Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΚΟΖΑΝΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΕΖΟΔΡΟΜΩΝ ΜΕ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣΕ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΖΗΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ .
Με την μελέτη (ΣΒΑΚ) που βρίσκεται σε εξέλιξη ο Δήμος Κοζάνηςθα επιχειρήσει μάλλον την δημιουργία ενός εκτεταμένου δικτύου πεζοδρόμων αλλά και ποδηλατοδρόμων στην πόλη με την ταυτόχρονη κατάργηση πάρα πολλών εκατοντάδων θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων που θα έχει ως αποτέλεσμα τεράστια ζημιά στην αγορά και την οικονομία της πόλης αλλά και στην ζωή όλων των κατοίκων και επισκεπτών που δεν θα βρίσκουν που να παρκάρουν . Η μελέτη και οι σχετικές αποφάσεις θα αναφέρονται σε όλη την έκταση της παλιάς πόλης και των επεκτάσεων. Ήδη σήμερα υπάρχει πολύ σοβαρό πρόβλημα με την στάθμευση των αυτοκινήτων στο μεγαλύτερο μέρος της πόλης, και όχι μόνο στό ευρύτερο κέντρο. Η μορφή της Κοζάνης με τους στενούς και τεθλασμένους δρόμους τις μεγάλες οικοδομές , την πυκνοδόμηση , την πυκνοκατοίκηση και τις έντονες κλίσεις του εδάφους δυστυχώς δεν παρέχει αυτήν την πολυτέλεια της δημιουργίας δικτύων πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων πράγμα που αν επιχειρηθεί θα καταστρέψει την πόλη. Η Κοζάνη επιδέχεται μόνο μικρές και τοπικές παρεμβάσεις στούς δρόμους της που πράγματι θα ομόρφαιναν την πόλη και θα την έκαναν πιό λειτουργική. Ο Δήμος μάλλον πρέπει να ρίξει το βάρος γιά μεγάλες παρεμβάσεις – τομές : στις νέες επεκτάσεις, σε δημιουργία περιφερειακού δακτυλίου, στην ανάπλαση του χώρου του ΟΣΕ (πράσινο) και στο Στρατόπεδο Μακ/χων. Απαιτείται αυστηρός ρεαλισμός γιά να μην γίνουν σοβαρές αστοχίες. Δεν είναι δυνατόν καθε τί που θεωρεί η επιστήμη της Πολεοδομίας ότι είναι καλό να μπαίνει παντού, σε κάθε πόλη. Τα δεδομένα γιά κάθε παλιά πόλη είναι διαφορετικά καί απαιτείται αξιολόγηση, διάκριση, “σκληρή ” λογική και πάνω απ΄όλα μετρήσεις . Γιά κάθε πόλη η στάθμευση των αυτοκινήτων αποτελεί θέμα εξαιρετικά ζωτικής σημασίας γιά την καθημερινή ζωή ,την λειτουργία της και την ύπαρξη της και η αγορά είναι άρρηκτα δεμένη με την στάθμευση (εκτός εάν υπάρχει μετρό ).
Είναι τελείως ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ α) το πόσο συχνά και για τι αποστάσεις θα χρησιμοποιεί κάποιος το αυτοκίνητο ή θα πεζοπορεί, και β) το που θα είναι η μόνιμη θέση στάθμευσης του ΙΧ του , την οποία οι πάντες την θέλουν πολύ κοντά στό σπίτι τους ή στην δουλειά τους. Πλήθος Δήμοι σε όλο τον κόσμο έχουν κατασκευάσει πολυόροφα υπόγεια γκαράζ κάτω από κεντρικές πλατείες αναγνωρίζοντας την αναγκαιότητα και χρησιμότητα του ΙΧ. Επίσης έχουν γίνει αναρρίθμητα πολυόροφα υπέργεια γκαράζ . `Ολα τα μεγάλα πολυκαταστήματα , Super Market , Εμπορικά Κέντρα [πχ Βασιλόπουλος, Βερόπουλος, ΙΚΕΑ, lidl, Μασούτης κλπ] το πρώτο που κοιτούν να