Σημαντική αύξηση καταγράφεται στις ταξινομήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων, με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε σήμερα, 23 Σεπτεμβρίου 2021, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος στο συνέδριο «Electric Vehicle Conference».
Ο κ. Παπαδόπουλος υπογράμμισε ότι η προώθηση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί στρατηγική επιλογή της σημερινής κυβέρνησης, όπως αποδεικνύεται από το σύνολο των δράσεων που έχουν αναληφθεί, αλλά και εκείνων που δρομολογούνται.
Ο Υφυπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε στα αποτελέσματα της κυβερνητικής πρωτοβουλίας για την επιτάχυνσή της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης. Ειδικότερα, ανέφερε τα εξής:
«Από πέρυσι τον Σεπτέμβριο, οπότε ξεκίνησε το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», σημειώνεται ραγδαία αύξηση στις ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων
Το μητρώο μας περιλαμβάνει 4.474 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, εκ των οποίων τα 2.256, δηλαδή περισσότερα από τα μισά, έχουν ταξινομηθεί φέτος, έως σήμερα.
Ενδεικτικά, πέρυσι, όλο το 2020 είχαν ταξινομηθεί 1.177 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και θεωρείται βέβαιο, ότι έως το τέλος του έτους, θα έχουμε υπερδιπλασιασμό των ταξινομήσεων σε σχέση με πέρυσι.
Μπορεί ο συνολικός αριθμός να μη φαίνεται μεγάλος, όμως είναι αδιαμφισβήτητη η ισχυρή δυναμική που καταγράφεται υπέρ της ηλεκτροκίνησης και η ανταπόκριση των πολιτών στην κυβερνητική πρωτοβουλία.»
Σχετικά με το θεσμικό πλαίσιο για την υποστήριξη της χρήσης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε:
«Σε αυτό το πεδίο εργάζεται το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και πρόσφατα εκδόθηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση που περιγράφει τους όρους και τις προϋποθέσεις αναγγελίας έναρξης λειτουργίας των συνεργείων που εκτελούν εργασίες επισκευής και συντήρησης σε οχήματα υψηλής τάσης.
Προωθείται, επίσης, η σχετική νομοθετική ρύθμιση που αφορά στους τεχνίτες, ώστε να είναι πλήρες το θεσμικό πλαίσιο που εξασφαλίζει την τεχνική υποστήριξη του ηλεκτροκίνητου οχήματος.
Πρέπει να επισημανθεί πως δημιουργείται μια νέα επαγγελματική ειδίκευση σε ένα πεδίο με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης και αυτό σημαίνει ευκαιρίες απασχόλησης.»
Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ακόμη πως στον νέο διαγωνισμό για την προμήθεια λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ένα μεγάλο ποσοστό θα είναι ηλεκτροκίνητα.
Πρόσθεσε επίσης ότι δεν είναι μόνο οι δύο μεγαλύτερες πόλεις της χώρας που θα έχουν ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, γιατί μέσω του νέου νόμου για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, Δήμοι και Περιφέρειες, έχουν την ευκαιρία να ενταχθούν σε προγράμματα χρηματοδότησης για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων και δικτύου φορτιστών.
Τέλος, ο Υφυπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε στους κανόνες κυκλοφορίας για τα Ελαφρά Ηλεκτρικά Προσωπικά Οχήματα (ΕΠΗΟ) που θεσπίστηκαν στον νόμο για τη Μικροκινητικότητα, αλλά και στη συμμετοχή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο πρόγραμμα της Αστυπάλαιας.
Τα νούμερα είναι απογοητευτικά. Με το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να ξεπερνά την τιμή αγοράς ενός διαμερίσματος, δεν πρόκεται να δείτε αύξηση των πωλήσεων. Η μόνη λύση είναι να καταργηθούν τα τέλη ταξινόμησης.