Π. Βρυζίδου νομοσχέδιο: «Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα – Μικροκινητικότητα – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» (Βίντεο)

10 Μαρτίου 2021
21:31

 

Κύριε Υπουργέ,

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Καταρχήν, θα ήθελα να εκφράσω την συμπαράστασή μου στο βαριά τραυματισμένο αστυνομικό και να ευχηθώ γρήγορη ανάρρωση.

Το παρόν νομοσχέδιο κινείται αναμφίβολα στη σωστή κατεύθυνση.

Θέτει συγκεκριμένο πλαίσιο και επιλύει με οργανωμένο τρόπο ζητήματα που σχετίζονται με την κίνηση στις πόλεις.

Δημιουργεί συνθήκες για τη βελτίωση της κινητικότητας στον αστικό ιστό.

Εισάγει κανόνες και προωθεί εναλλακτικές και βιώσιμες λύσεις.

Παράλληλα εμπεδώνει μια νέα κουλτούρα κίνησης και κυκλοφορίας στις πόλεις μας.

Όπως συμβαίνει σε πολλές χώρες της Ευρώπης, έτσι και στη δική μας, οφείλουμε να δούμε την αλλαγή των τρόπων μετακίνησης, ως μία ευκαιρία για την αλλαγή του αστικού τοπίου, κάνοντάς το πιο φιλικό για τους πολίτες.

Μέχρι σήμερα, όταν μιλούσαμε για κινητικότητα στις πόλεις, εννοούσαμε μόνο την κινητικότητα των οχημάτων.

Με τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας αυτό αλλάζει.

Παράλληλα με την στήριξη των υφιστάμενων πρακτικών πολεοδομικού και κυκλοφοριακού σχεδιασμού, γίνεται ένα σημαντικό βήμα, για ένα ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον, πλαίσιο κινητικότητας των πολιτών.

Αυτό θα συντελεστεί, μέσω της πραγματοποίησης έργων, σε όλες τις Περιφέρειες και τους Δήμους με πληθυσμό πάνω από 30.000 κατοίκους.

Τα έργα αυτά αφορούν τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την προώθηση της μικροκινητικότητας, την διευκόλυνση της ηλεκτροκίνησης, την ανάπτυξη ευφυών συστημάτων μετακίνησης, την ενίσχυση των δημοσίων συστημάτων μεταφοράς και βεβαίως την μέριμνα για την βελτίωση της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία.

Τα ΣΒΑΚ σχετίζονται με την ποιότητα ζωής και την ασφάλεια των πολιτών, αλλά συνδέονται και με το περιβάλλον, την αειφορία και την κλιματική αλλαγή.

Τα σχέδια αυτά είναι σημαντικό να τονιστεί ότι δεν εκπονούνται αυτοτελώς.

Λαμβάνονται υπόψη και άλλες παράμετροι, όπως ο πολεοδομικός, ο χωροταξικός σχεδιασμός.

Αποτελούν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για τους ΟΤΑ να επιδιώξουν, είτε μόνοι τους, είτε με διαδημοτικές δράσεις, τη βελτίωση της εικόνας τους. Δίνεται έτσι η δυνατότητα, να εκπονήσουν σχέδια και να λάβουν χρηματοδότηση και να επιτύχουν τον εκσυγχρονισμό του αστικού ιστού.

Έχουμε ανάγκη για σύγχρονες πόλεις, σχεδιασμένες με επίκεντρο τον άνθρωπο και όχι το αυτοκίνητο.

Εξίσου σημαντική είναι και μικροκινητικότητα, η οποία αποτελεί κομμάτι της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.

Μέσω των διατάξεων του νομοσχεδίου, που ψηφίζουμε σήμερα, εισάγονται κανόνες κυκλοφορίας για τα ηλεκτρικά πατίνια, τα τροχοπέδιλα, τα σκέϊτμπόρντς και λοιπά.

Όλα αυτά τα οχήματα τα εντάσσουμε πλέον στην κατηγορία που ονομάζεται Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (Ε.Π.Η.Ο.).

Τα οχήματα αυτά είναι κατάλληλα για μετακίνηση εντός του αστικού ιστού, με δημοφιλέστερα εξ αυτών τα ηλεκτρικά πατίνια.

Τα τελευταία τα συναντούμε περίπου εδώ και μία διετία ολοένα και συχνότερα στις ελληνικές πόλεις.

Είναι ιδιαίτερα διαδεδομένα δε στις εφηβικές ηλικίες.

Για το λόγο αυτό είναι ιδιαίτερα πολύτιμη η ομαδοποίηση που επιτυγχάνεται με το παρόν νομοσχέδιο για τα οχήματα αυτά.

Θα επιτρέπεται δηλαδή, η κυκλοφορία τους σε δύο ζώνες, ανάλογα με την ταχύτητα που κινούνται.