εξασφαλίσουν είναι πολλές δεκάδες ή εκατοντάδες θέσεις στάθμευσης. ΄Αν δεν τις εξασφαλίσουν δεν ανοίγουν. Αν υποθέσουμε ότι σε κάποιον από αυτούς απαγορευόταν η στάθμευση την άλλη μέρα θα έκλεινε. Τώρα αν καταργηθούν πχ 400 θέσεις στάθμευσης στις οδούς Αριστοτέλους , Ολύμπου κλπ δεν θα χτυπηθεί ανάλογα όλη η η αγορά της Κοζάνης και θα κλείσουν επί πλέον πολλά καταστήματα ? ΄Ηδη είχαν καταργηθεί από το κέντρο της Κοζάνης τα προηγούμενα χρόνια με τις πεζοδρομήσεις και τις διαπλατύνσεις πεζοδρομίων περίπου 450 θέσεις στάθμευσης Μήπως κατά λάθος ο Δήμος έμμεσα πριμοδοτεί τις ξένες πολυεθνικές των παραπάνω μεγάλων κατ/των (που δεν πληρώνουν στην Ελλάδα ούτε φόρο εισοδήματος) χτυπώντας τούς μικρομεσαίους και πληττομένους από την πρωτοφανή κρίση εμπόρους και επαγγελματίες της Κοζάνης ;; ΄Ολοι όσοι αγόραζαν διαμερίσματα ήθελαν οπωσδήποτε και μιά θέση στάθμευση ή να υπάρχει άνεση στάθμευσης στον δρόμο, αλλιώς δεν αγόραζαν. ΄Οσοι νοικιάζουν διαμερίσματα ρωτούν που θα παρκάρουν. ΄Οσοι έμποροι πάν να ενοικιάσουν ένα μαγαζί προβληματίζονται που θα σταθμεύουν οι πελάτες τους. Κρατικές Υπηρεσίες [πχ ΖΕΠ] , Νοσοκομεία, Πανεπιστήμια, ΤΕΙ, Θέατρα, Ιδιωτ. Επιχ/σεις , Σχολεία , κλπ όλοι μεριμνούν αλλά καί οι Πολεοδόμοι επιβάλλουν την δημιουργία αναλόγου αριθμού θέσεων στάθμευσης. Ερωτάται ο Δήμος : – γιατί δεν δημιούργησε ένα πολυόροφο πάρκιγκ κάτω από την κεντρική πλατεία ;; την πλατεία Λασάνη ;; η και την πλατεία Παπακωνσταντίνου ;; – γιατί δεν προέβλεψε που θα σταθμεύουν οι επισκέπτες της νέας Βιβλιοθήκης ; ή του Υπαίθριου (ξύλινου) Θεάτρου ;; – γιατί δεν διετήρησε τα γραφεία της ΔΕΥΑΚ στο κέντρο όπουόλοι πήγαιναν με τα πόδια και την μετέφερε μακρυά ώστε όλοι να πηγαίνουν με αυτοκίνητο ;; [ με πρόσθετα έξοδα βενζίνης, ρύπανση, χρόνος]. Μήπως θα πρέπει οι ερχόμενοι από τα Σέρβια ή το Βελβεντό ή την Σιάτιστα ή τον Κρόκο να παρκάρουν εκτός Σχεδίου και να ψάχνουν το Αστικό γιά να πάν στό Κέντρο ;; ή θα πάν με τα πόδια ; Στο Βέλγιο , 40 χλμ από τις Βρυξέλλες υπάρχει η πόλις Λουβέν κτισμένη επί διορρόφου πιλοτής γιά στάθμευση των αυτοκινήτων. Επί αυτής δε της πιλοτής είναι κτισμένη η πόλη με πεζοδρόμους και πολυόροφα κτίρια 2-5 ορόφων. Οι Δήμοι όπως βλέπετε είναι υποχρεωμένοι και είναι ανάγκη να δημιουργούν χώρους στάθμευσης γιά πλήθος λόγων και όχι έτσι απλά με μιά μονοκονδυλιά να καταργούν. Εκ πρώτης όψεως η δημιουργία πεζοδρόμων καλό και ευχάριστο ακούγεται , αλλά αν ο καθένας Κοζανίτης κάθε φορά είναι αναγκασμένος να κάνει βόλτες επί μισή και περισσότερο ώρα γιά να βρή να σταθμεύσει και σε απόσταση 700μ ή 1000μ από το σπίτι του φαντάζεσθε τις επιπτώσεις και πόσο θα του αρέσουν μετά οι πεζόδρομοι ή θα τους σέβεται ;; Ο σοβαρότερος λόγος που αναπτύχθηκαν ποικίλα καταστήματα στον κόμβο προς Λάρισα και Θεσ/κη [ Βερόπουλος] και δευτερευόντως στην οδό Αν. Παπανδρέου είναι η μεγάλη δυσκολία εύρεσης στάθμευσης στο κέντρο της παλιάς πόλης.
