Αξιότιμες κυρίες / Αξιότιμοι κύριοι,
διαβάσαμε πριν λίγο διάστημα την πραγματικά καινοτόμα, ρεαλιστική και ελπιδοφόρα πρόταση του εξαιρετικού συμβούλου ανάπτυξης – Αρχιτέκτονος Μηχανικού κ. Σωτηρόπουλου Βασίλη «για την διάνοιξη-διάτρηση του Βερμίου, με μια διώροφη σήραγγα και μια διώροφη γέφυρα, για την διπλή παράλληλη, οδική και σιδηροδρομική σύνδεση Πτολεμαΐδας με Νάουσα. Με πιο απλά λόγια, πώς θα πηγαίνουμε από την Πτολεμαΐδα στη Θεσσαλονίκη σε 50 λεπτά και από την Καστοριά στη Θεσσαλονίκη σε μία ώρα και 10 λεπτά, μέσω Βερμίου (Νάουσας ή Βέροιας)*, επ΄ ευκαιρία της δημιουργίας της νέας Διεθνούς υπερταχείας σιδηροδρομικής γραμμής (160 χιλιόμετρα/ώρα) Θεσσαλονίκη – Καστοριά – Αλβανία.
* (η σιδηροδρομική σύνδεση Πτολεμαΐδα – Νάουσα έχει το χαμηλότερο κόστος κατασκευής, που απαιτεί το Υπουργείο, ενώ η σύνδεση Πτολεμαΐδα – Βέροια είναι η συντομότερη και εμπορικότερη που απαιτεί ο ΟΣΕ ).
Όσοι αγαπάμε αυτόν τον τόπο της Εορδαίας, πρέπει να αρπάξουμε άμεσα την τελευταία ευκαιρία που μας δίνεται, για να σώσουμε την Εορδαία, την πόλη της Πτολεμαΐδας και την ευρύτερη περιοχή, από το δυσοίωνο μέλλον, την ανεργία, την μετανάστευση των νέων και την παρακμή, που ήδη φέρνει η καταστροφική απολιγνιτοποίηση στην περιοχή και να δώσουμε την τελευταία ευκαιρία για ανάπτυξη στην περιοχή μας.
Υπάρχει ελάχιστος χρόνος, καθώς οι αρμόδιες υπηρεσίες από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ, πρέπει να αρχίσουν άμεσα τις προκαταρκτικές μελέτες χάραξης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Βέρμιο – Πτολεμαΐδα – Καστοριά – Αλβανία για να μη χαθούν τα σχετικά κονδύλια.
Ήδη μέσα στον τρέχοντα μήνα Αύγουστο 21, από τον ΟΣΕ ανακοινώθηκαν εγκρίσεις μελετών και σιδηροδρομικών έργων, αξίας 3.3 δισεκατομμυρίων ευρώ και θα ακολουθήσουν και τον επόμενο μήνα εγκρίσεις για άλλες μελέτες και νέες χαράξεις που πολύ πιθανόν να είναι μέσα σε αυτές και η διαδρομή που μας ενδιαφέρει, Θεσσαλονίκη-Καστοριά-Αλβανία.
Επ’ ευκαιρία της χάραξης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, Θεσσαλονίκη Καστοριά Αλβανία, υψηλής ταχύτητας 160 km/ ώρα, που σχεδιάζεται τώρα από τα αρμόδια υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ με ευρωπαϊκά κονδύλια, κάνουμε δημόσια έκκληση των τοπικών παραγόντων για τις απαραίτητες, άμεσες και αποτελεσματικές ενέργειες για να επιτευχθεί η έναρξη προκαταρκτικών μελετών για την χάραξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Καστοριά-Πτολεμαΐδα-Βέρμιο (Πλατύ-Θεσσαλονίκη) και να κλειδώσει οριστικά αυτή η διαδρομή.
Επειδή τα οφέλη για την Εορδαία από το προτεινόμενο έργο, είναι προφανή (όπως και οι τεράστιες ζημιές, σε περίπτωση που δεν γίνει), και είναι αδιανόητο το αντίθετο, θα πρέπει να μην καθυστερήσει η δημοτική αρχή, συμπολίτευση και αντιπολίτευση, εντείνοντας τις ενέργειες της. Προς ενημέρωσή σας, σας γνωρίζω ότι όλες αυτές οι μελέτες γίνονται μέσω διεθνών διαγωνισμών σύμφωνα με τις Ευρωπαϊκές προδιαγραφές.
Θα είναι εγκληματική αμέλεια, αν χαθεί αυτή η τελευταία ευκαιρία για την Εορδαία, ώστε να έχει ελπίδες για την μελλοντική της ανάπτυξη και θα είναι ένα ανεξίτηλο μελανό σημείο για τη σταδιοδρομία όλων εκείνων των αυτοδιοικητικών και πολιτικών, που δεν θα ενδιαφερθούν για την υλοποίηση αυτής της σπουδαίας υποδομής στην Εορδαία.
