Αυτές τις ημέρες στην πόλη της Κοζάνης, στην οδό Καραμανλή (πρώην Βερμίου), υλοποιείται ένα πολύ σημαντικό έργο.
Το έργο είναι η κατασκευή πεζοδρομίων, ή πεζοδρόμων, ή ποδηλατοδρόμων, ή δεν ξέρω πως αλλιώς λέγεται.
Ο χώρος που κατασκευάζονται προκύπτει από την μετατροπή των δύο λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση σε μία και μισή, καθώς και από το ελάχιστο, τύποις πεζοδρόμιο, που υπήρχε στις δύο άκρες της οδού.
Η απόκτηση σήμερα από μια ελληνική πόλη πεζοδρόμων ή ποδηλατοδρόμων είναι ένα από τα μεγάλα ζητούμενα της εποχής μας. Αφορά την σύγχρονη αντίληψη πολεοδομικής και κοινωνικής ανάπτυξης των πόλεων. Είναι κάτι που σε άλλες χώρες γίνεται εδώ και δεκαετίες. Είναι μια εξέλιξη αυτονόητη και δεν χρειάζεται να ειπωθεί κάτι περισσότερο.
Το έργο είναι σημαντικό για την περίπτωσή μας, γιατί δείχνει πως μπορεί εύκολα να εξευρεθεί χώρος για ένα τέτοιο έργο χωρίς να χρειασθούν απαλλοτριώσεις, που σημαίνει, αποφασιστικότητα, χρόνος και κόστος. Είναι σημαντικό γιατί εξουδετερώνει δήθεν δικαιολογίες από τους αυτοδιοικητικούς φορείς ότι δεν μπορούμε να κατασκευάσουμε πεζοδρόμους και ποδηλατοδρόμους γιατί η πόλη δεν διαθέτει ελεύθερους χώρους. Τα γνωστά δηλαδή τερτίπια των πολιτικών για να σκεπάσουν την αδιαφορία τους και την ανικανότητά τους.
Όμως το θέμα μας δεν είναι η κατασκευή του συγκεκριμένων πεζοδρόμων – ποδηλατοδρόμων.
Το θέμα μας είναι η μη κατασκευή πεζοδρόμων – ποδηλατοδρόμων (δηλαδή γιατί δεν έγινε το ίδιο), στην οδό Κοζάνης – Κοίλων, στο τμήμα μέχρι την διασταύρωση του ΤΕΙ, το οποίο πρόσφατα ανακατασκευάσθηκε λόγω προβλημάτων ασφαλούς κυκλοφορίας των οχημάτων (συχνά ατυχήματα).
Γιατί σε αυτήν την περίπτωση δεν μετατράπηκαν οι δύο λωρίδες κυκλοφορίας σε μία και μισή και στον χώρο που περισσεύει να κατασκευασθούν πεζόδρομοι – ποδηλατόδρομοι. Δεν μπορεί κάτι που έγινε στον έναν δρόμο να μην μπορεί να γίνει στον άλλον.
Η κατασκευή σε αυτή την οδό, πεζοδρόμων – ποδηλατοδρόμων, ήταν αίτημα που προϋπήρχε και η χρησιμότητά τους θα ήταν μόνιμη γιατί μόνιμα είναι τα τμήματα του Πανεπιστημίου (πρώην ΤΕΙ), ενώ στη Βερμίου είναι (στεγάζονται) προσωρινά.
Βεβαίως δεν υφίσταται θέμα κακής ιεράρχησης μεταξύ των δύο έργων. Ιεράρχηση σε ό,τι αφορά τον χρόνο κατασκευής ή τις κατηγορίες των χρηστών, αν δηλαδή θα είναι οι φοιτητές του Πανεπιστημίου που θα χρησιμοποιούν το ένα έργο, ή γενικότερα οι κάτοικοι της πόλης που θέλουν να πάνε για αναψυχή στο Κουρί ή να ψωνίσουν στα καταστήματα που υπάρχουν στην οδό Καραμανλή και θα χρησιμοποιούν το άλλο έργο.
Και τα δύο έργα είναι εξίσου σημαντικά, δεν έχει σημασία ποιο γίνεται πρώτα.
Το θέμα μας βρίσκεται στα χρήματα που δόθηκαν στην ανακατασκευή της οδού Κοζάνης – Κοίλων (τμήμα έως τη διασταύρωση ΤΕΙ) χωρίς να κατασκευαστούν οι πεζόδρομοι – ποδηλατόδρομοι στο συγκεκριμένο τμήμα, χωρίς να γίνει αυτό που έγινε στην οδό Καραμανλή.