΄Αν υποθέσουμε ότι θα υπήρχαν πολύ μεγάλα και πολύ φθηνά ή δωρεάν πάρκιγκ στο κέντρο θα ζωντάνευε εξ αυτού η αγορά και οι παρεχόμενες υπηρεσίες και αναψυχή γιατί πολλοί από άλλες περιοχές, πόλεις και χωριά θα ερχόταν με μεγάλη ευκολία κατευθείαν στο κέντρο. Αν υποθέσουμε ότι το μεγαλύτερο μέρος των δρόμων της πόλης το μετατρέπαμε σε πεζόδρομους και απαγορεύαμε την στάθμευση και την διέλευση των αυτοκινήτων τότε η πόλις θα ερήμωνε και θα εγκαταλείπετο. Οι δύο ακραίες υποθέσεις- παραδείγματα κάτι μας δείχνουν. Δεν μπορεί η Κοζάνη να συγκρίνεται με την πόλη Μπρύζ (Brugge) της Ολλανδίας , την Βενετία του Βορρά , με τα Μεσαιωνικά σημαντικά κτίρια του 14ου-15ου αιώνα και τα κάποια εκατ. τουρίστες, η οποία έχει πεζοδρομήσει το κέντρο της και έχει αποκλείσει τα αυτοκίνητα από αυτό. Στην Κοζάνη επίσης δεν μπορεί να δημιουργηθεί δίκτυο ποδηλατοδρόμων γιατί : – οι κλίσεις του εδάφους είναι απαγορευτικές – η μεγάλη διάρκεια του χειμώνα με τα χιόνια και τον παγετό το αποκλείουν. – ήδη θα το χρησιμοποιούσαν το ποδήλατο οι Κοζανίτες αν τούτο είχε νόημα, ακόμη και τις μοτοσυκλέτες. – οι δρόμοι είναι στενοί και θα έπρεπε να καταργηθούν πολλές εκατοντάδες θέσεις στάθμευσης γιά να δημιουργηθεί η λωρίδα τού ποδηλάτου. Το όφελος θα ήτο μηδαμινό καί η ζημιά τεράστια. Οι πεζόδρομοι το μόνο που θα προσέθεταν στην Κοζάνη είναι η καλύτερη αισθητική (οπτική) του περιβάλλοντος και τίποτε άλλο, και στούς αναφερθέντες δρόμους ούτε καν την κίνηση των πεζών δεν θα βελτίωναν γιατί υπάρχουν ήδη φαρδιά πεζοδρόμια . Η αισθητική πρέπει να υπηρετεί την λειτουργικότητα ή οποία προέχει. Δεν θα αυξηθεί η εμπορικότητα , ούτε η αναζωογόνηση της αγοράς όπως αναφέρεται στην εισήγηση του Δήμου-ΣΒΑΚ. Αλλά το εντελώς αντίθετο θα γίνει δυσκολεύοντας την προσέγγιση των πελατών στά μαγαζιά. Γιά την ιστορία ας αναφέρουμε ότι περίπου το 1982 το ΤΕΕ με Κοζανίτες Μηχ/κούς έκανε την πρώτη κυκλοφοριακή μελέτη της Κοζάνης οπότε έγιναν όλες οι μονοδρομήσεις και ο κεντρικός πεζόδρομος της οδού Ειρήνης , που ο τότε Δήμος (Γ. Παγούνης) τα εφήρμοσε. Είχε θεωρηθεί επιτυχής. Πρίν περίπου 22 χρόνια η επόμενη Δημ. ΄Αρχή ανέθεσε στον καθ. Συγκ. Φραντζεσκάκη νέα μελέτη του κυκλοφοριακού της πόλης , ο οποίος το μόνο που μπόρεσε να κάνει ήταν απλώς η αντιστροφή της κατεύθυνσης ορισμένων κεντρικών αρτηριών . Ο Δήμος την εφήρμοσε, με κόστος προφανώς , χωρίς να επιτευχθεί καμιά βελτίωση στην κυκλοφορία όπως ήταν άλλωστε αναμενόμενο. Είχαμε και τότε διατυπώσει τις επιφυλάξεις μας γιά τις άσκοπες αλλαγές . Δυστυχώς δεν έχει πολλές δυνατότητες βελτιώσεων το κυκλοφοριακό της πόλης, όπως άλλωστε ομολόγησε και ο καθ. Βλαστός είναι μιά δύσκολη πόλη η Κοζάνη. Σήμερα σταθμεύουν παράνομα στην Κοζάνη περίπου 4.000 ΙΧ. Υπάρχουν περίπου 1050 Οικοδ. Τετράγωνα και σχεδόν σε όλες τις γωνίες παρκάρουν ΙΧ σε μικρότερη απόσταση των 5 μ από την γωνία (ΚΟΚ αρθ. 34) επίσης πολλά σταθμεύουν πάνω σε πεζοδρόμια, εισόδους γκαράζ, παρκίδες κλπ. Αν σε όλους αυτούς επεβάλετο να σταθμεύσουν νόμιμα τότε θα έπρεπε 2.000-3.000 ΙΧ να σταθμεύσουν στα χωράφια εκτός Σχεδίουπόλεως !! Επειδή είναι πολύ μεγάλο και σοβαρό το πρόβλημα με την στάθμευση γι αύτό και ο Δήμος ανέχεται αυτήν την κατάσταση επί δεκαετίες. Είναι προφανές ότι τουλάχιστον στοιχειωδώς πρέπει να μπή μιά τάξη στην στάθμευση καί κάποιες βελτιώσεις στό κυκλοφοριακό χωρίς όμως να δημιουργούνται άλλα σοβαρά προβλήματα. Επίσης είναι προφανής η καλή προαίρεση του Δήμου και των μελετητών αλλά χρειάζεται διάκριση , προσοχή , ρεαλισμός ,καταγραφή και ακριβείς μετρήσεις των δεδομένων , ώστε πχ να δοθή σαφής απάντησηστον πολίτη που θα σταθμεύση το αυτοκίνητο του, όχι αορίστως : “300 μ πιό πέρα ” όπου μπορεί εκεί να είναι χειρότερα ! !
