Άρθρο του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις μεταφορές, κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου στο «Κ» της Καθημερινής «Restart» στο μέλλον

24 Οκτωβρίου 2021
15:43

 

Η Ελλάδα διαθέτει σήμερα έναν γηρασμένο στόλο οχημάτων, ως αποτέλεσμα, κυρίως, της πολυετούς οικονομικής κρίσης, η οποία δεν επέτρεψε στα νοικοκυριά και στους επαγγελματίες να αντικαταστήσουν τα παλαιότερα αυτοκίνητα. Ο στόλος αυτός πρέπει να ανανεωθεί για πολλούς λόγους, οι σημαντικότεροι από τους οποίους είναι η Οδική Ασφάλεια και ο περιορισμός της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Άλλωστε, η ανανέωση του στόλου με οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αποτελεί δέσμευση της χώρας μας στον στόχο της ΕΕ για μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030, σε σχέση με τα επίπεδα του 1990. Κυρίως, όμως, αποτελεί συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, η οποία υποστηρίζει ενεργά τη χρήση οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, πρώτα απ΄ όλα, με φορολογικά κίνητρα, όπως τα χαμηλά ή τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Κεντρικός άξονας αυτής της πολιτικής είναι η ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, η οποία προσφέρει λύσεις σε πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στις σύγχρονες πόλεις. Μειώνει τους ατμοσφαιρικούς ρύπους, περιορίζει την ηχορύπανση, χαμηλώνει το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου και βελτιώνει την ποιότητα των μετακινήσεων με την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών. Τον τελευταίο χρόνο, από τον Σεπτέμβριο του 2020, οπότε ξεκίνησε το πρόγραμμα κινήτρων «Κινούμαι Ηλεκτρικά», καταγράφεται μια ραγδαία αύξηση στις ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Συγκεκριμένα, πέρυσι, όλο το 2020 ταξινομήθηκαν 1.177 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και φέτος, μόνο κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, έχουν ταξινομηθεί 2.261!

Με βάση αυτά τα δεδομένα περιμένουμε υπερδιπλασιασμό των ταξινομήσεων έως το τέλος του έτους και ταυτόχρονα, εντείνουμε τις προσπάθειές μας ώστε να καταστεί η ηλεκτροκίνηση περισσότερο ελκυστική στους χρήστες. Συγκεκριμένα, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εργαζόμαστε σε όλο το φάσμα της υποστήριξης του κύκλου ζωής των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, καθώς δεν αρκεί κάποιος να αγοράσει ένα αυτοκίνητο. Χρειάζονται συντήρηση, εξειδικευμένοι τεχνίτες και, φυσικά, ένα επαρκές δίκτυο φορτιστών. Σχετικά, πρόσφατα εκδόθηκε Κοινή Υπουργική Απόφαση που περιγράφει τους όρους λειτουργίας των συνεργείων επισκευής οχημάτων υψηλής τάσης και έπεται η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος που αφορά στους τεχνίτες. Πρόκειται, μάλιστα, για μια νέα επαγγελματική ειδίκευση που θα δημιουργήσει νέες ευκαιρίες απασχόλησης με προοπτική.

Επιπλέον, μέσα από το νέο θεσμικό πλαίσιο για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας οι Δήμοι μπορούν να αξιοποιήσουν πόρους από το Πράσινο Ταμείο και άλλες πηγές, προκειμένου να αναπτύξουν ένα επαρκές δίκτυο φορτιστών. Αυτή την περίοδο, μάλιστα, έχει δημοσιευθεί σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος από το Πράσινο Ταμείο προς τους Δήμους για την εγκατάσταση φορτιστών.

Ταυτόχρονα, το Υπουργείο Μεταφορών διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε καινοτόμα προγράμματα όπως η μετατροπή της Αστυπάλαιας σε «Έξυπνο και Πράσινο Νησί». Ένα εγχείρημα που θα προσδώσει προστιθέμενη αξία στην ηλεκτροκίνηση, καθώς μέσα από τις νέες υπηρεσίες μεταφοράς που θα αναπτυχθούν με τη χρήση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, οι πολίτες θα γνωρίσουν καλύτερα τις δυνατότητες και τα οφέλη αυτής της τεχνολογίας.

Το 2014 είχα την τιμή να αναλάβω ως Υφυπουργός Μεταφορών την πρώτη ουσιαστική νομοθετική πρωτοβουλία υπέρ της ηλεκτροκίνησης, που αφορούσε στην εγκατάσταση φορτιστών, ενώ εγκαινιάσαμε το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Χάθηκε χρόνος στο μεσοδιάστημα, αλλά μετά από 4,5 χρόνια αδιαφορίας, η σημερινή κυβέρνηση έκανε «restart» και τα πρώτα αποτελέσματα αποδεικνύουν ότι έχουμε το όραμα, τη βούληση και τον τρόπο να διαμορφώσουμε ένα φιλικό πλαίσιο για την ηλεκτροκίνηση.

