Αρχές του νέου έτους, νωρίτερα από τον προγραμματισμό, θα ξεκινήσει άμεσα η κατασκευή του έργου. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε ο Περιφερειάρχης «η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη. Τεχνικά έχουν γίνει όλες οι ενέργειες, ώστε μετά το χειμώνα να προχωρήσουμε στην κατασκευή του έργου. Παράλληλα, θα μπορέσουμε να αναπτύξουμε τα σημεία διάθεσης του φυσικού αερίου στη Δυτική Μακεδονία τόσο στην Ποριά της Π.Ε Καστοριάς όσο και στον Περδίκκα της Π.Ε. Κοζάνης, όπου θα τροφοδοτηθούν πόλεις και επιμέρους σημεία στην Περιφέρεια μας». Το έργο θα ξεπεράσει τα 150 εκ ευρώ ενώ η συνολική του διαδρομή και το μήκος του αγωγού θα είναι 157 km.
Επιπροσθέτως, ο κ. Κασαπίδης αναφέρθηκε στη συνεργασία της Περιφερειακής Αρχής με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας για την περαιτέρω αξιοποίηση της τεχνολογίας και των εφαρμογών του φυσικού αερίου, καθώς και για τις συνεργασίες που θα αναπτυχθούν και με άλλους φορείς της εκπαίδευσης. Η αξιοποίηση της τεχνολογίας, μελλοντικά, θα καλύπτει τις ανάγκες για θέρμανση, αστική χρήση και για την τηλεθέρμανση, που όμως είναι στενά συνδεδεμένη και εξαρτάται από τη ΔΕΗ Α.Ε και το νέο εργοστάσιο ΣΗΘΥΑ που προγραμματίζει, τονίζοντας πως «η έλευση από το εθνικό δίκτυο δεν υπήρχε στον αρχικό σχεδιασμό και έγινε από τη νυν Περιφερειακή Αρχή. Ο αρχικός σχεδιασμός για το φυσικό αέριο στην Καστοριά, στο Άργος Όρεστικό και στους Μανιάκους προχωρά ενώ αναμένεται η έναρξη εργασιών από τη ΔΕΔΑ για τα επί μέρους δίκτυα, συγχρόνως με τις συνδέσεις από το εθνικό δίκτυο με ευθύνη του ΔΕΣΦΑ».
Ο αγωγός που κατασκευάζεται είναι ο πρώτος στην Ελλάδα και από τους πρώτους στην Ε.Ε., που θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί για μεταφορά 100% φυσικού αερίου και στο μέλλον, όταν η παραγωγή του υδρογόνου είναι κατάλληλη, να μεταφέρει και 100% υδρογόνο.
Λόγω της συμμετοχής του ΔΕΣΦΑ στο σχήμα των εταιριών που υποστηρίζουν την πρόταση του Λευκού Δράκου για το πράσινο υδρογόνο στην Ελλάδα, ο συγκεκριμένος αγωγός αποτελεί και μέρος του σχεδιασμού για το εμβληματικό αυτό έργο για την Ευρώπη και την πατρίδα μας.
Τι εννοεί ο υπογράφων το κείμενο “με μεγάλη προσπάθεια η Περιφερειακή Αρχή έπεισε για την αναγκαιότητα του νέου αγωγού, ο οποίος έχει ήδη εγκριθεί και ενταχθεί στα σχέδια του ΔΕΣΦΑ”.
Υπήρχε κάποιος άλλος τρόπος να ζεσταθούμε και δεν τον ξέρουμε όταν θα κλείσουν όλα τα εργοστάσια; Ή θα ξαναβάζαμε λέβητες πετρελαίου;
Το αυτονόητο ήταν.