Με την ανάπλαση των οδών Αριστοτέλους, Ολύμπου, Αρχελάου, Ελ. Βενιζέλου, 11ης Οκτωβρίου , Ερμού και πλ. Λασάνη γιά τις οποίες γίνονται οι μελέτες θα καταργηθούν περίπου 400 θέσεις στάθμευσης και αν επεκταθεί η ανάπλαση και σε ενδιάμεσους δρόμους θα καταργηθούν πολύ περισσότερες Θέσεις. Παρατηρούμε ότι όλοι αυτοί οι δρόμοι έχουν ήδη φαρδιά πεζοδρόμια η δε Αριστοτέλους πολύ φαρδιά καί έγιναν με την περίπου πρό 20-27ετίας ανάπλαση με λεφτά πάλι της Ε.Ε (νομίζω Μεσογειακά προγράμματα ΜΟΠ). Στον ΟΣΕ δε μόνο 200 θέσεις στάθμευσης μπορούν να γίνουν. Ερωτάται ο Δήμος αν θα τεθή σε διαβούλευση η συγκεκριμένη πρόταση της μελέτης των αναπλάσεων των δρόμων και αν θα δεχθεί ο Δήμος αλλαγές ;; Πρέπει να υπολογισθούν οι κινήσεις όλων των κατηγοριών των ανθρώπων πχ επαγγελματιών (Υδρ/κών, Ηλ.γων, Μηχ/κων, Γιατρών, Δικ/ρων, Εμπόρων κλπ). Των ερχομένων από εκτός Κοζάνης περιοχές γιά να εργασθούν στην Κοζάνη, η να πάν στην αγορά ή σε υπηρεσίες κλπ . Των γονέων που πηγαίνουν τα παιδιά τους σε ποικίλα σχολεία. Των συνταξιούχων , των ανήμπορων κλπ. ΄Οσον αφορά το βάδην καλό είναι αλλά : – σχεδόν όλοι δίνουν μάχη με τον χρόνο και δεν τους μένει χρόνος και ενέργεια ώστε να πάν με τα πόδια. – Υπάρχουν ηλικιωμένοι (και είναι πολλοί σήμερα), παιδιά και ασθενείς που δεν μπορούν να βαδίσουν, παρά περιορισμένα. – Δεν είναι εφικτό καί οικονομικό να αναπτυχθεί πολύ πυκνό δίκτυο αστικών γραμμών. – παράλληλα τα ΙΧ εξελίσσονται πλέον σε πολύ οικολογικά με τις νέες τεχνολογίες ( ηλ/κά , υβριδικά κλπ). ΠΡΟΤΑΣΗ 1) Θεωρούμε απόλυτα αναγκαίο να γίνει από τους μελετητές ακριβής καταγραφή ΚΑΤΑ ΘΕΣΗ όλων των σταθμευμένων αυτοκινήτων στον καθένα δρόμο χωριστά της πόλης. Να υπολογισθούν ανά δρόμο – γειτονιά οι ανάγκες στάθμευσης όλων των κατηγοριών των κινουμένων και οι μελλοντικές. Να δοθεί απάντηση τεκμηριωμένη που θα σταθμεύουν τα αυτοκίνητα και μετά να αποφασισθεί κατάργηση θέσεων στάθμευσης πέραν των ολίγων δεκάδων. Χωρίς αυτήν την μελέτη- καταγραφή δεν έχει καμιά λογική να καταργηθούν περισσότερες θέσεις στάθμευσης. Ειδικότερα : – κατά την καταγραφή να σημειωθούν οι θέσεις εισόδων σε γκαράζ, και να υπολογίζονται στην συνέχεια. – να υπολογισθούν οι μελλοντικές ανάγκες στάθμευσης γιά τα άκτιστα ακόμη οικόπεδα ή μη έχοντα εξαντλήσει τον Σ.Δ. – να καταγραφούν τα μη νομιμα σταθμευμένα αυτοκίνητα. – να υπολογισθή κατά δρόμο ο αριθμός της χωρητικότητας γιά νόμιμη στάθμευση , με παρέκκλιση όμως από την απόσταση των 5 μ από την γωνία του Ο.Τ μειουμένης αυτής σε 1μ ή 2 μ αναλόγως του δρόμου [ αλλοιώς αν τηρηθούν τα 5 μ θα υπάρξη σοβαρό αδιέξοδο] – να αναζητηθούν από τις υπηρεσίες στοιχεία των αποσυρθέντωνΙΧ κατά τα τελευταία 7-8 χρόνια λόγω της κρίσης , ο αριθμός των οποίωννα ληφθή υπ΄όψιν γιατί αν και όταν παρέλθει η κρίση αυτά τα ΙΧ μάλλον θα επανέλθουν. – οι καταγραφές μετρήσεις να γίνουν σε 3 φάσεις : α) την νύχτα στίς 2πμ- 5 πμ οπότε θα προκύψουν οι ανάγκες στάθμευσης των μονίμων κατοίκων.
