Το Προεδρείο του Εργατικού κέντρου συναντήθηκε με τον πρόεδρο της Κοινότητας Ακρινής και συζήτησε το πρόβλημα της μετεγκατάστασης του χωριού. H παράγραφος 1 του άρθρου 28 του Ν.3937/2011, είναι ξεκάθαρη ως προς το ότι η μετεγκατάσταση της Ακρινής πρέπει να γίνει για λόγους που αφορούν την «δημόσια ωφέλεια που συνίσταται στην παραγωγή του δημόσιου αγαθού της
ηλεκτρικής ενέργειας και προς προστασία της ποιότητας ζωής των κατοίκων» Κατά τη διάρκεια της συζήτησης διαπιστώθηκε ότι μετά από δέκα χρόνια οι Κυβερνήσεις που, διαχρονικά, κυβέρνησαν αυτό τον τόπο δεν έχουν πράξει τίποτα παρόλο που σύμφωνα με τον Ν 3937/2011 η μετεγκατάσταση του οικισμού έπρεπε να είναι στο στάδιο της ολοκλήρωσης της . Με δεδομένο ότι υπάρχουν πλέον πολύ στενά χρονικά περιθώρια και βρισκόμαστε (λόγω των διαχρονικών ολιγωριών και κωλυσιεργιών των ιθυνόντων), κυριολεκτικά
μιαν ανάσα πριν από την εκπνοή της προθεσμίας εφαρμογής του νόμου, επαναφέρουμε την από 18/11/2020 πρόταση μας, στο πλαίσιο της Διαβούλευσης για το «Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας, απαιτώντας την άμεση υλοποίηση των μετεγκαταστάσεων.
2
Θεωρούμε ότι υπάρχει ΜΟΝΟΝ ένα ερώτημα το οποίο χρήζει μίας και ΜΟΝΟΝ απάντησης: ΕΦΑΡΜΟΓΗ ή ΜΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ του νόμου;
Συμπαρατασσόμαστε και συμπαριστάμεθα στους κατοίκους της Ακρινής καλώντας τους θεσμικούς φορείς να αναλάβουν τις ευθύνες τους, και την Κυβέρνηση να προχωρήσει στην υλοποίηση της μετεγκατάστασης εφαρμόζοντας τον νόμο.
Η εφαρμογή των νόμων και η υλοποίηση του δίκαιου αιτήματος της μετεγκατάστασης αποτελεί ηθική και νομική υποχρέωση ενός κράτους δικαίου.
Ποια μετεγκατασταση;. Αυτή η ιστορία τελείωσε μαζί με τον λιγνίτη.