Πτολεμαΐδα 18-11-2021
Επικαλούμαστε τον ορθό λόγο!
Διότι μόνο έτσι μπορούμε να προσεγγίσουμε ένα θέμα σαν αυτό του τραίνου, το οποίο όσο περνά ο καιρός μπερδεύεται περισσότερο.
Έχει δημιουργηθεί ένα κίνημα εκατοντάδων ανθρώπων, με κεντρικό θέμα την χάραξη της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής.
Υπερβαίνει την Εορδαία και ακόμη την περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας.
Το εισπράττουμε από δεκάδες επιστολές, παρεμβάσεις και παραινέσεις, ούτως ώστε να συνεχίσουμε την προσπάθεια.
Επικαλούμαστε τον Ορθό Λόγο και την Περιφερειακή Συνείδηση, για να βγούμε από την δυστοπία* των ακραίων τοπικισμών.
Είναι Οικονομικός πόρος για την Ελλάδα η γραμμή αυτή, είναι παράγοντας ανάπτυξης για την Τοπική Κοινότητα που ονομάζεται Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
Τέλος είναι Εθνικής σημασίας, δεδομένου ότι Συνδέει την χώρα με την Αλβανία, η οποία γίνεται (και) πέρασμα, γεφυρώνοντας την κεντρική Ευρώπη με τον Ευρωπαϊκό νότο της και στην ουσία το Αιγαίο!
Τι σημαίνουν όλα αυτά;
Οικονομική ανάπτυξη για την Ευρωπαϊκή Κοινότητα, για την Ελλάδα και φυσικά για την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
Έξοδος από την απομόνωση 3 μεγάλων Πόλεων της Δυτικής Μακεδονίας (Καστοριάς-Φλώρινας-Πτολεμαΐδας) που είναι τυφλά σημεία στον χάρτη, απέχουν χιλιομετρικά σε ευθεία απόσταση περί τα 15 χιλιόμετρα και δεν έχουν επικοινωνία λόγο έλλειψης οδικών αξόνων. Αλλά και μια 4η που ως πρωτεύουσα της περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας θα καρπωθεί και αυτή τα οφέλη της ανάπτυξης των τριών προαναφερθέντων πόλεων.
Η Νέα γραμμή, θα πυροδοτήσει εξελίξεις οικονομικοκοινωνικές για όλο αυτά τα ζητήματα.
Η Διέλευση της γραμμής διά μέσω κόμβου διαμετακομιστικού στην Πτολεμαΐδα έχει πολύ μεγάλο οικονομικό ενδιαφέρον.
Ας φύγουμε νοερά από τα όρια της σημερινής επαρχίας Εορδαίας η όποια έχει ψαλιδιστεί βάναυσα.
Η Εορδαία είναι ενιαίο γεωπολιτικό μέγεθος και γεωγραφικά υφίσταται με βάση τα Αρχαία όρια της.
Είναι ένα τεράστιο Λεκανοπέδιο εγκλωβισμένο σε απομόνωση, χωρίς σύγχρονους οδικούς άξονες.
Περιλαμβάνει γεωγραφικά 4 οροσειρές ( Άσκιο-Βέρμιο-Βέρνον-Καϊμακτσαλάν ) που περικλείουν μια εύφορη πεδιάδα.
Οι ευρισκόμενες κοινότητες εντός της πεδιάδος και αυτές στις παρυφές των βουνών ( είναι περί τις 60-70 ), οι οποίες συνιστούν ένα πολύ σημαντικό μέγεθος, μόνο η σημερινή Εορδαία έχει 30.
Ένας γεωγράφος το καταλαβαίνει αμέσως.
Είναι η γραμμή των 15 Κοινοτήτων του Βερμίου, ειδικά πρέπει να εστιάσουμε στις κοινότητες Πύργων και Μεσόβουνου! Στις δύο τελευταίες ασκείται υψηλότατου βαθμού εφαρμοζόμενη Γεωργική Τεχνολογία, με υπεραναπτυγμένη και εξαγώγιμη δενδροκομία.
Υπάρχει ένα πολύ υψηλό εισόδημα στους καλλιεργητές εκεί και μια πρωτοπόρος εξαγωγική δραστηριότητα.
Επίσης είναι η γραμμή των 8 κοινοτήτων του όρους Άσκιου, που επίσης υπάρχουν πρωτοπόρες δενδροκομικές και κηπευτικές καλλιέργειες και στην κορυφή του όρους δεσπόζει μια κοινότητα με τεράστιο ιστορικό και τουριστικό ενδιαφέρον.
Είναι τα χωριά της επέκτασης του Άσκιου, που είναι στην Λοφοσειρά που ονομάζεται Μουρίκι, περιοχή αγροτική, με τοπικά προϊόντα υψηλής ποιότητος όπως τα όσπρια και κηπευτικά και με μεγάλο ιστορικό ενδιαφέρον.
