Η σιδηροδρομική γραμμή του ΟΣΕ αρχίζει να βυθίζεται από το υψος της γέφυρας του ΟΣΕ στην ΕΟ Κοζάνης-Σερβίων και διέρχεται υπόγεια το Σταθμό της Κοζανης (δυο κυλιόμενες σκάλες). Από το ύψος του Στρατοπέδου συνεχίζει για ένα περίπου χιλιόμετρο με cut-cover μέχρι το λόφου στον Άγιο Χαράλαμπο όπου μπαίνει σε υπόγεια σήραγγα για να βγει πίσω από το Βατερο. Στο ύψος της σημερινής Πανεπιστημιούπολης προβλέπεται υπόγειος σταθμός (πέντε κυλιόμενες σκάλες). Η γραμμή συνεχίζεται μεχρι την Καλαμπάκα όπου διακλαδίζεται σε μια γραμμή προς Αθηνα και μια προς Ηγουμενίτσα. Η διαδρομή Κοζανη-Αθηνα προβλέπεται να έχει διάρκεια περίπου 3,5 ώρες.
Το πιο πάνω έργο αφορά την επιβατική γραμμή και μόνο, ενώ οι εμπορικές αμαξοστοιχίες παρακάμπτουν την πόλη στο ύψος των Κοίλων και συνεχίζουν δυτικά. Μεταξύ Κοιλων-Μαυροδενδρίου, κοντα στη ΒΙΠΕ, προβλέπεται η δημιουργία εμπορευματικού σταθμού, της πλέον νευραλγικής ίσως υποδομής για την ανάπτυξη της περιοχής.
Δεν πρόκειται για ταινία επιστημονικής φαντασίας, αλλά για τον προγραμματισμό του ΟΣΕ που είχε συμφωνηθεί με το Δήμο Κοζανης στα πλαίσια του ΓΠΣ το 2006. Στη συνέχεια με κοινή προσπάθεια που καταβάλαμε με τη διοίκηση του ΟΣΕ και την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ (2009-2011) το πιο πάνω έργο χαρακτηρίστηκε διευρωπαϊκό δίκτυο, πήρε δηλαδή το διαβατήριο για την ένταξη του στο πρόγραμμα μεταφορών του ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 840 εκ ευρώ. Μέχρι το Γενάρη του 2015, που παρακολουθούσα από πολύ κοντά ως βουλευτής την εξέλιξη του έργου, ο ΟΣΕ είχε προχωρήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό την ωρίμανση του, εξού και η ένταξη του στο ΕΣΠΑ.
Τη συνέχεια την ξέρουμε όλοι καθώς το έργο περιφρονήθηκε από τους (πρωην) βουλευτές μας και τελικά απεντάχθηκε τον Ιούνιο του 2019 καθώς η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν έδινε δεκάρα για το σιδηρόδρομο και για την περιοχή. Το κερασάκι στην τούρτα των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ έβαλε ο εκλεκτός τους περιφερειάρχης γκρεμίζοντας τις δυο γέφυρες του ΟΣΕ και καταργώντας πρακτικά το σιδηρόδρομο για την Κοζανη με θλιβερούς παρακολουθητές τους τότε τοπικούς άρχοντες, οικολόγους κατ´όνομα, στην ωραία τελετή. Τους είχαν μείνει βλέπετε τα νταούλια από το δημοψήφισμα και κάπου έπρεπε να τα βγάλουν να παίξουν. Δυστυχώς η ίδια και απαράλλαχτη πολιτική για το συγκεκριμένο έργο, αλλά και για το σιδηρόδρομο γενικά, συνεχίζεται από τη σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ που όπως αποδεικνύει το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) συναγωνίζεται αυτή του ΣΥΡΙΖΑ στην αγνόηση του Σιδηροδρόμου. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Σιδηρόδρομος απουσιάζει εκκωφαντικά από το περιβόητο σχέδιο Πισσαρίδη όπως και από το θλιβερό master plan για την περιοχή μας.
Όλα αυτά φέτος αποκτούν μια ιδιαίτερη διάσταση αφού η ΕΕ μαζί με τη Βρετανία (παρα το Brexit) αποφάσισαν από κοινού το 2021 να είναι έτος του Σιδηροδρόμου. Μεγαλεπήβολα έργα προγραμματίζονται παντού στην Ευρώπη καθώς η ανάπτυξη του τρένου με ηλεκτροκίνηση είναι καθοριστικής σημασίας στον αγώνα κατά της Κλιματικής Αλλαγής.