β) το πρωί στις 10,30πμ-1,30 μμ , οπότε θα προκύψουν και οι ερχόμενοι από εκτός Κοζάνης περιοχές γιά την αγορά ή γιά υπηρεσίες . γ) το βράδυ στις 8μμ -11μμ , όποτε θα προκύψουν και οι ερχόμενοι γιά αναψυχή. Μόνο με ακριβή γνώση των ανωτέρω δεδομένων μπορούν να προταθούν σωστές λύσεις και να πείθουν, αλλιώς χωρίς μετρήσεις θα μπορούσε ο καθένας να λέει ότι θέλει. Οι Μηχ/κοί όλων των ειδικοτήτων ένα πράγμα ξέρουν να κάνουν να μετρούν, να καταγράφουν, να υπολογίζουν και να τεκμηριώνουν με στοιχεία και λογική. Η υπάρχουσα σύμβαση δεν προβλέπει τέτοιες μετρήσεις μάλλον, αλλά δεν μπορούν να ληφθούν σοβαρές και δεσμευτικές αποφάσεις γιά όλη την πόλη χωρίς αυτές . Δεν μπορεί αυτή η μελέτη να είναι Εκθεση ιδεών όταν παράγει σοβαρά αποτελέσματα. Δεν μπορεί κάποιος των μελετητών να λέει θα εξετάσουμε πχ να αποκλείσουμε τα αυτοκίνητα από την Π. Μελά. 2) Μετά την ανωτέρω καταγραφή να μελετηθεί και να ορισθεί ανά δρόμο η στάθμευση των ΙΧ με παρέκκλιση στην απαγόρευση των 5μ από την γωνία στά 1μ -2 μ ανά συγκεκρμμένη περίπτωση ώστε να μπή μιά τάξη και από λειτουργικής και από αισθητικής απόψεως. 3) Να μελετήσει ο Δήμος αλλά και ομάδα των μελετητών τρόπους ώστε να δημιουρηθούν και νέοι χώροι στάθμευσης. ΄Αλλωστε είναι και υποχρέωση τού Δήμου , γι αυτό πολλοί πληρώνουν με τις οικοδ. άδειες και δημιουργία από τον Δήμο χώρων στάθμευσης. 4) Να προχωρήσει ο Δήμος το συντομότερο την διάνοιξη των ακόμη αδιάνοικτων δρόμων πχ. οδ. Πτολεμαίων, Κωτουνίου κλπ και να ολοκληρώσει παντού τις απαιτούμενες πράξεις τακτοποιήσεως και να βγάλει τις τιμές μονάδος από τα Δικαστήρια ώστε όταν βρεθούν τα χρήματα να υπάρχει ετοιμότητα και να διανοιγούν . 5) Αν υπάρχει δυνατότητα ο Δήμος να αγοράσει από ιδιώτες κάποια μικρά οικόπεδα που παραμένουν άκτιστα μέσα στην παλιά πόλη τα οποία θα μετέτρεπε σε γραφικές πλατειούλες με πράσινο δημιουργώντας ένα όμορφο πνεύμονα ζωής μέσα στά πυκνοδομημένα. ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ Είναι λογικό και προφανές οτι όταν ολοκληρωθούν οι συγκεκριμένες πλέον προτάσεις των μελετητών γιά την κυκλοφορία και την στάθμευση (ΣΒΑΚ) σε όλη την πόλη ,πάνω στούς χάρτες , πρέπει να τεθούν σε ανοικτή διαβούλευση όλα , γιά να γίνουν αποδεκτά ή μη από τούς πολίτες και τους φορείς. Τα δε επι μέρους αναλυτικά στοιχεία και μετρήσεις να είναι προσβάσιμα σε όλους. Ερωτάται ο Δήμος όταν θα ολοκληρωθεί και θα είναι συγκεκριμένη πλέον η πρόταση των μελετητών γιά το κυκλοφοριακό και την στάθμευση θα έκανε αλλαγές αν θα ήταν αρνητική η άποψη πολιτών καί φορέων ;; ΄Η θα έρθουν απλώς γιά ψήφιση στό Δημ . Συμβούλιο με προειλημμένες αποφάσεις όπως γίνεται και γινόταν πάντα χωρίς να επιδέχονται αλλαγές με την πρόφαση : άλλοτε δεν φθάνει ο χρόνος, άλλοτε θα χάσουμε τα χρήματα ή θα απενταχθεί το έργο ;;
Χάρης Βαρδάκας
Πολ. Μηχ/κός
Οχι Βέβαια … Δηλαδή να αφήσουμε τα αυτοκίνητα μέσα στο κέντρο και να μην έχουν πρόσβαση οι πεζοι ?? Αφρικανική σκέψη …
Ας παει μια βόλτα Τρίκαλα να δει την πόλη και πως λειτουργεί! Δε θέλει εκεί ας παει Βόλο, καβάλα κα. Εδώ και χρόνια όλο το κεντρο έπρεπε να είναι πεζοδρομημένο ….
