Αυτές είναι οι δύο από τις τέσσερεις ενότητες που επέλεξε το Πανεπιστήμιο Δ. Μακεδονίας για τη διεκδίκηση της καλύτερης δυνατής θέσης στην ελληνική λίστα αξιολόγησης

11 Ιανουαρίου 2022
06:32

Τα ελληνικά πανεπιστήμια ρίχνονται στον στίβο για τη διεκδίκηση της καλύτερης δυνατής θέσης στην ελληνική λίστα αξιολόγησής τους. Ο στόχος τους είναι να λάβουν το μεγαλύτερο δυνατό μερίδιο στην πίτα της κρατικής χρηματοδότησης. Η «Κ» παρουσιάζει κατ’ αποκλειστικότητα τους τομείς που κάθε ΑΕΙ επέλεξε για να συναγωνιστεί τα υπόλοιπα, σε ένα σύστημα που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στη χώρα και έχει προκαλέσει αντιδράσεις τόσο πολιτικές όσο και ακαδημαϊκής φύσης. Ενδεικτικά, πρυτάνεις κάνουν λόγο στην «Κ» ακόμη και για… σφαγή των ΑΕΙ. Αλλοι εκτιμούν ότι στην πρώτη φάση, μετά την αξιολόγηση έπρεπε να δοθεί bonus στα καλύτερα ΑΕΙ αλλά όχι malus στα όσα υστερήσουν. Ουσιαστικά, τα ελληνικά πανεπιστήμια θα πρέπει να εμφανίσουν τα ισχυρά τους χαρτιά για να πάρουν μεγαλύτερο μερίδιο, και το σύστημα που νομοθέτησε η νυν ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αναμένεται να προσφέρει μία κατάταξη των 21 κρατικά χρηματοδοτούμενων πανεπιστημίων – πλην του Ανοικτού που έχει δίδακτρα και της ΑΣΚΤ με την ιδιαίτερη φυσιογνωμία της.

Ειδικότερα, στις 30 Δεκεμβρίου 2021 όλα τα ελληνικά πανεπιστήμια είχαν στείλει στην Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) τις προτάσεις τους με τις ενότητες στις οποίες επέλεξαν να «ανταγωνιστούν» μεταξύ τους για το 20% της κρατικής τακτικής χρηματοδότησης. Συγκεκριμένα, από το 2022 το 80% της χρηματοδότησης κατανέμεται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων. Το 20% μοιράζεται στα ΑΕΙ κατόπιν αξιολόγησής τους με βάση τρεις ενότητες ποιοτικών κριτηρίων. Η ενότητα «Συνεχής βελτίωση των βασικών ακαδημαϊκών δραστηριοτήτων του πανεπιστημίου» είναι υποχρεωτική, και τα ΑΕΙ έπρεπε να επιλέξουν τις άλλες δύο μεταξύ τεσσάρων ενοτήτων: 1. Αριστεία στην έρευνα και επιδόσεις του επιστημονικού προσωπικού. 2. Διασύνδεση με την κοινωνία, την αγορά εργασίας, και αξιοποίηση της παραγόμενης γνώσης. 3. Διεθνοποίηση και 4. Ποιότητα πανεπιστημιακού περιβάλλοντος. «Τα ποιοτικά κριτήρια λειτουργούν ή πρέπει να λειτουργούν ως κίνητρα για να αναδείξει το πανεπιστήμιο τους τομείς στους οποίους έχει συγκριτικό πλεονέκτημα ή να βελτιώσει τις αδυναμίες του», παρατήρησε, μιλώντας στην «Κ», ο Περικλής Μήτκας, πρόεδρος της ΕΘΑΑΕ.

Κάθε ενότητα περιέχει μοριοδοτούμενα κριτήρια. Ετσι, κάθε ΑΕΙ επιλέγοντας δύο ενότητες μαζί με την τρίτη υποχρεωτική, στην έκθεσή του που έστειλε στην ΕΘΑΕΕ συμπεριέλαβε τα τεκμήρια, δηλαδή τις αποδείξεις για τα όσα υποστηρίζει. Για παράδειγμα, εάν έχει επιλέξει την ενότητα Αριστεία στην έρευνα και επιδόσεις του επιστημονικού προσωπικού, στον φάκελο που έστειλε στην ΕΘΑΕΕ για να διεκδικήσει τη μεγαλύτερη δυνατή μοριοδότηση πρέπει να έχει συμπεριλάβει διεθνείς διακρίσεις του ερευνητικού προσωπικού για τα επιτεύγματα της διεξαγόμενης στο ίδρυμα έρευνας, καθώς και στοιχεία για τη δημιουργία νέων θέσεων έκτακτου προσωπικού που ασκεί ερευνητικά καθήκοντα. Από τις τέσσερις προς επιλογή ενότητες, τα ΑΕΙ μοιράστηκαν ως εξής: Τα περισσότερα ΑΕΙ –15– επέλεξαν την ενότητα της Αριστείας στην έρευνα κ.λπ., δέκα την ενότητα της Διεθνοποίησης, εννέα την ενότητα της Διασύνδεσης με την κοινωνία, την αγορά εργασίας κ.λπ. και οκτώ την ενότητα της Ποιότητας πανεπιστημιακού περιβάλλοντος. Καθώς όλα τα ΑΕΙ θα μοριοδοτηθούν για την πρώτη ενότητα με τίτλο «Συνεχής βελτίωση των βασικών ακαδημαϊκών δραστηριοτήτων του πανεπιστημίου», θα προκύψει η πρώτη αξιολογική κατάταξη των ελληνικών ΑΕΙ με την υπογραφή του υπουργείου Παιδείας. Επίσης, κατάταξη θα υπάρξει μεταξύ των ΑΕΙ και ως προς τις επιμέρους τέσσερις ενότητες. Oπως ανέφερε ο κ. Μήτκας, η ΕΘΑΕΕ θα κάνει διασταύρωση των στοιχείων που έστειλαν τα ΑΕΙ για να υποστηρίξουν το έργο τους, θα ακολουθήσει η μοριοδότηση κάθε ΑΕΙ και περί τα τέλη του μήνα θα ανακοινώσει τα αποτελέσματά της. Με βάση τη μοριοδότηση των ΑΕΙ, σε κάθε ενότητα θα βγει ένας μέσος όρος, και όσα ΑΕΙ βρεθούν κάτω από τον μέσο όρο θα χάσουν χρηματοδότηση, την οποία θα πάρουν τα ΑΕΙ πάνω από τον μέσο όρο.