Το θέμα μας βρίσκεται στο γεγονός ότι αύριο μεθαύριο που θα ωριμάσει ο χρόνος κατασκευής πεζοδρόμων – ποδηλατοδρόμων στο τμήμα Κοζάνης – Κοίλων και θα υλοποιηθεί το έργο, τα χρήματα που δόθηκαν στην πρόσφατη ανακατασκευή θα έχουν πάει στράφι.
Το θέμα μας είναι γιατί το αρμόδιο πολιτικό όργανο, δεν ξέρω ποιο είναι αυτό και δεν με ενδιαφέρει, δεν αποφάσισε σωστά, γιατί η αντιπολίτευση δεν ελέγχει την συμπολίτευση, εκτός αν και αυτή θεωρεί πως δεν υπάρχει θέμα και γιατί η διοίκηση του Πανεπιστημίου που είναι στα καθήκοντά της να μεριμνά για την ασφαλή και άνετη μετακίνηση των φοιτητών, δεν παρενέβη αναλόγως, ή μάλλον δεν παρακολουθούσε το θέμα γιατί πιστεύω πως περί αυτού πρόκειται.
Το θέμα μας είναι πως υπάρχει ελαφρότητα στη διαχείριση του δημόσιου χρήματος, του χρήματος του Έλληνα φορολογούμενου.
Υπάρχει θέμα ηθικής τάξης, υπάρχει θέμα πολιτικό.
Επιτέλους ένας άνθρωπος επισημαίνει ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα. Πολλοί φοιτητές του πανεπιστημίου πηγαινοέρχονται με τα πόδια από Κοζάνη στον κόμβο Πανεπιστημίου Κοίλων και αντίστροφα, μεσα σε ανύπαρκτο πεζοδρόμιο δίπλα στο δρόμο, γεμάτο μπάζα και χόρτα και ουδείς ενδιαφέρεται για την υγεία και την ασφάλεια των παιδιών αυτών. Ελπίζω ο Δήμος Κοζάνης, η Περιφέρεια και το Πανεπιστήμιο να καταλάβουν τη μεγάλη αξία του έργου αυτού.
Μπραβο!!! κ.Γουσιοπουλε.Θελω να πιστευω πως υπαρχουν συμφεροντα που δεν επιτρεπουν να γινει το πεζοδρομιο κι οχι μονο αυτο,τα φωτιστικα τα βαλανε στη μεση του χαλασμενου πεζοδρομιου.
Ας βγάλουμε τα φωτιστικά θα έχει και ροματζάδα…
Ναι μάστορα να κάνουμε τους δρόμους πεζοδρόμια και ποδήλατοδρόμους.και να μην πειράξουμε τις περιφράξεις από τα οικόπεδα για να γίνουν πεζοδρόμια, έτσι γίνεται και στην Ευρώπη έτσι ακριβώς. Μάλλον δεν πήγες πιο μακριά απ το Κουρί.Και πριν πεις την χαζομάρα σου να σκεφτείς ότι το αυτοκίνητο πληρώνει τους περισσότερους φόρους άμεσους και έμμεσους… Πληρώνει για να κυκλοφορεί σε δρόμους όχι να κοπαναει σε καρόδρομους αειντε που γίνατε όλοι οι αγενείς ποδήλατολάγνοι ειδικοί
Έτσι ακριβώς αλλά ποιός νοιάζεται?
ΓΕΝΙΚΆ Ο ΔΡΌΜΟΣ ΚΟΖΆΝΗ – ΚΟΊΛΑ ΕΊΝΑΙ ΑΠΑΡΆΔΕΚΤΟΣ… ΣΑΛΙΓΚΆΡΙ ΕΝΑ ΠΡΆΜΑ….ΤΟ ΧΕΙΜΏΝΑ ΚΆΝΟΥΜΕ ΤΟ ΣΤΑΥΡΌ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΆ ΟΔΗΓΟΎΜΕ…. ΕΊΝΑΙ ΔΥΝΑΤΌΝ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΑΛΛΆΞΕΙ ΚΆΤΙ? ΠΟΛΛΆ ΣΚΕΦΤΌΜΑΣΤΕ ΓΙΑΤΊ ΔΕΝ ΑΛΛΆΖΕΙ ΑΛΛΆ ΔΥΣΤΥΧΏΣ ΚΑΙ ΠΆΛΙ ΔΥΣΤΥΧΏΣ ΘΑ ΤΟΝ ΤΡΏΜΕ ΣΤΗ ΜΆΠΑ!!!
