Ενίσχυση επιχειρήσεων που παρέμειναν κατ’ εξαίρεση σε αναστολή λειτουργίας κατά την περίοδο των Χριστουγέννων 2020 λόγω τοπικής ισχύος μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς της νόσου Covid 19.
ΟΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Το άρθρο 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α’ 98) και διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).
2. Το άρθρο έκτο της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, τη στήριξη της κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας και τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της αγοράς και της δημόσιας διοίκησης» (Α’ 68), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020 (Α’ 83).
3. Τον ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της οδηγίας 2011/ 85/2011/ΕΕ) – δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α’ 143), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, και ειδικότερα τα άρθρα 23, 56, 78, 79 και 80.
4. Τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1407/2013 της Επιτροπής της 18ης Δεκεμβρίου 2013 σχετικά με την εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (O.J ΕΕ L 352 της 24.12.2013).
5. Το π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονο-μασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους – Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119).
6. Το π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121).
7. Το π.δ. 147/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης» (Α’ 192), όπως ισχύει.
8. Την υπ’ αρ. 85847/11.8.2020 απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ιωάννη Τσακίρη» (Β’ 3375).
9. Την υπ’ αρ. 128864/11.12.2019 κοινή απόφαση του Υπουργού και του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Διάρθρωση και αρμοδιότητες της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης και Εφαρμογής Τομέων Βιομηχανίας, Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (ΕΥΔΕ – ΒΕΚ)» (Β’ 4559).
10. Την υπ’ αρ. 134453/23-12-2015 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού και Οικονομικών «Ρυθμίσεις για τις πληρωμές των δαπανών του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων – ΠΔΕ (Τροποποίηση και αντικατάσταση της κοινής υπουργικής απόφασης 46274/26.09.2014 (ΦΕΚ 2537/τ.Β’)» (Β’ 2857).
11. Το υπ’ αρ. 28923/8.3.2021 έγγραφο της Ειδικής Υπηρεσίας Κρατικών Ενισχύσεων (ΕΥΚΕ) με θέμα: «Έκφραση γνώμης Ενίσχυση επιχειρήσεων που παρέμειναν κατ’ εξαίρεση σε αναστολή λειτουργίας κατά την περίοδο των Χριστουγέννων 2020 λόγω τοπικής ισχύος μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς της νόσου covid 19».
12. Την εγγραφή του έργου στη ΣΑΕ 027.
13. Το γεγονός ότι από την παρούσα προκαλείται δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεων ύψους οκτώ εκατομμυρίων (8.000.000 €) ευρώ που θα βαρύνει τη ΣΑ027 του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 28889/8.3.2021 εισήγηση του Αναπληρωτή Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, αποφασίζουμε:
1. Την έγκριση της δράσης και την έκδοση της συνημμένης στην παρούσα Πρόσκλησης με θέμα «Ενίσχυση επιχειρήσεων που παρέμειναν κατ’ εξαίρεση σε αναστολή λειτουργίας κατά την περίοδο των Χριστουγέννων 2020 λόγω τοπικής ισχύος μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς της νόσου covid 19».
2. Η συνολική δημόσια δαπάνη της συνημμένης στην παρούσα πρόσκλησης ανέρχεται σε οκτώ εκατομμύρια (8.000.000 €) ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από εθνικούς πόρους και ειδικότερα από τη συλλογική απόφαση 027 του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
3. Φορέας παρακολούθησης της ενίσχυσης είναι η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης και Εφαρμογής Τομέων Βιομηχανίας, Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (ΕΥΔΕ – ΒΕΚ) του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η οποία αναλαμβάνει τα καθήκοντα που ορίζονται στο Κεφάλαιο 3 της συνημμένης Πρόσκλησης.
4. Λήπτες της ενίσχυσης, ήτοι επιχειρήσεις που δύνα-νται να τύχουν δημόσιας χρηματοδότησης στο πλαίσιο της παρούσας δράσης, είναι οι επιχειρήσεις που πληρούν τις προϋποθέσεις συμμετοχής του Κεφαλαίου 4 της συνημμένης στην παρούσα Πρόσκλησης, στις οποίες επιβλήθηκαν κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων 2020, λόγω του αυξημένου επιδημιολογικού φορτίου συγκεκριμένων περιοχών, περιοριστικά μέτρα επαχθέστερα των προβλεπόμενων για αντίστοιχες επιχειρήσεις στο σύνολο της επικράτειας.
5. Ημερομηνία έναρξης ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων στο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Κρατικών Ενισχύσεων (www.ependyseis.gr/mis) ορίζεται η 19.03.2021 και ώρα 12.00 και λήξης η 23.4.2021 ώρα 15:00.
6. Η πρόσκληση της δράσης να δημοσιευθεί στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ και να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων www.mindev. gov.gr.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
«ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΠΑΡΕΜΕΙΝΑΝ ΚΑΤ’ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΣΕ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ
ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ 2020 ΛΟΓΩ ΤΟΠΙΚΗΣ ΙΣΧΥΟΣ ΜΕΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΤΗΣ ΝΟΣΟΥ COVID 19»
ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ
1. ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ – ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
2. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
3. ΦΟΡΕΙΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
4. ΛΗΠΤΕΣ ΤΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ – ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ.
5. ΕΠΙΛΕΞΙΜΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
6. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΣΥΝΥΠΟΒΑΛΛΟΜΕΝΩΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ.
7. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΤΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ.
8. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ
9. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΠΡΑΞΕΩΝ.
10. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΛΗΠΤΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ..
11. ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ
12. ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΩΝ..ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ I – ΕΝΤΥΠΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΑΞΗΣ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ II: ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ..
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ III : ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΝ. ΕΕ 1407/2013 ΚΑΙ ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΞΑΙΡΟΥΜΕΝΩΝ ΚΩΔΙΚΩΝ
ΑΡΙΘΜΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ (ΚΑΔ) ΔΥΝΑΜΕΙ ΤΟΥ ΚΑΝ. 1407/ 2013..
ΟΡΙΣΜΟΙ
Για τους σκοπούς της παρούσας πρόσκλησης, οι χρησιμοποιούμενοι όροι και συντμήσεις έχουν την έννοια που τους αποδίδεται κατωτέρω:
ΟΡΟΣ | ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ ΟΡΟΥ |
ΦορέαςΠαρακολούθησης
Ενίσχυσης |
η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης και Εφαρμογής Τομέων Βιομηχανίας, Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (ΕΥΔΕ – ΒΕΚ) |
Κρατική ενίσχυση | Ενίσχυση που εμπίπτει στο πεδίο του άρθρου 107 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ). |
Ενίσχυση/Δημόσια Δαπάνη | Κάθε δημόσια συνεισφορά στη χρηματοδότηση πράξεων/έργων |
Λήπτης της ενίσχυσης | Το νομικό ή φυσικό πρόσωπο / επιχείρηση το οποίο λαμβάνει την ωφέλεια / πλεονέκτημα από την υλοποίηση της δράσης και το οποίο αποτελεί τον τελικό αποδέκτη της δημόσιας χρηματοδότησης. |
Αχρεωστήτως καταβληθέν ποσό | Κάθε δαπάνη στην οποία δεν αντιστοιχεί ίσης αξίας παραδοθέν προϊόν, έργο ή υπηρεσία σύμφωνα με τους όρους της σχετικής σύμβασης ή απόφασης με την οποία αναλήφθηκε η υποχρέωση της δαπάνης. |
Ανάκτηση | Η επιστροφή των αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθέντων ποσών από τον λαβόντα |
Ενιαία επιχείρηση | Όλες οι επιχειρήσεις που έχουν τουλάχιστον μία από τις ακόλουθες σχέσεις μεταξύ τους: α) μια επιχείρηση κατέχει την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων άλλης επιχείρησης’ β) μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να διορίζει ή να παύει την πλειοψηφία των μελών του διοικητικού, διαχειριστικού ή εποπτικού οργάνου άλλης επιχείρησης’ γ) μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να ασκεί δεσπόζουσα επιρροή σε άλλη επιχείρηση βάσει σύμβασης που έχει συνάψει με αυτήν ή δυνάμει ρήτρας του καταστατικού αυτής της τελευταίας’ δ) μια επιχείρηση που είναι μέτοχος ή εταίρος άλλης επιχείρησης ελέγχει μόνη της, βάσει συμφωνίας που έχει συνάψει με άλλους μετόχους ή εταίρους της εν λόγω επιχείρησης, την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων αυτής της επιχείρησης.
