Θα αντικατασταθούν όλα τα παλαιά αυτοκίνητα – Έρχονται μέτρα

7 Νοεμβρίου 2021
18:01

Ένα restart στον κλάδο του αυτοκινήτου μετά από 4,5 χρόνια αδιαφορίας έκανε η σημερινή κυβέρνηση μόλις ανέλαβε την εξουσία και ήδη είναι ορατά τα πρώτα αποτελέσματα των προσπαθειών της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εκτίμησε ο νέος υφυπουργός Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος σε άρθρο που δημοσιεύθηκε στην Καθημερινή.

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε επίσης ότι: «Η Ελλάδα διαθέτει σήμερα έναν γηρασμένο στόλο οχημάτων, ως αποτέλεσμα, κυρίως, της πολυετούς οικονομικής κρίσης, η οποία δεν επέτρεψε στα νοικοκυριά και στους επαγγελματίες να αντικαταστήσουν τα παλαιότερα αυτοκίνητα. Ο στόλος αυτός πρέπει να ανανεωθεί για πολλούς λόγους, οι σημαντικότεροι από τους οποίους είναι η Οδική Ασφάλεια και ο περιορισμός της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Άλλωστε, η ανανέωση του στόλου με οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αποτελεί δέσμευση της χώρας μας στον στόχο της ΕΕ για μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030, σε σχέση με τα επίπεδα του 1990. Κυρίως, όμως, αποτελεί συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, η οποία υποστηρίζει ενεργά τη χρήση οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, πρώτα απ΄ όλα, με φορολογικά κίνητρα, όπως τα χαμηλά ή τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Κεντρικός άξονας αυτής της πολιτικής είναι η ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, η οποία προσφέρει λύσεις σε πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στις σύγχρονες πόλεις. Μειώνει τους ατμοσφαιρικούς ρύπους, περιορίζει την ηχορύπανση, χαμηλώνει το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου και βελτιώνει την ποιότητα των μετακινήσεων με την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών. Τον τελευταίο χρόνο, από τον Σεπτέμβριο του 2020, οπότε ξεκίνησε το πρόγραμμα κινήτρων ”Κινούμαι Ηλεκτρικά”, καταγράφεται μια ραγδαία αύξηση στις ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Συγκεκριμένα, πέρυσι, όλο το 2020 ταξινομήθηκαν 1.177 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και φέτος, μόνο κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, έχουν ταξινομηθεί 2.261!

Με βάση αυτά τα δεδομένα περιμένουμε υπερδιπλασιασμό των ταξινομήσεων έως το τέλος του έτους και ταυτόχρονα, εντείνουμε τις προσπάθειές μας ώστε να καταστεί η ηλεκτροκίνηση περισσότερο ελκυστική στους χρήστες. Συγκεκριμένα, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εργαζόμαστε σε όλο το φάσμα της υποστήριξης του κύκλου ζωής των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, καθώς δεν αρκεί κάποιος να αγοράσει ένα αυτοκίνητο. Χρειάζονται συντήρηση, εξειδικευμένοι τεχνίτες και, φυσικά, ένα επαρκές δίκτυο φορτιστών. Σχετικά, πρόσφατα εκδόθηκε Κοινή Υπουργική Απόφαση που περιγράφει τους όρους λειτουργίας των συνεργείων επισκευής οχημάτων υψηλής τάσης και έπεται η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος που αφορά στους τεχνίτες. Πρόκειται, μάλιστα, για μια νέα επαγγελματική ειδίκευση που θα δημιουργήσει νέες ευκαιρίες απασχόλησης με προοπτική.

Επιπλέον, μέσα από το νέο θεσμικό πλαίσιο για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας οι Δήμοι μπορούν να αξιοποιήσουν πόρους  από το Πράσινο Ταμείο και άλλες πηγές, προκειμένου να αναπτύξουν ένα επαρκές δίκτυο φορτιστών. Αυτή την περίοδο, μάλιστα, έχει δημοσιευθεί σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος από το Πράσινο Ταμείο προς τους Δήμους για την εγκατάσταση φορτιστών.

