ΠΕΡΙ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ Ο ΛΟΓΟΣ με Βαθμοθηρία και Τυπολατρία (του Γιώργου Μητλιαγκα)

26 Ιανουαρίου 2021
14:13

Όταν ο μέγας φιλελληνας Γερμανός φιλόσοφος και συγγραφέας Γιόχαν ΓΚΑΙΤΕ περί τα τέλη του 18ου αιώνα είχε αναλάβει , κατόπιν συμφωνίας με το σύλλογο γονέων , την «παρακολούθηση» των Ελλήνων φοιτητών που σπούδαζαν στα Γερμανικά Πανεπιστήμια,για την προοδο των σπουδών τους,στο τέλος κάθε έτους συνέτασε και παρέδιδε έκθεση στο σύλλογο των Ελλήνων γονέων η στον κάθε γονέα για την πρόοδο των παιδιών τους.
Αφού βέβαια είχε κάνει συζητησεις με τους πανεπιστημιακους καθηγητες, μια από τις βασικές του παρατηρήσεις ήταν η εξής εν συντομία : Οι ελληνες φοιτητες είναι επιμελείς και πρώτοι στη βαθμολογία αλλά δεν μαθαίνουν την ουσία της διδαχης των μαθημάτων ..! Αυτό ήταν αποτέλεσμα του τυπολατρικου-βαθμοθηρικου συστήματος παιδείας που επικρατουσε στα Ελληνικά σχολεία εκείνης της εποχής .
Μην απορείτε . Αυτή η διαπίστωση του Γκαιτε ισχύει και σήμερα στο εκπαιδευτικό ελληνικό σύστημα , δλδ μετά από 250 χρόνια .!!!
Ας ρωτήσουμε τα παιδιά μας που τυχόν πέρασαν στα πανεπιστήμια , ιδιαίτερα των θεωρητικών κατευθύνσεων , με αριστες βαθμολογίες του 18 και 20 πχ στην ιστορία στα αρχαία η νέα ελληνικά κ. α. τι θυμούνται από τα κείμενα του Πλατωνα ,του Αριστοτελη ,του Θουκιδιδη , απο την ιστορία του Βυζαντίου και την επανάσταση του 1821 η από την «ΙΘΑΚΗ»του Καβαφη κ.α. Μπορεί να θυμηθούν και να μας πουν απ έξω ολόκληρο κείμενο με ονόματα , χρονολογιες , ακόμα και τη σελίδα του βιβλίου , αλλά ελάχιστα η τιποτα από την ουσια του θέματος που πραγματεύεται το κείμενο . Εκτός βέβαια από περιπτώσεις παιδιών που πήραν μια πρόσθετη ουσιαστική παιδεία από τα σπίτια τους η από την κοινωνία κυρίως μετά τις πανεπιστημιακές τους σπουδές…
Υπαρχουν ατυπες αλλά ουσιαστικές πρωτοβουλίες πολιτών στην Ελλάδα (π.χ. στην Κοζανη υπό την αιγίδα της Δημοτικης βιβλιοθηκης τα αφιερώματα στη φιλοσοφία κλπ , στις Σέρρες τα «μαθήματα κλασικής παιδείας» , οι ομαδες φίλων της επικουρειας φιλοσοφιας με τον «ΚΗΠΟ» Θες/νίκη-Αθήνα κλπ) , οπου διδάσκονται σχεδόν κάθε βδομάδα , εθελοντικά από εξαιρετους επιστήμονες κατά κύριο λόγο εκπαιδευτικους και ελεύθερα για κάθε πολίτη, οι φιλοσοφικές σκέψεις π.χ. του Πλατωνα στην «ΠΟΛΙΤΕΙΑ» , του Αριστοτελη στα «ΠΟΛΙΤΙΚΑ» η του Επίκουρου στα περί δικαίου , ηδονής κλπ. Εκεί ,εν αντιθέσει με τα σχολεία μας , αναπτύσσονται πολύ ενδιαφέρουσες συζητησεις με απόψεις που ακουμπούν στο σήμερα και ανάμεσα στα αλλα αναδεικνύουν την ανάγκη ουσιαστικής αλλαγής του εκπαιδευτικού μας συστήματος προς όφελος όλων των πολιτών και της πολιτειας συνολικά.
Μετά την αναγέννηση και μεχρι σήμερα πολλες χώρες κυρίως του «Δυτικού κόσμου» βασιζουν το σύστημα παιδείας τους στην ουσια της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας και της «κλασικής παιδείας». Δυστυχώς όμως στη χώρα μας οι πολιτικοί Άρχοντες ψαχνουν αντίστροφα πως θα συνεχίσουν τη ΒΑΘΜΟΘΗΡΙΑ για την «ανούσια» ΑΡΙΣΤΕΙΑ .
Ας αναλογιστουμε λίγο πόσοι αριστούχοι γιατροί, μηχανικοί, οικονομολόγοι κλπ αναγκαστηκαν να ξενιτετουν για να βρουν «δουλειά» ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία …

Με την Αριστεία λοιπόν και τη Βαθμοθηρία όχι μόνο δε βελτιώνεται το εκπαιδευτικό μας σύστημα, ιδιαίτερα στην πορεία για την τριτοβάθμια εκπαίδευση , αλλά παραμένει «ανούσιο» παροχημενο και τυπολατρικο και σε τελευταία ανάλυση αναποτελεσματικό για τη χώρα.! Και συγχρονως βασανιστικό χωρίς νόημα και καποες φορες «επιζήμιο» για τον ίδιο το σπουδαστή «αριστούχο» η μη..!

Το νέο νομοσχέδιο λοιπόν της ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ πρέπει να αποσυρθεί , όχι μόνο γιατί επιβάλλει την αστυνομοκρατία , υποβαθμίζει προκλητικά τα περιφερειακά Πανεπιστήμια και ειδικά της ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ με ένα ακόμα απ ευθείας χτύπημα στο πρόσωπο της περιοχή μας η γιατί προωθεί την ιδιωτική παιδεία με τα ΚΟΛΕΓΙΑ κλπ.
Δυστυχώς βάζοντας κατώτερη βάση βαθμολογιας για την εισαγωγή στις Πανεπιστημιακες Σχολες , για ακόμα μια φορά επιβραβεύει και προωθεί περαιτέρω την ανούσια ΒΑΘΜΟΘΗΡΙΑ και δεν προωθεί των ουσιαστική παιδεία , ριχνοντας βαρος στην ουσιαστική ΓΝΩΣΗ , την έρευνα και τον προσανατολισμό που έχει ανάγκη η παιδεία και η χώρα για το καλό του συνόλου των πολιτών και όχι των ολίγων .
Αποφεύγω στην παρούσα δημόσια άποψη μου, να αναφερθώ σε λεπτομέρειες για τις αρνητικες συνέπειες που επιφέρει το νέο νομοσχέδιο της κυβέρνησης της Ν Δ , στη χώρα και την περιοχή μας γιατί σ αυτες έχουν αναφερθεί αναλυτικά και η επιστημονική κοινότητα του Πανεπιστημίου ΔΥΤ.Μακεδονιας και πολλοί επαΐοντες για την παιδεία πολίτες .
Περισσοτερο μ ενδιέφερει να επικεντρώσω την προσοχή μας , στην ανάγκη να ξεφύγουμε επι τελους από την ιστορική καθυστέρηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος , για την προώθηση της ΟΥΣΙΑΣΙΚΗΣ ΓΝΩΣΗΣ απέναντι στην ΒΑΘΜΟΘΗΡΙΑ και ΤΥΠΟΛΑΤΡΙΑ. Οπως έκανε η Φινλανδία κατά τη δεκαετία του 1960 και εδώ και αρκετά χρονια αξιολογειται απο τον Ο.Ο.Σ.Α ότι έχει το καλύτερο ,ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΟ , σύστημα παιδείας σ όλο τον κόσμο..! Αξίζει να σημειωθεί ότι στο εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας από το 1963 δεν υπάρχουν εξετάσεις, βαθμολογίες και ΑΡΙΣΤΕΙΕΣ..!!!
Η δε ανάπτυξη της επιτυχημένης οικονομίας της χωρας αυτής βασίζεται στο δημοσιο σύστημα παιδείας που παρέχει σύγχρονη ουσιαστική ΓΝΩΣΗ σ ολους ανεξαιρέτως τους νεους , το σέβονται δε και το προωθούν Δεξιές και Αριστερές κυβερνήσεις .!
Ας παραδειγματιστει λοιπόν η κ Κεραμεως και ο Πρωθυπουργός και από τα διεθνή θετικά παραδειγματα και από την Ελληνικη Επιστημονικη Κοινότητα , πριν προχωρήσει στο νέο εγχείρημα -πλήγμα για το εκπαιδευτικό σύστημα της χωρας και της περιοχής μας.

Κοζανη 25/1/2021
Γιωργος Μητλιαγκας

22 σχόλια

  • Η Πλάκα (αν μπορείς να το πεις αυτό) είναι που προσπαθούν να μας πείσουν ότι είναι καλό να περνάς στο πανεπιστήμιο με 2 και 3.