Οι επιχειρήσεις που έχουν οποιαδήποτε από τις σχέσεις που αναφέρονται στα στοιχεία α) έως δ) του πρώτου εδαφίου με μία ή περισσότερες άλλες επιχειρήσεις θεωρούνται, επίσης ενιαία επιχείρηση. |
1. ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ – ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
1. Η Δράση χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους και ειδικότερα από τη συλλογική απόφαση 027 του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
2. Το βασικό νομοθετικό πλαίσιο βάσει του οποίου θα υλοποιηθεί η δράση είναι:
α) Το άρθρο έκτο της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, τη στήριξη της κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας και τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της αγοράς και της δημόσιας διοίκησης» (Α’68).
β) Ο ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) – δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α’ 143)
γ) Ο Κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 1407/2013 της Επιτροπής της 18ης Δεκεμβρίου 2013 σχετικά με την εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (O.J EE L 352 της 24.12.2013).
δ) Το με α.π. 28923/8-3-2021 έγγραφο της Ειδικής Υπηρεσίας Κρατικών Ενισχύσεων (ΕΥΚΕ) με θέμα: «Έκφραση γνώμης Ενίσχυση επιχειρήσεων που παρέμειναν κατ’ εξαίρεση σε αναστολή λειτουργίας κατά την περίοδο των Χριστουγέννων 2020 λόγω τοπικής ισχύος μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς της νόσου covid 19».
3. Επισημαίνεται ότι:
α) Κατά την εκτέλεση του έργου τηρείται η ισχύουσα εθνική και κοινοτική νομοθεσία σχετικά με την προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ειδικότερα ο ν. 4624/2019 (A’ 137).
β) Οι ενισχύσεις που χορηγούνται δυνάμει της παρούσας πρόσκλησης συμβιβάζονται με την εσωτερική αγορά κατά την έννοια των παρ. 2 και 3 του άρθρου 107 της Συνθήκης και πληρούν τις προϋποθέσεις του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1407/2013 της Επιτροπής της 18ης Δεκεμβρίου 2013.
2. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
1. Οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν ανεπαρκή ρευστότητα και υφίστανται σημαντική ζημία λόγω των συνεπειών από τα μέτρα για τον περιορισμό της έξαρσης της νόσου COVID-19. Δεδομένου του εξαιρετικού χαρακτήρα της κρίσης, οι εν λόγω ζημίες δεν θα μπορούσαν να είχαν προβλεφθεί, είναι σημαντικής κλίμακας και, ως εκ τούτου, δημιουργούν για τις επιχειρήσεις συνθήκες που διαφέρουν σημαντικά από τις συνθήκες της αγοράς στις οποίες λειτουργούν κανονικά. Ακόμη και υγιείς επιχειρήσεις, οι οποίες είναι καλά προετοιμασμένες για τους εγγενείς κινδύνους της συνήθους επιχειρηματικής δραστηριότητας, αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε αυτές τις εξαιρετικές περιστάσεις, σε βαθμό που δύναται να υπονομευθεί η βιωσιμότητά τους. Οι συνέπειες από την έξαρση της νόσου COVID-19 ενέχουν τον κίνδυνο σοβαρής επιβράδυνσης της οικονομίας της χώρας, αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πλήττοντας τις επιχειρήσεις, τις θέσεις εργασίας και τα νοικοκυριά. Απαιτείται καλά στοχευμένη δημόσια στήριξη, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι στις αγορές παραμένει διαθέσιμη επαρκής ρευστότητα για την αντιμετώπιση των ζημιών που προκαλούνται σε υγιείς επιχειρήσεις και για τη διατήρηση της συνέχειας της οικονομικής δραστηριότητας κατά τη διάρκεια πανδημίας και ύστερα από αυτήν.
2. Ειδικότερα, στο πλαίσιο των μέτρων για τη μείωση της διασποράς του κορονοΐού απαιτήθηκε από τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του λιανεμπορίου, για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα, είτε να αναστείλουν παντελώς τη λειτουργία τους, είτε να λειτουργήσουν με μεθόδους όπως το click away ή το click in a shop, είτε να λειτουργήσουν με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των εισερχομένων πελατών. Μετά την εφαρμογή των αυστηρών περιοριστικών μέτρων από τις αρχές Νοεμβρίου 2020 μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου 2020, συμπεριλαμβανομένης και της πλήρους αναστολής λειτουργίας των περισσότερων κλάδων του λιανεμπορίου, εν όψει της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς και καθώς το επιδημιολογικό φορτίο είχε ισορροπήσει σε σχετικά χαμηλά επίπεδα, επετράπη με την υπ’ αριθ. αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ.80588/14.12.2020 (B’ 5509) κοινή υπουργική απόφαση: α) η λειτουργία των καταστημάτων λιανικής πώλησης με τη μέθοδο της προαγοράς προϊόντων μέσω τηλεφωνικής ή ηλεκτρονικής παραγγελίας (click away) στο σύνολο της Επικράτειας, για το διάστημα από την 15η Δεκεμβρίου 2020 έως και την 2α Ιανουάριου 2021, ενώ για συγκεκριμένες κατηγορίες όπως τα βιβλιοπωλεία επετράπη και η λειτουργία με είσοδο των καταναλωτών στο κατάστημα και β) και η λειτουργία των κομμωτηρίων και των υπηρεσιών μανικιούρ, πεντικιούρ και περιποίησης νυχιών.
3. Από τις προβλέψεις αυτές της ως άνω υπουργικής απόφασης εξαιρέθηκαν ωστόσο, λόγω των επιδημιολογικών δεδομένων των εν λόγω περιοχών και του συνακόλουθου επιτακτικού κινδύνου δημόσιας υγείας, κατά τη διάρκεια του ανωτέρω χρονικού διαστήματος, οι επιχειρήσεις:
α) των Δήμων Ασπροπύργου, Ελευσίνας και Μάνδρας – Ειδυλλίας της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής,
β) της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας,
γ) του Δήμου Καλυμνίων της Περιφερειακής Ενότητας Καλύμνου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου,
δ) της Τοπικής Κοινότητας Κέλλης του Δήμου Αμύνταιου της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και
ε)της Τοπικής Κοινότητας Θεσπιέων του Δήμου Αλιάρτου – Θεσπιέων της Περιφερειακής Ενότητας Βοιωτίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.
Στις ως άνω περιοχές, για χρονικά διαστήματα εντός της περιόδου από 15.12.2020 έως 2.1.2021, που καθορίστηκαν με κανονιστικές πράξεις, ανεστάλη η λειτουργία
α) του λιανεμπορίου, συμπεριλαμβανομένων του λιανικού εμπορίου βιβλίων και της δραστηριότητας της παράδοσης εκτός καταστήματος (click away), με εξαίρεση τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον, και
β) των κομμωτηρίων και των υπηρεσιών μανικιούρ, πεντικιούρ και περιποίησης νυχιών.
Λόγω των ως άνω έκτακτων μέτρων, οι προαναφερθείσες επιχειρήσεις των συγκεκριμένων περιοχών και κλάδων έχασαν την ευκαιρία που είχαν οι επιχειρήσεις της υπόλοιπης χώρας για αυξημένο κύκλο εργασιών, είτε με τη μέθοδο του click away, είτε και με τη δυνατότητα εισόδου στο κατάστημα για τους αναφερόμενους παραπάνω κλάδους, κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου.
4. Στο πλαίσιο αυτό, με την παρούσα δράση παρέχεται ενίσχυση υπό τη μορφή αποζημίωσης ύψους τριών χιλιάδων Ευρώ (3.000 €) για κάθε επιχείρηση εκ των περιγραφόμενων στην προηγούμενη παράγραφο, με στόχο την ενίσχυση των επιχειρήσεων που κατά την ανωτέρω χρονική περίοδο δραστηριοποιούνταν στους ΚΑΔ του Κεφαλαίου 5 και διέθεταν εγκατάσταση στις ως άνω περιοχές, οι οποίες, πέραν του πλήγματος που έχουν υποστεί οι επιχειρήσεις των εν λόγω κλάδων στο σύνολο της χώρας λόγω της πανδημίας, απώλεσαν και τη δυνατότητα λειτουργίας υπό όρους κατά την εορταστική περίοδο και τον παραδοσιακά αυξημένο κύκλο εργασιών που σημειώνεται κατά τη διάρκειά της.
