Επενδύσεις 2 – 4 δις. ευρώ ανάλογα με τα φωτοβολταϊκά πάρκα που θα κατασκευαστούν θα απαιτήσει το project του White Dragon με βάση την χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση ως Σημαντικό Εργο Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (ΙPCEI) στο πλαίσιο του προγράμματος Hydrogen Europe, σύμφωνα με την Καθημερινή της Κυριακής.
Συντονιστής είναι η ΔΕΠΑ και συμμετέχουν οι μεγάλοι όμιλοι της χώρας, όπως ο ΔΕΣΦΑ, τα ΕΛΠΕ, η Μytilineos, η Motor Oil, η Cenergy, η ΤΕΡΝΑ, η πολωνική εταιρεία Solaris, αλλά και ερευνητικά ιδρύματα, όπως ο «Δημόκριτος» και το ΕΚΕΤΑ.
Ο φάκελος για την υποψηφιότητα ενός ιδιαίτερα φιλόδοξου συνδυασμού έργων είναι έτοιμος και αναμένεται να κατατεθεί στις Βρυξέλλες
Πρόκειται για μια σειρά mega – επενδύσεων παραγωγής πράσινου υδρογόνου από ηλεκτρολύτες που θα παράγονται με ενέργεια από φωτοβολταϊκά πάρκα.
Θα βασιστεί στις διασυνδέσεις με την Βόρεια Μακεδονία, την Αλβανία και τη Βουλγαρία για την ενσωμάτωση στο δίκτυο της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και τους αγωγούς φυσικού αερίου που θα πρέπει να «πρασινίσουν» σε ένα ποσοστό για να συνεχίσουν να έχουν ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση.
Η δυναμικότητα μπορεί να φτάσει και τα 6GW.
Το σχέδιο και η συμμετοχή των εταιρικών φορέων
Το πλάνο αφορά σε μια mega μονάδα παραγωγής ανανεώσιμων πηγών υδρογόνου 3.875 GW ηλεκτρολυτών έως το 2028.
Όταν ολοκληρωθεί η τεχνολογία και η επένδυση είναι υλοποιήσιμη οι ηλεκτρολύτες θα παράγουν 16.000 τόνους πράσινου υδρογόνου ανά έτος για να συνδράμουν και στην διαδικασία απολιγνιτοποίησης στη Δυτική Μακεδονία.
Η αποθήκευση θα γίνει σε δεξαμενές. Τμήματα της υπερβάλλουσας ποσότητας υδρογόνου θα εγχυθούν στον αγωγό Tap και θα μεταφερθούν μέσω της Αλβανίας στην Ιταλία.
Ένα άλλο τμήμα μέσω αγωγού υδρογόνου θα μεταφέρεται στα 3 ελληνικά διυλιστήρια, Κορίνθου, Ασπροπύργου και Θεσσαλονίκης, στη Βιομηχανία Λιπασμάτων (ELFE) και στα αστικά κέντρα Αττικής και Θεσσαλονίκης για εφαρμογή στις μεταφορές.
Στη Δυτική Μακεδονία, κατά μήκους του κεντρικού αγωγού και στα αστικά κέντρα Αττικής και Θεσσαλονίκης θα κατασκευαστούν 10 σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου κυρίως για βαρέα οχήματα.
Η διακίνηση του νέου καυσίμου
Στην πρώτη φάση ανάπτυξης το έργο θα στηριχτεί στον αγωγό που θα κατασκευάσει ο ΔΕΣΦΑ στη Δυτική Μακεδονία που θα καταλήγει βόρεια της Πτολεμαϊδας.
Θα χρησιμεύσει ως ένας από τους αγωγούς καθαρού υδρογόνου αλλά θα παρέχει επίσης τις απαραίτητες ποσότητες φυσικού αερίου όταν προκύπτουν περίοδοι χαμηλής φωτοβολταϊκής παραγωγής. Το εγχυμένο και αναμεμιγμένο υδρογόνο θα καταναλωθεί στη Δυτική Μακεδονία σε βιομηχανικές και κτιριακές χρήσεις.
Εάν οι παραγόμενες ποσότητες υπερβαίνουν την τοπική ζήτηση, υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς (αντίστροφη ροή) στο κύριο σύστημα φυσικού αερίου το οποίο θα προσαρμοστεί για την μεταφορά υδρογόνου σε ποσοστό έως και 10%.
Οι πρώτοι καταναλωτές υδρογόνου αναμένεται να είναι τα διυλιστήρια στις περιοχές Ελευσίνας, Κορίνθου και Θεσσαλονίκης, η βιομηχανία λιπασμάτων στην Καβάλα και αρκετές εταιρείες στη βιομηχανική περιοχή των Οινοφύτων.
Στη δεύτερη φάση ανάπτυξης του έργου, το υδρογόνο που θα παράγεται στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας θα μεταφέρεται μέσω του κύριου αγωγού που διαχειρίζεται ο ΔΕΣΦΑ στις κύριες περιοχές κατανάλωσης, καλύπτοντας όλες τις βιομηχανικές ομάδες που καταναλώνουν τώρα φυσικό αέριο.
Το υδρογόνο θα καταναλωθεί είτε ως μέρος ενός μείγματος είτε σε καθαρή μορφή.
Θα διασυνδεσθεί επίσης με ευρωπαϊκά αντίστοιχα έργα προκειμένου να δημιουργηθεί ένα πανευρωπαϊκό οικοσύστημα υδρογόνου, καθώς συνδέεται με δύο άλλα IPCEI που είτε έχουν υποβληθεί στις αρχές άλλων ευρωπαϊκών χωρών είτε θα υποβληθούν στην πρόσκληση του ΥΠΕΝ. Ένα από τα συνδεδεμένα αυτά έργα είναι το ιταλικό IPCEI που έχει υποβληθεί από τη Solid Power.
www.worldenergynews.gr
Α ΡΕ ΚΑΣΑΠΙΔΗ ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΥΓΡΟΓΟΝΟ.
Λιβανος το καϊλαρι οχι αστεια!?????
ΜΠΡΑΒΟ ΚΑΣΑΠΙΔΗ!
8μηνα θα βγάζει;
Πώς πώς κάθε 9 μήνες
Ωραία, 8 μήνες δουλειά και 9 ταμείο. Μια χαρά είναι
Πόσες θέσεις εργασίας και με τι μισθούς θα έχει δεν μας λένε. Τι θα αφήσουν αυτά τα 2-4δισ στην τοπική κοινωνία;
¨Ένα άλλο τμήμα μέσω αγωγού υδρογόνου θα μεταφέρεται στα 3 ελληνικά διυλιστήρια, Κορίνθου, Ασπροπύργου και Θεσσαλονίκης, στη Βιομηχανία Λιπασμάτων (ELFE) και στα αστικά κέντρα Αττικής και Θεσσαλονίκης για εφαρμογή στις μεταφορές.”
Πάλι θα κινούμε όλη την Ελλάδα αλλά χωρίς να μένουν λεφτά στον τόπο αυτή τη φορά.
Για αρχή ένα καλό αντισταθμιστικό θα ήταν δωρεάν θέρμανση σε όλους μας.