Έχουμε την σειρά των Κοινοτήτων που εκτείνονται στην ποδιά του όρους Βέρνον, με σπουδαία Γεωργική και Τουριστική ανάπτυξη, αναφερόμαστε για την Κοινότητα Νυμφαίου, η οποία είναι ένα από τα δέκα ωραιότερα χωριά της Ευρώπης, βγαλμένο από παραμύθι.
Και τέλος κλείνει ο κύκλος με τις κοινότητες στην ποδιά του Καϊμακτσαλάν.
Τα πεδινά χωριά του Δήμου Αμυνταίου ανήκουν γεωγραφικά σε αυτή την περιοχή η οποία έχει πλούσια γεωργική δραστηριότητα, με καλλιέργεια κηπευτικών προϊόντων και κυρίαρχο στοιχείο της είναι ο Αμπελώνας, ο οποίος είναι παραλίμνια της Βεγορίτιδος, της βαθύτερης λίμνης των Βαλκανίων.
Στον Αμπελώνα δεσπόζει μια εκ των σπουδαιότερων ποικιλιών στον κόσμο που ονομάζεται Ξινόμαυρο. Στην ίδια περιοχή πέραν του Συνεταιρισμού Αμυνταίου, υπάρχει μια έντονη ιδιωτική Αμπελουργική δραστηριότητα επιχειρήσεων με σπουδαία κτήματα παραγωγής και εμφιάλωσης οίνου.
Όλη αυτή η γεωγραφική περιοχή που αναφέρουμε είναι η Αρχαία Εορδαία.
Ένα ενιαίο γεωπολιτικό μέγεθος, που αφορά άμεσα την χάραξη της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής και την αφορά φυσικά και αυτήν, δεδομένου του ότι υπάρχει μεγάλο οικονομικό ενδιαφέρον.
Με την χάραξη της νέας γραμμής μέσω Εορδαίας επιτυγχάνεται Συμμετρική και Ισόρροπη Κοινοτική ανάπτυξης.
Έξοδος της Βορειοδυτικής Ακριτικής Μακεδονίας από την απομόνωση. Και φυσικά την συνέχιση της με την περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας, και όλα τα οφέλη που θα αποκομίσουν και τα διοικητικά διαμερίσματα ακόμη και αυτής της περιφέρειας.
Ειδικότερα μετά την βίαιη απολιγνιτοποίηση η περισσότερο πληγείσα περιοχή της Εορδαίας περιμένει αυτήν την Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή, για να :
Ανακοπή η μετακίνησης / μετανάστευση των κατοίκων και παραμονή τους στις εστίες τους.
Και φυσικά ορθολογική κατανομή των πόρων με δίκαιο τρόπο, στο σχέδιο δίκαιης αναπτυξιακής μετάβασης, ( ΣΔΑΜ ).
Σημειώνουμε:
– Η Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή μέσω Εορδαίας είναι η συντομότερη
– Είναι η οικονομικότερη.
– Και αφορά την καρδιά της περιοχής που πλήττεται περισσότερο.
«Μηδέν της τύχης, αλλά πάντα της ευβουλίας και της προνοίας.» Πλούταρχος, 47-120 μ.Χ.
Μετάφραση
«Τίποτα δεν εξαρτάται από την τύχη, αλλά όλα από την ορθή κρίση και την προνοητικότητα.»
* Δυστοπία (από το ελληνικό δυς- και τόπος) ονομάζεται η κοινότητα ή κοινωνία που είναι ανεπιθύμητη ή τρομακτική.[1][2] Θεωρείται ως ένα κακό μέρος, και πρόκειται για το αντίθετο της ουτοπίας, η οποία είναι το υπόδειγμα για μία ιδανική κοινωνία χωρίς εγκληματικότητα ή φτώχεια. Οι δυστοπικές κοινωνίες εμφανίζονται σε πολλά καλλιτεχνικά έργα, αλλά και σε ιστορίες που εξελίσσονται στο μέλλον. Συχνά χαρακτηρίζονται από τον απανθρωπισμό, [3] τα ολοκληρωτικά καθεστώτα, την περιβαλλοντική καταστροφή,[4] ή άλλα χαρακτηριστικά συσχετισμένα με την κατακλυσμική πτώση της κοινωνίας. Οι δυστοπικές κοινωνίες εμφανίζονται σε πολλά υποείδη στη φαντασία και συχνά χρησιμοποιούνται για να τραβήξουν την προσοχή στα προβλήματα του πραγματικού κόσμου σχετικά με την κοινωνία, το περιβάλλον, την πολιτική, την οικονομία, τη θρησκεία, την ψυχολογία, την ηθική, την επιστήμη ή/και την τεχνολογία, τα οποία αν χάσουν την κατεύθυνσή τους θα μπορούσαν ενδεχομένως να οδηγήσουν σε μία δυστοπική κατάσταση.
Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ / ΕΟΡΔΑΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Οι Τούρκοι λένε το Αιγαίο “Turkaegean” προσπαθώντας να αλλάξουν τον χάρτη της περιοχής και οι Εορδείς χαράζουν μόνοι σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονικη – Καστοριά προσπαθώντας να παρακάμψουν την Κοζάνη.
