«Δος μου ένα παιδί να εξομολογηθώ» (Μια παράσταση που προσβάλλει τον πολιτισμό μας)

23 Φεβρουαρίου 2021
20:24

Το έργο σε δύο πράξεις.

Συγγραφέας, σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής: «πασίγνωστος ηθοποιός και σκηνοθέτης».

Παίζουν οι ηθοποιοί: 14χρονα αγόρια, απροστάτευτα προσφυγόπουλα.

Πράξη πρώτη:

Το έργο γράφεται σε μελετημένους αυτοσχεδιασμούς

Ο χρόνος διαρκεί κάποιες δεκαετίες.

Ο χώρος-η σκηνή: Το σπίτι του σκηνοθέτη. Το σκηνικό πίνακας με νεαρό αγόρι γυμνό. Η πόρτα του και οι κουρτίνες κλειστές για το κοινό της Αθήνας. Βλέπει μόνο τα νεαρά αγόρια που καταφτάνουν στη σκηνή από τους δρόμους και τις πλατείες, όπου αναζητούσαν τα όνειρά τους. Ο ρόλος τους σχεδόν πανομοιότυπος: να ικανοποιήσουν τα αδηφάγα ένστικτα του ισχυρού άντρα. « Κι εκεί στα 14 μου κλέψαν τη χαρά μου, μικρό παιδί…». Γονυπετείς θυσιάζονται στο βωμό της αυταρέσκειας του ισχυρού. Οι κραυγές του πόνου και του φόβου τους φτάνουν στο κοινό σαν ψίθυροι και φήμες που αιωρούνται, αλλά κανείς δεν είδε.

Πράξη δεύτερη:

Παίζεται σε παρόντα χρόνο

Ο χώρος-η σκηνή είναι έξω, στο δρόμο για το δικαστήριο.

Η ροή του έργου διακόπηκε απρόσμενα. Επήλθε ηχηρά η πτώση του ισχυρού αλαζόνα.

Ο σκηνοθέτης έχασε τον έλεγχο. Ξαναπαίζεται η πρώτη πράξη στη δημόσια θέα. Μόνο που τώρα το έργο το γράφουν τα τότε δεκατετράχρονα. Αφηγείται το καθένα τη δική του ιστορία. Το κοινό βλέπει το νεαρό αγόρι, γονυπετή ικέτη να ζει απροστάτευτο τη φρίκη: Ο αδίστακτος ισχυρός ασελγεί στο σώμα του και στην ψυχή του αδύναμου. Είναι αυτή η σταγόνα που θα κάνει να ξεχειλίσει η οργή του θεατή. Εκείνος ζει την ψυχολογική βία ένα χρόνο τώρα.

Ο μεγάλος «θεατράνθωπος» μεθυσμένος από την υποκριτική του διαστροφή, ικανοποιεί στο σκοτάδι του σπιτιού του τον διεφθαρμένο σεξουαλισμό του στο όνομα της αρχαιοελληνικής λατρείας και έξω απολαμβάνει τη λάμψη και τα προνόμια του εκλεκτού της εξουσίας. Είναι η καλλιτεχνική βιτρίνα της.

Το κοινό πλέον είναι το πανελλήνιον και όχι μόνο. Βλέπει και ακούει τα πάντα.

Ο άλλοτε λαμπερός αλαζόνας έγινε ξαφνικά μικρό φοβισμένο ανθρωπάκι. Μια μαριονέτα, που άλλοι πιο ισχυροί, οι άνωθεν έκοψαν τα σχοινιά και σωριάστηκε στο έδαφος. Η πτώση του θορύβησε. Δεν γίνεται οι κάτω να έρθουν επάνω και να ορίζουν την πορεία του έργου. Φωνές ακούγονται από τα «παράθυρα»: είναι ο κορυφαίος, δεν μπορεί, δεν γίνεται να σπιλωθεί, όλα είναι φήμες. Δεν υπάρχουν αποδείξεις. Ώσπου ήρθαν και οι αποδείξεις. Θέλει τόλμη να σπάσει το θύμα το φόβο και να σταθεί απέναντι στο σύστημα.