Στην Ελλάδα συνεχίζουμε απτόητοι πιστεύοντας ότι εκπληρώσαμε το καθήκον μας στο περιβάλλον με τη βίαιη απολιγνιτοποίηση και στη Δυτική Μακεδονία τρέχουμε στον ΟΣΕ που μας ζητάει 2 εκ ευρώ γιατί αθετήθηκαν οι συμφωνίες για την επανακατασκευή των δυο γεφυρών που γκρεμίστηκαν.
Οι πολίτες απέδειξαν πριν δέκα μέρες ότι δεν αποδέχονται τετελεσμένα για τον τόπο μας και δήλωσαν ειρηνικά και δυναμικά τη θέληση τους να ζήσουν και να δημιουργήσουν εδώ και όχι αλλού.
Αυτοί που μας εκπροσωπούν έχουν μια ακόμα ευκαιρία να δείξουν αν αντιλαμβάνονται το ρόλο τους και την κρισιμότητα των στιγμών.<)div>
Δεν πειράζει να μην περνάει και κάτι από Κοζάνη! Αν θέλετε όντως να επενδύσετε σε σιδηρόδρομο μπορείτε στην πανέμορφη γειτονική Πτολεμαιδα που το δίκτυο της είναι ανέπαφο! Μια ιδέα για βιομηχανική ανάπτυξη στην βιομηχανική πρωτεύουσα της Δ. Μακεδονίας την Πτολεμαιδα!!!
Επειδη εχουν μσζευτει ολοι οι ασχετοι, ο σιδηροδρομος ειναι βασικη υποδομη μεταφορας επιβατικου κοινυ και προιοντων. Με το τραινο η μεταφορα παλετας ειναι στο 1/3 της τιμης , η αγορα μπορει να γινει πιο ανταγωνιστικη! Τωρα μπορεις να στειλεις αυτοκινητο απο θεσ/νικη αθηνα με 25 ευρω, ενω μια παλετα απο κοζανη με 40 ευρω. Η περιοχη απευθειας μονο με τα μεταφορικα ειναι εκτος αγορας!!!! Ευγε Παρις
Ε αφού κατέστρεψε τον ΟΣΕ ο Συριζα οκ. Ήταν όλα μούρλια το 2009-2014 πηγαίναμε ΤΡΑΙΝΟ! Αυτά γράφεις και από συμπαθής γίνεσαι αντιπαθής Πάρη. Δεν είπατε μια φορά συγγνώμη…
…Είπε ο επί 20ετία δήμαρχος και άλλα ποσά χρόνια βουλευτής.
Να το γράψει αυτά που λες Παρί κανένα νέο παιδί αυτά που λες το καταλαβαίνω, αλλά εσύ πως;
Είναι αυτός ο δήμαρχος που έφερε στην Κοζάνη νερό 24ώρες ,φθηνή θέρμανση, Πανεπιστήμιο, επενδύσεις, έργα Πολλά, κλπ
Ας μην Είμαστε τόσο αχάριστοι!!!
Ευχαριστούμε Πάρι!!!
Μια πόλη που τον έβγαλε 20 χρόνια δήμαρχο μόνο αχάριστη δεν είναι.
Λοιπόν την τηλεθέρμανση την έκανε ο Παγούνης. Για τις επενδύσεις αν εννοείς τη ΖΕΠ γελάνε και οι πέτρες. Για τα έργα θα ήταν παράλογο σε 20 χρόνια να μην έχει κάνει. Καμιά διάθεση απαξίωσης, είναι ικανός πολιτικός και εξαιρετικός ρήτορας και τον έχω ψηφίσει πολλές φορές αλλά ας μην είμαστε υπερβολικοί
Ότι είναι ικανος δεν υπάρχει καμία αμφιβολία το Άσχημο είναι οτι είναι ικανος για ΟΛΑ
Ή δεν ζεις Κοζάνη ή κες απίστευτα ψέματα απο το μένος σου για τον Παρη. Η τηλεθέρμανση είναι έργο Κουκουλόπουλου γιατί αυτός υλοποίησε μια ιδέα που πάλι αυτός είχε ως σύμβουλος του Παγούνη! Όσο για τη ΖΕΠ δεν ξέρω αν γελάνε οι πέτρες αλλά η Κοζάνη έχει σύγχρονο διοικητήριο και Πανεπιστημιούπολη χάρη στη ΖΕΠ !
Ε ρε, καλά σου λέει τον τιμήσαμε 25 χρόνια τι θέλεις να του δώσουμε κάνα σκήπτρο για να τον χειροκροτάς; Φτάνει…
Ας σταματήσει να υπερασπίζεται το κόμμα του παραπάνω από μας και βλέπουμε.
