαος Λάρδης «Δυστυχώς, οι χρεώσεις των ελληνικών αεροδρομίων, στην πλειοψηφία τους, ενθαρρύνουν τα δρομολόγια μόνο το καλοκαίρι και μόνο σε διεθνείς προορισμούς, τα οποία απαιτούν λιγότερα αεροσκάφη στην Ελλάδα». (https://www.efsyn.gr/efkriti/oikonomia/146653_hania-epibebaionei-i-yanair-pos-feygei-logo-ypsilon-hreoseon).
Τα παραπάνω αεροδρόμια τελούν υπό τη λειτουργία και διαχείριση της Fraport GR. Επιπλέον, από το 2018 στον αερολιμένα Κοζάνης έχει εγκατασταθεί η αεροπορική σχολή «Egnatia Aviation». Η απόφαση για εγκατάσταση της σχολής στο αεροδρόμιο της Κοζάνης, παρά το γεγονός ότι η κατάσταση των υποδομών του δεν είναι καθόλου ικανοποιητική, καταδεικνύει τις δυνατότητές του στην προσέλκυση αεροπορικών σχολών που θα λειτουργούν στους χώρους του. Είναι προφανές ότι η ολοκληρωμένη αναβάθμιση των υποδομών του, τόσο του πεδίου ελιγμών και του αεροσταθμού όσο και του ηλεκτρονικού εξοπλισμού και των απαραίτητων ραδιοβοηθημάτων, θα λειτουργήσει ελκυστικά σε συνδυασμό με μια πολιτική χαμηλών τελών για την ενθάρρυνση περισσότερων εταιρειών του χώρου να επιλέξουν τον αερολιμένα Κοζάνης για την εγκατάστασή τους. Ταυτόχρονα όλα τα παραπάνω μπορούν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για την γενικότερη έλξη πτήσεων γενικής αεροπορίας. Θα απαιτηθεί ωστόσο η αλλαγή του ωραρίου λειτουργίας του αερολιμένα προκειμένου να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της προσδοκώμενης αυξημένης κίνησης και η ομαλή λειτουργία του με την απαραίτητη στελέχωσή του και την παρουσία των αρμόδιων κρατικών υπαλλήλων (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, Αστυνομία κ.λ.π.) που θα διασφαλίζουν την ασφάλεια των πτήσεων και του αερολιμένα.
Ταυτόχρονα η αναβάθμιση του αεροδρομίου θα λειτουργήσει ως μοχλός προώθησης και ανάπτυξης υφιστάμενων αλλά και νέων οικονομικών δραστηριοτήτων στην περιοχή και ευρύτερα (Γρεβενά, Φλώρινα, Ημαθία, Πέλλα), όπως η ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού και του αγροτουρισμού, η προβολή των αρχαιολογικών ευρημάτων και η δημιουργία διεθνών τοπόσημων γύρω από αυτά, ο ορεινός και εκκλησιαστικός τουρισμός και ο αεραθλητισμός. Θα δημιουργήσει νέους όρους για την παραγωγική δραστηριότητα που μπορούν να συμβάλλουν στη διέξοδο από την κρίσιμη κοινωνικοοικονομική περίοδο που φαίνεται να αντιμετωπίζει η περιοχή λόγω της βίαιης «απολιγνιτοποίησης» που επιχειρείται.
Από την αδρή παρουσίαση των παραπάνω σκέψεων και προτάσεων, φαίνεται ότι η απάντηση στα ερωτήματα που ετέθησαν είναι καταφατική! Ναι, το αεροδρόμιο της Κοζάνης διαθέτει δυνατά σημεία. Ναι, το αεροδρόμιο της Κοζάνης μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής και να συνεισφέρει στο νέο παραγωγικό μοντέλο που λόγω της «απολιγνιτοποίησης» έχει ανάγκη η Κοζάνη και η Δυτική Μακεδονία. Η υιοθέτηση μάλιστα ενός σχεδίου περιβαλλοντικής διαχείρισής του που θα στοχεύει στο μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα κατά τη λειτουργία του, θα προκαλέσει επιπρόσθετη προστιθέμενη αξία για το αεροδρόμιο και ολόκληρη την περιοχή και θα σηματοδοτήσει την νέα περίοδο, όπου η περιοχή της Κοζάνης και της Δυτικής Μακεδονίας διαθέτουν «δυνατά σημεία» ικανά να υποστηρίξουν ένα νέο βιώσιμο κοινωνικοοικονομικό μοντέλο. Ίσως λοιπόν η συζήτηση για την «μετά λιγνίτη» εποχή και το σχέδιο που πρέπει να καταστρωθεί για το μέλλον της περιοχής, αξίζει να συμπεριλάβει το αεροδρόμιο της Κοζάνης και την ανάπτυξή του.