Γιατί μονο έτσι θα υπάρξει αξιόλογη εμπορική και όχι μονο κινηση.
Επίσης καλό θα ηταν εκτός απο την πεζοδρόμηση και τη συνένωση με πεζόδρομους των πλατειών να καταργηθούν επιτέλους (ταυτόχρονα) οι απαράδεκτες θέσεις αναπήρων που βγάζουν μάτι εξω απο κάποια μαγαζιά
Όσο για τη νοοτροπία θα παρκαρω εξω απο το καφέ που θα πάω η εξω απο την υπηρεσία που θέλω να πάω, αςντην ξεχάσει. Μηχανικός δεν είμαι αλλά ουτε πρωτοετής φοιτητής δε σκέφτεται έτσι!
Πάντως δεν διάβασες καθόλου την παραπάνω
εισήγηση
Απαράδεκτος εσύ που θέλεις να καταργήσεις τις θέσεις αναπήρων…..
Για να γινουμε τρικαλα ή σερρες θελει χωρο ,άπλα που λεμε, οχι την κλεισουρα της κοζανης.
γιατί τόση επιπολαιότητα βρέ φίλε ;;;
Συμφωνω απόλυτα. Δυστυχώς εόμαστε πόλη που δε βολευουν και ουδεποτε θα γινει χρηση αστικών συγκοινωνιων, δεν ειμαστε τουριστικός προορισμός, δεν , δεν …..οπότε η αγορά τέλος. Για τον Δημαρχο και η ΔΕΗ τέλος, οπότε…… καληνυχτα Κοζάνη (λες να γίνω βουλευτής).
Το κέντρο της πόλης δεν είναι πάρκινγκ να παρκάρει ο καθένας την αμαξάρα του. Υπάρχουν 4 ιδιωτικά πάρκινγκ στο κέντρο, δε χρειάζεται άλλο. Αυτό που χρειάζεται είναι να το πάρουν απόφαση και να τα βάζουν εκεί. Σε καμιά ευρωπαϊκή πόλη δε γίνεται αυτό το μπάχαλο στα γύρω στενά του κέντρου! Μόνο φορτοεκφόρτωση και όχι μόνιμη στάθμευση!
Πληρωσε εσυ παρκιγκ ιδιωτικο και το βαζω σε οποιο απ τα 4 θες!
Nα πεζοδρομήσει το Καραγάτσι αν εχει ορεξη και την επόμενη φορά να προσέχετε τι ψηφιζετε
Το νέκρωσε που το νέκρωσε το κέντρο ο Κουκουλοπουλος τώρα έρχεται και ο Ιωαννιδης να το αποτελειώσει …
Την πάλευετε ρε ;;;
Κλασικη γκρινια σε προτεινομενη αλλαγη.
Αφηστε την πολη να εξελιχθει και να γινει πιο ανθρωπινη και ομορφη.
ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΕΠΙΠΟΛΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ
ΠΟΥ
ΒΑΡΥΕΤΑΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ
ΒΑΡΥΕΤΑΙ ΝΑ ΣΚΕΦΘΕΙ
ΒΑΡΥΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ. . . .
ΑΛΛΑ ΠΑΝΤΑ ΕΧΕΙ ΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΟΛΑ !!!
Αποψεις του 1950
η πολη εξυπηρετει πολιτες , οχι ΙΧ
ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ, ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΜΠΟΡΟΥΣ ΤΩΝ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑ, ΣΕΡΡΕΣ, (πόλεις του μεγέθους της κοζανης) ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΡΜΟΥ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
στην ερμου ολοι αντιδρουσαν λυσσαλεα στην τοτε πεζοδρομηση
τα αποτελεσματα τα ξερετε
για το μονο που συμφωνω αλλα φταινε οι προηγουμενες δημοτικες αρχες ειναι το ΠΑΡΚΙΝΓΚ που υποτιθεται θα γινοταν κατω-υπογειως στα παλια κτελ στην οδο μ.αλεξανδρου. Εκει που τωρα ειναι δημοτικο παρκινγκ με την ονομασια ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ!!!!!!!!!
