Καλές οι εκδηλώσεις, είναι κάτι σαν το επιδόρπιο μετά από ένα καλό γεύμα, αφού απαντήσουμε βέβαια στον προβληματισμό αν οι εκθέσεις αυτού του τύπου συμβάλλουν πλέον στην ετοιμασία του ζητούμενου καλού γεύματος.
Χρήσιμο νομίζω θα ήταν να δώσουμε απαντήσεις, αν βάζαμε τον εαυτό μας στη θέση του υποψηφίου «αγοραστή» του τουριστικού μας προϊόντος, τον οποίο πρέπει να βρούμε εκεί που ζεί και δραστηριοποιείται : 1)ποιο θα ήταν αυτό που θα μας παρακινούσε να επισκεφτούμε ένα τόπο; 2) θα επαναλαμβάναμε την επίσκεψή μας; και 3) το πιο σημαντικό, θα προτείναμε στον περίγυρό μας να επισκεφτεί τον τόπο αυτό;
Αυτά πιστεύω πως είναι τα πιο κρίσιμα ερωτήματα που πρέπει ν΄ απαντηθούν πρώτα για να επιτύχουμε επισκεψιμότητα, τουριστική ανάπτυξη και τα προφανή από αυτήν θετικά οικονομικά αποτελέσματα για τον τόπο μας.
Το καλό γεύμα και κυρίως η προπαρασκευή που απαιτείται για να το πετύχουμε είναι το ζητούμενο με λίγα λόγια στοχευμένος σχεδιασμός. Αν απαντήσουμε σ΄ αυτή την απαίτηση τότε έχει σημασία και αξία το επιδόρπιο και κάθε άλλη παράλληλη προσπάθεια.
ΥΓ.1: Τα ίδια ισχύουν και για το Συνέδριο Οινοτουρισμού που είναι μέσο και για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής αλλά δεν αρκεί από μόνο του αν δεν ενταχθεί σε ένα συνολικό στρατηγικό σχεδιασμό.
ΥΓ.2:Σε πρόσφατη καταχώρηση 4ημερης ομαδικής εκδρομής που οργανώνει ταξιδιωτικό γραφείο με προορισμό Καστοριά-Φλώρινα- Πρέσπες, ούτε μία διανυκτέρευση εκτός Καστοριάς! Μπορεί ν΄ αλλάξει αυτό; Μεγαλύτερη διάρκεια ,αλλά και διανυκτερεύσεις σε διαφορετικά σημεία μέσα στη Δυτ. Μακεδονία. Είναι επίσης ζητούμενο και η ουσία της προσπάθειας ανάπτυξης του τουριστικού μας προϊόντος!