Έξω από το χωρό ….καλά τα λες!!!
Κοροϊδευόμαστε;
20 χρόνια δήμαρχος, τουλάχιστον τα μισά με κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και μας κουνάτε το δάχτυλο για τον σιδηρόδρομο;
ΜΟΝΟ 840 εκ ευρώ (τιμές 2010) ??????? τζάμπα είναι λέω να κάνουμε 2 γραμμές καλού κακού
Και η Εγνατία Οδός (μαζί με τους κάθετους άξονες που είχαν αρνητική σχέση κόστους οφέλους) στην περιοχή της Κοζάνης – Θεσσαλονίκης – Ιωαννίνων κόστισε πολύ παραπάνω, αλλά δεν βγήκε κανείς να πει ειρωνικά «ε, να κάνουμε κάνα 2 καλού κακού».
Η πρόταξη έργων δεν μπορεί να προκύπτει από προσωπικές απόψεις, δυστυχώς ούτε καν των ψηφοφόρων σε ένα δημοκρατικό πολίτευμα όσο και αν ακούγεται κάπως αυτό. Η πρόταξη έργων πρέπει να προκύπτει από επιστημονική έρευνα και από πολιτικές στις μεταφορές. Αν οι πολίτες δεν τα γνωρίζουν αυτά, πολύ καλά κάνουν. Ας πάνε το πρωί στην δουλειά τους, και η πολιτεία να κάνει και αυτή την δική της δουλειά όπως πρέπει.
εδώ δεν μιλάμε για μια απλή αρνητική σχέση κόστους οφέλους εδώ μιλάμε για σκάνδαλο.
Αν βέβαια νομίζεις ότι ζεις στην Ελβετία πρέπει να κάνουμε τα πάντα … αλλά τα λεφτά είναι μετρημένα και δεν φτάνουν για πολύ πιο βασικές ανάγκες.
Τον σιδηρόδρομο τον έθαψαν οι ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, όταν δεν πρόβλεψαν την σιδηροδρομική Εγνατία, παράλληλα στην οδική Εγνατία. Ο σχεδιασμός της Εγνατίας είχε ξεκινήσει από την δεκαετία του ’70. Δεν μπορείς να κάνεις σιδηροδρομική γραμμή επάνω στην ήδη υπάρχουσα προπολεμική γραμμή γιατί δεν θα είναι ανταγωνιστική. Τόσο απλά.
Αγαπητέ μου Πάρι δεν χώρα αμφιβολία πως ο ΣΥΡΙΖΑ τα στελέχη του και οι ψηφοφόροι του, στο μεγαλο τους μέρος πρωην ψηφοφόροι του ΠΑΣΟΚ είναι υπέρ του σιδηοδρομου. Σε 5 χρόνια και σε περίοδο μεγαλης οικονομικής κρίσηςς ηταν αδύνατον να ξεδιπλωθουν προοδευτικές πολιτικές και να μετατραπούν σε έργα. Αλλωστε και το ΠΑΣΟΚ στα πολλά χρόνια διακυβερνησης πολλά έκανε και πολλά δεν έκανε. Πάρι, έτσι για να είμαστε λογικοί, δίκαιοι και κυρίως να μην κάνουμε μικρόπολιτική.
Ξέρεις εγώ πόσες ιδέες έχω;;; ποιος υλοποιεί έχει σημασία. Και ο Κούβελας άνοιξε τρύπα για το μετρό αλλάη θεσσαλονίκη ακόμη μετρό δεν έχει. Αν δεν εύρισκε ο Κουκουλόπουλος λεφτά από Ευρώπη απευθείας σιγά μην είχαμε τηλεθέρμανση.
Η τηλεθέρμανση είναι ιδέα του Νίκου Παπαφιλίππου, την ξεκίνησε ο Γιάννης ο Παγούνης και την υλοποίησε ο Πάρης Κουκουλόπουλος, ο οποίος ήταν πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου επί Παγούνη. Έχει ενδιαφέρον να μάθετε τι είχε ψηφίσει ο Κουκουλόπουλος για την τηλεθέρμανση ως πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου.
Πρακτικό 6/88 ΔΣΚ αρ.απόφ.91/11-3-1988: Ο κ. Π.Κ. έδωσε ψήφο λευκή…
ΧΩΡΙΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.ΜΗΠΩΣ ΔΕ ΜΑΣ ΦΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΤΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΕΙ;