Ανοιχτή επιστολή στην Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Νίκη Κεραμέως (Της Βιολέττας Μπούσιου)

18 Ιανουαρίου 2021
15:04

Ως μάχιμη εκπαιδευτικός, παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον την προσπάθεια που καταβάλει η παρούσα κυβέρνηση για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση σε όλους τους χώρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το γεγονός αυτό άλλωστε συνάγεται, άμεσα, από το επικείμενο προς ψήφιση νομοσχέδιο που κατέθεσε στην Βουλή η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως.

Και βεβαίως η επίτευξη του στόχου αυτού αποτελεί -ή τουλάχιστον θα έπρεπε να αποτελεί- βαθειά επιθυμία όχι μόνον όλων των εμπλεκόμενων φορέων της εκπαίδευσης (μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης , φοιτητών, καθηγητών Πανεπιστημίων, κ.λ.π.) αλλά κυρίως όλων των στελεχών της εκπαίδευσης. Και αυτό γιατί η εκπαιδευτική διαδικασία μετουσιώνεται σε πράξη μόνον όταν τα στελέχη της εκπαίδευσης κάνουν, αποδεδειγμένα, καλά την δουλειά τους.

Από το πλήθος όμως των ενστάσεων που υποβάλλονται, κάθε χρόνο, από τους εκπαιδευτικούς κατά των αποφάσεων των αρμόδιων κατά τόπων π.χ. Π.Υ.Σ.Δ.Ε., αποδεικνύεται μετά βεβαιότητας ότι κάτι δεν πάει καλά με την λειτουργία των ως άνω συλλογικών οργάνων της εκπαίδευσης. Και το γεγονός αυτό επιδεινώνεται, εξ αιτίας της κείμενης εκπαιδευτικής νομοθεσίας η οποία – εσκεμμένα κατά την γνώμη μου- δεν προβλέπει τον έλεγχο των αποφάσεων, των ως άνω οργάνων, από ιεραρχικά ανώτερες διοικητικές αρχές και εντέλει -γιατί όχι- από όργανα του Υπουργείο Παιδείας , που και άριστα γνωρίζουν την νομοθεσία και αποστασιοποιημένοι από τα εμπλεκόμενα πρόσωπα και τις μεταξύ τους «φιλικές σχέσεις» τελούν.

Άλλωστε, εμμέσως πλην σαφώς, αυτές οι ανεξέλεγκτες διοικητικές πράξεις π.χ. των Π.Υ.Σ.Π.Ε.- Π.Υ.Σ.Δ.Ε. ( εξαιρούμενης της Προσφυγής προς τα Διοικητικά Δικαστήρια, η οποία όμως ως εξαιρετικά χρονοβόρα διαδικασία παραπέμπει στις καλένδες την επίλυση των προβλημάτων) δημιουργεί σε κάθε νοήμονα άνθρωπο την υποψία διαπλοκής των εκάστοτε θεσμικών φορέων με τα κατά τόπους συλλογικά όργανα, με την ανοχή του Υπουργείου Παιδείας, προς εξυπηρέτηση – σε βάθος χρόνου- αμοιβαίων συμφερόντων. Και «ο νοών νοείτω!» Την λογική αυτή ενισχύει επιπλέον και το γεγονός της επανεκλογής επί σειρά ετών των ίδιων προσώπων (αιρετών) στα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών σε βαθμό μάλιστα που τα εν λόγω «αξιώματα» θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε ισόβια, αν δεν μεσολαβούσε η συνταξιοδότηση των ως άνω εκπαιδευτικών.

Και επειδή, αφ’ ενός μεν εμπιστεύομαι ακράδαντα τις προθέσεις της παρούσας ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας , αφ’ ετέρου δε ως ενεργός πολίτης οφείλω να επισημάνω το κενό στο κατατεθέν νομοσχέδιο που ρυθμίζει τις αλλαγές στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, προτείνω -υποθέτω έγκαιρα- την τροποποίηση του ως άνω νομοσχεδίου με διατάξεις που θα καταργούν «το αλάθητο του Πάπα» για τα ως άνω ενδεικτικά αναφερόμενα συλλογικά όργανα , συμπληρώνοντας ότι οι προϋποθέσεις της καλής παρεχόμενης εκπαίδευσης απαιτούν προπάντων την, ελεγχόμενα, νόμιμη λειτουργία όλων των στελεχών της εκπαίδευσης καθώς και των αντίστοιχων κατά τόπους συλλογικών οργάνων αυτής.