Πηγή Καθημερινή

9 σχόλια

  • Όταν υψηλοτατης διοικητικής ιεραρχίας μελη του “πανεπιστημίου” μετακόμισαν στη Θεσσαλονίκη επειδή ασφυκτιούσαν στην Κοζάνη, γιατί να έλθουν εδώ σοβαροί ερευνητές και να αφοσιωθούν στην έρευνα;

    Όταν ικανός αριθμός καθηγητών έχει άλλον τόπο κατοικίας, εκτός Δ. Μακεδονίας, πώς θα πείσεις ότι σε ενδιαφέρει η αριστεία και οι επιδόσεις των μελών ΔΕΠ;

    Για ποια ποιότητα πανεπιστημιακού περιβάλλοντος μιλάνε, όταν κάθε ένας καθηγητής το αντιλαμβανεται ως τσιφλικι του και απαιτει να προσαρμόζεται στα δικά του προσωπικά θέλω, αδιαφορώντας για τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία; Ακόμη και τώρα που πήγαν να νομιμοποιήσουν τα αυθαιρετα του ΤΕΙ, από πίσω η ίδια δουλειά γινεται.

    • Δεν θέλω να σε τρομάξω αλλά σε όλα τα πανεπιστήμια σχεδόν οι καθηγητές “κινούνται” μιας και οι υποχρεώσεις τους αναγκάζουν να είναι σε διαρκή κίνηση. Ναι ο καθηγητής πρέπει να μεταφέρει το έργο του και άλλου για να λαμβάνει και ο ίδιος εμπειρίες και να βελτιώνεται… μάλλον έχεις το μυαλό σου τους καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

      • Ουτε εγώ θέλω να σε τρομάξω, αλλά οι καθηγητές στα σοβαρά πανεπιστήμια δεν είναι ιπτάμενοι, βρισκονται καθημερινά στην έδρα τους και επιτελούν εκπαιδευτικό έργο, δεν συμπτήσσουν τις ωρες του εβδομαδιαίου προγράμματος σε 1-2 μερες και σε συνεχή ωράρια, ούτε μέλη των διοικήσεων ζουν σε άλλες πόλεις…

  • οι άνθρωποιι ΔΕΝ έβαλαν το κριτήριο της ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ σε μια περιφέρεια που ΑΣΦΥΚΤΙΑ ΑΠΟ ΑΝΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΗ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ!!!!!!!!!

    • Όπως καταλαβαίνεις η τοπική κοινωνία τους ενδιαφέρει τόσο, όσο έχουν οι ίδιοι οφέλη.

      Δες λίγο τι έγινε με την ενεργειακή αναβάθμιση του Εκθεσιακού Κέντρου στα Κοίλα. Ανέλαβαν με προγραμματική σύμβαση τη μελέτη για περίπου €25.000,00 και την ανάθεσαν για περίπου €7.000,00 σε εξωτερικό τους συνεργάτη παίρνοντας τη διαφορά οι ίδιοι μέσω ΕΛΚΕ… Αν κάνεις μια “βόλτα” στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ θα βρεις όλες τις αποφάσεις με αποδείξεις και ονόματα.

      Τα Τεχνικά Γραφεία έξω ας πάνε να πνιγούνε.

      Αυτό είναι διασύνδεση με την τοπική κοινωνία για το “πανεπιστήμιο” δυτικής Μακεδονίας.

    • Προς φωστήρες του καναπέ: Η συγκεκριμένη επιλογή αφορά τις επιδόσεις του Πανεπιστημίου για την προηγούμενη χρονιά και έγινε για να μεγιστοποιήσει το οικονομικό αποτέλεσμα στον Τακτικό του Προϋπολογισμό. Τα κριτήρια αλλάζουν κάθε χρονιά. Εάν του χρόνου επιτευχθούν καλύτερα αποτελέσματα στη Διασύνδεση θα επιλεγεί αυτό το κριτήριο.

Γράψτε απάντηση στο Ανώνυμος Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.