η Ερμού στην Αθήνα και το Μοναστηράκι και
το Σύνταγμα έχουν από κάτω Μετρό !!
Μην συγκρίνετε ανόμοια πράγματα
ρε πατε καλα; δεκα λεπτα ειναι ολη η πολη με τα ποδια
πεζοδρομος απο τα παλια κτελ μεχρι την πλ. γιολδαση και ολη η περιοχη γυρω απο την πλατεια λασσανη ΧΤΕΣ
και τα μαγαζια θα ουν τζιρους να τριπλασιαζονται!
ο αλλος κολλησε που ειπε ο αλλος για ερμου αλλ για τρικαλα, σερρες καρδιτσα εκανε μοκο!
αφού δεν διάβασες το κείμενο γιατί σχολιάζεις ???
Και σιγα μην το διαβασε ολο αυτο κανεις
δεν υπάρχει παγκοσμίως δρόμος που πεζοδρομήθηκε και μειώθηκε η εμπορική κίνηση στα καταστήματα. Συνήθως γίνεται το αντίθετο. Όταν όμως έχεις μάθει να παίρνεις το ι.χ από τον άγιο αθανάσιο, για να πάρεις παπούτσια από τον πάπιστα, αφήνοντάς το με αναμένα αλάρμ μπροστά στου Ζανδέ αυτά δεν μπορείς να τα αντιληφθείς…
Αυτό κατάλαβες ;;;;
Το διάβασα το άρθρο σας και συμφωνώ σε αρκετά από αυτά που λέτε. Να σημειώσω επιπλέον ότι η πόλη της Κοζάνης, εξυπηρετεί επιπλέον είτε για λόγους υπηρεσιών είτε για λόγους εμπορικούς και όλα τα δημοτικά διαμερίσματα που βρίσκονται σε πολύ κοντινή απόσταση τα περισσότερα εκ των οποίων δεν έχουν καλή αστική συγκοινωνία και πολύ ακριβό εισιτήριο. Προσωπικά είμαι αναγκασμένη να μεταβαίνω στην Κοζάνη με το ΙΧ για οποιοδήποτε λόγο, η επιλογή συγκοινωνίας θα μου κοστίσει κοντά στα 4 ευρώ και πείτε μου ποιος θα επιλέξει για μια δουλειά πέντε λεπτών ένα αστικό και να πρέπει να περιμένει ένα δίωρο στην πόλη;
ΑΣ ΜΑΘΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Ο ΚΟΖΑΝΙΤΗΣ ΝΑ ΠΕΡΠΑΤΑΕΙ.ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ Ο ΚΑΘΕ ΕΝΑΣ ΝΑ ΠΑΡΚΑΡΕΙ ΣΤΟ ΕΝΑ ΜΕΤΡΟ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΑΕΙ.ΕΛΕΟΣ ΑΣ ΓΙΝΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΠΟΛΗ.ΤΩΡΑ ΟΙ ΕΡΓΟΛΑΒΟΙ ΠΟΥ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΙ ΑΣ ΜΗΝ ΠΟΥΛΟΥΣΑΝ ΩΣ ΑΠΟΘΗΚΕΣ Η ΓΚΑΡΣΟΝΙΕΡΕΣ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΥΛΩΤΕΣ
είναι προφανές ότι δεν διάβασες το κείμενο
Συμφωνώ απόλυτα στο να σταματήσει επιτέλους η κακή χρήση του αυτοκινήτου ακόμα και γι’ αποστάσεις των 100μ. τα διπλοπαρκαρίσματα με αναμένα αλάρμ, οι αναβάσεις των πεζοδρομίων κτλ. Πρέπει όμως από την άλλη να βρεθεί και τρόπος να παρκάρει κάπου και ο μόνιμος κάτοικος των περιοχών αυτών. Δεν είναι δυνατόν να πληρώνει ιδιωτικά πάρκινγκ για να παρκάρει στο σπίτι του ή κάπου εκεί κοντά τέλος πάντων.