Δέσποινα Κετογλίδου
Αγρονόμος-Τοπογράφος Μηχανικός, Συγκοινωνιολόγος (Msc), Master στη Δημόσια Διοίκηση
Συγχαρητήρια για την ανάπτυξη των θέσεων σας και τις απόψεις σας. Μακάρι το αεροδρόμιό μας να αρχίζει να δέχεται πτήσεις low-cost. Θα είναι ό΄τι καλύτερο για την περιοχή. Πρέπει να κινηθούμε προς την προσέλκυση αυτών των εταιρειών άμεσα!!!
Σας ευχαριστώ πολύ!
Δυνατή τοποθέτηση. Εχει επίσης ανάγκη σοβαρών υποδομών και διαμόρφωσης περιβάλλοντα χώρου.
Ευχαριστώ πολύ. Προφανώς χρειάζεται συνολική αναβάθμιση. Αναφέρομαι σχετικά στο άρθρο.
Ας φτιαξουμε πρωτα τον δρομο προς το αεροδρομιο και μετα βλεπουμε και τις πτησεις.
1. 200 ΜΕΤΡΑ ΠΡΙΝ ΦΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΓΕΦΥΡΑ Η ΟΠΟΙΑ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΘΑ ΠΕΣΕΙ
2. 150 ΜΕΤΡΑ ΠΡΙΝ ΦΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΤΡΟΦΗ ΠΟΥ ΑΜΑ ΤΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙΣ ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ ΘΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΣΟΥ ΠΟΥ ΕΖΗΣΕΣ
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΑ ΚΑΝΕΙ ΟΜΩΣ? ΠΟΙΟΣ?
Σωστές οι παρατηρήσεις σας αλλά σ΄ένα άρθρο περιορισμένου μεγέθους και με στόχο την ανάδειξη τυχόν δυνατοτήτων του αεροδρομίου δεν μπορούν να συμπεριληφθούν τα πάντα. Η βελτίωση της οδικής υποδομής που συνδέει το αεροδρόμιο με την υπεραστική οδό προφανώς είναι εκ των ων ουκ άνευ.
Πολύ σωστή η παρατήρησή σας όμως στο πλαίσιο ενός άρθρου, που έχει συγκεκριμένη στόχευση και περιορισμένο μέγεθος, δεν μπορούν να θιγούν όλα τα θέματα. Οι συνδέσεις του αεροδρομίου και η αναβάθμιση ή/και η κατασκευή νέων υποδομών αποτελούν ένα μεγάλο ξεχωριστό κεφάλαιο.
ΑΝ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΟΙ ΚΑΙΡΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΚΙ ΟΤΑΝ ΔΙΠΛΑ ΜΑΣ ΕΧΟΥΜΕ ΜΕΓΑΛΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ: ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ, ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
Τα όρια της Κοζάνης ανέκαθεν εφθαναν στη γέφυρα που γκρεμισε ο Καρυπίδης. Μέχρι εκεί φθάνει το ενδιαφέρον, το όραμα, η προοπτική τους. Δυστυχώς.
Ο περιφερειακός που θα συνδέει το αεροδρόμιο με την Εγνατία πότε τρέπει να γίνει, πριν η μετά που θα έρθουν οι εταιρείες; Όχι άλλο τίποτα για να ξέρουμε τι μας γίνεται!
Κατανοώ την αγωνία/ανησυχία σας όμως αποτελεί θέμα εκτός της στόχευσης του άρθρου.
Υπάρχει Δημοτική Αρχή, υπάρχει Περιφερειακή Αρχή συμπολιτευση και αντιπολίτευση, υπάρχουν αρμόδιοι επιστημονικοί φορείς να μας πουν ποιο είναι το σχέδιο τους για να ενωθεί το αεροδρόμιο με την Εγνατία που είναι προϋπόθεση για να αξιοποιηθεί το αεροδρόμιο; Φοβάμαι πως όχι. Όχι. Όχι. Όχι. Ποιο όχι πεθαίνεις!
Υπάρχει Δημοτική Αρχή, Περιφερειακή Αρχή συμπολιτευση και αντιπολίτευση, αρμόδιοι επιστημονικοί φορείς να μας δείξουν το σχεδιο τους για τη σύνδεση του αεροδρομίου με την Εγνατία; Σίγουρα όχι. Όχι, όχι, όχι. Πιο όχι πεθαίνεις!
Ξεχνά η αγρονομος τοπογράφος κάτι βασικό. Για να προσγειωθεί αεροπλάνο Β 737 στο υψόμετρο και στην κατεύθυνση του διαδρόμου του αεροδρομίου Κοζάνης χρειάζεται κοντά στα 2 χλμ διαδρόμου προσγείωσης που ούτε υπάρχει ούτε μπορεί να δημιουργηθεί στο συγκεκριμένο ως αεροδρόμιο.
Καθένας λοιπόν στο είδος του και προσγειωμένα.
Σωστος
Στην αρχή του άρθρου παραθέτω τα δημοσιευμένα από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (με το σχετικό link) στοιχεία, όπου αναφέρεται ότι στο Apron μπορούν να φιλοξενηθούν αυτή τη στιγμή δυο αφη τύπου B737. Προφανώς λοιπόν ο αερολιμένας μπορεί ήδη να εξυπηρετήσει αφη μεσαίας κατηγορίας όπως τα B737.