Με ταχύτητα μέχρι 6 χιλιόμετρα ανά ώρα, κυκλοφορούν όπου και οι πεζοί, ενώ με ταχύτητα μέχρι 25 χιλιόμετρα ανά ώρα, θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν όπου και τα ποδήλατα.

Πολύ σημαντικό επίσης, ότι απαγορεύεται αυτά τα ηλεκτροκίνητα οχήματα και τα μικρά οχήματα να κινούνται σε δρόμους, όπου αναπτύσσουν ταχύτητες πάνω από 50 χιλιόμετρα ανά ώρα.

Για πρώτη φορά βλέπουμε ότι μπαίνουν κανόνες.

Εισάγεται ένα ρυθμιστικό πλαίσιο για την κυκλοφορία των οχημάτων αυτών, τα οποία μέχρι σήμερα, κινούνταν δίχως να είναι σαφές, τι προβλέπεται γι΄αυτά.

Έτσι, σε συνδυασμό και με τις προβλέψεις για τα διακριτικά των οδηγών και τον εξοπλισμό των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, δημιουργείται ένα αίσθημα ασφάλειας στους πολίτες, στους οδηγούς και στους γονείς που θέλουν να ξέρουν ότι τα παιδιά τους δεν κινδυνεύουν,.

Το αίσθημα ασφάλειας όμως ενισχύεται και από άλλους παράγοντες.

Ρυθμίζονται θέματα αγοράς για τα οχήματα αυτά, όπως η κατασκευή, διάθεση και παροχή προς κοινόχρηστη χρήση τους.

Παράλληλα, προβλέπεται η λήψη μέτρων από την τοπική αυτοδιοίκηση για τη ρύθμιση ή τον περιορισμό της κυκλοφορίας των ΕΠΗΟ και ο καθορισμός χώρων για την οργανωμένη στάθμευση των οχημάτων αυτών.

Βλέπουμε ότι η στόχευση για την κυκλοφορία τέτοιων οχημάτων γίνεται βάσει σχεδίου και όχι στην τύχη.

Άλλωστε είναι σαφές ότι τα πλεονεκτήματα τους  είναι πολλά.

Δεν έχουν εκπομπές ρύπων και θορύβου, δεν καταναλώνουν μεγάλη ενέργεια και είναι εύκολα στη χρήση.

Ο κάθε πολίτης μπορεί να μετακινείται στην πόλη του με αυτά χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιεί αυτοκίνητο.

Ειδικά σε πιο μικρές πόλεις που οι αποστάσεις είναι πιο μικρές, τα οχήματα αυτά μπορούν να γίνουν το πιο διαδεδομένο μέσο μεταφοράς.

Αρκεί βέβαια να υπάρχει ένα κατάλληλο ρυθμιστικό πλαίσιο όπως αυτό που εισάγει με το παρόν νομοσχέδιο η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.

Η βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών συνδέεται άμεσα με το ζήτημα της μικροκινητικότητας και θεωρώ ότι ήρθε η ώρα να προχωρήσουμε σε μια νέα εποχή.

Επίσης θα ήθελα να τονίσω ότι στην κατηγορία των κατηγορία των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.) εντάσσονται τα ηλεκτροκίνητα αναπηρικά αμαξίδια.

Καταδεικνύεται έτσι για μια ακόμα φορά η στόχευση της Κυβέρνησης για την υποβοήθηση των συνανθρώπων μας με κινητικά προβλήματα. Και αυτό δεν γίνεται μόνο στο παρόν νομοσχέδιο, αλλά συνολικά.

Όσον αφορά τα λοιπά ζητήματα του νομοσχεδίου,

Θα ήθελα να αναφερθώ κατ΄αρχάς στο μητρώο ελεγκτών ΚΤΕΟ.

Ακούσαμε τον Υπουργό  στην αρμόδια Επιτροπή που ανέφερε ότι,  στην Ελλάδα το ποσοστό απόρριψης των οχημάτων στα ΚΤΕΟ είναι μόλις 4,5%. Το αντίστοιχο ποσοστό απόρριψης στη Γερμανία  είναι 35,5%.

Το παρόν νομοσχέδιο φέρνει έναν ισχυρό μηχανισμό ελέγχου για να εξασφαλιστεί η ορθή λειτουργία των ΚΤΕΟ.

Επίσης είναι πολύ σημαντικό ότι, με το άρθρο 51, μπαίνει τάξη στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Στη χώρα μας υπάρχουν αυτή τη στιγμή χιλιάδες εισαγόμενα αυτοκίνητα, τα οποία δεν είναι καταχωρημένα πουθενά.

Το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων, υποχρεώνει τους εισαγωγείς να καταχωρούν τα εισαγόμενα αυτοκίνητα, τον αριθμό πλαισίου, μοντέλο και άλλα στοιχεία.