Ταυτόχρονα, το Υπουργείο Μεταφορών διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε καινοτόμα προγράμματα όπως η μετατροπή της Αστυπάλαιας σε ”Έξυπνο και Πράσινο Νησί”. Ένα εγχείρημα που θα προσδώσει προστιθέμενη αξία στην ηλεκτροκίνηση, καθώς μέσα από τις νέες υπηρεσίες μεταφοράς που θα αναπτυχθούν με τη χρήση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, οι πολίτες θα γνωρίσουν καλύτερα τις δυνατότητες και τα οφέλη αυτής της τεχνολογίας.

Το 2014 είχα την τιμή να αναλάβω ως Υφυπουργός Μεταφορών την πρώτη ουσιαστική νομοθετική πρωτοβουλία υπέρ της ηλεκτροκίνησης, που αφορούσε στην εγκατάσταση φορτιστών, ενώ εγκαινιάσαμε το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Χάθηκε χρόνος στο μεσοδιάστημα, αλλά μετά από 4,5 χρόνια αδιαφορίας, η σημερινή κυβέρνηση έκανε «restart» και τα πρώτα αποτελέσματα αποδεικνύουν ότι έχουμε το όραμα, τη βούληση και τον τρόπο να διαμορφώσουμε ένα φιλικό πλαίσιο για την ηλεκτροκίνηση.

Σε αυτή την κατεύθυνση, που έχει χαράξει εδώ και δύο χρόνια ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε μαζί, ακόμη πιο εντατικά, ώστε κάθε μέρα όλο και περισσότερα παλιά αυτοκίνητα να αντικαθίστανται από νέα, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.», σημείωσε ο κ. Παπαδόπουλος.

Πηγή https://www.newmoney.gr/roh/palmos-oikonomias/ellada/ellada-tha-antikatastathoun-ola-ta-palea-aftokinita-erchonte-metra/

32 σχόλια

  • Μιχαλη πες μας ποσο επιδοτηση θα μας δωσεις για αγορα τετοιου οχηματος; Ουτε με 50% θα παμε να παρουμε καινουριο αφου δεν παιζει σαλιο. Η φοδρα εχει τρυπησει απο την τριβη πανι με πανι

  • Και επί κυβερνήσεως Κ.Καραμανλη πήραμε 2000 cc αυτοκίνητα δεν υπήρχαν αυτά τα τέλη των 690 ευρώ τον χρόνο και σε δέκα χρόνια πληρώσαμε 7000 ευρώ όσο η σημερινή αξία του αυτοκινήτου.ηταν όνειρο ζωής και σήμερα μιλάτε για αντικατάσταση που να βρούμε τα λεφτά?Σαν δεν ντρέπεστε…

  • Να αντικατατασταθουν και τα παμπάλαια οχήματα ορισμένων κρατικών υπηρεσιών που δεν ελέγχονται καν από ΚΤΕΟ…

    • Περνούν κ καπνιζουν! Μας πνίγουν. Αλλά κ πολλά ιχ που έχουν σφραγίδα κτεο βγάζουν μπουρίνι. Καταλαβαίνετε τι σημαίνει αυτό κ δεν κάνετε τίποτε απολύτως!!!

  • Καλή η θεωρία, υπάρχουν όμως πολλά αναπάντητα ερωτήματα. Το βασικότερο είναι η αγορά του καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
    Το πιο φθηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο ξεκινάει από 25000€. Ένα αξιοπρεπές Σεντάν με αποδεκτή αυτονομία κοστίζει πάνω από 35000€.
    Εάν δοθούν κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, μέσα σε αυτά θα υπάρχουν “αντικίνητρα” εάν επιλέξει καποιος να κρατήσει το παλιό σου ρυπογόνο βενζινοκίνητο.

    Συνεπώς οι τιμές των μεταχειρισμένων ρυπογόνων πέσουν κι άλλο.
    Πόσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα να δώσουν 30+ χιλιάρικα για καινούργιο όχημα, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να πουλησουν το παλιό τους αυτοκινήτο για ένα κομμάτι ψωμί?

  • Δώστε για αρχή καμία επιδότηση των 20ετίας και βάλε επαγγελματικά οχήματα με κινητήρες euro 1 και euro 2, και θα φθάσουμε και στη ηλεκτροκίνηση των ι.χ.

  • Θα φάτε μαυρισμα εξαιτιας των ΙΧ που δεν θα το πιστεύεις. Βάλατε το χαράτσι εν μια νυκτι για τα EURO4 εισαγωγης και τώρα λες για ηλεκτρικα που ξεκινανε απο 25 χιλιαρικα. Βρε χαρτογιακαδες των υπουργειων με 700 ευρω μισθους πως θα τα βγαλει περα ο νεος κοσμος να αγορασει ηλεκτρικο.

  • ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΝΕΟ ΞΕΖΟΥΜΙΣΜΑ ΚΑΙ ΥΠΕΡΧΡΕΩΣΗ ΜΕΣΩ ΔΑΝΕΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΝΕΟΕΛΛΗΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΥΡΩΠΑΙΟΥΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΟΥΣ ΜΑΣ ΕΝΟΨΕΙ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΟΣΟΝΟΥΠΩ. ΝΟΜΙΖΕΙ Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΤΙ ΤΟ ΗΛ. ΡΕΥΜΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΦΘΗΝΟΤΕΡΟ ΑΠΌ ΤΗ ΒΕΝΖΙΝΗ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΚΑΤΗΝΤΗΣΑΝ ΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟ ΜΕΣΑ ΣΕ ΜΟΛΙΣ 3 ΜΗΝΕΣ;

  • Σε ποιον γαλαξία ζουν;. Αυτός νομίζει ότι όλοι παίρνουν 7000 τον μήνα ή ότι έχουν τις καταθέσεις που έχει ο αρχηγός του. Με 500 ευρώ μισθό πως θα αγοράσουν οι Έλληνες 40000 καινούργια αυτοκίνητο;. Πολιτικές γελοιότητες τις ίδιας κατηγορίας με το κλείσιμο των ΑΗΣ.

  • Αυτό που δεν μπορεί να πει ο Μιχαλάκης, είναι ότι πήραμε εντολή από τη Frau Merkel, να στηρίξουμε τη Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, τώρα με τι χρήμα που μας ξεζούμισαν, είναι μία άλλη ιστορία.

  • Αναρωτιέμαι αν κάποιοι ζουν εκτός πραγματικότητας ή είναι μόνιμοι κάτοικοι Ελβετίας. Στην Ελλάδα με βασικό μισθό ίδιο τα τελευταία 20 χρόνια και όλα τα πάγια έξοδα μιας οικογένειας να έχουν δεκαπλασιαστεί, δε μπορείς να αγοράσεις ούτε ηλεκτρικό πατίνι!!!!!

  • Τα οχήματα που ταξινομήθηκαν φέτος αγοράστηκαν χάρη στις επιστρεπτέες προκαταβολές. Του χρόνου θα πέσει κλάμα…

  • Με τα λεφτά που αγοράσατε όλοι τζιπ το 2004 με Κωστάκη και στηρίξατε Γερμανία τώρα ήρθε η ώρα σας πάλι να βάλετε πλάτη, εσύ φουκαρά με αυτοκίνητο 1400 1600 κλπ ετοιμάσου να πληρώσεις τα τέλη κυκλοφορίας για τους άλλους

  • Το honda e για παράδειγμα που είναι αμιγώς ηλεκτρικό και είναι ένα τενεκεδάκι ξεκινάει από 36.000 ευρώ.

    Πόσο να είναι η επιδότηση σε μια χώρα που ο βασικός είναι λιγότερο από 600 ευρώ,άρα θες 2 χρόνια(25 μήνες ακριβώς) χωρίς να φας τίποτα για να μαζέψεις αυτά τα λεφτά.

    Ευτυχώς που ο νέος κόσμος σας πήρε χαμπάρι και στις επόμενες εκλογές θα πάει να ψηφίσει και θα στείλει εκεί που πρέπει.

  • Αν μειώσετε από τους μισθούς σας και από αυτά που παίρνετε που μου το παίζετε large με τα λεφτά του λαού τότε το συζητάμε ….
    Ενώ εσείς θα τα πάρετε τζάμπα από τη Βουλή έτσι …..!!!!!
    Όλο ιδέες είστε ……!!!!

  • Το έχουμε ξαναπεί αυτοί που μας κυβερνούν ζουν σε αλλο κόσμο , με μέσο εισόδημα εργαζομένων και συνταξιούχων κάτω των 1000€ θα θελα ναξερα που απευθύνεται… Α ξέχασα άρθρο στην Καθημερινή ήτανε….

  • Όπως δεν έγιναν τα διόδια στη Σιάτιστα έτσι θα πάρουμε και καινούρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα….
    Υφυπουργός μεταφορών. 20 χρόνια τσάμπα αυτοκίνητο… 7000 μισθό…καμια επαφη με την πραγματικότητα και με τον νομό του….

