Θαυμάστε τα αποτελέσματα του νόμου της Κεραμέως για τις εισαγωγές στα πανεπιστήμια. Πάνε για κλείσιμο-κατάργηση τουλάχιστον πέντε (5) τμήματα του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.!!!
Από τις 4.421 διαθέσιμες θέσεις καλύφθηκαν μόνο 2.311 λόγω του κόφτη στις βάσεις εισαγωγής .
-Τμήμα Γεωπονιας(Φλωρινα), εισάγονται 12 φοιτητές σε 299 διαθέσιμες θέσεις.
-Περιφεριακης-Διασυνοριακής Ανάπτυξης (Κοζανη) εισάγονται 2 σε 310 διαθέσιμες θέσεις.
-Μηχανικών Ορυκτών Πόρων (κοζανη) εισάγονται 3 σε 185 δ θ
-Μαθηματικων(Καστοριας)εισάγονται 6 σε 144 διαθέσιμες θέσεις
-Λογιστικης και Χρηματοοικονομικής (κοζανη) εισάγονται 30 σε 401 διαθέσιμες θέσεις.
Έτσι νομίζουν ότι θα φέρουν την ανάπτυξη στην περιφέρεια και την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος της χωρας..!
Δείτε το εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδιας κ α προηγμένων χωρών και συγκρίνετε αν μας πάει μπροστά ή μα οδηγεί ολοταχώς πίσω η Κυβέρνηση της Ν Δ…
Επαναφέρω στη δημοσιότητα την επίκαιρη ανάρτηση μου , της 25/1/2021 :
Όταν ο μέγας φιλελληνας Γερμανός φιλόσοφος και συγγραφέας Γιόχαν ΓΚΑΙΤΕ περί τα τέλη του 18ου αιώνα είχε αναλάβει , κατόπιν συμφωνίας με το σύλλογο γονέων , την «παρακολούθηση» των Ελλήνων φοιτητών που σπούδαζαν στα Γερμανικά Πανεπιστήμια,για την προοδο των σπουδών τους,στο τέλος κάθε έτους συνέτασε και παρέδιδε έκθεση στο σύλλογο των Ελλήνων γονέων η στον κάθε γονέα για την πρόοδο των παιδιών τους .
Αφού βέβαια είχε κάνει συζητησεις με τους πανεπιστημιακους καθηγητες, μια από τις βασικές του παρατηρήσεις ήταν η εξής εν συντομία : Οι ελληνες φοιτητες είναι επιμελείς και πρώτοι στη βαθμολογία αλλά δεν μαθαίνουν την ουσία της διδαχης των μαθημάτων ..! Αυτό ήταν αποτέλεσμα του τυπολατρικου-βαθμοθηρικου συστήματος παιδείας που επικρατουσε στα Ελληνικά σχολεία εκείνης της εποχής .
Μην απορείτε . Αυτή η διαπίστωση του Γκαιτε ισχύει και σήμερα στο εκπαιδευτικό ελληνικό σύστημα , δλδ μετά από 250 χρόνια .!!!
