«Η αξιολόγηση είναι στα χέρια μας» (της Έφης Μιχελάκη)

15 Δεκεμβρίου 2021
10:43

 

Αναμφίβολα, ο όρος αξιολόγηση αποτελεί πολυσυζητημένη και καμιά φορά παρεξηγημένη έννοια ιδιαίτερα σε τομείς που σχετίζονται με την δημόσια σφαίρα γενικότερα. Αυτό συμβαίνει γιατί τίθεται ένα βασικό ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί και δεν είναι άλλο από το ποιος θα αξιολογήσει ποιον, με ποια κριτήρια και για ποιον στόχο. Μέσα στα πλαίσια του δημοκρατικού πολιτεύματος, θα πρέπει τα παραπάνω ερωτήματα να απαντώνται έχοντας σαν βάση τους την δικαιοσύνη, την αξιοκρατία και την διαφάνεια, βασικές αρχές που διέπουν την δημοκρατία.

Σε ότι αφορά την εκπαίδευση ο όρος αυτός εμπλουτίστηκε με συγκεντρωτικές και αυταρχικές μεθόδους που θυμίζουν άλλες εποχές, οι οποίες για το συγκεκριμένο υπουργείο μάλλον δεν αποτελούν παρελθόν. Μετά από δύο και πλέον χρόνια πανδημίας και την ανασφάλεια να κυριαρχεί σε όλους τους τομείς της ζωής, η κυβέρνηση ήρθε για ακόμη μια φορά, με τον όρο αυτό,  να διχάσει τον εκπαιδευτικό κόσμο και ταυτόχρονα αντί να γίνεται μέρος μιας λύσης δημιουργεί το πρόβλημα. Η συγκεκριμένη μορφή αξιολόγησης στερείται διοικητικής δομής και επιστημονικής κατάρτισης, ενώ ταυτόχρονα σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί προϊόν διαβούλευσης . Από την άλλη η τιμωριτική διαχείριση από την πλευρά της ηγεσίας του υπουργείου παιδείας, το μόνο που καταφέρνουν είναι να δυσχεραίνουν ένα ήδη επιβαρυμένο κλίμα.

Οι εκπαιδευτικοί στην χώρα μας έχουν αποδείξει ότι μπορούν να ασκήσουν το συγκεκριμένο λειτούργημα κάτω από αντίξοες καμιά φορά συνθήκες και να έχουν θετικά αποτελέσματα. Θα ήταν λάθος να αιωρείται πως αρνούνται στο γενικό πλαίσιο οποιαδήποτε μορφή αξιολόγησης. Αντίθετα είναι καλοδεχούμενο εκείνο, το οποίο θα σέβεται την σχολική ζωή με όλες τις παραμέτρους και ταυτόχρονα θα ενισχύει την δημόσια παιδεία ουσιαστικά.

Με λίγα λόγια η αξιολόγηση μπορεί να λειτουργήσει δημιουργώντας ένα σχολείο ποιοτικό για τα παιδιά που το χρειάζονται όσο τίποτα. Ένα δημόσιο σχολείο που το προσωπικό του θα αξιολογεί τις δυνατότητες του, είτε σε ανθρώπινο δυναμικό είτε σε υλικοτεχνικές υποδομές και στη συνέχεια θα αξιολογείται και το ίδιο με στόχο φυσικά την ουσιαστική εξέλιξη του και κατ επέκταση την προσφορά στους μαθητές.

Σήμερα, αντί για αυτό, οι διενέργειες από την πλευρά της ηγεσίας του υπουργείου παιδείας μας γυρνάνε πίσω στις πιο μαύρες σελίδες της ιστορίας, σε εποχές που κανένας δημοκρατικός πολίτης δεν θέλει να θυμάται.

Στον αυταρχισμό απαντάμε με δίκαιες και τεκμηριωμένες προτάσεις  που κάνουν την καρδιά της δημοκρατίας να χτυπάει δυνατά, και όσο για τους υπέρμαχους της ιδιωτικής πρωτοβουλίας,  θα πάρουν  σύντομα την αξιολόγηση του ελληνικού λαού στα χέρια τους, για να επιστρέψει επιτέλους η χώρα μας στο φως.

Μιχελάκη Έφη

Καθηγήτρια πληροφορικής

Υπεύθυνη του τμήματος παιδείας της Νομαρχιακής Επιτροπής ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Κοζάνης

 

23 σχόλια

  • Σκέφτομαι να εγκαταστήσω φωτοβολταϊκό πάρκο αλλά απαιτείται αξιολόγηση, μήπως γνωρίζει κανείς κάποιο τρόπο να πάρω γρήγορα την έγκριση;

  • H Νομενκλατούρα (ρωσικά: номенклату́ра‎) είναι προσδιορισμός από την Κεντρική Επιτροπή του Κομμουνιστικού Κόμματος της Σοβιετικής Ένωσης, των ηγετικών θέσεων στα όργανα του κόμματος και του κράτους, στις οικονομικές επιχειρήσεις και στις κοινωνικές οργανώσεις, καθώς και του καταλόγου προσώπων κατάλληλων να τις αναλάβουν. Ο Μιχαήλ Βοσλένσκυ (Michael Voslensky) εκλαΐκευσε τον όρο στο βιβλίο του Νομενκλατούρα (Nomenklatura, 1980), χρησιμοποιώντας τον για να περιγράψει την προνομιούχο τάξη στην ΕΣΣΔ, την οποία αποτελούσαν 3 εκατομμύρια άτομα.

    Στην περίπτωση της Δυτικής Μακεδονίας η Νομενκλατούρα ίσως να αποτελείται από πολιτικούς, αιρετούς και γόνους αυτών.

