Τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ανάπτυξη των «πράσινων μετακινήσεων» παρουσίασε ο Υφυπουργός Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος σε διαδικτυακή εκπομπή του «CNN Greece», με θέμα την «Πράσινη Μετάβαση».
Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι η προσπάθεια για την ενίσχυση των πράσινων μετακινήσεων πραγματοποιείται μέσα από ένα πλέγμα πρωτοβουλιών που προωθεί η κυβέρνηση και αποσκοπεί σε δύο βασικούς σκοπούς:
- Πρώτον, να μειωθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του τομέα των μεταφορών και
- Δεύτερον, να γίνει καλύτερη η καθημερινότητα στις πόλεις μας, αλλάζοντας σταδιακά και τη νοοτροπία όλων μας στο συγκεκριμένο θέμα.
Σχετικά με την προώθηση της ηλεκτροκινησης ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε:
«Η ΕΕ έχει θέσει ως στόχο την μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων θερμοκηπίων κατά 55% έως το 2030, σε σχέση με τα επίπεδα του 1990.
Πέρα, όμως, από τους στόχους της ΕΕ είναι και δική μας απόφαση να συμβάλλουμε στην ανανέωση του στόλου, καθώς στην Ελλάδα, μετά από μια δεκαετία οικονομικής περιπέτειας, τα περισσότερα οχήματα είναι παλιά.
Αυτό, άλλωστε, αφορά και την Οδική Ασφάλεια, ένα ζήτημα που έχει θέσει ως προτεραιότητα ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης.
Σε αυτή την κατεύθυνση, λοιπόν, ενισχύουμε την ηλεκτροκίνηση και το πρόγραμμα ‘‘Κινούμαι Ηλεκτρικά’’, το οποίο ξεκίνησε πέρυσι τον Σεπτέμβριο και έχει σημαντική ανταπόκριση από τους πολίτες.
Με βάση τα τελευταία στοιχεία, όλο το 2020 είχαν ταξινομηθεί 1.133 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, ενώ έως και τον Νοέμβριο του 2021 έχουν ταξινομηθεί 3.213.
Αυτό σημαίνει ότι τους 11 μήνες του 2021 προσεγγίζουμε ήδη έναν τριπλάσιο αριθμό ταξινομήσεων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων σε σχέση με ολόκληρο το 2020.
Ταυτόχρονα, στο Υπουργείο Μεταφορών δημιουργούμε το θεσμικό πλαίσιο που αφορά στην τεχνική υποστήριξη του οχήματος: φορτιστές, συνεργεία και τεχνίτες, που αποτελούν μάλιστα, μια νέα επαγγελματική ειδίκευση με πολλές ευκαιρίες απασχόλησης στο παρόν και το μέλλον.
Φορτιστές υπάρχουν πλέον σε πολλά πρατήρια. Θα ήθελα να επισημάνω, όμως, ότι οι Δήμοι και οι Περιφέρειες μπορούν μέσα από τον νόμο για τη Μικροκινητικότητα να ενταχθούν σε προγράμματα για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων και την ανάπτυξη δικτύου φορτιστών».
Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε, επίσης, ότι η συστηματική βελτίωση των υποδομών στις αστικές συγκοινωνίες που έχει δρομολογήσει ο Υπουργός κ. Κώστας Καραμανλής, θα δημιουργήσει ένα φιλικότερο αστικό περιβάλλον για τους πολίτες, κυρίως στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
Ο Υφυπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε ακόμη στην προώθηση της μικροκινητικότητας με ήπιες μορφές μετακίνησης όπως το ποδήλατο και τα ηλεκτρικά πατίνια, μέσα από το σχετικό θεσμικό πλαίσιο που έχει διαμορφωθεί, αλλά και σε πρωτοβουλίες, όπως η δημιουργία Εθνικού Συντονιστικού Κέντρου για το «Eurovelo», που αφορά στον ποδηλατικό τουρισμό.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αγοράστηκαν χάρη στην επιστρεπτέα προκαταβολή και τα προγράμματα covid των περιφερειών. Από εδώ και μπρος δεν θα δουν πωλήσεις ούτε με κυάλια!!!!
Παν καλά οι δουλειές των γερμανικών αφενταδων σας. Τα εργοστάσια τους μας πουλάνε ανεμογεννητριες, μας πουλάν καθρεφτακια,μας πουλάν ηλεκτρικά αυτοκίνητα . Όλα τους παν καλά. Σε αντίθεση με την Ελλάδα που φροντίζετε να ξεπουλήσει τα πάντα. Σε αντίθεση με την εκλογική σου περιφέρεια που βλέπει ένα μαύρο μέλλον γεμάτο ανεργία,πείνα και ξεριζωμό των νέων της.
Εδώ σκοπεύουν να καίνε σκουπίδια για την παραγωγή ρεύματος και κατά τα άλλα ρυπαίνουν τα αυτοκίνητα.
Όποιος πάρει ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή έχει πάρει θα την πατήσει άσχημα.
Με 690€ βασικό μισθό ο μέσος Έλληνας όχι ηλεκτρικό αλλά ούτε μοντέλο του 2000 δεν μπορεί να πάρει.
Εγώ σε λέω είμαι χαντούμσ’, κι εσύ με λες πόσα παιδιά έχω. Ζεις σε παράλληλο σύμπαν ή κάνεις ότι ζεις εκεί;
Μην ανησυχείτε, δεν το λέει για τους Έλληνες. Εξετάσεις στους Γερμανούς δίνει.