14 σχόλια

  • Οι δεινόσαυροι είναι κακοί για την δημοκρατία.
    Τα ανεξέλεγκτα όργανα, ακόμη και συλλογικά, μπορούν να αδικούν και να καταπιέζουν ανενόχλητα…

  • Η κατάσταση έχει βελτιωθεί κάπως τα τελευταία χρόνια ,για τον απλό λόγο ό,τι “δεν τους παίρνει” πλέον λογω της ανακοίνωσης των τοποθετήσεων.
    Παλιά όμως γινοταν το έλα να δεις! Εχουν βολεψει και αντίστοιχα καταστρέψει πολλούς συναδέλφους. Οχι μόνο εσκεμμένα αλλά και γιατί δε γνωρίζουν το προεδρικό διάταγμα και τις εγκυκλίους. Ρωτήστε σε καποιον να σας εξηγησει τι διαφορά εχει ο λειτουργικά απ’ τον οργανικά υπεράριθμο και θα καταλάβετε…

  • Πολλη καλη προταση.Μαζι ομως κ.Μπουσιου, επρεπε να ζητατε και την αμεση αξιολογηση των εκπ/κων.Ειναι ο μονος κλαδος που εχει ν`αξιολογηθει απο το 1980.Καποιοι λενε πως τους αξιολογουν καθε μερα οι μσθητες τους.Αυτα ειναι παραμυθια.Να μπει στην ταξη ο Σχολικος Συμβουλος και να σε δει να διδασκεις.Γιατι το φοβαστε καποιοι.Σε ολο τον κοσμο οι εκπ/κοι αξιολογουνται με αυτον τον τροπο.Εδω γιατι;

    • Οι εκπαιδευτικοί αξιολογούν τους μαθητές, πρόσφατα αξιολόγησαν και τους διευθυντές τους, ενώ οι ίδιοι είναι αντίθετοι στη δική τους αξιολόγηση!

      • Α μάλιστα! Θα πρέπει να αξιολογούνται επειδή … αξιολογούν! Φοβερό επιχείρημα. Και πολύ βολικό θα έλεγα να μην αξιολογηθεί ποτέ κανείς άλλος κλάδος!!

    • Για πες μας ποιον κλάδο του δημοσίου ξέρεις να αξιολογείται; Κλάδοι με ειδικά μισθολόγια που θα πρεπε να αξιολογούνται πρώτοι (προφανώς) είναι εκτός και δεν τίθεται καν ζήτημα για την αξιολόγησή τους!! Απορείτε γιατί φοβούνται κάποιοι την αξιολόγηση; Μα εξαιτίας του κομματικού κράτους! Δεν το γνωρίζετε; Αν το ψάξετε θα δείτε πως οι έχοντες τα περισσότερα προσόντα αντιτίθενται περισσότεροι!

    • για σιγα ρε παντογνώστες.

      ο γραπτος διαγωνισμος ασεπ εκπαιδευτικων με αναλογια 1/18 κατα μεσο ορο απο το 2000 μεχρι και πριν τα μνημονια, δεν ειναι μια σκληρη αξιολογηση; βαλε και ότι ολοι εχουμε πτυχιο πανεπιστημιου (θελει 45 καθηγητες να υπογραψουν για να το παρεις). ΑΡΑ, ξεκολληστε το μυαλο σας και ξανασκεφτείτε τις κομπλεξαρες σας. αντι να σεβεστε αυτους που μαθαινουν γραμματα στα παιδια σας και επισης τα μαθαινουν να ειναι ανθρωποι (αυτο που συχνα αποτυγχανετε εσεις και τρεχουμε εμεις να το μαζεψουμε). και οποιος ζηλευει τη θεση του εκπαιδευτικου απλα ας κοιταξει να γινει εκπαιδευτικος, θελει λιγα πραγματα, πτυχιο πανεπιστημιου, ασεπ, προϋπηρεσιες ετων κτλ

      καθημερινα 150-200 παιδια που σε αξιολογουν καθε λεπτο, δεν ειναι Η αξιολόγηση; (με κεφαλαία)

      εκπαιδευτικος, διορισμενος με την πρωτη με τον γραπτο διαγωνισμο του 2006, με αναλογια 1/13 για 80 θεσεις (υποψηφιοι καπου 1100 περιπου για τις συγκεκριμενες θεσεις). και υπαρχουν πολλοι τετοιοι ακομα που κανουν μαθημα στα παιδια σας

  • Αυτά τα κλειστά και αναξιολόγητα σχολεία θυμίζουν τα μεσαιωνικά μοναστήρια που κανείς δεν τολμούσε να κρίνει ή να σχολιάσει και έκαναν ό,τι ήθελαν. Οι σύγχρονες κοινωνίες απαιτούν ανοιχτά συστήματα, δημοκρατικά και ελεγχόμενα από κάθε ενδιαφερόμενο.

  • Οι καθηγητές όντως αξιολογούνται καθημερινά αλλά κανείς δεν κατέγραψε την άποψη των μαθητών και των γονιών τους! Μόνοι λοιπόν ευλογούν τα γένια τους και φαντάζονται ότι οι μαθητές είναι ευχαριστημένοι…

  • Συγχαρητήρια κυρία Μπούσιου που τα λέτε εξω απ τα δόντια. Οι υπόλοιποι καθηγητές να αναλογιστείτε γιατί όλος ο κόσμος σας βρίζει στα σχόλια από τέτοια άρθρα και να μην νομίζετε ότι είστε κράτος εν κράτει. Χρειάζεται αυστηρή αξιολόγηση οπως στην Κύπρο και σε άλλα κράτη.

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μείνετε συντονισμένοι