Είναι ντροπή για Μαλουτα Κασαπιδη Ιωαννίδη Καρυπίδη Κουκουλόπουλο Δακη και όλους τους βουλευτές από το 2005 έως σήμερα, που διατυμπανίζουν το πανεπιστήμιο και αδιαφορούν για τους φοιτητές που περπατάνε χωρίς πεζοδρόμιο,μέσα στο δρόμο ή στα κλαδιά και κινδυνευουν να παρασυρθούν από αυτοκίνητο.τους θέλουμε μόνο για άρμεγμα. Προστατευστε τους τώρα! Ντροπή για την παράδοση φιλοξενίας της Κοζάνης να αδιαφορούμε για την ασφάλεια νέων ανθρώπων.
Σιγά το πανεπιστήμιο… ΙΕΚ είναι, ο πρύτανης διαφημίζει κατάρτιση.
Στο μεταξύ άμα ανέβει κανένας στο ΤΕΙ (που τους χαρίστηκε διά της κατάργησής του), δεν έχει ψυχή φοιτητών μιας και δεν υπάρχει παρουσία στις θεωρίες και το “πανεπιστήμιο” έχει κλείσει σχεδόν όλα τα εργαστήρια του ΤΕΙ.
Αέρας κοπανιστός δηλαδή.
Άρα τι χρειαζόμαστε πεζοδρόμιο αφού δεν έχει ψυχή στο ονομαζόμενο πανεπιστήμιο;
Εχετε δίκιο, σε μια άλλη διάσταση τι χρειάζεται ο πεζοδρομος,τι χρειάζονται οι αίθουσες, τι χρειάζεται το πανεπιστήμιο; Τι είναι η ζωή ένα τίποτα!
Έτσι είναι, αν αυτό κατάλαβες…
Έχετε απολυτο δίκιο αλλά δυστυχώς αδιαφορούν όλοι οι υπεύθυνοι. Κάθε μέρα δεκάδες παιδιά περπατάνε στο ανύπαρκτο πεζοδρόμιο.
Προφανώς η ανακατασκευή του δρόμου δεν εγινε για την βελτίωσή του γιατί οι νέες κλίσεις που δόθηκαν είναι άθλιες. Ακόμη και στην άνοδο το αμάξι κινδυνεύει να βγει εκτός πορείας.
Πού είδες τα δεκάδες παιδιά, στο όνειρό σου;
Χαχαχαχαχα!
Όταν η επιθυμία γίνεται αντιληπτή ως πραγματικότητα…
Αλίμονο αν η λύση κατασκευής πεζοδρομίων είναι η εξαφάνιση των οδών…
Ας καταργήσουμε τα αυτοκίνητα να πάμε με πεζό 2…
Καλέ μου άνθρωπε ποιος μίλησε για κατάργηση οδών; Για μισή λωρίδα γίνεται λόγος, να γίνει ο δρόμος όπως είναι πιο κάτω, όπως είναι όλοι οι δρόμοι της πόλης.
μισή λωρίδα, ολόκληρη ζωή…
Πανεπιστήμιο με επιτροπές Εξωστρέφειας- Προβολής, Αθλητισμού, Πολιτισμού,με πιστοποίηση στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, είναι απορίας άξιο πώς δεν έχει ασχοληθεί με τον πιο βασικό δρόμο που συνδέει τις εγκαταστάσεις του με την πόλη της Κοζάνης… Φοιτητές που πηγαινοέρχονται με τα πόδια κυρίως για οικονομικούς λόγους, κάτοικοι της πόλης που ανακαλύπτουν περπατώντας τις γύρω περιοχές με σημείο αναφοράς τις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου…
Ποσο θα αυξανονταν το κοστος ανα αντι για τους κυβολιθους στο διαχωριστικό διαζωμα της οδου, τοποθετουνταν κυβολιθοι στο πεζοδρομιο που υφισταται στην μια πλευρα ώστε να μπορουν τα παιδια που δεν εχουν για εισιτηριο αστικου να κινονται ελευθερα.γκρινιαζουμε για την μειωση των φοιτητηων κ απο την αλλη να μην μεριμνουμε ουτε για τα απλα. Μιζερια των υπευθυνων να ξοδεψουν για την βορεια εισοδο της πολης, αλλαξαν ασφαλτο αλλα όυτε καν τα στηθαια που ειναι στραβωμενα