Δημοτική συγκοινωνία αποκτά ο Δήμος Σερβίων, με σκοπό τη σύνδεση των απομακρυσμένων περιοχών στα όρια του Δήμου. Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες του Kozan.gr, που παρουσιάζει αναλυτικά το θέμα, στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, παρουσιάστηκε η σχετική τεχνική μελέτη, που συνέταξε η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου με τη συμβολή του Ειδικού Συνεργάτη Ιωαννίδη Απόστολου (ειδικότητας πολιτικού μηχανικού). Να σημειωθεί ότι για να λάβει “σάρκα και οστά” το εγχείρημα της Δημοτικής Αρχής απαιτείται έγκριση της λειτουργίας της δημοτικής συγκοινωνίας από τον Υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ, στον οποίο θα υποβληθεί η τεχνική έκθεση και το σκεπτικό της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου. Η γραμμή θα εξυπηρετείται από ένα λεωφορείο, του 2004, με 52 θέσεις καθισμάτων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και υψηλού δαπέδου.
Τα δύο δρομολόγια, που προτάθηκαν να δημιουργηθούν, είναι:
Δρομολόγιο 1ο
Στάση Α.Παπανδρέου Σέρβια- Λεύκαρα
-
Το συνολικό μήκος της διαδρομής είναι 38,60 χλμ. κυκλικά με αφετηρία και τέρμα στη στάση Ανδρέα Παπανδρέου στα Σέρβια.
-
Η διαδρομή εξυπηρετεί 6 ενδιάμεσες στάσεις, χωρίς την αφετηρία. Από αυτές οι 5 στάσεις συμπίπτουν με τις υπάρχουσες του ΚΤΕΛ, δηλαδή στη Νεράιδα, Λεύκαρα η μόνη που δεν έχει το ΚΤΕΛ, Ροδίτη, Κουβούκλια, Μεσιανή και Βαθύλακκο. Στην επιστροφή δεν αποκλείουμε και ξανά στάση στη Νεράιδα πριν τα Σέρβια.
-
Για τον υπολογισμό του χρόνου διαδρομής θεωρήθηκε μέση ταχύτητα λεωφορείου χωρίς τις στάσεις υ = 80 χλμ/ώρα και χρόνος στάσεως 30΄΄ ανά στάση.
Επομένως για μήκος διαδρομής l=38,60 χλμ με υ = 80 χλμ/ώρα προκύπτει χρόνος t = l/υ = 38,60/80 = 0,4825 ώρες δηλαδή 28,95 λεπτά.
Εφ’ όσον υπάρχουν 6 ενδιάμεσες στάσεις με χρόνο καθυστέρησης 30΄΄ ανά στάση, προκύπτει χρόνος καθυστέρησης t = 180΄΄ ή αλλιώς 3 λεπτά.
Επομένως συνολικός χρόνος διαδρομής προκύπτει:
t = 28,95΄+ 3΄= 31,95 λεπτά.
Επομένως t διαδρομής μελέτης = 32΄(λεπτά) θεωρητικός χρόνος.
Χρόνος από δοκιμή οχήματος σε αυτή τη διαδρομή 52΄(λεπτά), λόγο στροφών, υψομετρικών διαφορών και διέλευσης από οικισμούς με ταχύτητες έως 50 χλμ/ώρα.( Παράρτημα Πίνακας i )
Δρομολόγιο 2ο
Στάση Α.Παπανδρέου Σέρβια- Ελάτη
-
Το συνολικό μήκος της διαδρομής είναι 84,10 χλμ. κυκλικά με αφετηρία και τέρμα στη στάση Ανδρέα Παπανδρέου στα Σέρβια.
-
Η διαδρομή εξυπηρετεί 9 ενδιάμεσες στάσεις, χωρίς την αφετηρία. Από αυτές οι 9 στάσεις συμπίπτουν με τις υπάρχουσες του ΚΤΕΛ σε δύο διαφορετικά δρομολόγια, του Προσηλίου, Μικροβάλτου, Τρανοβάλτου, Λαζαράδες, Ελάτη, Λιβαδερό, Μεταξά, Τριγωνικό και Πολύραχο.
-
Για τον υπολογισμό του χρόνου διαδρομής θεωρήθηκε μέση ταχύτητα λεωφορείου χωρίς τις στάσεις υ = 80 χλμ/ώρα και χρόνος στάσεως 30΄΄ ανά στάση.
Επομένως για μήκος διαδρομής l=84,10 χλμ με υ = 80 χλμ/ώρα προκύπτει χρόνος t = l/υ = 84,10/80 = 1,051 ώρες δηλαδή 63,06 λεπτά.
Εφ’ όσον υπάρχουν 9 ενδιάμεσες στάσεις με χρόνο καθυστέρησης 30΄΄ ανά στάση, προκύπτει χρόνος καθυστέρησης t = 270΄΄ ή αλλιώς 4,5 λεπτά.
Επομένως συνολικός χρόνος διαδρομής προκύπτει:
t = 63,06΄+ 4,5΄= 67,56 λεπτά.
Επομένως t διαδρομής μελέτης = 68΄(λεπτά) θεωρητικός χρόνος.
Χρόνος από δοκιμή οχήματος σε αυτή τη διαδρομή 107΄(λεπτά), λόγο στροφών, υψομετρικών διαφορών και διέλευσης από οικισμούς με ταχύτητες έως 50 χλμ/ώρα.
Τα Ιμερα γιατί εκτός Δήμαρχε? Με τι θα έρχεται ο κοσμος… πετώντας??? Προχειρότητες ξανά κ ξανά από την Δημοτική Αρχή!!! Για τα μάτια του κόσμου ότι κανετε, μόνο κ μόνο για να πείτε ότι κάτι κάνατε!!! Γιατί δεν βάλατε mini bus μέσα στα Σέρβια, αφού μόνο τα Σέρβια θεωρείται Δήμο…οι υπόλοιποι ας πνίγουν!!! Και κλασικη κίνηση της Δημοτικής Αρχης το μπαλάκι άλλου..αν εγκριθεί θα γίνει! Τα ίδια κ τα ίδια σας βαρεθηκαμε!!!
Και να εγκριθεί ..ένα λεωφορείο ήδη 17 ετών, οδηγοί ποιοι; Και λεφτά για το πετρέλαιο; Άσε που τα χιλιόμετρα ανά ώρα που λένε είναι ανύπαρκτο
Την μελέτη την έκανε ένας πολιτικός μηχανικός…και δεν γράφει πουθενά κόστος ζημιές και συντήρηση…