Με βάση αυτά ο καταναλωτής που θα επιθυμεί να αγοράσει ένα εισαγόμενο αυτοκίνητο, νοιώθει ασφαλής και δεν θα κινδυνεύει να πέσει θύμα εξαπάτησης.

Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,

εκσυγχρονιζόμαστε, συμπληρώνουμε κενά της νομοθεσίας, προστατεύουμε το περιβάλλον και υλοποιούμε το αναγκαίο βήμα στο μέλλον, όπως οφείλουμε σαν Σύγχρονο Ευρωπαϊκό Κράτος.

 

11 σχόλια

  • Κα Βίκυ μας αν θέλαμε πεζοδρόμια και σβακ θα κρατούσαμε και τον Ιωαννίδη δήμαρχο. Πόσες χιλιάδες θέσεις πάρκινγκ θα χαθούν στην Κοζάνη; Θυμάμαι είχαν υπολογιστεί σε αρκετές χιλιάδες, που θα παρκάρουμε;

  • Ο αποτυχημένος υπουργός ζει μάλλον σε άλλη χώρα λεωφορεία με φθαρμένα ελαστικά της δεκαετίας του 1980 και 1990
    Εστίες υπέρ μετάδοσης του κορονοϊού
    Οι βουλευτές έχοντας το προνόμιο του δωρεάν αυτοκινήτου της βουλής.
    Προσπαθούν να μας παρουσιάσουν μια άλλη Ελλάδα με μισθούς 600 ευρώ οικογένεια αυτοκίνητο διατροφή ένδυση υπάρχει δυνατότητα από τους πολίτες να εκσυγχρονίσουν τον ήδη παλαιό στόλο
    Είναι πολύ δύσκολο να αλλάξει ο παλιός στόλος αυτοκινήτων

  • Υπάρχουν στην χώρα μας χωριά με ένα λεωφορείο την ημέρα και τις Κυριακές κανένα
    Μαραζώνει η ύπεθρος χωρίς συγκοινωνία
    Αλήθεια υπάρχει πολίτης που μπορεί να εμπιστευθεί αυτήν την αποτυχημένη πολιτική στο τομέα της εξυπηρέτησης των πολιτών
    Αυτός ο λόγος οδηγεί τους νέους στα αστικά κέντρα με αποτέλεσμα την ερήμωση της υπέθρου αλλά και το μεγάλο κόστος που επιβαρύνει τους κατοίκους των ορεινών και μειονεκτικών περιοχών

  • Να παρκάρετε στις πυλωτές που κλείσατε και νομιμοποιήσατε, στα πάρκινγκ που κανατε διαμερίσματα και τα νοικιάζετε . Εκεί να παρκάρετε αφου τα εκκενώστε . Πως σου φαίνεται η ιδέα;

  • Λαλιστατη ηκ. Βρυζιδου. Με εξεπληξε με την τοποθέτηση της επί των δικαιούχων λόγω covid. Όλοι θέλουμε να πάρουν αλλά έχουν τις προϋποθέσεις;Προηγούνται οι αιρετοί, έπονται οι συγγενείς, οι γιατροί, οι συμβολαιογράφοι, τα μικρόβιολογικά κέντρα. Δε περισσεύει κάτι και για τους άλλους; Ο έχω δύο χιτώνας. Να έχει περισσότερους με τις ευλογίες μας. Πόσο δήθεν;

  • Πολύ γυαλί έπεσε στις οθόνες. Μέχρι και ο Μιχαηλιδης προχτές με γυαλί. Τους κάνει σπουδαίους.Πολυ emag.
    Αλλα τυχαία σύμπτωση για τον Μιχαηλίδη το ότι βρέθηκε με τους άλλους στην Επένδυση Μάνα Νερού.Στο Δήμο εργάζονται σκληρά και δεν σηζητουν για τις επενδύσεις τους. Πόσο σανο τρώμε;

  • Και για μενα ηταν μεγαλη εκπληξη η τοποθετηση για τη λιστα της ντροπης!!Ειλικρινα δεν το περιμενα!!

  • Κυρία Βρυζιδου…ολα αυτα ΩΡΑΙΑ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΣΑΣΤΑΙ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΚΑΝΤΟΝΙ ΤΗΣ ΕΛΒΕΤΙΑΣ.ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΟΛΟΙ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ ΚΑΙ Καντε το αυτονοητο υπηρετηστε το λαο της περιοχησ μας.Ο ΜΕΣΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΕΧΕΙ ΦΤΑΣΕΙ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΧΡΩΣΤΑΕΙ ΚΑΙ ΖΕΙ ΟΙ ΤΥΧΕΡΟΙ …ΜΕ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ.ΕΧΕΤΑΙ ΑΠΟΚΟΠΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΑΥΤ8 ΘΑ ΠΑΤΕ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΣΑΣ ΟΛΟΙ.Ο

Γράψτε απάντηση στο Ανώνυμος Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.