“Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού συνδέεται με τις μνημονιακές δεσμεύσεις της χώρας απέναντι στους δανειστές και την ολοκλήρωσης της αξιολόγησης” δήλωσε, την περασμένη Δευτέρα, ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης από τη Θεσσαλονίκη πριν ξεκινήσει η γενική συνέλευση του Συλλόγου Εργαζομένων της Εγνατίας Οδού με θέμα το εάν θα προχωρήσουν σε απεργία, αύριο Πέμπτη, οπότε είχε προγραμματιστεί ο διαγωνισμός για την ανάθεση και κατασκευή διοδίων στο ύψος του Ωραιοκάστρου.
Όπως σημείωσε, δεν προσπαθεί να επηρεάσει τις αποφάσεις των εργαζομένων, αλλά για να υλοποιηθεί η δέσμευση της χώρας έναντι των δανειστών θα πρέπει να γίνουν οι διαγωνισμοί, να κατασκευαστούν τρεις σταθμοί διοδίων και να αδειοδοτηθούν ακόμη τρεις.
Ωστόσο, το “μασάζ” Σπίρτζη στέφθηκε με αποτυχία. Οι εργαζόμενοι στην Εγνατία Οδό αποφάσισαν να προχωρήσουν σε 24ωρη απεργία στις 11 Μαΐου, κίνηση που θα οδηγήσει στην ακύρωση των προγραμματισμένων διαγωνισμών. Και αυτό διότι ζητούν να ακυρωθούν οι σχεδιασμοί παραχώρησης της Εγνατίας Οδού όπως και η εγκατάσταση, εντός του 2017, του καθολικού ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων.
Τι προβλέπει η νέα συμφωνία με τους δανειστές
Η νέα συμφωνία με τους δανειστές, που είδε το φως της δημοσιότητας μέσω της γερμανικής εφημερίδας Handelsblatt, προβλέπει τη διεξαγωγή των διαγωνισμών για την κατασκευή τριών σταθμών διοδίων στον Βενέτικο Γρεβενών, τη Θεσσαλονίκη και τον Αλιάκμονα Κοζάνης.
Οι διαγωνισμοί αυτοί είχαν προγραμματιστεί να λάβουν χώρα, αύριο Πέμπτη, αλλά, εν τέλει, η Εγνατία Οδός προχώρησε στην μετάθεση της ημερομηνίας διεξαγωγής τους για τον Ιούνιο λόγω των κινητοποιήσεων των εργαζομένων.
Στη συνέχεια θα πρέπει να εκδοθεί υπουργική απόφαση βάσει του οποίου θα υιοθετείται πλήρες σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων στον αυτοκινητόδρομο, μήκους 670 χλμ, που συνδέει την Ηγουμενίτσα με τους Κήπους Έβρου.
Επίσης, η νέα συμφωνία αναφέρει ότι τα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών θα πρέπει να εκδώσουν κοινή υπουργική απόφαση που θα προσδιορίζει τη νέα τιμολογιακή πολιτική, αφότου οι τεχνικοί σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ ολοκληρώσουν το έργο τους.
Για την υιοθέτηση νέας τιμολογιακής πολιτικής στο σύνολο του αυτοκινητοδρόμου και στους κάθετους άξονές του, οι δανειστές θέτουν ως χρονικό ορόσημο τον Μάιο του 2017. Ωστόσο, μέχρι να ολοκληρωθεί η κατασκευή των νέων σταθμών θα ισχύει η σημερινή τιμολογιακή πολιτική, όπως αναφέρει το κείμενο της συμφωνίας.
Ο διαγωνισμός
Η δημιουργία σταθμών διοδίων αποτελεί αίτημα των δανειστών από το 2014, οπότε το δεύτερο πρόγραμμα οικονομικής προσαρμογής προέβλεπε την έκδοση υπουργικής απόφασης για τη δημιουργία διοδίων στην Εγνατία. Οι σταθμοί διοδίων ενισχύουν τις χρηματοροές του προς ιδιωτικοποίηση οδικού άξονα και επιτρέπουν τη γρηγορότερη αποπληρωμή του δανείου αρχικού ύψους 250 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα οι δεσμευτικές προσφορές για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, θα κατατεθούν τον Νοέμβριο του 2017, ενώ θα πρέπει να αποσαφηνιστεί σειρά ζητημάτων, όπως η διάρκεια της περιόδου παραχώρησης, αλλά και ποιος θα αποπληρώσει το δάνειο της Εγνατίας Οδού.
capital.gr
Κολοτουμπαςς κολοτουμπες όλα για μια καρέκλα στην περιφεριακη διοίκηση από όλους τους. Τελικά ούτε αξιοπρέπεια υπάρχει ούτε θάρρος ουτε προσωπική γνωμη άποψη υπάλληλοι των ξένων συμφέροντον και όχι μόνο η περιφερια δυτικής Μακεδονίας. Αυτό δείχνουν διότι ήταν αντιμνημονιακη και ανεξάρτητη και τώρα δυστυχώς δεν είναι τίποτα από αυτό που πίστεψαν.