Η συνολική Δημόσια Δαπάνη της παρούσας πρόσκλησης ανέρχεται σε οκτώ εκατομμύρια Ευρώ (8.000.000 €) .
Η δράση υλοποιείται μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ), είτε με απευθείας ενημέρωσή του, είτε με ενημέρωσή του μέσω διεπαφών. Η πρόσβαση στο ΠΣΚΕ παρέχεται στους λήπτες των ενισχύσεων μέσω της ιστοσελίδας www.ependyseis.gr/mis και οι αιτήσεις χρηματοδότησης υποβάλλονται από τους τελευταίους υποχρεωτικά μέσω αυτού.
Τίτλος και περιγραφή Δράσης | ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΠΑΡΕΜΕΙΝΑΝ ΚΑΤ’ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΣΕ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ 2020 ΛΟΓΩ ΤΟΠΙΚΗΣ ΙΣΧΥΟΣ ΜΕΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΤΗΣ ΝΟΣΟΥ COVID 19 |
Συνολική διαθέσιμη Δημόσια Δαπάνη | 8.000.000 € |
Κατηγορία ενίσχυσης | Ενίσχυση επιχειρηματικότητας |
Είδος παρεχόμενων ενισχύσεων | Επιχορήγηση (Grant) |
Καθεστώς ενίσχυσης | Κανονισμός 1407/2013 |
Ημερομηνία χορήγησης της ενίσχυσης | Ο χρόνος παραχώρησης στην οικεία επιχείρηση του έννομου δικαιώματος λήψης της ενίσχυσης σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο Κεφάλαιο 7 |
3. ΦΟΡΕΙΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
1. Η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης και Εφαρμογής Τομέων Βιομηχανίας, Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (εφεξής: ΕΥΔΕ – ΒΕΚ) του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων είναι ο φορέας παρακολούθησης της ενίσχυσης και αναλαμβάνει τις ακόλουθες υποχρεώσεις:
α. έχει τη γενική εποπτεία και την ευθύνη της διοικητικής υποστήριξης του έργου
β. αποστέλλει στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (εφεξής: ΓΔΟΥ) τις συγκεντρωτικές καταστάσεις και τα δικαιολογητικά της παρ. 3 του Κεφαλαίου 7 για την πληρωμή των επιχειρήσεων
γ. συγκεντρώνει τα δικαιολογητικά υλοποίησης της δράσης και τηρεί τα σχετικά παραστατικά, πλην όσων αποστέλλονται σε πρωτότυπη μορφή στη ΓΔΟΥ σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Κεφάλαιο 7.
δ. επιβεβαιώνει την πλήρωση των προϋποθέσεων συμμετοχής των ληπτών και την τήρηση των περιορισμών σώρευσης κρατικών ενισχύσεων, όπως προβλέπονται στο Κεφάλαιο 4
ε. παρέχει διευκρινίσεις σε όλους τους εμπλεκόμενους για την υλοποίηση της παρούσας δράσης
στ. τηρεί για 10 έτη λεπτομερή αρχεία για τη χορήγηση των ενισχύσεων της παρούσας, τα οποία περιλαμβάνουν όλα τα στοιχεία που είναι αναγκαία για να πιστοποιηθεί η τήρηση των αναγκαίων προϋποθέσεων του Καν. 1407/2013, ώστε να είναι δυνατό να διαβιβαστούν στην Επιτροπή, εφόσον υποβληθεί σχετικό αίτημα
2. Η ΓΔΟΥ πραγματοποιεί την πληρωμή των ληπτών της ενίσχυσης και την απόδοση των τυχόν παρακρατήσεων βάσει των συγκεντρωτικών καταστάσεων και δικαιολογητικών που της αποστέλλει η ΕΥΔΕ ΒΕΚ βάσει της παρ. 3 του Κεφαλαίου 7 και τηρεί τα σχετικά παραστατικά του σημείου 1.γ. ανωτέρω που της αποστέλλονται σε πρωτότυπη μορφή.
4. ΛΗΠΤΕΣ ΤΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ – ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Λήπτες της ενίσχυσης που δύνανται να τύχουν δημόσιας χρηματοδότησης στο πλαίσιο της παρούσας δράσης είναι οι επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από τη νομική τους μορφή, που νομίμως λειτουργούν στη χώρα και οι οποίες πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις συμμετοχής:
1. Να είχαν την 18.12.2020 εγκατάσταση σε τουλάχιστον μία εκ των παρακάτω περιοχών:
α) Δήμος Ασπροπύργου της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής,
β) Δήμος Ελευσίνας της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής, γ) Δήμος Μάνδρας – Ειδυλλίας της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής,
δ) Περιφερειακή Ενότητα Κοζάνης της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, ε) Δήμος Καλυμνίων της Περιφερειακής Ενότητας Κάλυμνου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου,
στ) Δημοτική Κοινότητα Κέλλης του Δήμου Αμύνταιου της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας,
ζ) Τοπική Κοινότητα Θεσπιέων του Δήμου Αλιάρτου – Θεσπιέων της Περιφερειακής Ενότητας Βοιωτίας της Περιφέρειας Στερεός Ελλάδας.
2. Να διέθεταν την 18.12.2020 ενεργό ΚΑΔ στους επιλέξιμους τομείς δραστηριότητας (ΚΑΔ) που αναφέρονται στο Κεφάλαιο 5.
3. Να προσκομίζουν φορολογική ενημερότητα για είσπραξη χρημάτων από φορείς Κεντρικής Διοίκησης σε ισχύ κατά την υποβολή της αίτησής τους. Εάν κατά το χρόνο της πληρωμής το ως άνω δικαιολογητικό δεν είναι πλέον σε ισχύ, προσκομίζεται νέο, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην περ.β της παρ. 2 του Κεφαλαίου 7.
4. Να μην συντρέχουν λόγοι αποκλεισμού της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4488/2017 (Α’137).
5. Εφόσον δραστηριοποιούνται στη μεταποίηση και την εμπορία γεωργικών προϊόντων, να δεσμευτούν για τη μη μετακύλιση της λαμβανόμενης ενίσχυσης, εν μέρει ή εξ ολοκλήρου, σε πρωτογενείς παραγωγούς και ότι η ενίσχυση δεν καθορίζεται με βάση την τιμή ή την ποσότητα των προϊόντων που διατίθενται στην αγορά από τις οικείες επιχειρήσεις ή αγοράζονται από τους πρωτογενείς παραγωγούς.
6. Οι ενισχύσεις που λαμβάνουν, συμπεριλαμβανομένης της παρούσας, σε επίπεδο ενιαίας επιχείρησης (σύμφωνα με τον Καν. 1407/2013), να μην υπερβαίνουν τις 200.000 ευρώ για την κυλιόμενη τριετία.
7. Εφόσον δραστηριοποιούνται σε επιλέξιμους και μη επιλέξιμους από τον Καν. 1407/2013 ΚΑΔ, όπως αυτοί αποτυπώνονται στο Παράρτημα III, να διασφαλίζουν, με κατάλληλα μέσα όπως ο λογιστικός διαχωρισμός, ότι η ενίσχυση που λαμβάνουν δυνάμει της παρούσης δεν αφορά στις μη επιλέξιμες δραστηριότητες.
5. ΕΠΙΛΕΞΙΜΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Οι επιλέξιμες δραστηριότητες για την ενίσχυση επιχειρήσεων βάσει της παρούσας δράσης είναι οι:
47.19 | Άλλο λιανικό εμπόριο σε μη εξειδικευμένα καταστήματα, εκτός από εκμετάλλευση περιπτέρου (47.19.10.02) |
47.41 | Λιανικό εμπόριο ηλεκτρονικών υπολογιστών, περιφερειακών μονάδων υπολογιστών και λογισμικού σε εξειδικευμένα καταστήματα |
47.42 | Λιανικό εμπόριο τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού σε εξειδικευμένα καταστήματα |
47.43 | Λιανικό εμπόριο εξοπλισμού ήχου και εικόνας σε εξειδικευμένα καταστήματα |
47.51 | Λιανικό εμπόριο κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων σε εξειδικευμένα καταστήματα |
47.52 | Λιανικό εμπόριο σιδηρικών, χρωμάτων και τζαμιών σε εξειδικευμένα καταστήματα |
47.53 | Λιανικό εμπόριο χαλιών, κιλιμιών και επενδύσεων δαπέδου και τοίχου σε εξειδικευμένα καταστήματα |
47.54 | Λιανικό εμπόριο ηλεκτρικών οικιακών συσκευών σε εξειδικευμένα καταστήματα |
47.59 | Λιανικό εμπόριο επίπλων, φωτιστικών και άλλων ειδών οικιακής χρήσης σε εξειδικευμένα καταστήματα |
47.61 | Λιανικό Εμπόριο Βιβλίων από εξειδικευμένα καταστήματα |
47.62 | Λιανικό εμπόριο εφημερίδων και γραφικής ύλης σε εξειδικευμένα καταστήματα |
47.63 | Λιανικό εμπόριο εγγραφών μουσικής και εικόνας σε εξειδικευμένα καταστήματα |
47.64 | Λιανικό εμπόριο αθλητικού εξοπλισμού σε εξειδικευμένα καταστήματα |
47.65 | Λιανικό εμπόριο παιχνιδιών κάθε είδους σε εξειδικευμένα καταστήματα |
47.71 | Λιανικό εμπόριο ενδυμάτων σε εξειδικευμένα καταστήματα |
47.72 | Λιανικό εμπόριο υποδημάτων και δερμάτινων ειδών σε εξειδικευμένα καταστήματα |
47.75 | Λιανικό εμπόριο καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού σε εξειδικευμένα καταστήματα |
47.76 | Λιανικό εμπόριο λουλουδιών, φυτών, σπόρων, λιπασμάτων, ζώων συντροφιάς και σχετικών ζωοτροφών σε εξειδικευμένα καταστήματα |
47.77 | Λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων σε εξειδικευμένα καταστήματα |
47.78 | Άλλο λιανικό εμπόριο καινούργιων ειδών σε εξειδικευμένα καταστήματα |
47.79 | Λιανικό εμπόριο μεταχειρισμένων ειδών σε καταστήματα |
96.02.1 | Υπηρεσίες κομμωτηρίων και άλλες υπηρεσίες καλλωπισμού, εκτός από 96.02.13.01 – υπηρεσίες αισθητικού αρωματοθεραπείας, 96.02.13.02 – υπηρεσίες εργαστηρίου αισθητικής προσώπου και σώματος (ινστιτούτου καλλονής), 96.02.13.03 -υπηρεσίες μακιγιέρ – αισθητικού και 96.02.19.01 -υπηρεσίες τεχνητού μαυρίσματος (σολάριουμ) |
Σε περίπτωση τετραψήφιου ΚΑΔ συμπεριλαμβάνονται όλες οι υποκατηγορίες πενταψήφιων, εξαψήφιων και οκταψήφιων, σε περίπτωση πενταψήφιου συμπεριλαμβάνονται όλες οι κατηγορίες εξαψήφιων και οκταψήφιων και σε περίπτωση εξαψήφιου συμπεριλαμβάνονται όλες οι κατηγορίες οκταψήφιων, εκτός όσων ρητά εξαιρούνται.
6. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΣΥΝΥΠΟΒΑΛΛΟΜΕΝΩΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ
1. Η αίτηση χρηματοδότησης υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΙΊΣΚΕ) που παρέχει το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων στη διεύθυνση www.ependyseis.gr με την ένδειξη: «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΛΟΓΩ ΤΟΠΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ». Αιτήσεις που δεν υποβάλλονται ηλεκτρονικά ή δεν είναι πλήρως συμπληρωμένες δεν δύνανται να λάβουν ενίσχυση. Ο δυνητικός λήπτης υποβάλλει μία αίτηση χρηματοδότησης ανά ΑΦΜ, για το σύνολο των καταστημάτων / εγκαταστάσεων των επιλέξιμων ΚΑΔ που διαθέτει στις επιλέξιμες περιοχές.
2. Κατά την υποβολή της αίτησης χρηματοδότησης ο λήπτης της ενίσχυσης υποχρεούται σωρευτικά:
α. να συμπληρώσει στο ΠΣΚΕ τα σχετικά πεδία του σημείου «ΥΠΟΒΟΛΗ» όπως αυτά εμφανίζονται στο Παράρτημα I.
β. να επισυνάψει στο ΠΣΚΕ τα παρακάτω δικαιολογητικό:
αα) αποδεικτικό από το TAXIS (εκτύπωση από την προσωποποιημένη πληροφόρηση -μητρώο) από το οποίο να προκύπτει ότι διατηρούσε την 18.12.2020: i) εγκατάσταση (έδρα ή υποκατάστημα) σε τουλάχιστον μία εκ των επιλέξιμων περιοχών του Κεφαλαίου 3 και ii) ενεργό ΚΑΔ εκ των αναφερόμενων στο Κεφάλαιο 5 (για την επιβεβαίωση των προϋποθέσεων των σημείων 1 και 2 του Κεφαλαίου 4)
ββ) φορολογική ενημερότητα για είσπραξη χρημάτων από φορείς Κεντρικής Διοίκησης σε ισχύ, εκδοθείσα το νωρίτερο επτά (7) ημέρες πριν την υποβολή της αίτησης. Εάν κατά το χρόνο της πληρωμής δεν είναι πλέον σε ισχύ προσκομίζεται νέα (για την επιβεβαίωση της προϋπόθεσης του σημείου 3 του Κεφαλαίου 4)
γγ) την Υπεύθυνη Δήλωση του Παραρτήματος II, εκδοθείσα ηλεκτρονικά από την πλατφόρμα gov.gr, υπογεγραμμένη, στην περίπτωση εταιρείας, από τον νόμιμο εκπρόσωπο (για την επιβεβαίωση των προϋποθέσεων του σημείου 4, 5, 6 και 7 του Κεφαλαίου 4)
γ. να οριστικοποιήσει την αίτηση ώστε αυτή να καταστεί διαθέσιμη προς επεξεργασία σε επόμενο στάδιο.
δ. εάν από το σχετικό δικαιολογητικό προκύπτει ύπαρξη φορολογικής οφειλής και υποχρέωση παρακράτησης ποσού, να αποστείλει ταχυδρομικά στην ΕΥΔΕ ΒΕΚ (διεύθυνση: Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης και Εφαρμογής Τομέων Βιομηχανίας, Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (ΕΥΔΕ-ΒΕΚ) Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Πλ. Κάνιγγος, Τ.Κ.10181, Αθήνα, με την ένδειξη «ΤΟΠΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ»), εντός 7 εργασίμων ημερών από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων το πρωτότυπο αυτού. Η εμπρόθεσμη αποστολή αποδεικνύεται από την απόδειξη παράδοσης για αποστολή. Η υποχρέωση αυτή δεν αναιρεί την υποχρέωση επισύναψης του δικαιολογητικού στο ΠΣΚΕ. Εάν το ως άνω δικαιολογητικό έχει εκδοθεί ηλεκτρονικά, δεν απαιτείται η ταχυδρομική αποστολή του.
3. Η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων ξεκινά την 19.03.2021 και ώρα 12.00 και λήγει την 23.4.2021 ώρα 15:00. Μετά την παρέλευση της ημερομηνίας και ώρας λήξης της ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων χρηματοδότησης, δεν γίνεται αποδεκτή καμία υποβολή αίτησης. Για τα δικαιολογητικό που αποστέλλονται ταχυδρομικά σε πρωτότυπη μορφή εφαρμόζονται τα προβλεπόμενα στην προηγούμενη παράγραφο.
4. Η αίτηση χρηματοδότησης επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (Α’ 75) για τα στοιχεία που αναφέρονται σε αυτήν και πρέπει να εμφανίζει ταυτότητα περιεχομένου με τα απαιτούμενα δικαιολογητικό. Τα απαιτούμενα δικαιολογητικό και στοιχεία της παρ. 2 του παρόντος Κεφαλαίου υποβάλλονται στο ΠΣΚΕ ηλεκτρονικά, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που βάσει της ιδίας παραγράφου αποστέλλονται ταχυδρομικά σε πρωτότυπη μορφή, και πρέπει να έχουν συνολικό μέγεθος μικρότερο των 50 MB. Είναι δυνατή η επισύναψη συμπιεσμένων αρχείων τύπου pdf, zip ή και rar.