Ας ρωτήσουμε τα παιδιά μας που τυχόν πέρασαν στα πανεπιστήμια , ιδιαίτερα των θεωρητικών κατευθύνσεων , με αριστες βαθμολογίες του 18 και 20 πχ στην ιστορία στα αρχαία η νέα ελληνικά κ. α. τι θυμούνται από τα κείμενα του Πλατωνα ,του Αριστοτελη ,του Θουκιδιδη , απο την ιστορία του Βυζαντίου και την επανάσταση του 1821 η από την «ΙΘΑΚΗ»του Καβαφη κ.α. Μπορεί να θυμηθούν και να μας πουν απ έξω ολόκληρο κείμενο με ονόματα , χρονολογιες , ακόμα και τη σελίδα του βιβλίου , αλλά ελάχιστα η τιποτα από την ουσια του θέματος που πραγματεύεται το κείμενο . Εκτός βέβαια από περιπτώσεις παιδιών που πήραν μια πρόσθετη ουσιαστική παιδεία από τα σπίτια τους η από την κοινωνία κυρίως μετά τις πανεπιστημιακές τους σπουδές…
Υπαρχουν ατυπες αλλά ουσιαστικές πρωτοβουλίες πολιτών στην Ελλάδα (π.χ. στην Κοζανη υπό την αιγίδα της Δημοτικης βιβλιοθηκης τα αφιερώματα στη φιλοσοφία κλπ , στις Σέρρες τα «μαθήματα κλασικής παιδείας» , οι ομαδες φίλων της επικουρειας φιλοσοφιας με τον «ΚΗΠΟ» Θες/νίκη-Αθήνα κλπ) , οπου διδάσκονται σχεδόν κάθε βδομάδα , εθελοντικά από εξαιρετους επιστήμονες κατά κύριο λόγο εκπαιδευτικους και ελεύθερα για κάθε πολίτη, οι φιλοσοφικές σκέψεις π.χ. του Πλατωνα στην «ΠΟΛΙΤΕΙΑ» , του Αριστοτελη στα «ΠΟΛΙΤΙΚΑ» η του Επίκουρου στα περί δικαίου , ηδονής κλπ. Εκεί ,εν αντιθέσει με τα σχολεία μας , αναπτύσσονται πολύ ενδιαφέρουσες συζητησεις με απόψεις που ακουμπούν στο σήμερα και ανάμεσα στα αλλα αναδεικνύουν την ανάγκη ουσιαστικής αλλαγής του εκπαιδευτικού μας συστήματος προς όφελος όλων των πολιτών και της πολιτειας συνολικά.
Μετά την αναγέννηση και μεχρι σήμερα πολλες χώρες κυρίως του «Δυτικού κόσμου» βασιζουν το σύστημα παιδείας τους στην ουσια της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας και της «κλασικής παιδείας». Δυστυχώς όμως στη χώρα μας οι πολιτικοί Άρχοντες ψαχνουν αντίστροφα πως θα συνεχίσουν τη ΒΑΘΜΟΘΗΡΙΑ για την «ανούσια» ΑΡΙΣΤΕΙΑ .
Ας αναλογιστουμε λίγο πόσοι αριστούχοι γιατροί, μηχανικοί, οικονομολόγοι κλπ αναγκαστηκαν να ξενιτετουν για να βρουν «δουλειά» ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία …
Με την Αριστεία λοιπόν και τη Βαθμοθηρία όχι μόνο δε βελτιώνεται το εκπαιδευτικό μας σύστημα, ιδιαίτερα στην πορεία για την τριτοβάθμια εκπαίδευση , αλλά παραμένει «ανούσιο» παροχημενο και τυπολατρικο και σε τελευταία ανάλυση αναποτελεσματικό για τη χώρα.! Και συγχρονως βασανιστικό χωρίς νόημα και καποες φορες «επιζήμιο» για τον ίδιο το σπουδαστή «αριστούχο» η μη..!
Το νέο νομοσχέδιο λοιπόν της ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ πρέπει να αποσυρθεί , όχι μόνο γιατί επιβάλλει την αστυνομοκρατία , υποβαθμίζει προκλητικά τα περιφερειακά Πανεπιστήμια και ειδικά της ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ με ένα ακόμα απ ευθείας χτύπημα στο πρόσωπο της περιοχή μας η γιατί προωθεί την ιδιωτική παιδεία με τα ΚΟΛΕΓΙΑ κλπ.
Δυστυχώς βάζοντας κατώτερη βάση βαθμολογιας για την εισαγωγή στις Πανεπιστημιακες Σχολες , για ακόμα μια φορά επιβραβεύει και προωθεί περαιτέρω την ανούσια ΒΑΘΜΟΘΗΡΙΑ και δεν προωθεί την ουσιαστική παιδεία , ριχνοντας βαρος στην ουσιαστική ΓΝΩΣΗ , την έρευνα και τον προσανατολισμό που έχει ανάγκη η παιδεία και η χώρα για το καλό του συνόλου των πολιτών και όχι των ολίγων .
