Με το παρόν θέλω να αναδείξω ένα μείζον πρόβλημα σχετικά με την ποιότητα ζωής στην πόλη της Κοζάνης και περιχώρων αλλά και ζήτημα ασφάλειας για τη ζωή των συμπολιτών μας.
Με την κρίση του κορωνοϊού και τον αποκλεισμό των πολιτών (lockdowns – mini ή γενικευμένου), παρουσιάστηκε η ανάγκη για άθληση και σωματική δραστηριότητα.
2 είναι οι συχνότερες επιλογές των πολιτών :
Ο ποδηλατοδρόμος Καρυδίτσας και ο ποδηλατοδρόμος Αργίλου…
Ήταν ευκαιρία λοιπόν -δοθείσης της αφορμής- ο Δήμος Κοζάνης να βγεί μπροστά και να βελτιώσει τις συγκεκριμένες 2 υποδομές τόσο με άμεσες αλλά και με μακροπρόθεσμες παρεμβάσεις, ώστε οι πολίτες να απολαύσουν κάτι καλύτερο από το άγχος και τη μιζέρια της σημερινής εποχής του κορωνοϊού
ΔΕΝ ΤΟ ΕΚΑΝΕ ΟΜΩΣ
Η τραγική όμως κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι συγκεκριμένοι ποδηλατόδρομοι και ειδικά ο ποδηλατόδρομος Καρυδίτσας – Κοζάνης είναι πλέον εν δυνάμει εστίες θανατηφόρων ατυχημάτων.
Συγκεκριμμένα :
- Κανείς ποδηλάτης πλέον δεν πάει από τον «ποδηλατόδρομο»
- Όλοι κυκλοφορούν στο δρόμο με αυτοκίνητα να κινούνται με 70 και 80 χιλιόμετρα την ώρα δίπλα τους.
- Και αυτό συμβαίνει ακόμα και νυχτερινές ώρες, που η ορατότητα των οδηγών είναι περιορισμένη λόγω της ανυπαρξίας οδικού φωτισμού.
- Μόνο από θαύμα δεν έγινε ακόμα θανατηφόρο ατύχημα
Διάφοροι είναι οι κίνδυνοι που εμποδίζουν του ποδηλάτες (πολλοί από τους οποίους είναι παρέες μικρών παιδιών) να χρησιμοποιήσουν τον ποδηλατόδρομο ο οποίος πλέον είναι ακατάλληλος για ποδηλασία:
- Χόρτα παντού, και μαλιστα η συντήρηση ήταν τόσο ανύπαρκτη και σε τέτοιο σημείο που πλέον έχει φυτρώσει χόρτο και ΜΕΣΑ στην άσφαλτο του ποδηλ/μου.
- Χαλίκια παντού εντός του τάπητα, μιας και ΠΟΤΕ δεν έχει καθαριστεί. Ακόμα κι όταν κόβονται τα χόρτα η καθαριότητα κατόπιν είναι ανύπαρκτη.
- Ανεξέλεγκτη βλάστηση παρακείμενων οικοπέδων εντός του ποδηλατόδρομου.
- Κάδοι απορριμμάτων εντός του ποδηλατόδρομου με υπολείμματα σκουπιδιών παντού.
- Επικίνδυνες λακκούβες και καταστροφές του ποδηλατόδρομου με κίνδυνο πτώσης των ποδηλατών .
- Καμία φωσφορίζουσα σήμανση πάνω στις κολώνες με την ένδειξη του ποδηλατόδρομου, οι κορύνες σήμανσης ξηλωμένες στο 90% και για κερασάκι ελεύθερα σκυλιά που επιτίθενται με την πρώτη ευκαιρία σε πεζούς, ποδηλάτες και πολίτες με δεσποζόμενα σκυλιά.
Και κάποιες εικόνες από τον ¨ποδηλατόδρομο¨ Κοζάνης-Αργίλου
- Από τη μια πλευρά είναι αδύνατον να χρησιμοποιηθεί ο πεζόδρομος καθότι έχει κατακλυστεί από παρακείμενη άναρχη βλάστηση που κανείς δε φροντίζει να αποψιλώσει
- Από την άλλη πλευρά ο τάπητας του ποδηλατοδρόμου έχει καταστραφεί και μετα τη διέλευση οπτικών ινών σε 2 σκάμματα (ακριβώς στη μέση του ποδηλατοδρόμου μάλιστα) των οποίων η αποκατάσταση είναι απαράδεκτη
Πέραν του ότι αυτή η κατάντια ΔΕΝ πάει άλλο, είναι καθαρή σύμπτωση και τύχη το ότι δε θρηνήσαμε ακόμη θύματα με τους ποδηλάτες να ΜΗΝ χρησιμοποιούν τους ΕΠΙΚΥΝΔΙΝΟΥΣ για την ασφάλειά τους 2 ποδηλατοδρόμους.
