Nέα δήλωση του βουλευτή Λαρίσης της ΝΔ. Μάξιμου Χαρακόπουλου για το δρόμο Λάρισας-Κοζάνης: “Ο δρόμος Λάρισα-Κοζάνη θέλει τουλάχιστον μισό δισ. ευρώ για να υλοποιηθεί με βάση τη μελέτη που εκπονείται. Αυτά δεν μπορούν να γίνουν με εθνικούς πόρους” – Γιατί του τηλεφώνησε ο Πασχάλης Μητλιάγκας

21 Ιουλίου 2021
05:17

Nέα δήλωση, στο astratv, του βουλευτή Λαρίσης της ΝΔ. Μάξιμου Χαρακόπουλου για το δρόμο Λάρισας-Κοζάνης

Ερωτηθείς για την πρωτοβουλία του για τον δρόμο Λάρισα-Κοζάνη ο Μάξιμος Χαρακόπουλος υπογράμμισε ότι «είχα την ευκαιρία μιλώντας κατά την κύρωση της ανανέωσης, της αναπροσαρμογής της σύμβασης για το τελευταίο, το βόρειο και πιο δύσκολο κομμάτι του Ε65, το Τρίκαλα-Εγνατία, να πω προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, τον Κώστα Καραμανλή, ότι, πια, μετά την ολοκλήρωση και του Ε65, κλείνουν ουσιαστικά οι μεγάλοι «δρόμοι της ανάπτυξης», όπως τους είχε χαρακτηρίσει τότε ο συμπατριώτης μας ο Γιώργος Σουφλιάς, γιατί είχε αδειοδοτηθεί και είχε δρομολογηθεί τότε η ολοκλήρωσή τους από την κυβέρνηση Καραμανλή, το 2004-2007. Άρα θα πρέπει να δούμε σοβαρά διαπεριφερειακά και τοπικά έργα. Στον νομό μας τη Λάρισα μετά την παραχώρηση του δρόμου Λάρισα-Φάρσαλα, που είναι επίσης ένας πολύπαθος δρόμος και έχουμε θρηνήσει πολλά θύματα δυστυχώς, στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και την υλοποίησή του από την Περιφέρεια, η μεγάλη εκκρεμότητα που έχουμε είναι ο δρόμος Λάρισας-Κοζάνης που συνδέει την ανατολική Θεσσαλία με την δυτική Μακεδονία. Γι’ αυτόν τον δρόμο επειδή είχα ασχοληθεί και στο παρελθόν κ. Ράϊδο, είχαμε επισκεφθεί τον Γιώργο Σουφλιά όταν ήταν υπουργός ΠΕΧΩΔΕ με τον δήμαρχο Σαρανταπόρου, τον Θανάση τον Κλεισιάρη.[…]

Τότε ο Σουφλιάς είχε δώσει εντολή να εκπονηθεί μελέτη. Οι μελέτες αυτές σήμερα ουσιαστικά όπως λέω αδυνατούν να υλοποιηθούν γιατί η Ε.Ε. πια έχει αυστηροποιήσει τους όρους με τους οποίους χρηματοδοτεί τέτοια μεγάλα οδικά έργα και θεωρεί -με βάση την ενημέρωση που έχουμε από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών- ότι ουσιαστικά η χώρα έχει τρεις παράλληλους δρόμους με το Λάρισα-Κοζάνη, την ΠΑΘΕ, την «Ιόνια οδό» και τον Ε65, άρα δεν δικαιολογεί χρηματοδότηση για έναν τέτοιο έργο με χαρακτηριστικά εθνικής οδού. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι όποιος δρόμος δεν είναι εθνική οδός δεν πρέπει να είναι καλός δρόμος. Υπάρχουν και ενδιάμεσες λύσεις. Θα μπορούσε να είναι ένας ασφαλής δρόμος, όπως είναι ο Λάρισα-Καρδίτσα, όπως είναι ο Λάρισα-Τρίκαλα, χωρίς να έχει νησίδα, χωρίς να έχει 2,5 λωρίδες και λωρίδα έκτακτης ανάγκης για παράδειγμα, με μείωση των διατομών του οδοστρώματος και με επαναχαράξεις.