Διαφέρει σε κάτι από το τουρκολυβικό μνημόνιο που ταιριάζει τη γεωγραφία σε συγκεκριμένα συμφέροντα;
τι σχέση έχει ο ορθός λόγος με μια σήραγγα στο βέρμιο που εκτοξεύσει το κοστος? κατα τα αλλα δεν βλεπω το έργο να ειναι εναντιον των συμφερόντων της πολης τη κοζανης μια και αν φτάσει το τρένο μεχρι εκει .. εύκολα έρχεται και μεχρι την κοζανη..
Ερώτηση προς καϊλαριώτες: Μήπως να επαναχαράξουμε την Εγνατία Οδό να περνάει από την πλατεία των Καϊλαρίων οδεύοντας προς Αλβανία και ακυρώνοντας το λιμάνι της Ηγουμενίτσας;
Η ευήθεια κάποιων είναι απέραντη, στην προσπάθειά τους να ικανοποιήσουν τον μικροτοπικισμό τους
Η αρχαία ΕΓΝΑΤΊΑ δεν περνούσε από καστανιά αλλά από Έδεσσα … Τυχαίο ?
Όχι αφού ήταν ευκολότερη διαδρομή, προσήλια και σε χαμηλό υψόμετρο.
Τώρα γιατί πληρώσαμε ένα σκασμό λεφτά να τρυπάμε βουνά και να κάνουμε κοιλαδογέφυρες ρωτήστε την κοινή λογική.
Υ: είναι δεδομένο ότι η χάραξη της εγνατίας στην περιοχή ήταν λάθος αλλά έγινε με την τοπικιστική λογική όπως και η υποβάθμιση των νοσοκομείων ενώ υπάρχει η λύση του Μποδοσάκειου.
Προφανώς αν ακολουθούσαμε την αρχαία διαδρομή θα έπρεπε να περάσουμε και από τα Σκόπια και από την Αλβανία… Να υποθέσω προτιμάτε να αναβαθμίσετε την Αλβανία και τα Σκόπια από το να υπάρχει η σημερινή χάραξη.
Έχετε τυφλωθεί από τον φθόνο σας…
Τολματε και μιλάτε για μικροτοπικισμο. Εσείς. Που έχετε ανάπτυξη τα τελευταία τριάντα χρόνια εις βάρος της υπόλοιπης Δυτικής Μακεδονίας. Αυτό λέγεται θράσος.
Eχετε δικιο στην Πτολεμαΐδα. Εγω λεω το τρενο να αλλαξει συμφωνα με τα πρότυπα σας και να περναει απο Δεσκατη – Αργος ορεστικο- Αμυνταιο – Πτολεμαΐδα- Ναουσα -Θεσσαλονικη. Έχετε γίνει γραφικοι…
Αυτό ακριβώς έκανε ο πολιτικός σας Παπακωνσταντίνου επί Μητσοτάκη μπαμπά. Παραχάραξε την ιστορία. Η Εγνατία έπρεπε να περάσει από την Έδεσσα μετά από την Εορδαία και και Σιάτιστα και να καταλήξει στην Ηγουμενίτσα. Αλλά είπαμε Σον και καλά έπρεπε από Κοζάνη. Μια ζωή εις βάρος των υπολοίπων
Το αίτημα για κοσμοδρόμιο πού είναι???
Η χαραξη μεσω αλιακμονα θυμιζει τουρκολυβικο μνημονιο εκτος αν η εννοια της ευθειας αλλαξε και δεν το γνωριζουμε
Καλά κάνει οι Εορδαία…… αφού οι Κοζάνη αλλά καί η περιοχή Σερβίων κοιμούνται !!!!!
Εγω λεω να κανουμε μια υπόγεια σήραγγα Πτολεμαΐδα Καλαματα, να μην δυσκολεύεστε να κατεβαίνετε στη Νοτια Ελλαδα, συν μην ξεχναμε οτι εχει και καλο μπαφο στην Καλαματα και αφου τον καπνιζετε που τον καπνιζετε να ειναι καλης ποιοτητας. (Με σεβασμο στον νοήμον Πτολεμαιδιοτη που δεν στηρίζει αυτες τις βλακιες)
Προτείνω η γραμμή να περνάει και μέσα από την πλατεία της Κοζάνης!!!! Έτσι και οι Σουρδοι θα είναι χαρούμενoi αφού θα καλυφθεί ο άκρατος τοπικισμός τους και εμείς στην Πτολεμαίδα θα έχουμε εύκολα πρόσβαση στα Goodys!!!!
ΠΟΛΥ ΜΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΟΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Να ακυρωθεί η συραγγα της Κλεισούρας …
και να γίνει συραγγα στα Πιέρια με πρόσβαση στην Κατερίνη και Εθνική Οδό μαζί με την Κάθετο Εγνατίας Φλώρινας-Λαρισας !!!
η πιο σωστη πρόταση
Μικρομέγαλος
Όρε γλέντια