5. Η υποβολή αίτησης συμμετοχής στη δράση συνιστά επίσης εξουσιοδότηση προς την ΕΥΔΕ-ΒΕΚ και τη ΓΔΟΥ του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, για την περαιτέρω επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων και των ευαίσθητων, τα οποία τηρούνται για τις ανάγκες υλοποίησης της δράσης της παρούσας (ενδεικτικά: έλεγχοι και διασταυρώσεις κατά την υποβολή, αξιολόγηση), καθώς και για το σκοπό της εξαγωγής στατιστικών δεδομένων (δεικτών) και της διενέργειας ερευνών και της εκπόνησης μελετών για την αξιολόγηση της δράσης της παρούσας. Σε κάθε περίπτωση διασφαλίζεται η τήρηση της νομοθεσίας περί προσωπικών δεδομένων βάσει του ν. 4624/2019.
6. Ο λήπτης της ενίσχυσης αποδέχεται ότι τα μηνύματα που αποστέλλονται από το ΠΣΚΕ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ειδικότερα στην ηλεκτρονική διεύθυνση (e-mail) που έχει δηλώσει στο έντυπο υποβολής επέχουν θέση κοινοποίησης και συνεπάγονται την έναρξη όλων των έννομων προθεσμιών και συνεπειών.
7. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΤΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ
7. Η αξιολόγηση των αιτήσεων χρηματοδότησης και η έγκριση των ενισχύσεων γίνεται με τη μέθοδο της άμεσης διαδικασίας (FiFo). Κάθε αίτηση που υποβάλλεται αξιολογείται από την ΕΥΔΕ ΒΕΚ με τήρηση σειράς προτεραιότητας σύμφωνα με την ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής στο ΠΣΚΕ και του ενάριθμου κωδικού που έλαβε κατά την χρονική στιγμή υποβολής της.
8. α) Μετά την οριστικοποίηση της ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης (με επισύναψη των οριζόμενων δικαιολογητικών) και την παραλαβή των δικαιολογητικών που αποστέλλονται ταχυδρομικά σε πρωτότυπη μορφή, σύμφωνα με την περ. δ της παρ. 2 του Κεφαλαίου 6, η ΕΥΔΕ ΒΕΚ επιβεβαιώνει την τήρηση ή μη των τυπικών προϋποθέσεων του Κεφαλαίου 4, βάσει των αναγραφόμενων στα δικαιολογητικά του Κεφαλαίου 6 που επισυνάπτει ο λήπτης στο ΠΣΚΕ και ενημερώνει το ΠΣΚΕ με το αποτέλεσμα της αξιολόγησης. Για τις επιχειρήσεις που δεν πληρούν τις τυπικές προϋποθέσεις συμμετοχής η ΕΥΔΕ-ΒΕΚ εκδίδει απόφαση απόρριψης, στην οποία αναγράφεται ποιο ή ποια από τα προαναφερόμενα σημεία δεν πληρούνται. Η εν λόγω απόφαση κοινοποιείται με ηλεκτρονικό μήνυμα στους αιτούντες. Για τους λήπτες που δεν εκδίδεται απόφαση απόρριψης τεκμαίρεται ότι έχουν λάβει εγκριτική απόφαση. Οι λήπτες της ενίσχυσης των οποίων οι αιτήσεις χρηματοδότησης γίνονται αποδεκτές, μετά τον παραπάνω έλεγχο, ενημερώνονται από την ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ στο ΠΣΚΕ και τη λήψη σχετικού αυτοματοποιημένου ηλεκτρονικού μηνύματος από το Σύστημα με την ένδειξη “Η ΑΙΤΗΣΗ ΣΑΣ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟ (συμπληρώνεται αυτόματα ο αριθμός αίτησης από το ΠΣΚΕ) ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΛΟΓΩ ΤΟΠΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ» ΕΓΚΡΙΝΕΤΑΙ ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΜΕ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ (συμπληρώνεται αυτόματα η ημερομηνία οριστικοποίησης αξιολόγησης από το ΠΣΚΕ) ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΟΣΟ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ 3.000. Ως ημερομηνία χορήγησης της απόκτησης δικαιώματος λήψης της σχετικής ενίσχυσης λογίζεται η ημερομηνία αποστολής προς τον λήπτη της ενίσχυσης του σχετικού αυτοματοποιημένου ηλεκτρονικού μηνύματος από το ΠΣΚΕ. Επίσης, η ΕΥΔΕ-ΒΕΚ, με το πέρας της διαδικασίας αξιολόγησης, εκδίδει απόφαση έγκρισης των προτάσεων που έχουν αξιολογηθεί θετικά.
2.β) Αν κατά τη διαδικασία της αξιολόγησης διαπιστωθεί ότι η προσκομισθείσα φορολογική ενημερότητα βαίνει προς λήξη ή έχει ήδη λήξει, η ΕΥΔΕ ΒΕΚ μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας ζητά από τον δυνητικό λήπτη να προσκομιστεί εκ νέου, προκειμένου να διασφαλιστεί η πλήρωση της απαίτησης του σημείου 3 του Κεφ. 4., τάσσοντας προθεσμία 10 εργασίμων ημερών. Εφόσον εντός της τιθέμενης προθεσμίας προσκομιστεί το απαιτούμενο δικαιολογητικό (συμπεριλαμβανομένης και της αποστολής του πρωτούπου, εάν απαιτείται), η ΕΥΔΕ ΒΕΚ ενημερώνει το ΠΣΚΕ και ολοκληρώνει θετικά την αξιολόγηση, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην περ. α ανωτέρω. Αν η τιθέμενη προθεσμία παρέλθει δίχως να προσκομιστεί το απαραίτητο δικαιολογητικό, τεκμαίρεται ότι η απαίτηση του σημείου 3 του Κεφ. 4 δεν πληρούται και η αξιολόγηση ολοκληρώνεται αρνητικά.
3. Προκειμένου να καταβληθεί η δημόσια επιχορήγηση στους λήπτες της ενίσχυσης ορίζεται η ακόλουθη διαδικασία:
α) Από το ΠΣΚΕ δημιουργείται συγκεντρωτική κατάσταση των εγκεκριμένων αιτήσεων χρηματοδότησης προς πληρωμή στην οποία αποτυπώνεται: ο Α/Α της συγκεντρωτικής κατάστασης, ο αριθμός αίτησης χρηματοδότησης, ο ΑΦΜ και η επωνυμία του λήπτη της ενίσχυσης, ο τραπεζικός λογαριασμός (IBAN) της επιχείρησης που έχει συμπληρωθεί στο έντυπο υποβολής αίτησης, η οποία αποστέλλεται από την ΕΥΔΕ ΒΕΚ σε επεξεργάσιμη μορφή στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (ΓΔΟΥ) συνοδευόμενη από βεβαίωση της ΕΥΔΕ ΒΕΚ ότι οι επιχειρήσεις που περιέχονται σε αυτήν έχουν εγκριθεί για ενίσχυση. Για την ομαλή ροή των πληρωμών, η ΕΥΔΕ ΒΕΚ αποστέλλει τμηματικά καταστάσεις εγκριθεισών αιτήσεων προς πληρωμή. Για τις εγκριθείσες αιτήσεις για τις οποίες απαιτείται παρακράτηση ποσού λόγω οφειλής αποστέλλονται από την ΕΥΔΕ ΒΕΚ διακριτές συγκεντρωτικές καταστάσεις, καθώς και τα πρωτότυπα αποδεικτικά σύμφωνα με την περ. δ της παρ. 2 του Κεφαλαίου 6. Για τις φορολογικές ενημερότητες που έχουν εκδοθεί ηλεκτρονικά παρέχεται στη ΓΔΟΥ πρόσβαση στο ΠΣΚΕ και δυνατότητα εκτύπωσης.
β) Η ΓΔΟΥ μεταφέρει το ποσό κάθε αίτησης χρηματοδότησης, αφαιρουμένου τυχόν παρακρατούμενου ποσού λόγω φορολογικής οφειλής, το οποίο αποδίδει στην αντίστοιχη Δ.Ο.Υ., προς στον τραπεζικό λογαριασμό (ΙΒΑΝ) που είναι άμεσα συνδεδεμένος με την επιχείρηση, τον οποίο έχει δηλώσει ο λήπτης της ενίσχυσης στην αίτηση χρηματοδότησης και ενημερώνει την ΕΥΔΕ ΒΕΚ, η οποία ενημερώνει το ΠΣΚΕ. Σε περίπτωση που διαπιστώσει τη λήξη της φορολογικής ενημερότητας ενημερώνει την ΕΥΔΕ ΒΕΚ η οποία μεριμνά για την επικαιροποίηση αυτής, εφαρμόζοντας της διαδικασία της παρ. 2 εδ. β ανωτέρω. Η ίδια διαδικασία εφαρμόζεται και όταν απαιτηθεί μετά την αποδοχή ενστάσεων του Κεφαλαίου 8.