    ΚΥΡΙΟΙ
    ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ

    • έτσι ακριβώς για να δουλεύουν οι τοπικές κοινωνίες θα πρέπει να κάνουμε πτυχιούχους αγράμματους και να έχει λόγο ο ταξιτζής για ποιους θα πρέπει να περνάει ο καθηγητής .
      Θα πρέπει για να μην βγαίνουν τέτοια άρθρα και να είναι ικανοποιημένος ο αρθρογράφος να πληρώνουμε τις καταστροφές από τους μπαχαλάκηδες , όχι κύριε αν θέλεις να πληρώνεις τις ζημιές από την τσέπη σου

    • Αυτοί που έγραψαν 2 και 3 το δημόσιο λύκειο τελείωσαν άρα ή το σύστημα απέτυχε ή η δυσκολία των θεμάτων ήταν υπερβολική ….! Προσωπικά πιστεύω ότι όλοι πρέπει να έχουν ευκαιρίες δημοσιας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης άλλωστε για αυτό πληρώνουμε φόρους για να έχουν όλοι ευκαιρίες αν δεν ισχύει αυτό τότε γιατί εγώ να πληρώνω τη θεραπεία του καπνιστή που νοσεί λόγω της βλαβερης του συνήθειας να καπνίζει ; Εκεί θα φτάσουμε ;

  • θα συμφωνήσω απόλυτα.
    ΠΑΡΆΔΕΙΓΜΑ ΠΡΌΣΦΑΤΟ ΖΩΝΤΑΝΌ ΜΕ ΉΧΟ ΚΑΙ ΕΙΚΌΝΑ ΣΕ ΤΗΛΕΠΑΙΧΝΊΔΙ.
    Στην Ερώτηση “ΘΈΛΕΙ ΑΡΕΤΉ ΚΑΙ ΤΌΛΜΗ Η……….”
    Ο Αρχιτέκτων στο επάγγελμα όπως δήλωσε παίκτης μετά από ώριμη σκέψη απήντησε ” Η ΑΓΆΠΗ”. Και αυτό σωστό.
    Όχι όμως για την συγκεκριμένη ερώτηση.
    Θα έπρεπε όμως το σύστημα (Οικογένεια, Σχολείο, Κοινωνία), να προετοιμάζει καλύτερα όλα τα παιδιά που θέλουν να φοιτήσουν σε πανεπιστήμια.

  • ΕΡΩΤΗΣΗ:
    -ΑΛΉΘΕΙΑ ΤΙ ΘΑ ΣΥΝΈΒΑΙΝΕ ΑΝ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΝ
    ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΈΣ ΕΞΕΤΆΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΊ
    ΝΑ ΕΚΑΝΕ ΕΓΡΑΦΗ ΌΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΕΛΕΥΘΕΡΑ?
    -ΜΕ ΠΛΗΡΩΜΗ ΤΩΝ ΒΙΒΛΊΩΝ
    -ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΕΚΤΟΣ ΤΑ
    ΕΡΓΑΣΤΉΡΙΑ
    -ΠΛΗΡΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΉΜΙΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΦΈΡΕΙΑ
    -ΚΑΘΑΡΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΉΜΙΑ…..?

  • “Η αριστεία είναι ρετσίνα ” τάδε έφη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ…
    Όχι κύριοι…η αριστεία είναι η αξια και η δυνατότητα του μαθητή/φοιτητή. Ενα παιδί του 17 και πάνω, το χει και μπορεί, ενώ ένα παιδί του 15 και κάτω θέλει πολύ προσπάθεια και αγώνα να φτάσει ψηλά. Μην προσπαθειτε να μας πείσετε για το αντίθετο, έχουμε παιδιά και βλέπουμε τι γίνεται…

  • Όταν το κεφάλι σας το νοικιάζει πολύ φθηνά αυτός που σας κουμαντάρει και σας γύροφέρνει μενετε απαίδευτοι και εξυπνάκηδες..! Και νομίζετε ότι ανήκετε στους ΑΡΙΣΤΟΥΣ παρέα με το ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ ..!

  • Αν είστε από την περιοχή μας οι πρώτοι πέντε σχολιαστές , εκτός από αστείοι και απαίδευτοι είστε και ασυλλογιστοι απάτριδες ..!