Η ανωτέρω πρόταση είναι η μόνη επιστημονικά ορθή, είναι προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος και πληροί τους όρους του στρατηγικού Πλαισίου Επενδύσεων και Μεταφορών και τους Στρατηγικούς Στόχους της Εθνικής Πολιτικής Μεταφορών και η οποία ταυτόχρονα καλύπτει όλες τις προϋποθέσεις του Υπουργείου, που είχε θέσει ο Υφυπουργός κύριος Κεφαλογιάννης κατά την επίσκεψή του στις 17/4 στην Κοζάνη και στην Καστοριά και καλύπτει όλες τις μελλοντικές ανάγκες σιδηροδρομικών δικτύων για ολόκληρη την Δυτική Μακεδονία.
Οι συγκεκριμένες συνημμένες προτάσεις είναι εξαιρετικές και βοηθούν σημαντικά, την ανάπτυξη της περιοχής μας, που κινδυνεύει από την φτώχεια, την ανεργία, την παρακμή και τη μετανάστευση των νέων μετά την επερχόμενη απολιγνιτοποίηση και χρήζει άμεσα υποδομών και σιδηροδρομικής σύνδεσης με την Ημαθία και τη Θεσσαλονίκη ανατολικά και την Καστοριά και την Αλβανία δυτικά.
Σας γνωστοποιούμε επίσης το έντονο ενδιαφέρον των κατοίκων της Εορδαίας, οι οποίοι απαιτούν να γίνει το αυτονόητο για την χάραξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Καστοριάς μέσω Βερμίου και Πτολεμαΐδος, με την αξιοποίηση της γεωγραφικής και γεωπολιτικής θέσης της Εορδαίας, καθώς είναι η ιδανικότερη και η πλέον ενδεδειγμένη λύση, από κάθε άποψη και προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος, πληρώντας παράλληλα τους Στρατηγικούς Στόχους της Εθνικής Πολιτικής Μεταφορών και το Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων των Μεταφορών.
Επιπλέον η Πτολεμαΐδα, η Εορδαία, το Αμύνταιο και η Φλώρινα είναι οι περιοχές που θα δεχτούν τις συνέπειες της καταστροφικής απολιγνιτοποίησης, την ανεργία και την μετανάστευση των νέων και έχουν την μεγαλύτερη ανάγκη από υποδομές, για να προσελκύσουν επενδυτές και να αποφύγουν τον μελλοντικό μαρασμό, την φτώχεια και την υποβάθμιση τους.
ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2021
Ακολουθούν υπογραφές
Υ.Γ.: Όσοι θέλουν να συνυπογράψουν την πρόταση, να αποστείλουν email στη διεύθυνση [email protected].
Επιτέλους διαβάζουμε και κάτι σοβαρό!!!
–Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ θέλει όραμα κρίση αντίληψη και όχι κάρβουνο…..
Εγώ λέω να κάνουμε και τούνελ που να συνδέει τα καϊλάρια με την Κίνα. Έτσι κι αλλιώς η αγορά της Πτολεμαΐδας είναι γεμάτη κινέζικα προϊόντα!
oνειρα πουλια μου ταξιδιαρικα,οπως λεει και το λαικο ασμα
Τα 50 λεπτά είναι αποδεκτός χρόνος commuting.
Τρένο = πολιτισμός
Και ως συνεχεια,μιαμεγαλη σηραγγα απο Αρδασσα μεχρι Βογατσικο.Τζαμπα ειναι…
Εγώ πάλι προτείνω τούνελ από Βελβεντό Κατερίνη για να μπορεί το νότιο τμήμα του νομού να πηγαίνει θάλασσα χωρίς περιπορίες….
Άιντε άιντε
Είναι πολύ σοβαρή πρόταση. Όμως το καθεστώς της Κοζάνης σταματάει κάθε τι καλό που πάει να γίνει στην Πτολεμαΐδα.
Η τακτική είναι όλα τα χρήματα να ξοδεύονται για την <> (Κοζάνη).
Τα κανονίζει η Περιφερειακή αρχή.
Ούτε μια θέση εργασίας δεν εμφανίστηκε μέχρι σήμερα. Μας κάνει να αισθανόμαστε ότι γίνεται βάσει προγράμματος με στόχο την μείωση του πληθυσμού της Πτολεμαΐδας.
Εγώ λέω μαζί μ’αυτο το πολύ χρήσιμο εργο να γίνει ένα πολύ πιο έξυπνο… επειδή εγώ είμαι πιο έξυπνος.. να φέρουμε θάλασσα στην βασιλευουσα Πτολεμαΐδα να αξιοποιηθεί τουριστικά. Τι ωραία που τα λέω εγώ και ο Φρίξος.