Εδώ να συμπληρώσω ότι έχουν προσγειωθεί 737και στην Κοζάνη σε ειδικές πτήσεις κυρίως πολιτικών προσώπων
ΘΕΡΜΑ ΣΥΝΧΑΡΗΤΗΡΙΑ Κ.ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΗΣΙΑ ΣΑΣ. ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΣΑΣ ΜΕ ΘΑΡΡΟΣ ΚΑΙ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ. ΠΙΣΤΕΥΩ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΣΥΜΜΑΘΗΤΗ ΜΟΥ ΑΠΟ ΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑΚΑ ΜΑΣ ΧΡΟΝΙΑ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ ΚΑΙ ΠΟΛΗΤΕΥΤΗ ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΕΤΟΓΛΙΔΗ. ΘΕΛΩ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΓΝΩΡΙΣΩ ΤΗ ΛΥΠΗ ΜΟΥ,ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΚΑΙ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΘΗΚΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟ 1912, ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΗΝ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΛΗΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΟΠΩΣ ΛΕΓΕΤΑΙ, ΑΚΟΜΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΛΗΟΔΡΟΜΟ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟΥ 1912. Η ΛΥΠΗ ΜΟΥ ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ ΣΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ Η ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΠΟΥ ΜΕΧΡΙ ΠΡΟΤΙΝΟΣ ΕΛΥΝΕ ΤΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ, ΚΑΙ ΣΥΝΓΚΡΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΧΙΤΛΕΡΙΚΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ, ΗΤΑΝ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΑΥΤΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ, ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΟ ΚΙΝΗΜΑ. ΑΣ ΦΡΟΝΤΙΣΟΥΝ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΟΙ ΤΟΠΙΚΟΙ ΚΑΙ ΑΘΗΝΑΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΜΕΡΕΣ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ.
Αγαπητέ κ. Νικόλα, σας ευχαριστώ πολύ! Είμαι κόρη του Θανάση Κετογλίδη από την Κοιλάδα. Συγγενής μας ο Γιώργος στον οποίο αναφέρεστε.
1. καμιά οικονομοτεχνική μελέτη δεν βλέπω να επικαλείται/υπάρχει.
2. ξαφνικά μας έπιασε ο πόνος για το αεροδρόμιο που τόσα χρόνια αγνοούσαμε ακόμα και την ύπαρξή του.
3. για την αυτονόητη ανάπτυξη και υποστήριξη της σύνδεσης με την Αθήνα ή κάποια άλλη ελληνική πόλη/νησί, καμία αναφορά.
γειά σας.
1.Ποια οικονομοτεχνική μελέτη θα θέλατε να επικαλεστώ; Εκείνη που πρότεινε το κλείσιμο του αεροδρομίου;
2. Η απολιγνιτοποίηση της περιοχής θεωρώ μας υποχρεώνει όλους να σκεφτούμε διεξόδους και προτάσεις που θα βοηθήσουν τον τόπο μας. Δεν συμφωνείτε;
3. Προφανώς δεν γνωρίζετε ότι οι συνδέσεις και τα δρομολόγια – πλην των επιδοτούμενων που τα καθορίζει η ΥΠΑ – είναι επιλογή και απόφαση των αεροπορικών εταιρειών και όχι του αερολιμένα.
Ο επενδυτής ρωτάει, κρίνει, κατακρίνει και χαιρετάει.
Πρόταση έχετε ; Ιδέες μπορείτε να μας πείτε; Πετάς τις μπαρούφες σου και γειά σας .
Ε σου είπε την πρόταση, εσύ δεν την κατάλαβες και την υβρίζεις. ντροπή. σου είπε εταιρίες low cost για να πάνε για διακοπές στην Κατερίνη στη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική. αν τους συμφέρει θα έρθουνε. και βάζεις και λίγο Βεργίνα μέσα. είναι μια πρόταση. κάνε εσύ μια άλλη μπαρουφική πρόταση.
Ανώνυμε 24 Ίαν. 23:26. Το σχόλιό μου αφορά αυτόν που σχολίασε με το όνομα επενδυτής. Το άρθρο της κυρίας Κετογλίδου είναι προς την σωστή κατεύθυνση για την ανάπτυξη της περιοχής.
Κατανοώ την αγωνία/ανησυχία σας όμως αποτελεί θέμα εκτός της στόχευσης του άρθρου.
Αξιόλογο άρθρο . Τροφή για συζήτηση και κινητοποίηση όλων των τοπικών φορέων.
Εξαιρετική παρουσίαση της κατάστασης, μακάρι να αποτελέσει το άρθρο σας κυρία Κετογλίδου, αφορμή για σκέψεις και πράξεις από τους αρμόδιους στα Υπουργεία, την Περιφέρεια και διοικήσεις των Δήμων στη περιοχή. Συγχαρητήρια και μπράβο σας για την ανάδειξη του θέματος.