Σε αυτή την κατεύθυνση, που έχει χαράξει εδώ και δύο χρόνια ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε μαζί, ακόμη πιο εντατικά, ώστε κάθε μέρα όλο και περισσότερα παλιά αυτοκίνητα να αντικαθίστανται από νέα, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

12 σχόλια

  • Μιχάλη, κεντρικός άξονας είναι η φτώχεια μας, μετά την πολυετή κρίση και τα μνημόνια που μας φέρατε εσείς. Ο δικός σου ο Κυριάκος νομίζει ότι είμαστε σαν κι αυτόν. Ότι μπορούμε να αγοράσουμε καινούρια αυτοκίνητα και δεν θέλουμε ή δεν προλαβαίνουμε να κάνουμε έρευνα αγοράς. Αφήστε τις θεωρίες λοιπόν, γιατί γενικά δεν είμαστε καλά στα μυαλά μας…

  • “Η Ελλάδα διαθέτει σήμερα έναν γηρασμένο στόλο οχημάτων, ως αποτέλεσμα, κυρίως, της πολυετούς οικονομικής κρίσης, η οποία δεν επέτρεψε στα νοικοκυριά και στους επαγγελματίες να αντικαταστήσουν τα παλαιότερα αυτοκίνητα.”

    Βγάλε το πρόστιμο των 3000+ ευρώ για εισαγόμενα από την Ε.Ε. και θα μπορούμε να πάρουμε καλύτερα αυτοκίνητα,οι Σέρβοι και οι Βούλγαροι καλύτερα έχουν πλέον.
    Άντε ντε να σε δω,έχεις το καρπούζι έχεις και το μαχαίρι.

  • Ο μόνος χρόνος που χάθηκε και εξακολουθεί… είναι η δικιά σας κυβέρνηση τσίρκο μόνο Μιχαλιο
    Ευτυχώς σε λίγους μήνες θα είστε παρελθόν οριστικά και η χώρα θα αρχίσει να παίρνει τα πάνω της.
    Όσο μπορεί δηλαδή γιατί πάλι τα δικά σας τα σπασμένα θα πληρώνει.

  • Βάλτε τώρα υποχρεωτικά στην αγορά τα ηλεκτροκίνητα να πάρει μπρος η γερμανική βιομηχανία και αφήστε τα λόγια. Θέλουμε όλοι υποχρεωτικά ένα ετοιμόρροπο των 40.000 Ευρώ για να μένουμε κάθε 50 χμ. Ο Ρήνος να είναι καλά.

  • Που εισαι Αριστοφανη να βρεις ετοιμες κωμωδιες,χωρις να βασανιζεις το εξυπνο μυαλο σου!!
    Εδω η Δυτικη Μακεδονια καταποντίζεται σαν νησί και οι εκλεγμενοι στη Δυτικη Μακεδονια ασχολουνται με το εξυπνο νησί την Αστυπαλαια

  • Ολα τα νησια απο τη φύση τους έξυπνα ειναι,εχουν θαλασσα και τουρισμό με την Κοζανη τι γινεται και τα χωρια που βρισκονται στις εσχατιές του γκρεμου και σεις μερμνατε και τυρβαζετε περι της Αστυπαλαιας!!
    Μηπως φτιαξετε και ηλεκτροκινητες βαρκες με ρευμα απο τα σκόπια;

  • Ρε πάτε καλα; νέα αυτοκίνητα με τις μισθούς των 600 ευρω; εδώ δεν μπορούμε να συντηρησουμε τις οικογένειες μας θα σκεφτούμε νέα αυτοκίνητο ηλεκτρικό των 30.000 και 40.000 ευρώ….Μιχάλη στην φτωχοποιημενη δυτική Μακεδονία θα ζητήσεις ψήφο όχι στο παλαιό ψυχικό και στην Εκάλη…

  • Έχεις χάσει την επαφή με την πραγματικότητα. Έξω ο κόσμος πεινάει, δεν μπορεί να βγάλει χειμώνα και εσύ υπουργέ γράφεις άρθρα.
    Κάντε κάτι για τον κόσμο που υποφέρει.

  • Η αγοραστική ικανότητα του έλληνα διαρκώς ελαττώνεται, αυτό το γνωρίζουν όλοι πλέον. Πού θα βρεθούν τα πολλά χρήματα για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων; Μήπως θα αρχίσει πάλι ο άκρατος υπερδανεισμός από τις τράπεζες; Δεν διδάχτηκαν τίποτα φαίνεται οι άριστοι;

  • Ας αγορασουμε ενα ηλεκτρικό με 40.000 ευρω τότε. Δε φτάνει που έχουμε φτώχεια μας βάζετε και δασμούς αν φέρουμε κάποιο καλό μεταχειρισμένο.Ειμαστε η μοναδική χώρα στην Ευρώπη μ αυτή τη γελοιότητα. Κοίτα να σταματήσετε τη γύφτια με τους δασμούς στα μεταχειρισμένα να πάρει ο κοσμάκης κάνα της προκοπής κι άσε τις εξυπνάδες.

  • Και πώς θα πάρουμε καινούργιο αυτοκίνητο με της 3+60 που παίρνουμε για μισθό κ όταν αυτός υπάρχει;όλα έχουν αυξηθεί. Ολα εκτός απ’ τον μισθό.θα έπρεπε να ντρέπεστε κ οι 300 βουλευτές

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μείνετε συντονισμένοι