Ο ΟΣΕ έχει ζητήσει την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο, η οποία αναμένεται να δημιουργήσει περισότερες ευκαιρίες για τη χρηματοδότηση του έργου
Κινητικότητα παρατηρείται από τον ΟΣΕ σχετικά με τη μελλοντική υλοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκα – Κοζάνη. Σύμφωνα με απαντητικό έγγραφο του οργανισμού σε ερώτηση του βουλευτή κ. Βελόπουλου, γνωστοποιείται ότι έχουν υπάρξει ενέργειες και στο παρελθόν, ωστόσο προετοιμάζεται και η ωρίμανση του έργου προκειμένου να μπορέσει να προωθηθεί στο μέλλον.
Οπως αναφέρεται στο έγγραφο, η γραμμή Καλαμπάκα – Κοζάνη είναι τμήμα της Δυτικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας, Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα-Ηγουμενίτσα με τη Δυτική Μακεδονία, τη Θεσσαλία, τη Νότια Ελλάδα και τα Βορειοδυτικά σύνορα με Αλβανία -Βόρεια Μακεδονία.
Από το 2007 οι πρώτες μελέτες
Οι πρώτες κινήσεις από πλευράς ΟΣΕ πραγματοποιήθηκαν τη δεκαετία του 2000 και συγκεκριμένα την περίοδο 2007-2010, όταν υλοποιήθηκαν με δαπάνες του οργανισμού μελέτες της Α` φάσης για την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκα – Κοζάνη που έχει υπολογισμένο μήκος περίπου 113,5 χλμ και 7 σταθμούς/στάσεις. Οι σταθμοί/στάσεις που είχαν προβλεφθεί τότε ήταν οι: Ανοίγματα, Δήμητρα, Μικροκλεισούρα, Σιάτιστα, Ξηρολίμνη, Βατερό Κοζάνη.
Για την υλοποίηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμπάκας-Κοζάνης, ο ΟΣΕ έχει συμπεριλάβει στο επιχειρησιακό σχέδιο του 2018-2023 την ολοκλήρωση της Β’ και Γ’ φάσης μελετών για την κατασκευή της νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκα – Κοζάνη. Για τη χρηματοδότηση των μελετών που θα ωριμάσουν τελικά το έργο, έχει υποβληθεί σχετικό αίτημα από τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» CEF 2014-2020 σε ανάλογη πρόσκληση.
Παράλληλα, στα πλαίσια της προετοιμασίας προτάσεων χρηματοδότησης δράσεων (έργων, μελετών) από το CEF 2 (ΕΣΠΑ 2021-2027), η διοίκηση του ΟΣΕ έχει προτείνει τη χρηματοδότηση μελετών για τη μελλοντική κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής.
Αίτηση για αναβάθμιση της γραμμής στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο
Αυτό που έχει μεγάλο ενδιαφέρον για τη μελλοντική τύχη του έργου, είναι πως στα πλαίσια της διαβούλευσης για την επικείμενη αναθεώρηση του κανονισμού των Διευρωπαϊκών Δικτύων (ΔΕΔ-Μ), ο ΟΣΕ έχει ζητήσει την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμπάκας-Κοζάνης από το Αναλυτικό δίκτυο στο Κεντρικό δίκτυο των ΔΕΔ-Μ που θα σημάνει την προτεραιοποίηση και την ύπαρξη περισσότερων ευκαιριών για χρηματοδότηση της σύνδεσης από τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» 2021-2027.
Μάλιστα σε πρόσφατη επίσκεψη του υφυπουργού Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη, στη Δυτική Μακεδονία, είχε γίνει αναφορά στην ένταξη του έργου Καλαμπάκα-Σιάτιστα-Κοζάνη στον στρατηγικό σχεδιασμό της χώρας.
Η υπόθεση της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Καλαμπάκας με την Κοζάνη, μετρά ιστορία σχεδόν 100 ετών καθώς έγιναν επανειλημμένες προσπάθειες κατά τη διάρκεια του μεσοπολέμου στον 20ο αιώνα. Τη δεκαετία του 1920 είχαν ξεκινήσει μελέτες και μάλιστα τη δεκαετία του 1930 είχαν αρχίσει και κάποια έργα τα οποία όμως δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ.
imerisia.gr
Πόσο δύσκολο (ρωτάω) είναι να έκαναν την γραμμή μαζί με τον Ε65?