Αυτό είπα, λοιπόν, από το βήμα της Βουλής γιατί είναι σουρεαλιστικό αυτήν την ώρα που μιλάμε, να συνεχίζεται να εκπονείται μια μελέτη με χαρακτηριστικά εθνικής οδού, που ουδέποτε, τουλάχιστον στον άμεσο προβλεπόμενο ορίζοντα μπορεί να υλοποιηθεί. Θα είναι μια μελέτη που θα καταλήξει σε ένα ράφι. Γι’ αυτό είπα στο υπουργό και όταν κατέβηκα από το βήμα μου είπε ότι το επόμενο διάστημα θα αναθεωρηθούν μελέτες, γιατί δεν είναι δυστυχώς μόνο ο Λάρισα- Κοζάνη, είναι μια σειρά δρόμοι για τους οποίους εκπονούνται μελέτες, που ποτέ με βάση τα σημερινά δεδομένα δεν θα μπορέσουν να υλοποιηθούν. Η χρηματοδότηση είναι αδύνατη. Ο δρόμος Λάρισα-Κοζάνη θέλει τουλάχιστον μισό δισ. ευρώ για να υλοποιηθεί με βάση τη μελέτη που εκπονείται. Αυτά δεν μπορούν να γίνουν με εθνικούς πόρους και από τη στιγμή που η Ε.Ε. θεωρεί ότι δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί και άλλος παράλληλος τέτοιος δρόμος με χαρακτηριστικά εθνικής οδού στον κεντρικό κορμό της χώρας θα πρέπει να πάμε σε πιο ρεαλιστική λύση.

Και χαίρομαι που βλέπω ότι αρχίζει να ωριμάζει μια τέτοια κατάσταση. Χτες δέχθηκα μια ευχάριστη έκπληξη, μου τηλεφώνησε ο πρώην νομάρχης Λάρισας, ο Πασχάλης Μητλιάγκας που ζει στην Κοζάνη για να με συγχαρεί και είπε ότι θα πρέπει να υπάρξει μια ενεργοποίηση περισσότερων πολιτικών δυνάμεων, και της αυτοδιοίκησης και ανθρώπων που ασχολούνται με τα κοινά και στη Δυτική Μακεδονία, όπως και στην Ανατολική Θεσσαλία γιατί είναι ένας δρόμος πολύ δύσκολος. Προχθές είχα την ευκαιρία να τον ανέβω πάλι, γιατί ανέβηκα επάνω στο Σαραντάπορο που πανηγύριζε, είναι δύσκολος δρόμος και επικίνδυνος δρόμος. Θα πρέπει να βελτιωθεί να γίνει ένας σύγχρονος δρόμος με βάση τον φόρτο της κίνησης που έχει».

 

https://www.thenewspaper.gr/

17 σχόλια

  • Χωρίς τούνελ και κάποιες γέφυρες δεν μπορεί να γίνει νέα χάραξη ακόμη και με μικρότερες διατομές . Το μεγάλο κόστος είναι αυτά. Δεν είναι εύκολο έργο .

    • Εάν είσαι ζαιος είναι πολύ εύκολο ………
      Και μην ξεχνάτε , θα ξανά σκίσουμε τα μνημόνια
      Θα πάμε τον βασικό στα 1200

      • Με σύμμαχο την Βενεζουέλα θα κατακτήσουμε την παγκόσμια αγορά και οι ευρωπαίοι θα χορεύουν στο ρυθμό του νταουλιού που θα κτυπάει ο καταληψίας

        • Ζαιε θαυμαστή του Πινόκιο όταν έχεις σαν πρότυπο τον Καρανικα το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν κουβαλάς καθόλου μυαλό

      • Προκαλείς μετακλητέ!
        Ένας Λαρισαίος ασχολείται με το μεγαλύτερο σου πρόβλημα στις μεταφορές & αντί να πεις που είναι οι δικοί μας λες βλακείες για ζαίους!
        Ο ΣΥΡΙΖΑ τώρα που θα ξαναβγεί θα σκίσει τα μνημόνια Μητσοτάκη! Τα άλλα τα είχε σκίσει ο Σαμαράς… Δε θυμάσαι που χειροκροτούσες το 2015 στο Σύνταγμα;

  • Αφού ο νομός Λάρισας είναι κατά βάση πεδινός και έχει λύσει τα βασικά και ουσιαστικά ζητήματα οδικών συνδέσεών του, τώρα παίζοντας και το “χαρτί του ρεαλισμού”, ο κ. Μάξιμος προλειαίνει το έδαφος για την οριστική αποκοπή της Κοζάνης και της δυτικής Μακεδονίας από τη νότια χώρα.

    Όταν φοιτούσαμε στις σχολές μας και προτείναμε στον δάσκαλο μια λύση που όμως δεν ήταν σύντομη, καθώς δεν είχαμε πλήρεις γνώσεις, μας απαντούσε αυτός: “Πηγαίνεις Θεσσαλονίκη μέσω Ιωαννίνων”. Έτσι και τώρα, ο κ. Μάξιμος μας προτείνει να πάμε στη Λάρισα και τον Βόλο, Φλωρινιώτες και Κοζανίτες, μέσω Γρεβενών, Καλαμπάκας και Τρικάλων, προσδοκώντας στην ενίσχυση(;) του εσωτερικού τουρισμού. Ε, δε θα πιούμε έναν καφέ κάτω από τα Μετέωρα ή δε θα φάμε στις ταβέρνες του Ληθαίου ποταμού στα όμορφα Τρίκαλα; Τόσος δρόμος, πού να αντέξουμε, θα λυσσάξουμε από την πείνα και τη δίψα.