  • Με τους σημερινούς μισθούς, αν βέβαια υπάρχει δουλειά, το μόνο οικολογικό όχημα που μπορούμε να αγοράσουμε είναι το ποδήλατο.

  • Μιχάλη εγώ δουλεύω στήν τέφρα στήν ΔΕΗ σε εργολάβο καί περνώ 450ευρω βάρδια θα μου κάνεις ένα τέτοιο αμάξι δώρο το θέλω πολύ η κανέμας το μισθό 2,000 να μπορέσω να πάρω γιατί και αμάξι έχω παλιό και για οικονομικούς λόγους πάω με το λεωφορείο τής ΔΕΗ στήν δουλειά μού

  • Και να τα κυκλοφορούμε στο οδικό δίκτυο της δυτικής Μακεδονίας; Να περνάμε την υψηλή γέφυρα Σερβίων; Τι έκανες για τη συντήρηση της γέφυρας στην προηγούμενη θητεία σου; Τίποτα; όπως σε όλα τα άλλα; Μαύρο!!!!!!!!

  • Μιχαλη ειμαι ανεργος και κυκλοφορω με ενα φιατακι του 95 μοντελο. Θα θελα πολυ ενα ηλεκτρικο τεσλα να πηγαινω με τα 400€ Απο το ταμειο ανεργιας για καφε στην καστορια μεσω της σηραγγας κλεισουρας

  • Οι πράσινες γελοιότητες των αριστων συνεχίζονται κανονικά. Σχέδια και ανακοινώσεις για αλλαγή αυτοκινήτων σε μια κατεστραμενη χώρα στην οποία οι πολίτες της δεν έχουν την δυνατότητα όχι αυτοκίνητο να αλλάξουν αλλά ούτε πετρέλαιο για θέρμανση δεν μπορούν να βάλουν. Όπως και με τις ανεμογεννητριες έτσι και τώρα θελουν να βοηθησουν τους Γερμανούς με το αζημίωτο.

  • Μιχάλη δεν μπορώ να αγοράσω ούτε καν ηλεκτρικό πατίνι που έχει 350 ευρώ. Μάλλον θα απευθύνεσαι σε άλλον πλανήτη και όχι στην Ελλάδα είμαι άνεργος είμαι άνεργος εδώ και 4 μήνες παντρεμένος με ένα παιδί και για καλή μου τύχη φεύγω εκτός Ελλάδας μπας και ζήσω και όταν έρθω το καλοκερι του χρόνου θα έρθω να σεδω από κοντά με το ηλεκτρικό αμάξι μού όπου θα το πάρω από έξω και σε μισή τιμή καληνύχτα Ελλάδα στην Γερμανία η βεζινα έχει 1,35 και Ελλάδα έχει 1,80 έως 2,00 και Σκόπια 1.00 ευρώ η ? οκτάνια βενζινα εγώ εκεί βάζω πάω δύο φορές τον μήνα ψωνίζω και τούς τα ακουμπάω αξίζει

  • Ε ρε δούλεμα που πέφτει….αφού κλείνουν τα εργοστάσια της ΔΕΗ και στέλνουν ανθρώπους στην ανεργία, αφού η χώρα χάνει την ενεργειακή της αυτάρκεια και θα φέρνει φυσικό αέριο από το αδελφό κράτος της Τουρκίας το Αζερμπαϊτζάν, αφού στέλνουν όλη την περιοχή στην ανέχεια και την φτώχεια, τώρα λένε να καταργήσουν τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα για να πάρουμε πανάκριβα ηλεκτρικά χωρίς καμία υποδομή και κανένα σχέδιο…. και φυσικα χωρίς χρημα. Γίνανε στην ΝΔ οικολόγοι….έχει να πέσει μάσα πάλι εις βάρος των κοροιδων αυτής χώρας. Κλείσαμε την ΕΒΖ για χάρη των Γερμανών και εισάγουμε την ζαχαρη τους, κλείνουμε τις ηλεκτρικές μονάδες για χάρη των Γερμανών για να εισάγουμε φυσικό αέριο.Θα κάνουμε πλούσιους τους Γερμανούς πάλι με τα αυτοκίνητα τους!!!!!

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μείνετε συντονισμένοι