Nέα δήλωση, στο astratv, του βουλευτή Λαρίσης της ΝΔ. Μάξιμου Χαρακόπουλου για το δρόμο Λάρισας-Κοζάνης

Ερωτηθείς για την πρωτοβουλία του για τον δρόμο Λάρισα-Κοζάνη ο Μάξιμος Χαρακόπουλος υπογράμμισε ότι «είχα την ευκαιρία μιλώντας κατά την κύρωση της ανανέωσης, της αναπροσαρμογής της σύμβασης για το τελευταίο, το βόρειο και πιο δύσκολο κομμάτι του Ε65, το Τρίκαλα-Εγνατία, να πω προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, τον Κώστα Καραμανλή, ότι, πια, μετά την ολοκλήρωση και του Ε65, κλείνουν ουσιαστικά οι μεγάλοι «δρόμοι της ανάπτυξης», όπως τους είχε χαρακτηρίσει τότε ο συμπατριώτης μας ο Γιώργος Σουφλιάς, γιατί είχε αδειοδοτηθεί και είχε δρομολογηθεί τότε η ολοκλήρωσή τους από την κυβέρνηση Καραμανλή, το 2004-2007. Άρα θα πρέπει να δούμε σοβαρά διαπεριφερειακά και τοπικά έργα. Στον νομό μας τη Λάρισα μετά την παραχώρηση του δρόμου Λάρισα-Φάρσαλα, που είναι επίσης ένας πολύπαθος δρόμος και έχουμε θρηνήσει πολλά θύματα δυστυχώς, στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και την υλοποίησή του από την Περιφέρεια, η μεγάλη εκκρεμότητα που έχουμε είναι ο δρόμος Λάρισας-Κοζάνης που συνδέει την ανατολική Θεσσαλία με την δυτική Μακεδονία. Γι’ αυτόν τον δρόμο επειδή είχα ασχοληθεί και στο παρελθόν κ. Ράϊδο, είχαμε επισκεφθεί τον Γιώργο Σουφλιά όταν ήταν υπουργός ΠΕΧΩΔΕ με τον δήμαρχο Σαρανταπόρου, τον Θανάση τον Κλεισιάρη.[…]

Τότε ο Σουφλιάς είχε δώσει εντολή να εκπονηθεί μελέτη. Οι μελέτες αυτές σήμερα ουσιαστικά όπως λέω αδυνατούν να υλοποιηθούν γιατί η Ε.Ε. πια έχει αυστηροποιήσει τους όρους με τους οποίους χρηματοδοτεί τέτοια μεγάλα οδικά έργα και θεωρεί -με βάση την ενημέρωση που έχουμε από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών- ότι ουσιαστικά η χώρα έχει τρεις παράλληλους δρόμους με το Λάρισα-Κοζάνη, την ΠΑΘΕ, την «Ιόνια οδό» και τον Ε65, άρα δεν δικαιολογεί χρηματοδότηση για έναν τέτοιο έργο με χαρακτηριστικά εθνικής οδού. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι όποιος δρόμος δεν είναι εθνική οδός δεν πρέπει να είναι καλός δρόμος. Υπάρχουν και ενδιάμεσες λύσεις. Θα μπορούσε να είναι ένας ασφαλής δρόμος, όπως είναι ο Λάρισα-Καρδίτσα, όπως είναι ο Λάρισα-Τρίκαλα, χωρίς να έχει νησίδα, χωρίς να έχει 2,5 λωρίδες και λωρίδα έκτακτης ανάγκης για παράδειγμα, με μείωση των διατομών του οδοστρώματος και με επαναχαράξεις.

Αυτό είπα, λοιπόν, από το βήμα της Βουλής γιατί είναι σουρεαλιστικό αυτήν την ώρα που μιλάμε, να συνεχίζεται να εκπονείται μια μελέτη με χαρακτηριστικά εθνικής οδού, που ουδέποτε, τουλάχιστον στον άμεσο προβλεπόμενο ορίζοντα μπορεί να υλοποιηθεί. Θα είναι μια μελέτη που θα καταλήξει σε ένα ράφι. Γι’ αυτό είπα στο υπουργό και όταν κατέβηκα από το βήμα μου είπε ότι το επόμενο διάστημα θα αναθεωρηθούν μελέτες, γιατί δεν είναι δυστυχώς μόνο ο Λάρισα- Κοζάνη, είναι μια σειρά δρόμοι για τους οποίους εκπονούνται μελέτες, που ποτέ με βάση τα σημερινά δεδομένα δεν θα μπορέσουν να υλοποιηθούν. Η χρηματοδότηση είναι αδύνατη. Ο δρόμος Λάρισα-Κοζάνη θέλει τουλάχιστον μισό δισ. ευρώ για να υλοποιηθεί με βάση τη μελέτη που εκπονείται. Αυτά δεν μπορούν να γίνουν με εθνικούς πόρους και από τη στιγμή που η Ε.Ε. θεωρεί ότι δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί και άλλος παράλληλος τέτοιος δρόμος με χαρακτηριστικά εθνικής οδού στον κεντρικό κορμό της χώρας θα πρέπει να πάμε σε πιο ρεαλιστική λύση.

Και χαίρομαι που βλέπω ότι αρχίζει να ωριμάζει μια τέτοια κατάσταση. Χτες δέχθηκα μια ευχάριστη έκπληξη, μου τηλεφώνησε ο πρώην νομάρχης Λάρισας, ο Πασχάλης Μητλιάγκας που ζει στην Κοζάνη για να με συγχαρεί και είπε ότι θα πρέπει να υπάρξει μια ενεργοποίηση περισσότερων πολιτικών δυνάμεων, και της αυτοδιοίκησης και ανθρώπων που ασχολούνται με τα κοινά και στη Δυτική Μακεδονία, όπως και στην Ανατολική Θεσσαλία γιατί είναι ένας δρόμος πολύ δύσκολος. Προχθές είχα την ευκαιρία να τον ανέβω πάλι, γιατί ανέβηκα επάνω στο Σαραντάπορο που πανηγύριζε, είναι δύσκολος δρόμος και επικίνδυνος δρόμος. Θα πρέπει να βελτιωθεί να γίνει ένας σύγχρονος δρόμος με βάση τον φόρτο της κίνησης που έχει».

 

https://www.thenewspaper.gr/