Το κοινό συνέρχεται από το σοκ, ανατριχιάζει, εξοργίζεται και απαιτεί να γίνει η κάθαρση. Ο γυμνός βασιλιάς να δεχτεί την τιμωρία: Να γίνει αυτός ικέτης γονυπετής μπροστά στο χορό των νεαρών «ηθοποιών» του. Να δει στα μάτια τις ρημαγμένες ψυχές στα σακατεμένα κορμιά. Να ακούσει την ιστορία τους. Να γίνουν άσβεστοι εφιάλτες οι κραυγές τους και ο βουβός πόνος και φόβος που κουβαλάνε σε όλη τους τη ζωή. Να μάθει ότι η λέξη παιδί σημαίνει: παιχνίδι, προστασία, αθωότητα, δικαίωμα, ιδανικό.

Οι φωνές πληθαίνουν και δυναμώνουν. Η οργή του κοινού ξεχείλισε από το ανοσιούργημα που τελέστηκε από τον ισχυρό στον αδύναμο. Οι δονήσεις είναι ισχυρές. Τρέμει το σύμπαν.

Ένας θεατής αναρωτιέται με αγωνία. Πώς θα ξαναβρούμε τη λυτρωτική μας σχέση με την τέχνη; Το θέατρο υπάρχει για να θεραπεύει και όχι για να ανοίγει πληγές.

Και ψιθυρίζει ασυναίσθητα το τραγούδι: Δος μου ένα παιδί να εξομολογηθώ…

Κοζάνη 23-2-2021

Γκουτζιαμάνη Γιάννα

17 σχόλια

  • Το ακόμη πιο επικίνδυνο όμως, είναι ότι το “κράτος δικαίου” δείχνοντας αντανακλαστικά χελώνας (γιατί άραγε;) και ενώ υπάρχουν καταγγελίες, δίνει όλον τον χρόνο στον “πασίγνωστο σκηνοθέτη-ηθοποιο” να εξαφανίσει πιθανά επιβαρυντικά στοιχεία.
    Θυμίζω μόνο ότι σε ανάλογη υπόθεση που δημοσιεύτηκε μόλις χθες, η κινητοποίηση ήταν άμεση και έγιναν οι σχετικές κατασχέσεις υπολογιστή κτλ.
    Μπορεί λοιπόν να πείσει αυτό το “κράτος δικαίου” ότι είναι ικανό να προστατέψει τους πολίτες του;

    • Πάντως η κ Γκουτζιαμάνη κρίνει λες και έχει δει δικογραφία και έχει αξιολογήσει τους μάρτυρες και τους μηνυτές και επείσθη για την αξιοπιστία τους.
      Το Βασικό είναι να κρίνονται όλα στην δικαιοσύνη και όχι στα κανάλια και στα σόσιαλ
      Ελπίζω κ Γκουτζιαμάνη να απαντήσετε

  • Καταπληκτικό, σπάνιο, κείμενο.
    ……Ο άλλοτε λαμπερός αλαζόνας έγινε ξαφνικά μικρό φοβισμένο ανθρωπάκι…..

    Ο αλλαζόνας άνθρωπος του Διαφωτισμού αναγόρευσε τον εαυτό του θεό και προσπαθεί να γκρεμίσει τη βιολογική τάξη που θέσπισε ο Θεός με τη Δημιουργία (άντρας-γυναίκα) και να εγκαθιδρύσει μια καινούρια, αντίθετη στην επιστήμη (βιολογία) και σύμφωνη με τις αρρωστημένες αντιλήψεις του. Αποσπώντας τους νέους, με έναν νεοεποχίτικο γενιτσαρισμό, προσπαθεί να τους στερήσει τη φυσιολογική σεξουαλική εξέλιξη.
    Είναι αδύνατον να θεραπευθεί η Ανθρωπότητα με πολιτικά μέτρα, γιατί η ρίζα της αρρώστιας βρίσκεται στο επίπεδο του πνεύματος.

