Την πρόθεση του να εξετάσει στο κοντινό μέλλον σε σχέση με την Σιδηροδρομική Εγνατία την σιδηροδρομική σύνδεση στο τμήμα Κοζάνη-Βέροια εκφράζει ο ΟΣΕ σε απαντητικό έγγραφο ερώτησης στη Βουλή. Είναι η πρώτη φορά που γίνεται αναφορά σε αυτό το τμήμα καθώς μέχρι σήμερα το δίκτυο φτάνει στη Δυτική Μακεδονία μέσω μιας καμπύλης γραμμής.
Σύμφωνα με αυτό, προτίθεται να εξετάσει μέσω προκαταρκτικών μελετών τις σιδηροδρομικές συνδέσεις Κοζάνη – Βέροια καθώς και Πτολεμαΐδα – Βέροια για να επιλεγεί η τεχνικοοικονομικά αρτιότερη λύση η οποία θα αποτελέσει το ελλείπον τμήμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας.
Επίσης κάνει γνωστό πως στα πλαίσια της επικείμενης αναθεώρησης των ΔΔΜ πρότεινε την ένταξη στο Αναλυτικό Δίκτυο των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών της σιδηροδρομικής γραμμής Κοζάνης-Βέροιας.
Είναι ένα πρώτο βήμα στην μελλοντική ενασχόληση του Οργανισμού με την ολοκλήρωση του δυτικού τμήματος της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Να θυμίσουμε πως ο ΟΣΕ μέσα στο 2022 θα ξεκινήσει τις πρώτες μελέτες για τα σιδηροδρομικά έργα Καλαμπάκα-Κοζάνη και Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα που αφορούν στο μεγαλύτερο τμήμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας δυτικά της Θεσσαλονίκης.
Σε αυτό το σχέδιο ο “χαμένος κρίκος” είναι το τμήμα που θα ενώνει την Κοζάνη με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο στην περιοχή της Βέροιας. H σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα -Κοζάνη -Πτολεμαΐδα ανήκει στο αναλυτικό δίκτυο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΔΔΜ) με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2050.
Η σιδηροδορμική γραμμή που θα ενώνει τα δίκτυα Ελλάδας-Βουλγαρίας
Στο ίδιο έγγραφο εκτός από τη Σιδηροδρομική Εγνατία και το τμήμα Κοζάνη-Βέροια, ενδιαφέρον παρουσιάζει και ένα άλλο υπό σχεδιασμό έργο. Αφρά στη σύνδεση Φλώρινας – Καστοριάς -Πόγραδετς (στην Αλβανία) που είναι ενταγμένη στο κεντρικό Δίκτυο. Στα πλαίσια της συμμετοχής του ΟΣΕ στο πρόγραμμα «INTERREG IPA CROSS-BORDER COOPERATION PROGRAMME “GREECE-ALBANIA 2014-2020” για το έργο “CB RAILWAY” υλοποιήθηκε από τον ΟΣΕ σύμβαση με αντικείμενο την ανάλυση απαιτήσεων και επενδύσεων της εν λόγω σύνδεση Ελλάδας Αλβανίας μέσω Ιεροπηγής.
Στη σύμβαση αυτή έγινε διερεύνηση της βέλτιστης τεχνικοοικονομικά λύσης και λήφθησαν υπόψη κοινωνικοοικονομικά και περιβαλλοντικά κ.λ.π. θέματα εξετάστηκαν οι παρακάτω 3 λύσεις. Σημειώνεται ότι το τμήμα Καστοριά – Ιεροπηγής – Πόγραδετς είναι κοινό για τις τρεις λύσεις.
I. Σύνδεση μέσω Κοζάνης- Σιάτιστας- Καστοριάς (το τμήμα Σιάτιστα- Καστοριά είναι κάθετος άξονας της μελλοντικής γραμμής Καλαμπάκα Κοζάνη που είναι τμήμα της Δυτικής Σιδροδρομικής Εγνατίας)
II. Σύνδεση μέσω Φλώρινας- Καστοριάς (Επέκταση της Υφιστάμενης Σιδηροδρομικής Γραμμής Πλατύ-Φλώρινα)
III. Σύνδεση μέσω κάθετου άξονα βόρεια της Πτολεμαΐδας από την Υφιστάμενη Σιδοδρομική Γραμμή Πτολεμαΐδα – Αμύνταιο
Πηγή ypodomes.com
2050 ….και βαλε!!!
Αφήστε αυτές τις άχρηστες σπατάλες . Αν θέλετε τρενο επαναλειτούργηστε την σύνδεση Αμυνταίου Κοζάνης.
Οτιδήποτε σε ράγες περνάει από τα Καιλιάρια εγκρίνεται. Εάν όχι απορρίπτεται άμεσα..
Σπατάλες και μεγαλοιδεατισμός μέσα στην κρίση!
Αφήστε τούς ανόητους μικροτοπικισμους η πρωτεύουσα τής Δυτικής Μακεδονίας(δηλ
η Κοζάνη) πρέπει να συνδέεται με όλες τίς γειτονικές πόλεις καί περιφέρειες με τον ποιο σύντομο δρόμο με όλων των ειδών τις συγκοινωνίες
Δεν υπάρχει πρωτεύουσα Δυτικής Μακεδονίας! Σε ποιόν κομήτη ζείτε τέλος πάντων;;;; Η Κοζάνη είναι απλά μια πόλη. Το καταλάβαμε ή να ανοίξετε κανέναν χάρτη;
Εσύ που ζεις ασβέ; φυσικά και υπάρχει.. είναι η μεγαλύτερη πόλη στην Δυτική Μακεδονία..
Πολύ αισιόδοξος είσαι. Το τμήμα Κοζάνης – Καλαμπάκας μελετάται εδώ και 75 σχεδόν χρόνια κι ακόμη δεν έγινε. Κατ’ αναλογία σίγουρα θα ξεπεράσει το 2100.