Οι πολίτες χρειάζονται χώρους πολιτισμένους για τη σωματική τους άσκηση και δεν είναι κάτι που κοστίζει εκατομμύρια, για να το προσφέρει ο Δήμος μας.
Κλείνω με την εικόνα μιας μελέτης Ποδηλατόδρομου,& πεζοδρόμου από χώρα του εξωτερικού (Νέα Ζηλανδία).
Δεν είναι τραγικά δύσκολο να ακολουθήσουμε ορθές πρακτικές ούτε φοβερά κοστοβόρο (αφού τα έξοδα τα κάνουμε ούτως ή άλλως).
Ελπίζουμε ως πολίτες, να δούμε στην πράξη κάποια κινητοποίηση του Δήμου στο προσεχές διάστημα με άμεσες ενέργειες που θα καταστήσουν τουλάχιστον λειτουργικούς και ασφαλείς τους 2 ποδηλατόδρομους .
Δημήτρης Αστ. Καραθανάσης
Σωστές επισημάνσεις, αλλά απαιτείται και από τους ποδηλάτες η επίδειξη της δέουσας προσοχής.
Είναι πάμπολλες οι φορές (έως καθολικά) που ποδηλάτες όλων των ηλικιών αδιαφορούν για την οδική σήμανση, αδιαφορούν για την προσωπική τους ακεραιότητα και αφήνουν στη διάθεση των άλλων την ασφάλειά τους.
Πρέπει να το κατανοήσουμε όλοι ότι και τα ποδήλατα ως οχήματα (ναι, οχήματα είναι με κινητική ενέργεια μέσω των ποδιών), πρέπει να συμμορφώνονται με τον ΚΟΚ
Δηλαδή δεν υπάρχουν πεζοδρομια να κυκλοφορησουμε και πρέπει να ασχοληθούμε με ποδήλατοδρόμους.Το ποδήλατο όπως πολύ σωστά σχολίασε ο φίλος πιο πάνω είναι και αυτά οχήματα και κινούνται όπου και τα άλλα οχήματα συν όπου κινουνται και οι πεζοί από όλες τις ηλικίες με αδιαφορία για τον ΚΟΚ και τους πεζούς και οδηγούς.Ειναι ρατσιστές και εριστικοι προς όλους όσους χρησιμοποιούν τον δρόμο και τώρα ζητάει ο φιλος να του συντηρησουν τον ποδήλατόδρομο το βιλαετι του το κτήμα του. Τίποτα άλλο θέλεις;;;
Μάλλον διαβάσατε μόνο ως οι ποδηλάτες “δεν πάνε πλέον” από τους κατ’ επίφαση ποδηλατόδρομους.
Πιο κάτω επεξηγούνται το ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΑΝΕ
Επειδή ΔΕΝ μπορείς πλέον να κάνεις ποδήλατο εκεί στο χάλι που βρίσκονται.
Παρόλα αυτά μπορείτε να στείλετε τη Δημοτική Αστυνομία να επιβάλει πρόστιμα στους “κακούς” ποδηλάτες που δεν τηρούν τον ΚΟΚ…
Ισχύει ότι πολλοί ποδηλάτες κάνουν ότι του καπνίσει. Εμένα μου έτυχε ποδηλάτης από το πεζοδρόμιο να βγει ταχύτατα στον δρόμο από την διάβαση, πατάω φρένο του λέω τι κάνεις και μου απαντάει ότι υπάρχει διάβαση. Τι να απαντήσεις σε ανόητο που δεν ξέρει οτι την διάβαση πεζών την περνάμε πεζοί και ότι ακόμα και να καταλάβαινα τι ελιγμό ήθελε να κάνει με πλάτη στα αυτοκίνητα δεν προλαβαίνεις να κάνεις κάτι γιατί δεν έχει την ταχύτητα του πεζού. Ποδήλατο έχω και εγώ αλλά η Κοζάνη δεν είναι φιλόξενη για ποδήλατα από οποία πλευρά και να το δεις, ακόμα και η μορφολογία του εδάφους είναι για γερές γάμπες.