  • Κάποιοι προσπαθούν να καταργήσουμε την αριστεία και να την μετατρέψουμε αχρηστία.Το ερώτημα είναι αν καταρχάς το γυμνάσιο και το λύκειο επιτελούν το έργο τους.Δηλαδη αν δίνουν στους μαθητές τη δυνατότητα να αποκτήσουν κριτική σκέψη σε μια γενική σφαιρική ενίσχυση των τεχνικών λυκείων με σύγχρονες ειδικότητες γιατί όλοι οι μαθητές δεν μπορούν να παρακολουθήσουν μαθήματα γενικού λυκείου,ενώ μπορούν να αναπτύξουν δεξιότητες δε τεχνικές ειδικότητες.Δεν είναι δυνατόν να εισάγονται σχεδόν όλοι οι μαθητές στα πανεπιστήμια γράφοντας μόνο το όνομα τους.Δεν είναι δυνατόν να μπαίνουν στο πανεπιστήμιο σχεδόν όλοι,ακόμη και αυτοί που γράφουν μόνο το όνομα τους.Γιατί ακόμη και αν ποτέ καταφέρουν να πάρουν πτυχίο το πιο πιθανόν είναι να το φωτοτυπησουν για να τυλίγουν σουβλάκια ή να περιμένουν τον διορισμό τους στο δημόσιο.Η χώρα χρειάζεται επενδύσεις να μπορεί να απορροφά τους νέους είτε με πτυχίο είτε με τεχνικές δεξιότητες.

    • Πόσοι σπουδάζουν γιατροί σήμερα στη Βουλγαρία; Το όνομά τους έγραψαν απλώς και θα βγουν γιατροί… και θα διοριστούν στο δημόσιο νοσοκομείο, παίρνοντας τη θέση από έναν μαθητή που πέρασε ιατρική με άριστα… τι δεν καταλαβαίνετε;…

  • Συμφωνω με τα επιχειρηματα και τις αποψεις του κ.Μητλιαγκα.Οχι στην αστυνομευση της ελευθερης διακινησης των ιδεων.Οχι στην εσωτερικη και εξωτερικη αξιολογηση με στοχο τους βαθμους.Ναι στο συστημα της Σουηδιας.Ναι στην αρχαιοελληνικη παιδεια.(ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ-“περι παιδων αγωγης”.Ναι στην παιδεια κατα τον Αγιο Ιωαννη το Χρυσοστομο.

  • Εξαλλου το ειπε και ο αδελφος του συντροφου τζανακοπουλου….στην οξφορδη δεν υπαρχει αστυνομευση…..μονο που δεν μας ειπε εαν εκει,δερνουν καθηγητες,χτιζουν γραφεια,εχει καδρονια,μολωτωφ και ναρκωτικα!!ασε που,ολοι οι συντροφοι της αριστερας και της προοδου,τα παιδια τους,σε δημοσιο πανεπιστημιο φοιτουν!!

  • Αν θέλετε να συζητήσουμε σοβαρά και επώνυμα τις αποψεισ μου που περιέχονται στο άρθρο μου δεν έχω αντίρρηση αλλά ξαναδιαβάστε το για να μου πείτε την άποψη σας σε ποιο σημείο διαφωνείτε..! Διαφορετικά δεν έχει νόημα να απαντήσω στα προσβλητικά και « στημένα» σχόλια σας… Επισης δεν έχω αντίρρηση αν καλοπροαίρετο κάποιος θέλει να συζητήσει μαζί μου τηλεφωνικά 6942212244

  • Μιλάμε για ουσιώδη τύπο και δεν έχουμε άλλες πιο αξιόπιστες και δίκαιες εναλλακτικές αξιολόγησης. Ή μήπως θέλετε να γίνει “του αθλητισμού”;

  • Εσυ «βόα» και τα αλλα βόδια αυτό καταλάβατε από το άρθρο του Γ Μ . Στη φΦινλανδια που φέρνει σαν παράδειγμα που δεν υπάρχει αριστεία εννοείτε ότι έχουν αχρηστία..! Λίγο διάβασμα και σύγχρονη πληροφόρηση δε θα σας βλάψει…

    • Να μην κάνετε ατυχείς συγκρίσεις. Καμμιά η σχέση των Φιλανδών με τους εδώ αραχτούς!
      Και ο βόας δεν είναι βόδι αλλά φίδι!

  • Βρέθηκα στη Φιλανδία το 1998και το2015 σε σεμινάριο. Η νοοτροπία τους καμία σχέση με τη δική μας. Σύνθημά τους –δουλεύουμε σαν ένας για να είμαστε πρώτοι-.Προεκλογική περίοδος, στην κεντρική πλατεία μόνο, 2 κόσκια και 3 πίνακες. Ίχνος χαρτιού κάτω.
    Γιώργο πόσοι εκπαιδευτικοί μας εκτιμάς ότι μπορούν να προσφέρουν ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΓΝΩΣΗ σήμερα σε όλες τις βαθμίδες;
    Το πανεπιστήμιο χρειάζεται διαρκή προσπάθεια βελτίωσης και αναβάθμισης για να ελκύει φοιτητές. Ποιος και πως απ την ίδρυσή του ασχολήθηκε σ αυτή την κατεύθυνση;

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μείνετε συντονισμένοι