Αλλά τι να λέμε τώρα όταν τα προβλήματα ξεκινούν από την ίδια δόμηση όλων των πόλεων της χώρας μας. Πυκνοκατοικημένες ενώ υπάρχουν τεράστιες άχρηστες εκτάσεις, χωρίς καμία πρόβλεψη για στάθμευση ενώ οι προβλέψεις αυξάνουν τον αριθμό των αυτοκινήτων στο μέλλον. Και ενώ υπάρχουν αυτά τα προβλήματα συνεχίζεται ακάθεκτη η άναρχη και χωρίς καμία μελέτη δόμηση. Γι’ αυτό δημιουργούνται εντάσεις και προβλήματα όταν κάποια δημοτική αρχή θέλει να επεκτείνει για παράδειγμα τους πεζοδρόμους. Είτε μας αρέσει είτε όχι πρέπει να προβλεφθούν και θέσεις στάθμευσης, τουλάχιστον για τους μόνιμους κατοίκους…
Στην Κοζανη κανενας οδηγος δεν σταματαει στις διαβασεις πεζων, παρκαρουν οπου θελουν, αυτη η βλακωδης νοοτροπια πρεπει να σταματησει!
Μπροστα στον Γερμανο στην Παυλου Μελα, ο δρομος εχει γινει παρκινγκ!! Ξεφτιλα δλδ!!!
Να γινει πεζοδρομος παντου στο κεντρο, να μη ρωτησει κανενας ο δημαρχος, αρκετα με τον καθε ανεγκεφαλο καψοβενζινα!!
Αυτά που γράφεις δείχνουν ότι ούτε διάβασες ούτε
κατάλαβες το κείμενο και ό,τι προτείνει.
κολοκυθια προτεινει το κειμενο, να μεινει η κατασταση ως εχει περιπου…καλυτερα να γινουν πεζοδρομια κ πεζοδρομοι
Σωστά,ας μάθουμε να περπατάμε περισσότερο, ή να χρησιμοποιούμε το ποδήλατο.Ειμαστε όλοι παχύσαρκοι και θέλουμε να παρκάρουμε το αυτοκίνητο μας, μόνο μπροστά στο κατάστημα που θέλουμε να πάμε
Και φυσικά δεν διάβασε κανείς όλα αυτά…
Στην έξοδο από την Πλ. Αυλιώτη πρός την κεντρική οδό Π. Μελά, ο Δήμος κάνει στραβά μάτια. Όπως επίσης και μπροστά στον Αγιο Νικόλαο.
Οι απόψεις όλων είναι σεβαστές.
Θα παρακαλούσα όμως γιά να μην γίνονται παρερμηνείες
οι αγαπητοί αναγνώστες να διαβάσουν πρώτα με προσοχή
όλο το κείμενο γιά να βγάλουν τα σωστά συμπεράσματα,
και μετά να σχολιάζουν.
Η πόλη δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται αποσπασματικά,
Όλοι είμαστε καλοπροαίρετοι γιά την πόλη.
Η προχειρότητα δεν βοηθάει.
Οι περισσότεροι από τους σχολιαστές ούτε που
διάβασαν το περιεχόμενο της πρότασης
ούτε που το κατάλαβαν και
όμως έχουν το θράσος να απαντούν !!!
΄Ελλας στό μεγαλείο σου !!
Διαβάζοντας πολύ προσεκτικά το κείμενο έχω να κάνω μια παρατήρηση: Η πόλη Μπρυζ (Brugge) βρίσκεται στο Βέλγιο και όχι στην Ολλανδία. Κατά τ’ άλλα ουδέν σχόλιον. Όλοι έχουν άποψη για όλα σε αυτόν τον τόπο.
Πολύ σωστά η πόλη Μπρυζ είναι το Βέλγιο
Συγγνώμη.
Γράφει ένας μια μακροσκελή πρόταση και γνώμη. Διαβάζετε τρεις σειρές. Λέτε τη βλακεία σας και τον κατηγορείτε. Ξαναγυρίζετε στο σερβάιβορ.
αααακριβως
φοβερο! οποιος διαφωνει…βλεπει σαρβαιβορ!
διαβασα ολη την επιστολη, διαφωνω και μαλιστα θεωρω οτι υποκρινεται κιολας
τα επιχειρηματα ειναι αντιστοιχα ενος μαγαζατορα του 1965
Σε τι ακριβώς διαφωνείς ???
Μια λύση θα ήταν η διαμόρφωση της πλατείας Λασσάνη με 5όροφο υπόγειο Δημοτικό πάρκιγκ και πράσινο.
Και τώρα που έγινε ανάπλαση υπάρχει περισσότερος χωρος για τραπέζια στην σηγκεκριμενη περίπτωση ….???
Αναπολώ τις εποχές χωρίς πεζοδρόμια.Όντως τα καροτσάκια με τα μωρά έπρεπε να κατεβούν στον δρόμο για να περάσουνε.Πρέπει κάπιοι να καταλάβουν οτι τα υπέρογκα ποσα που πληρώνουμε για δημοτικές και εθνικες υπηρησίες,πρεπει να πηγαίνουν για συτον ακριβώς τον λόγο και όχι για να γεμίζουν λογαριασμοι στην ελβετία και στα κειμαν.αυτα….για αρχή