    • Συγγνώμη αλλά τι προτείνει η κυρία? Απλές διαπιστώσεις. Ποιες είναι οι “δίκαιες και τεκμηριωμένες προτάσεις” ?

      • Ναι τα υπεβαλα! Αυτο απαιτει η ευγενια
        αγνωστη λεξη βεβαια για πολλους αλλα τεσπα.

        Οσο για το πως θα επενδυσεις διαβασε ξανα το κειμενο πιο προσεκτικα και θα καταλαβεις
        επισης να φροντισεις να βαζεις και λεφτα στις επενδυσεις που θελεις να κανεις ετσι?
        Μην ακολουθησεις το παραδειγμα της ΝΔ που χρωσταει σε οποιον μιλαει ελληνικα και ολο μες στις επενδυσεις ειναι αλλα ολοι φευγουν για εξω…. φιλικα! 🙂

        • Σε υπενθυμίζω ότι ο χώρος που δραστηριοποιείται και εκφράζεται πολιτικά δεν συνάδουν με επενδύσεις και επιχειρηματικές δραστηριότητες, για τις οποίες δημιουργήθηκε κατά τα κοινώς λεγόμενα ” μεγάλος ντόρος” και αποστασιοποιήσεις. Δηλαδή το νόμιμο δεν εξυπακούεται ότι είναι και ηθικό. ΤΊΜΙΑ!!!

  • Το πνεύμα όλης της τοποθέτησης είναι κάνουμε πως θέλουμε την αξιολόγηση ενώ στον βάθος δεν θέλουμε καμία αξιολόγηση. Σύστημα ιδανικό για αξιολόγηση δεν υπάρχει παγκοσμίως χωρίς αυτό να σημαίνει οτι δεν γίνεται αξιολόγηση μέχρι να βρούμε ένα σύστημα που να ικανοποιεί τους πάντες

  • ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΜΠΑΚΙΕΡΑ ΔΕΝ ΕΙΠΑΤΕ: ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΤΕ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΗΣ “ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ”;

    ΕΠΙΣΗΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΕΚΤΑΣΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΗ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΞΩ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΑ; ΜΗΠΩΣ ΞΕΡΕΤΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΝΑ ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΚΑΘΩΣ ΕΧΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΔΕΙΑ;

  • οι θέσεις της κ. Μιχελάκη είναι αποτέλεσμα επεξεργασίας της Νομαρχιακής του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ ή δικές της. Ο κ. Πασσαλίδης πρέπει να απαντήσει.

  • Eκπαιδευτικός “υπεύθυνη τμήματος παιδείας” ενός κόμματος σε νομαρχιακό επίπεδο
    γράφει 6 παραγράφους
    και κατορθώνει να γράψει το ΤΙΠΟΤΑ
    καμία πρόταση, καμάι συγκεκριμένη κριτική, καμία συγκεκριμένη κατεύθυνση
    αλήθεια αυτό γράφτηκε με την άδεια της νομαρχιακής; ή εκφράζει προσωπικές απόψεις;
    εάν εκφράζει προσωπικές απόψεις κακώς υπογράφεται με τον “πολιτικό τίτλο”

  • που δουλευει η κυρια? πως επιασε δουλεια? ποιος την αξιολογησε? ποτε επιασε δουλεια? που αλλου ειχε δουλεψει? οταν απαντησει σε ολα αυτα τοτε τα λεμε.

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΔΕΙΣ ΠΩΣ ΑΞΙΟΛΟΓΕΙ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΣΟΥ.
    ΕΚΕΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ!

  • Πόσοι νέοι με προσόντα περισσότερα από εσένα, που δεν διανοήσε πασχίζουν να προχωρήσουν και εσύ μιλάς ,προτείνεις και έχεις άποψη για αξιολόγηση και αξιοκρατία

  • εγω νομιζω πωσ πρεπει να σχοληθει και αυτη με κατι σοβαρο..οπωσ ο αρχηγοσ της..ο captain amerika tsipras…τωρα μιλησε για τισ μεθ..ποιοσ?ο τσιπρας..που ηθελε αναμονη 90 ημερων να βρεισ κρεβατι μεθ..ο τισπρασ.ναι αυτος.η ξεφτιλα δεν εχει οριο.τι να περιμενες αλλο απο τα στελεχη του?τισ ιδιεσ η παρομοιες βλακειεσ για οτι ακουνε ..να τα λενε ξκαι αυτα.καλαπνε.να γελαμε.

  • Όλοι εσείς που σχολιάζετε πικρόχολα,πρέπει να έχετε μεγάλη παιδεία,δεν κοιμόσασταν μόνο στο σχολείο,κοιμόσασταν και στο σπίτι,για να μή σπάσει το καλούπι!
    Τώρα είναι αργά,ξανακιμιθίτε,στη γλώσσα σας!
    “Μακάριοι οι εν υπνώσεί όντες,Μορφεύς σκέπει τούτους,εφ’ όρου ζοείς”

    • Μορφέα δεν κατάλαβες τίποτα απο τα σχόλια, βαρύ ύπνο κάνεις. Υποθέτω ότι είσαι καλά σκεπασμένος και δεν αλλάζεις πλευρό.

  • Το Μορφέας αναφέρεται στους σχολιαστές που ζηλεύουν ό,τι ρεζιλευουν!
    Αν εγραφα ως ακοίμητος παλι θα σχολιαζες;ε;
    Η διδασκαλια ειναι μια συνεχής ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ!!
    Και παλι συγχαρητηρια σε μια θαρρετη και ελευθερη φωνη μιας εκπαιδευτικου με πλήρη και ευστοχο ΛΌΓΟ

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.