λειστός παραμένει από τον περασμένο Αύγουστο ο συνοριακός σταθμός στη Νίκη Φλώρινας, στα σύνορα της Ελλάδας με την Βόρεια Μακεδονία, λόγω των μέτρων για την αποφυγή διασποράς του κορονοϊού. Στη Νίκη έχει ανασταλεί και η εμπορευματική κίνηση. Φορτηγά με αφετηρία ή προορισμό τη Βόρεια Μακεδονία μπορούν να περνούν μόνο από το συνοριακό σταθμό Ευζώνων.
Το μέτρο έχει προκαλέσει προβλήματα σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Κεντρική και Δυτική Μακεδονία, καθώς ο σταθμός της Νίκης είναι η βασική πύλη για πλήθος προορισμών στη Βόρεια Μακεδονία αλλά και στη Σερβία, την Ουγγαρία και σε άλλες γειτονικές χώρες. Κάθε χρόνο περίπου 20.000 φορτηγά ακολουθούν τη διαδρομή προς το βορρά, μεταφέροντας φρούτα και λαχανικά, αλλά και πλήθος εμπορευμάτων και 20.000 φορτηγά επιστρέφουν στην Ελλάδα, φορτωμένα με πρώτες ύλες και προϊόντα. Πολλές από τις επιχειρήσεις τον τελευταίο χρόνο, περιόρισαν ή ακόμα και ανέστειλαν τις δραστηριότητές τους, λόγω της κατακόρυφης αύξησης του κόστους μεταφοράς.
Επιχειρηματίες και τοπικές αρχές υποστηρίζουν πως η συνολική απαγόρευση των διελεύσεων δεν προσφέρει κανένα όφελος, αφού οι διελεύσεις γίνονται από άλλους σταθμούς, στους οποίους αυξάνεται η κίνηση και δημιουργείται συνωστισμός και καθυστερήσεις.
Ο αντιπεριφερειάρχης Φλώρινας, Ιωάννης Κιοσές, μιλώντας στην ΕΡΤ έκανε λόγο για σημαντικές συνέπειες στην οικονομική και στην κοινωνική ζωή της περιοχής. “Είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, το οποίο θα πρέπει πολιτεία να το δει”, είπε, προσθέτοντας πως έχουν σταλεί επιστολές προς τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Εσωτερικών και τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, ζητώντας να λειτουργήσει ο σταθμός -έστω για τη διακίνηση των αγαθών και των εμπορευμάτων τα οποία είναι αναγκαία.
“Πρόσφατα, στην πόλη της Φλώρινας η οποία είναι σε μία απόσταση εφτά χιλιομέτρων, ξεκίνησε τη λειτουργία του κλιμάκιο του ΕΟΔΥ, το οποίο μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες και τις απαιτήσεις μας για το συγκεκριμένο θέμα και να γίνεται κανονικά όπως πρέπει η διακίνηση των αγαθών και των εμπορευμάτων, μέσω των μεθοριακών σταθμών της περιοχής” ,πρόσθεσε ο Αντιπεριφερειάρχης, υπογραμμίζοντας πως το αίτημα είναι “να λειτουργήσουν και οι δυο συνοριακοί σταθμοί (Νίκης και Κρυσταλλοπηγής), κυρίως για τη διακίνηση αγαθών και εμπορευμάτων”.
Με τον συνοριακό σταθμό κλειστό, οι εκτελωνιστές, αλλά και εκατοντάδες επιχειρήσεις έχουν δει δραματική μείωση στα εισοδήματά τους. Ο Κωνσταντίνος Αντωνιάδης, εκτελωνιστής από τη Φλώρινα εξηγεί πως “κάθε φορτηγό αυτοκίνητο πληρώνει περίπου 800 ευρώ παραπάνω για τα μεταφορικά, κάνοντας επιπλέον μια κυκλική διαδρομή περίπου 450 χιλιομέτρων. Πρόκειται για μια άδικη απόφαση την οποία οι αρμόδιοι θα πρέπει να αναθεωρήσουν”.
ΠΗΓΗ ΕΡΤ
απο την στιγμη που θα υπαρχει κλιμακιο του εοδυ για ποιο λογο να ανοιξουν μονο για εμπορευματα.
Τα κλιμάκια του ΕΟΔΥ είναι για όλο το νόμο Φλώρινας,μια ομαδα πρεπει να βρίσκεται στα γραφεια και οι άλλες δυο είναι για όλο το νομο απο Πρεσπα μέχρι τα χωριά του Αμυνταίου!δεν μπορούν να βρίσκονται μόνιμα στα σύνορα! Μη κάνετε τους έξυπνους ξερόλες
Μια ερωτηση, αν γνωριζει καποιος να μου πει.
Αν θελει καποιος πολιτης (οχι επαγγελματιας) για οικογενειακους λογους να παει απο Φλωρινα – Γερμανια θα πρεπει να παει απο Ευζωνους; Η Νικη ειναι εντελώς κλειστη;