Αποφεύγω στην παρούσα δημόσια άποψη μου, να αναφερθώ σε λεπτομέρειες για τις αρνητικες συνέπειες που επιφέρει το νέο νομοσχέδιο της κυβέρνησης της Ν Δ , στη χώρα και την περιοχή μας γιατί σ αυτες έχουν αναφερθεί αναλυτικά και η επιστημονική κοινότητα του Πανεπιστημίου ΔΥΤ.Μακεδονιας και πολλοί επαΐοντες για την παιδεία πολίτες .
Περισσοτερο μ ενδιέφερει να επικεντρώσω την προσοχή μας , στην ανάγκη να ξεφύγουμε επι τελους από την ιστορική καθυστέρηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος , για την προώθηση της ΟΥΣΙΑΣΙΚΗΣ ΓΝΩΣΗΣ απέναντι στην ΒΑΘΜΟΘΗΡΙΑ και ΤΥΠΟΛΑΤΡΙΑ. Οπως έκανε η Φινλανδία κατά τη δεκαετία του 1960 και εδώ και αρκετά χρονια αξιολογειται απο τον Ο.Ο.Σ.Α ότι έχει το καλύτερο ,ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΟ , σύστημα παιδείας σ όλο τον κόσμο..! Αξίζει να σημειωθεί ότι στο εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας από το 1963 δεν υπάρχουν εξετάσεις, βαθμολογίες και ΑΡΙΣΤΕΙΕΣ..!!!
Η δε ανάπτυξη της επιτυχημένης οικονομίας της χωρας αυτής βασίζεται στο δημοσιο σύστημα παιδείας που παρέχει σύγχρονη ουσιαστική ΓΝΩΣΗ σ ολους ανεξαιρέτως τους νεους , το σέβονται δε και το προωθούν Δεξιές και Αριστερές κυβερνήσεις .!
Ας παραδειγματιστει λοιπόν η κ Κεραμεως και ο Πρωθυπουργός και από τα διεθνή θετικά παραδειγματα και από την Ελληνικη Επιστημονικη Κοινότητα , πριν προχωρήσει στο νέο εγχείρημα -πλήγμα για το εκπαιδευτικό σύστημα της χωρας και της περιοχής μας.
Κοζανη 25/1/2021
Γιωργος Μητλιαγκας
Είναι χρήσιμα αυτά τα τμήματα , εννοώ βρίσκεις δουλειά;
Φυτικής παραγωγής και δεν ειναι χρήσιμο??? Και σανό να φάμε(που τρώμε) πάλι χρειάζεται!
Εν τοιαύτη περιπτώσει ούτε πανελλαδικές να γίνονται αλλά ο καθένας να γράφεται στη σχολή που θέλει να φοιτήσει. Τότε να δείτε άδεια τμήματα… Έχετε βέβαια δίκαιο επιμέρους αλλά κι όσοι έμπαιναν με 3 και με 5 δε μπορούσαν να σπουδάσουν. Εικονικά υπήρχαν νούμερα αλλά στην πράξη όχι.
Το καλύτερο , όπως γίνεται σε όλη την Ευρώπη . Και ελάχιστα δίδακτρα για να εκτιμούν τα κτήρια και τον εξοπλισμό.
Κάθε χωριό και σχολή, κάθε πόλη και πανεπιστήμιο… Πήξαμε στις άχρηστες σχολές, για να βολεύονται οι πανεπιστημιακοί με τα λεφτά του ‘Έλληνα φορολογούμενου…Ξεσκαρτάρισμα εδώ και τώρα!
Κοιτάξτε τις δηλώσεις των φοιτητών, τα τμήματα δεν δηλώθηκαν, δεν είναι στις προτιμήσεις των φοιτητών. Τα τμήματα της Πτολεμαίδας γιατί δεν έχουν θέμα και έχουν και ανεβασμένες βάσεις.
φοβερή διαπίστωση! η αριστεία ειναι το πρόβλημα!