  • Ενω πριν τον διαφωτισμο ολα ηταν πριμα!
    Εκαιγαν τους Γαλιλαιους και τις γυναικες ως μαγισσες!
    Παραεκκλησιαστικα καταλοιπα,τι σχεση εχουν οι βαρβαροτητες που γινονται και ακουμε με τον διαφωτισμο;
    Σκοταδιστες και θεομπαιχτες μεχρι ποτε θα σταυρωνετε τον Χριστο;

  • Η ριζα της αρρωστιας βρισκεται στο επιπεδο αμβοσιονιστων και καντιωτιστων που αφοριζαν και αφοριζουν δικην ιεροεξεταστων την εικονα του Θεού,τον ανθρωπο!!
    Τους τορκεμαδες του ταλιμπανισμου ο διαφωτισμος προσπαθησε να τους αφανισει….καταλοιπα ομως του σκοταδισμου υπαρχουν και σημερα..βλεπε οργισμενα κηρυγματα θεοκτονων ” αγιων”

  • Ο παττακος σταυρωκοπιώταν απο αγαπη στον θεο;
    Ο αμβροσιος αφοριζει απο αγαπη στον θεο;
    Αυτος που αποκαλει τους ανθρωπους ανθρωποειδη αγαπαει τον Θεο;
    Το πρωι λενε δοξα τον θεο και το απογευμα,η βουλη των ελληνωνν ειναι βοθρος!
    Παραεκκλησιαστικα,φολκλορικα καταλοιπα εχετε τον θεο σας;

  • Δεν είναι η θρησκεία το πρόβλημα μας.
    Η παθογένεια της ελληνικής κοινωνίας είναι ο εγωισμός η φιλαργυρία η κλεψιά και η τεμπελιά.
    Ελλάς Ελλήνων

  • Ο θεός δεν εχει αναγκη απο λιβανιστηρια,τα λιβανιστηρια και οι θεομπαιχτες,οι υποκριτες και οι ιησουιτες πρεπει καποτε να βρουν τον θεο τους,τοτε θα χαιρεται και Εκεινος!!
    Αλοιμονο στους σκοταδιστες που μιλανε για το φως του θεου!

    • αα , είσαι και θεούσος στον 21ο αιώνα ! Και επικοινωνείς και μαζί του.εσύ είσαι ημίθεος ρε !! Ποιές τύψεις σε βασανίζουν και ο θεός σου δεν μπορεί να σε γοατρέψε ;

  • Δικαιοσύνη του ποδαριού χωρίς στοιχεία και αποδείξεις. Λαϊκά δικαστήρια του ποδαριού για ικανοποίηση του κάθε πικραμένου…

  • Και γιατι ο θεος να ειναι ο θεος των ψεκασμενων,αρνητων φαρισαιων,αμβροσιονιστων,καντιωτιστων που αφοριζαν και αφοριζουν ανθρωπους;
    ατιμούλικο παραεκκλησιαστικούλη…καραντινα..το λιγοτερο..

    • Για το παραλήρημά σου η επιστήμη διαθέτει θεραπεία. Αλλά ημίθεος εσύ δεν καταδέχεσαι την επιστήμη. Στην ιστορία πολλοί ημίθεοι κατάντισαν ημίονοι !

  • Δεχομαι την επιστημη αετοπουλο,παραεκκλησιαστικε,γιαυτο δεν δεχομαι τον αμβροσιονισμο,τον καντιωτισμο,που το πρωι λεγουν δοξα τω θεω!
    και πεφτουν να κοιμηθουν με προσκεφαλο τους αφορισμους των ανθρωπων..

  • Δεχομαι και την επιστημη και τον Διαφωτισμο που βγαλαν τους ανθρωπους απ τα σκοταδια!Ομως μεινανε οι πνευματικες διαταραγμενες μορφες της παραεκκλησιας για να διαιωνιζουν τον ταλιμπανισμο!
    Οι σκοταδιστες μιλανε για τον θεο!!
    Δοξα τω θεω σημερα αφορισαμε μια 14 χρονη ειπε ο συγχρονος Καιαφας και κοιμηθηκε!!!
    Και ηβεπιστημη σηκωνει ψηλα τα χερια!!

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μείνετε συντονισμένοι