    Ας σοβαρευτούμε. Το ορεινό ανάγλυφο της δυτικής Μακεδονίας επιβάλει την κατασκευή εθνικού αυτοκινητοδρόμου προς τη Λάρισα, αρέσει δεν αρέσει, είναι δεν είναι ακριβή λύση.

    Σημείωση: Όταν χαρασσόταν η “Εγνατία Οδός” στα μέσα της δεκαετίας του ’90, οι συνέλληνες Βο(υ)λευτές της Θεσσαλίας σε μια προσπάθεια να περάσει ο δρόμος από την περιφέρειά τους, είχαν φτάσει στο σημείο να επιχειρηματολογούν από κοινού ότι θα ήταν προτιμότερο να χαραχθεί στην “ασφαλή περιοχή της Θεσσαλίας”, υπονοώντας ότι η αναταραχές της εποχής στα Βαλκάνια θέτουν σε κίνδυνο την εθνική ασφάλεια της δυτικής Μακεδονίας και του δρόμου.

    Τα συμπεράσματα δικά σας.

  • Οι Βουλευτές Κοζάνης και Φλώρινας εν συνόλω, καθώς ο Περιφερειάρχης και οι Δήμαρχοι, αλαλία πάθανε;

  • Για τον τριτο ανωνυμο.Μαλλον δεν κατανοησες τις προτασεις του.Μιλα με ρεαλισμο,με τα συγχρονα δεδομενα και τις υπαρχουσες δυνατοτητες.Και μιλα για τη συνδεση της Ανατολικης Θεσσαλιας μεσω Τυρναβου,ΕΛασσονας,Σερβιων,Κοζανης.Αυτη η επικοινωνια παντα θα ειναι υπαρκτη και αναγκαια.Αλλοιως ας βολευομαστε με τον καριδρομο.

    • Μπορείς να γίνεις σαφής αντί να απεραντολογείς;

      Ποια πρόταση του Μάξιμου δεν κατανόησα; Ποια χάραξη μπορεί να κάνει ασφαλή το δρόμο χωρίς new Jersey διαχωριστικό; Χωρίς κοιλαδογέφυρες; με έναν κλάδο ανά κατεύθυνση; Χωρίς διάνοιξη σηράγγων;

      Καλή και φιλότιμη η προσπάθειά σου να υπερασπιστείς τους ανύπαρκτους φορείς και εκπροσώπους της δυτικής Μακεδονίας, αλλά καθόλου έντιμη για τους δυτικομακεδόνες.

    • Ο ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΕΠΙΚΑΛΕΙΣΑΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΕΠΙ ΣΧΕΔΟΝ ΤΡΙΑΝΤΑ (30) ΧΡΟΝΙΑ ΑΚΟΜΗ ΔΕΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ΚΟΖΑΝΗ-ΡΥΜΝΙΟ- ΤΡΙΓΩΝΙΚΟ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟΣ , ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΤΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΤΜΗΜΑ ΚΟΖΑΝΗΣ-ΣΕΡΒΙΩΝ-ΤΡΙΓΩΝΙΚΟΥ, ΓΙΑ ΚΑΘΑΡΑ ΤΟΠΙΚΙΣΤΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ. ΣΥΜΦΩΝΑ, ΛΟΙΠΟΝ ΜΕ ΤΟ ΡΕΑΛΙΣΜΟ ΣΟΥ ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΚΙ ΟΙ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΓΕΝΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΑΥΤΟΣ. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ. ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΣΑΝΟ, ΧΟΡΤΑΣΑΜΕ, ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ!!!

      • 1) Ποιον υπηρετείς;
        2) Μάθε να γράφεις ελληνικά.
        3) Με ρεαλιστές σαν κι εσένα θα συνεχίσουμε να πεθαίνουμε στην άσφαλτο…

        • ΤΙ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΠΑΝΩ; ΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ;ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΤΙ ΑΝΑΛΗΘΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ΚΟΖΑΝΗ-ΡΥΜΝΙΟ-ΤΡΙΓΩΝΙΚΟ; ΑΝ ΝΑΙ ΑΝΑΦΕΡΣΟΥ Σ΄ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΑΦΗΣΕ ΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ ΠΕΡΙ ΓΡΑΦΗΣ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ ΛΟΓΩ ΠΡΟΦΑΝΟΥΣ ΕΚΝΕΥΡΙΣΜΟΥ!!

  • Αυτοι δεν ηθελαν την εγνατια,τον Ε65 την Κλεισουρα,τον Κοζανη- Τριγωνικο κλπ,το δρομο Κοζανη -Λαρισα θα θελησουν;Μιλησε κανενας πολιτικος απο Κοζανη για να κουμπωσει ο Ε65στη Μπαρα;ΠΟΤΕ.Μονο ο Δημαρχος Γρεβενων και ο κ.Ταταριδης ασχοληθηκαν.Η Κοζανη ρωταει πρωτα τα συμφεροντα,που ποτε δεν θελουν δρομους.

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.