Όποιος θεωρεί πως αυτά που έκανε ο Δήμος είναι ποδηλατόδρομοι, είναι παρέα είτε του Μαλούτα είτε του Ιωαννίδη. Σκοτώστρες είναι, δεν είναι ποδηλατόδρομοι! Δεν είναι δυνατόν να είναι ποδηλατόδρομος σε άμεση επαφή με τις λωρίδες κυκλοφορίας των αυτοκινήτων. Και το πρόβλημα ξεκινά απ’ τις διαστάσεις των δρόμων: ωραία είναι να έχεις λεωφόρους με 3 λωρίδες κι άλλα 4 μέτρα στη Νέα Ζηλανδία, αλλά στην Κοζάνη δεν υπάρχει ο χώρος για να γίνουν αυτά και οι απαλλοτριώσεις κοστίζουν. Θυμάται π.χ. κανείς πως κάποια στιγμή ο Δήμος ήθελε να φαρδύνει την Αηλιόστρατα; Ή τον επικίνδυνο κόμβο εκεί που ήταν η γέφυρα του ΟΣΕ στο δρόμο για Λάρισα, που δεν κάνει ο Δήμος ένα roundabout;
Τα ποδήλατα δεν πηγαίνουν στους δρόμους εκείνους όχι μόνο επειδή είναι ακατάλληλοι για ποδηλασία.. αλλά και επειδή υπάρχουν πολλοί που κάνουν πεζοπορία.. με αποτέλεσμα οι αθλητές να μην μπορούν να κάνουν σωστά την ποδηλασία τους. Γίνετε χαμός από κόσμο, εκτός αυτού υπάρχει και ο φόβος για να μην προκληθούν ατυχήματα στους πεζούς. Το παράπονο μιας ποδηλάτισσας!
….στην Κοζάνη ακόμη και αυτοκινητόδρομοι δεν κάνουν για αυτοκίνητα…… γιατί είναι όλο λακούβες!!!
Μαλουτας Σημανδρακος Μιχαηλιδης η τρεις υπεύθυνοι για το χάλι και την συντήρηση τον ποδηλατόδρομον και όλου του δήμου
Συμφωνώ, αλλά και Ιωαννίδης-ποδυλατοδρομοι=0
Υπάρχει ακόμη κάτι. Ποιά η προσέγγιση στους δυο κατ’ επίφασιν ποδηλατοδρόμους; Δεν έπρεπε οι δυο ποδηλατοδρομοι να ξεκινούν απο το κεντρο της πόλης μέσω δυο εσωτερικών δρόμων μικρής οδικής σημασίας για αυτοκίνητα, _πεζόδρομοι η δρόμοι ήπιας κυκλοφοριας_;
Ήμουν νιος και γέρασα. Ποτε θα γίνει ο ποδηλατοδρόμους που θα ενώνει την πόλη με το Κουρί. Έκαναν σε ενα τμήμα μια μεγάλη διαπλάτυνση απο τη γέφυρα που γκρέμισε ο Καρυπίδης και μετα ξεχάστηκαν. Δεν έκαναν ουτε τη διαπλάτυνση τα τελευταια εκατό μετρα που ειναι η είσοδος του πάρκου – έκταση δημόσια και δεν χρειάζεται απαλλοτρίωση. Αυτή η πόλη δεν σώζεται με τίποτα. Το έχει η μοίρα της. Έδωσε και την χαριστική βολή ο Κούλης με το κλείσιμο των εργοστασίων, κλαυτα Χαράλαμπε!!!
Ρε αστροπελεκια του Δήμου και της Περιφέρειας πέστε μου, τι χρειάζονται δυο λωρίδες κυκλοφορίας από την πόλη ως το ΤΕΙ αντί μια λωρίδα και έναν ποδηλατοδρόμο και ενα στηθαιο ασφαλε αναμεσα; Τόσο πολύ κίνηση έχει ο δρόμος; Τον φτιάξατε μέχρι τώρα δέκα φορές κι ακόμα δεν το καταλάβατε. Αμάν πια.