γ) Οι λήπτες ενημερώνονται για την ολοκλήρωση της διαδικασίας καταβολής της ενίσχυσης από το ΠΣΚΕ, μέσω της αλλαγής κατάστασης του έργου.
4. Μετά την ολοκλήρωση των καταβολών, η ΕΥΔΕ ΒΕΚ προβαίνει στον έλεγχο της σώρευσης ενισχύσεων μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Σώρευσης Ενισχύσεων Ήσσονος Σημασίας (ΠΣΣΕΗΣ), με τον οποίο επιβεβαιώνεται ότι οι ενισχύσεις που λαμβάνει ο λήπτης της ενίσχυσης, συμπεριλαμβανομένης της παρούσας, σε επίπεδο ενιαίας επιχείρησης δεν υπερβαίνουν τις 200.000 ευρώ για την κυλιόμενη τριετία. Σε περίπτωση υπέρβασης του προαναφερόμενου ορίου σε επίπεδο “ενιαίας επιχείρησης”, επιστρέφεται το σύνολο του ποσού της ενίσχυσης εντόκως με χρησιμοποιούμενο επιτόκιο το βασικό επιτόκιο της ΕΕ, προσαυξημένο κατά 100 μονάδες βάσης. Σε αυτή την περίπτωση ο υπολογισμός γίνεται από την ημερομηνία καταβολής της ενίσχυσης.
5. Με την οριστικοποίηση της ανωτέρω διαδικασίας και την ολοκλήρωση της διαδικασίας των ενστάσεων του Κεφαλαίου 8, η ΕΥΔΕ ΒΕΚ προβαίνει σε εκκαθάριση και κλείσιμο της παρούσας Δράσης. Τα τυχόν αδιάθετα ποσά της Δράσης αποτελούν έσοδο του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων (ΠΔΕ) και κατατίθενται στον υφιστάμενο στην Τράπεζα της Ελλάδος λογαριασμό αδιάθετων υπολοίπων παρελθόντων οικονομικών ετών νομικών προσώπων σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο που διέπει το ΠΔΕ.
8. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ
1. Συστήνεται Επιτροπή Ενστάσεων με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
2. Οι ενδιαφερόμενοι δύνανται εντός αποκλειστικής προθεσμίας πέντε (5) εργασίμων ημερών από τη γνωστοποίηση του αποτελέσματος της αξιολόγησης σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ. 2 του Κεφαλαίου 7, να υποβάλουν διοικητική ένσταση (ενδικοφανή προσφυγή με την έννοια του άρθρου 25 του ν. 2690/1999) αποκλειστικά μέσω του ΠΣΚΕ προκειμένου να εξεταστεί από την Επιτροπή Ενστάσεων. Η ηλεκτρονική υποβολή της ένστασης γίνεται στο ΠΣΚΕ με συμπλήρωση των σχετικών πεδίων του σημείου “ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ”. Ο τρόπος υποβολής των δικαιολογητικών είναι ίδιος με τον περιγραφόμενο στο Κεφάλαιο 6.
3. Η εξέταση των ενστάσεων γίνεται μέσω του ΠΣΚΕ. Οι αποφάσεις επί των ενστάσεων εκδίδονται εντός δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών και γνωστοποιούνται στην ΕΥΔΕ-ΒΕΚ προκειμένου να προχωρήσει σε έκδοση συμπληρωματικής εγκριτικής απόφασης, σε περίπτωση αναίρεσης της αρχικής αξιολόγησης, ώστε να προχωρήσει στην καταβολή της σχετικής ενίσχυσης. Επίσης κοινοποιούνται στις αιτούσες επιχειρήσεις με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο με την ένδειξη “Η ΕΝΣΤΑΣΗ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟ (συμπληρώνεται αυτόματα ο αριθμός αίτησης από το ΠΣΚΕ) ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ (συμπληρώνεται αυτόματα ο αριθμός πρόσκλησης από το ΠΣΚΕ) ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ/ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΕ ΜΕ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΓΚΡΙΣΗΣ/ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ (συμπληρώνεται αυτόματα η ημερομηνία οριστικοποίησης αξιολόγησης από το ΠΣΚΕ)” αλλά και μέσω του ΠΣΚΕ, ώστε να λαμβάνουν εγκαίρως γνώση για τα αποτελέσματα εξέτασης των ενστάσεων. Αν κατά τη διαδικασία της εξέτασης των ενστάσεων διαπιστωθεί ότι η προσκομισθείσα φορολογική ενημερότητα βαίνει προς λήξη ή έχει ήδη λήξει, η ΕΥΔΕ ΒΕΚ μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας ζητάει από τον δυνητικό λήπτη να προσκομιστεί εκ νέου, προκειμένου να διασφαλιστεί η πλήρωση της απαίτησης του σημείου 3 του Κεφ. 4., τάσσοντας προθεσμία 10 εργασίμων ημερών. Εφόσον εντός της τιθέμενης προθεσμίας προσκομιστεί το απαιτούμενο δικαιολογητικό (συμπεριλαμβανομένης της αποστολής του πρωτοτύπου, όταν απαιτείται), η ΕΥΔΕ ΒΕΚ ενημερώνει το ΠΣΚΕ και ολοκληρώνει θετικά την αξιολόγηση, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο υπό στ. 2.α ανωτέρω. Αν η τιθέμενη προθεσμία παρέλθει δίχως να προσκομιστούν τα απαραίτητα δικαιολογητικά, τεκμαίρεται ότι η απαίτηση του σημείου 3 του Κεφ. 4 δεν πληρούται και η αξιολόγηση ολοκληρώνεται αρνητικά.
4. Ως ημερομηνία χορήγησης της ενίσχυσης λογίζεται η ημερομηνία οριστικοποίησης της αξιολόγησης της ένστασης στο ΠΣΚΕ.
9. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΠΡΑΞΕΩΝ
Οι λήπτες της ενίσχυσης είναι υπεύθυνοι για την ορθή τήρηση των όρων και περιορισμών της παρούσας πρόσκλησης. Ολα τα δικαιολογητικά που αφορούν την εκτέλεση του έργου (όπως, δικαιολογητικά που τεκμηριώνουν τα αναγραφόμενα στην αίτηση, δικαιολογητικά που υποβλήθηκαν ηλεκτρονικά) πρέπει να τηρούνται από τη ΕΥΔΕ-ΒΕΚ τόσο κατά τη διάρκεια της περιόδου εκτέλεσης του έργου όσο και μετά απ’ αυτή, για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δέκα (10) ετών μετά την τελευταία καταβολή της δημόσιας επιχορήγησης.
10. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΛΗΠΤΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ
1. Ο λήπτης της ενίσχυσης υποχρεούται να:
α) τηρεί τους όρους που προβλέπονται στην παρούσα πρόσκληση,
β) πραγματοποιεί το σύνολο των ενεργειών μέσω του ΠΣΚΕ διασφαλίζοντας την ακρίβεια, την ποιότητα και πληρότητα των υποβαλλόμενων στοιχείων,
γ) αποστέλλει στην ΕΥΔΕ-ΒΕΚ όλα τα σχετικά έγγραφα που ζητούνται από αυτήν για τον έλεγχο των προϋποθέσεων συμμετοχής και επιλεξιμότητας. Σε περίπτωση μη προσκόμισης αυτών επιβάλλεται επιστροφή του συνόλου της δημόσιας επιχορήγησης.
2. Η επιστροφή των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών της δημόσιας επιχορήγησης από τον λήπτη της ενίσχυσης σε όλες τις περιπτώσεις γίνεται εντόκως από την ημερομηνία καταβολής τους, σύμφωνα με την τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων εκτός αν προσδιορίζεται διαφορετικά στην παρούσα, όπως στην περίπτωση υπερβάσης του ορίου σώρευσης.
11. ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ
Για την πληροφόρηση των δυνητικών ληπτών τυχόν ερωτήματα θα διατυπώνονται και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην διεύθυνση [email protected]. Για τεχνικά θέματα της εφαρμογής οι δανειολήπτες μπορούν να απευθύνονται στο HELPDESK (γραφείο υποστήριξης) που λειτουργεί η ΜΟΔ, τηλ: 210-7787940, [email protected] (ώρες γραφείου 09:00-17:00).
12. ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΩΝ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ III : ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΝ. ΕΕ 1407/2013 ΚΑΙ ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΞΑΙΡΟΥΜΕΝΩΝ ΚΩΔΙΚΩΝ
ΑΡΙΘΜΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ (ΚΑΔ) ΔΥΝΑΜΕΙ ΤΟΥ ΚΑΝ. 1407/ 2013
Α’ Προϋποθέσεις ΚΑΝ. ΕΕ 1407/2013
Προκειμένου να είναι οι ενισχύσεις συμβατές με τον Κανονισμό Καν Ε.Ε. 1407/2013 πρέπει να ισχύουν οι παρακάτω όροι και προϋποθέσεις:
Α. Γενικοί όροι:
1. ο παρόν κανονισμός δεν εφαρμόζεται στις:
α) ενισχύσεις προς επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς της αλιείας και της υδατοκαλλιέργειας, που εμπίπτουν στον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 104/2000 του Συμβουλίου
β) ενισχύσεις που χορηγούνται σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην πρωτογενή παραγωγή γεωργικών προϊόντων
γ) ενισχύσεις που χορηγούνται σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της μεταποίησης και της εμπορίας γεωργικών προϊόντων, στις ακόλουθες περιπτώσεις:
i. όπου το ποσό της ενίσχυσης καθορίζεται με βάση την τιμή ή την ποσότητα τέτοιων προϊόντων που πωλούνται από πρωτογενείς παραγωγούς ή διατίθενται στην αγορά από τις οικείες επιχειρήσεις,
ii. όπου η ενίσχυση συνοδεύεται από την υποχρέωση απόδοσής της εν μέρει ή εξ ολοκλήρου σε πρωτογενείς παραγωγούς
δ) ενισχύσεις για τις οποίες τίθεται ως όρος η χρήση εγχώριων αγαθών αντί των εισαγόμενων,
ε) Στην περίπτωση επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους τομείς οι οποίοι αναφέρονται στα στοιχεία α), β) ή γ) της παραγράφου 1 και δραστηριοποιούνται επίσης σε έναν ή περισσότερους από τους τομείς οι οποίοι εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος κανονισμού ή ασκούν άλλες δραστηριότητες που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος κανονισμού, ο παρών κανονισμός εφαρμόζεται σε ενισχύσεις χορηγούμενες στους τελευταίους αυτούς τομείς ή δραστηριότητες, υπό την προϋπόθεση ότι με κατάλληλα μέσα, όπως ο διαχωρισμός των δραστηριοτήτων ή η διάκριση του κόστους, διασφαλίζεται ότι οι δραστηριότητες στους τομείς που εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής του παρόντος κανονισμού δεν τυγχάνουν ενίσχυσης ήσσονος σημασίας που χορηγείται δυνάμει του παρόντος κανονισμού.
στ) Επίσης ο κανονισμός Ε.Ε. 1407/2013 δεν εφαρμόζεται στις ενισχύσεις για δραστηριότητες που σχετίζονται με εξαγωγές προς τρίτες χώρες ή προς κράτη μέλη, ιδίως δε ενισχύσεις που συνδέονται άμεσα με τις εξαγόμενες ποσότητες, με τη δημιουργία και λειτουργία δικτύου διανομής ή με άλλες τρέχουσες δαπάνες που σχετίζονται με την εξαγωγική δραστηριότητα.
Β. Ειδικοί όροι
1) Η ενίσχυση, δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 200.000€ Δημόσια Δαπάνη, συναθροίζοντας και τυχόν ενισχύσεις που έχουν ληφθεί ή θα ληφθούν, από άλλα μέτρα που υπάγονται στο καθεστώς de minimis, σε οποιαδήποτε περίοδο τριών οικονομικών ετών και από οποιοδήποτε φορέα χορήγησης σε επίπεδο ενιαίας επιχείρησης.
2) Όταν σημειωθεί υπέρβαση του σχετικού ανωτάτου ορίου που ορίζεται προηγουμένως, με τη χορήγηση νέας ενίσχυσης ήσσονος σημασίας, κανένα τμήμα της εν λόγω νέας ενίσχυσης δεν δύναται να υπαχθεί στο ευεργέτημα του παρόντος κανονισμού
3) Σε περίπτωση συγχωνεύσεων ή εξαγορών, όλες οι προηγούμενες ενισχύσεις ήσσονος σημασίας που έχουν ήδη χορηγηθεί σε οποιαδήποτε από τις συγχωνευόμενες επιχειρήσεις λαμβάνονται υπόψη για να προσδιοριστεί κατά πόσο η νέα ενίσχυση ήσσονος σημασίας στη νέα ή στην εξαγοράζουσα επιχείρηση υπερβαίνει το σχετικό ανώτατο όριο. Οι ενισχύσεις ήσσονος σημασίας που είχαν χορηγηθεί νομίμως πριν από τη συγχώνευση ή την εξαγορά παραμένουν νόμιμες.
4) Αν μια επιχείρηση διασπαστεί σε δύο ή περισσότερες χωριστές επιχειρήσεις, η ενίσχυση ήσσονος σημασίας που χορηγήθηκε πριν από τη διάσπαση καταλογίζεται στην επιχείρηση που έλαβε αυτή την ενίσχυση, η οποία είναι κατά κανόνα η επιχείρηση που ανέλαβε τις δραστηριότητες για τις οποίες χρησιμοποιήθηκε η ενίσχυση ήσσονος σημασίας. Εάν ο εν λόγω καταλογισμός δεν είναι δυνατός, οι ενισχύσεις ήσσονος σημασίας πρέπει να κατανέμονται αναλογικά με βάση τη λογιστική αξία των ιδίων κεφαλαίων των νέων επιχειρήσεων κατά την πραγματική ημερομηνία της διάσπασης.
5) Σε περίπτωση επένδυσης από επιχείρηση που εκτελεί οδικές εμπορευματικές μεταφορές για λογαριασμό τρίτων το ποσό των ενισχύσεων δεν μπορεί να τις 100.000 ευρώ σε οποιαδήποτε περίοδο τριών οικονομικών ετών. Εάν μια επιχείρηση εκτελεί οδικές εμπορευματικές μεταφορές για λογαριασμό τρίτων, και ασκεί και άλλες δραστηριότητες για τις οποίες ισχύει το ανώτατο όριο των 200 000 ευρώ, θα ισχύει το ανώτατο όριο των 200.000 ευρώ για την επιχείρηση, με την προϋπόθεση ότι υπάρχει διαχωρισμός των δραστηριοτήτων ή διάκριση των στοιχείων του κόστους, ούτως ώστε η στήριξη της δραστηριότητας των οδικών εμπορευματικών μεταφορών να μην υπερβαίνει το ποσό των 100 000 ευρώ και να μη χρησιμοποιείται ενίσχυση ήσσονος σημασίας για την απόκτηση οχημάτων οδικών εμπορευματικών μεταφορών.
6) Η ενίσχυση ήσσονος σημασίας θεωρείται ότι χορηγείται κατά τον χρόνο παραχώρησης στην οικεία επιχείρηση του έννομου δικαιώματος λήψης της ενίσχυσης
7) Τα ανωτέρω όρια ισχύουν υπό το πρίσμα του όρου της «ενιαίας επιχείρησης». Στον όρο «ενιαία Επιχείρηση» περιλαμβάνονται, για τους σκοπούς του παρόντος κανονισμού, όλες οι επιχειρήσεις που έχουν τουλάχιστον μία από τις ακόλουθες σχέσεις μεταξύ τους:
α) μια επιχείρηση κατέχει την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων άλλης επιχείρησης’
β) μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να διορίζει ή να παύει την πλειοψηφία των μελών του διοικητικού, διαχειριστικού ή εποπτικού οργάνου άλλης επιχείρησης’
γ) μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να ασκεί δεσπόζουσα επιρροή σε άλλη επιχείρηση βάσει σύμβασης που έχει συνάψει με αυτήν ή δυνάμει ρήτρας του καταστατικού αυτής της τελευταίας’
δ) μια επιχείρηση που είναι μέτοχος ή εταίρος άλλης επιχείρησης ελέγχει μόνη της, βάσει συμφωνίας που έχει συνάψει με άλλους μετόχους ή εταίρους της εν λόγω επιχείρησης, την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων αυτής της επιχείρησης.