Το ανέκδοτο ανέκαθεν.. το τραίνο της Καλαμπάκας..Χααχααχαχχχ.Εδω δεν κατασκεύασαν γραμμή για Θεσσαλονίκη δίπλα στην Εγνατία γιατί άραγε;;Μάλλον για να επιβαιβεωθει το Κοζάνη τόπος να πεθάνεις. Απόκριες να έχουμε και τα άλλα… μπρε.. μπρε.. μπρε
Αφού χαλάσαμε όλες τις γέφυρες, κάναμε καφετέρια τον σταθμό , οι ράγες γέμισαν χόρτα και θέλουν επισκευή…..
Τώρα θα κάνουμε νέα γραμμή !!!!
Κοζάνη τόπος να μην ζεις !
Σωστα εν ετη 2021 μιλαμε για βασικες υποδομες προηγουμενων αιωνων!!!! Καταντια για τον καταραμενο πλεον τοπο!
ουτε μεχρι το καλιαρι δεν παει το τρενο..πια καλαμπακα..τη παραμυθια λενε παλι..το τρενο το θυσιασαν γιατι ηταν φθηνο και δημοσιο..για τα κτελ και τα ψηφαλακια..αμα θα παρει ιδιωτης τον οσε..που θα ναι μεγαλοκαρχαριας γιατι τετοιος θα τον παρει και πρωτα για τα φιλετα οικοπεδα..εχουνε να κλαψουνε ντοπιες μαριδουλες..τι καταπατησεις ιδιοκτησιας τη καταστροφες γεφυρας..δε θα τους φτανει καποιους ουτε το επιδομα αλλα φουρθιωτη που πηραν παρανομα απο το κρατος καμωνοντας οτι ειναι οδηγοι σε τουριστικες εταιριες εν μεσω καραντινας..ουτε οι πολικατοικιες που χτισανε σε ξενη ιδιοκτησια…αντε μετα να βρεις τραπεζα να σε δανεισει λεφτα να χτισεις γεφυρα που γκρεμισες παρανομα
πολύ σωστός!!! Παντού υπάρχει τρένο και ΚΤΕΛ. Εμείς σώσαμε τα ΚΤΕΛ.
Έχει πωληθεί ο ΟΣΕ στην Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A.
Η γραμμή για το τρένο της Καλαμπάκας υπάρχει χαραγμένη απ’ το Μεσοπόλεμο, εύκολα μπορεί να τη βρει κανείς στην ύπαιθρο. Αλλά δεν έμειναν ο Κουκουλόπουλος με το Λιάπη, που υποσχέθηκαν να υπογειώσουν το κομμάτι από Κοζάνη μέχρι Βατερό και να ολοκληρωθεί το έργο. Ευτυχώς, τους χάσαμε νωρίς!
Υπάρχει έτοιμη γραμμή με τα τούνελ και τις γέφυρες από το 1940… απλά κάποιοι τα κατάστρεψαν…
ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΚΑΙ Η ΚΟΥΤΣΗ ΜΑΡΙΑ ΕΧΕΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΕΣΕΙΣ ΘΑ ΦΤΙΑΞΕΤΕ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ! ΠΙΟ ΚΑΜΜΕΝΟΙ ΠΕΘΑΙΝΕΙΣ!
Το ιστορικό της σιδηροδρομικής γραμμής από την Καλαμπάκα προς την Κοζάνη
ΠΗΓΗ : kalabakacity.gr – giapraki.com
https://trikala365.gr/istoriko-sidirodromikis-gramis-apotin-kalampaka-prostin-kozani/
http://trikala365.gr/misoteleiomeni-sidirodromiki-grami-kalampaka-mourgkani/
αντε καιρος ειναι. ολες οι πολεις εχουν σταθμο,μονο εμεις δεν εχουμε.