Οι επιχειρήσεις που έχουν οποιαδήποτε από τις σχέσεις που αναφέρονται στα στοιχεία α) έως δ) του πρώτου εδαφίου με μία ή περισσότερες άλλες επιχειρήσεις θεωρούνται, επίσης ενιαία επιχείρηση.
8) Απαγορεύεται η σώρευση ενισχύσεων ήσσονος σημασίας με άλλες κρατικές ενισχύσεις για τις ίδιες επιλέξιμες δαπάνες ή με κρατικές ενισχύσεις για το ίδιο μέτρο χρηματοδότησης υψηλού κινδύνου, αν η σώρευση αυτή οδηγεί σε υπέρβαση της υψηλότερης σχετικής έντασης ενίσχυσης ή του ποσού ενίσχυσης που έχει καθοριστεί με βάση τα συγκεκριμένα δεδομένα κάθε περίπτωσης σε κανονισμό απαλλαγής κατά κατηγορία ή απόφαση που έχει εκδώσει η Επιτροπή.
9) Πριν από τη χορήγηση της ενίσχυσης, το οικείο κράτος μέλος φροντίζει επίσης να λάβει από την αποδέκτρια επιχείρηση δήλωση, σε έγγραφη ή ηλεκτρονική μορφή, για οποιαδήποτε άλλη ενίσχυση ήσσονος σημασίας την οποία έλαβε η οικεία επιχείρηση βάσει του παρόντος κανονισμού ή άλλων κανονισμών για ενισχύσεις ήσσονος σημασίας κατά τα δύο προηγούμενα οικονομικά έτη και κατά το τρέχον οικονομικό έτος.
10) Τα κράτη μέλη χορηγούν νέα ενίσχυση ήσσονος σημασίας σύμφωνα με τον Καν. ΕΕ 1407/2013, μόνο αφού εξακριβώσουν ότι η ενίσχυση αυτή δεν αυξάνει το συνολικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που έχουν χορηγηθεί στην οικεία επιχείρηση σε επίπεδο που υπερβαίνει το σχετικό ανώτατο όριο που καθορίζεται στο άρθρο 3 παράγραφος 2 και ότι τηρούνται όλοι οι όροι που καθορίζονται στον κανονισμό αυτό.
Β’ ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΞΑΙΡΟΥΜΕΝΩΝ ΚΩΔΙΚΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ (ΚΑΔ) δυνάμει του Καν. 1407/ 2013
Σε περίπτωση διψήφιου ΚΑΔ συμπεριλαμβάνονται όλες οι υποκατηγορίες τριψήφιων, τετραψήφιων, πενταψήφιων, εξαψήφιων και οκταψήφιων. Σε περίπτωση τριψήφιου ΚΑΔ συμπεριλαμβάνονται όλες οι υποκατηγορίες τετραψήφιων, πενταψήφιων, εξαψήφιων και οκταψήφιων Σε περίπτωση τετραψήφιου ΚΑΔ συμπεριλαμβάνονται όλες οι υποκατηγορίες πενταψήφιων, εξαψήφιων και οκταψήφιων. Σε περίπτωση πενταψήφιου συμπεριλαμβάνονται όλες οι κατηγορίες εξαψήφιων και οκταψήφιων. Σε περίπτωση εξαψήφιου συμπεριλαμβάνονται όλες οι κατηγορίες οκταψήφιων.
ΚΑΔ | ΠΡΩΤΟΓΕΝΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗ |
01 | Φυτική και ζωική παραγωγή, Θήρα και συναφείς δραστηριότητες |
ΤΟΜΕΑΣ ΑΛΙΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ | |
03 | Αλιεία και υδατοκαλλιέργεια |
10.2 | Επεξεργασία και συντήρηση ψαριών, καρκινοειδών και μαλακίων |
10.41.12 | Παραγωγή λιπών και ελαίων και των κλασμάτων τους, ψαριών και θαλάσσιων θηλαστικών |
46.11.11.07 | Εμπορικοί αντιπρόσωποι που μεσολαβούν στην πώληση ψαριών, ζώντων και γόνου |
46.17.11.27 | Εμπορικοί αντιπρόσωποι που μεσολαβούν στην πώληση ψαριών, καρκινοειδών και μαλακίων, μη ζώντων |
46.21.19.11 | Χονδρικό εμπόριο προϊόντων π.δ.κ.α. ψαριών ή καρκινοειδών, μαλακίων η άλλων υδρόβιων ασπόνδυλων |
46.38.1 | Χονδρικό εμπόριο ψαριών, καρκινοειδών και μαλακίων |
47.23 | Λιανικό εμπόριο ψαριών, καρκινοειδών και μαλακίων σε εξειδικευμένα καταστήματα |
47.91.15 | Λιανικό εμπόριο ψαριών, οστρακοειδών και μαλακίων, με αλληλογραφία ή μέσω διαδικτύου |
47.99.15 | Άλλο λιανικό εμπόριο ψαριών, οστρακοειδών και μαλακίων εκτός καταστημάτων, υπαίθριων πάγκων ή αγορών |
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 8 Μαρτίου 2021
Ο Υφυπουργός
ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ
Προφανως κανενας δε θα το διαβασει ολο.
Η ουσια ειναι οτι πηρατε τα ζεστα λεφτακια
Ας μην ήμασταν εξυπνάκια κλειστά τα Χριστούγεννα και έλα να σου δώσω τα τρία χιλιάρικα από τον ΠΘ σου…
Ε τοτε μη τα παρεις γιατι σε βλεπω πολυ λαρτζ κυριε παπαντρεου!!!
Μπράβο στον κ Γεωργιάδη άμεση αντίδραση και ανταπόκριση στην αδικία που είχε συντελεστεί το προηγούμενο διάστημα. Είναι μία σημαντική βοήθεια που βέβαια δεν λύνει τα προβλήματα των δικαιούχων αλλά τούς δίνει μια ανάσα και ελπίδα για το μέλλον.
Φαντάζομαι για την εστίαση θα δοθεί κάτι τόσο δυνατό όπως το fatality στο mortal combat. Η απόλυτη κίνηση της κυβέρνησης και περιφέρειας
Που ειναι ολοι αυτοι οι συριζαιοι που γραφαν ολη μερα:αχρηστος ο κασαπιδης,αχρηστοι οι βουλευτες,αχρηστη η κυβερνηση κτλ κτλ,θα εχουν αφωνια φαινεται!!!!
Πανηγυρίζετε για ποιό πράγμα εκεί στο γραφείο τύπου; Δίνετε χρήματα που παίρνετε από την τσέπη μας επιλεκτικά σε 10 ΚΑΔ και χαίρεστε; Οι υπόλοιποι δε θα αποζημιωθούμε; Ξέρεις πόσοι κλάδοι έχουν ζημιωθεί από το κλειστό λιανεμπόριο και την κλειστή εστίαση; Ή μήπως είσαι τίποτα αργόμοσθος κλαπαδόρος;
Δεν θα πάρουν όλοι… γιατί ???κ εμείς κλείσαμε με κρατική εντολή τα Χριστούγεννα…. ελεύθεροι επαγγελματίες δυο ταχυτήτων….ντροπή στον βουλευτή Κωνσταντινίδη…..ας βγει τώρα να μας πει τι φταίει πάλι????η άρχισε το κρυφτουλι ??
ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ 1000ΡΙΚΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ ΟΕΟ??? ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΚΟΖΑΝ ΣΤΡΕΡΕΨΕ Η ΠΗΓΗ?? ΤΟ ΔΟΥΛΕΜΑ ΠΑΕΙ ΣΥΝΝΕΦΟ!!!
Φτάνει η γκρίνια!!! δεν εχει το κράτος τσουβάλι με λεφτά να μοιράζει αδιακρίτως!
Να μας απαντήσει ο κύριος περιφερειάρχης με ποια κριτήρια έγινε η επιλογή των ΚΑΔ οι υπόλοιποι ΚΑΔ είναι προνομιούχοοι;;; Δεν έκλεισαν με κρατική εντολή;; Ντροπή σας!!!!!