Από καθαρή τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα στη μεγάλη καραμπόλα, 50 περίπου οχημάτων, στην Εγνατία Οδό, στο ύψος από Βέροια προς Πολύμυλο Κοζάνης. Σύμφωνα με τις μαρτυρίες και τις καταγγελίες που έρχονται στη δημοσιότητα, συγκρούστηκαν 10 αυτοκίνητα λόγω της πυκνής ομίχλης, στα οποία έπεσαν άλλα 40, δημιουργώντας ένα σκηνικό χάους, ευτυχώς χωρίς σοβαρούς τραυματισμούς.
Οι οδηγοί καταγγέλλουν πως η εταιρεία Εγνατία Οδός δεν πήρε κανένα μέτρο για την ασφαλή μετακίνηση χιλιάδων ανθρώπων, ιδιαίτερα μέσα στο τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας, όπου η κίνηση είναι πολύ μεγαλύτερη.
Συγκεκριμένα, δεν είχε εκδοθεί καμία ανακοίνωση για την πυκνή ομίχλη που σκέπασε μέρος του οδοστρώματος, ούτε υπήρχε κάποια σήμανση για αυτό, ούτε και ήταν σε λειτουργία λαμπτήρες ομίχλης στον αυτοκινητόδρομο. Επιπλέον, δεν υπάρχουν σημεία διαφυγής, αφού χρειάστηκε η συνδρομή της Τροχαίας για να απεμπλακούν οι υπόλοιποι οδηγοί από το σημείο της σύγκρουσης, ενώ ακόμα και μετά την σύγκρουση, τη σήμανση ανέλαβαν εργαζόμενοι με κόκκινες σημαίες, οι οποίες είναι αδύνατο να φανούν λόγω της ομίχλης!
Η Εγνατία Οδός, ένα έργο που κόστισε δισεκατομμύρια στον ελληνικό λαό, το οποίο συνεχίζει να πληρώνει μέσα από 14(!) σταθμούς διοδίων, λειτουργεί με τη λογική κόστους οφέλους, βάζοντας σε κίνδυνο τη ζωή χιλιάδων οδηγών που τη διασχίζουν καθημερινά. Παρά το ότι έχουν σημειωθεί δεκάδες θανατηφόρα ατυχήματα, δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες επεμβάσεις στον αυτοκινητόδρομο, με βάση το ότι είναι κοστοβόρες.
Λίγους μήνες μετά τον αποκλεισμό χιλιάδων οδηγών στο χιόνι στην Αττική Οδό, επιβεβαιώνεται για ακόμη μια φορά πως οι δρόμοι της χώρας λειτουργούν σαν μπίζνες για μεγάλες επιχειρήσεις, πληρώνονται από το λαό για να κερδίζουν τα μονοπώλια στον κλάδο των κατασκευών και αλλού. Οι όποιες κατασκευές και μετατροπές γίνονται στο οδικό δίκτυο της Ελλάδας δεν αφορούν τις λαϊκές ανάγκες, αλλά τις ανάγκες των επιχειρηματιών του Τουρισμού, των Μεταφορών, της Ενέργειας, με τα σπασμένα να πληρώνονται ακόμη και με θανατηφόρα τροχαία.
Η γραμματεία Θεσσαλονίκης του ΠΑΜΕ απαιτεί να εξασφαλιστεί η ασφαλής διέλευση όλων των οδηγών, ειδικά αυτές τις μέρες, και να προχωρήσει άμεσα η μελέτη και υλοποίηση μέτρων ασφαλείας (ηλεκτρονικές φωτεινές σημάνσεις, διάνοιξη διόδων διαφυγής, κινητές μονάδες υγείας κλπ) με ευθύνη της αναδόχου εταιρείας.
Συμφωνω 100%.
Όλοι ξέρουμε τόσο βαριά ομίχλη δεν είχαμε ποτέ στην Κοζάνη. Το χειρότερο που έκανε εδώ και 40 χρόνια που θυμάμαι ήταν καμιά ομίχλη στην Βέροια κοντά αλλά έβλεπες μέχρι 100 μετά. Αυτές τις παράξενες ομίχλες τις κάνει από τότε που έβαλαν τις ανεμογεννήτριες πάνω στο βουνό. Το έχετε παρατηρήσει ότι όσοι τότε έχει αλλάξει το κλίμα εκεί και κάνει πολύ επικίνδυνες ομίχλες;
Σωστή παρατήρηση,και δεν είναι μόνο οι ανεμογεννήτριες.Ειναι και τα φωτοβολταϊκά από την άλλη πλευρά του Βερμίου.Απο τη μια οι ανεμογεννήτριες από την άλλη πλευρά τα φωτοβολταϊκά , γέμισε ομίχλη η Εγνατία.
ΦΟΒΕΡΟ
δια τιν ιλικια σου καλι κε ι ανοησια σου!
Θάσος, έχεις δίκιο η παρατήρηση σου είναι πολύ εύστοχη.
Από τότε που σταμάτησε να θερμαίνει η τέφρα τον αέρα μας, γεμίσαμε υγρασία και ομίχλη, συν ότι τα ρεύματα αέρα που δημιουργούν οι ανεμογεννήτριες παράγουν αρνητικά ιοντικά φορτία που επηρεάζουν τη συγκέντρωση της ομίχλης στην περιοχή.
Αυτό συμβαίνει γιατί δημιουργούν ένα τοίχος που ακυρώνει τη μεταφορά των αερίων μαζών στην κορυφή και έτσι συγκεντρώνονται χαμηλά τα νέφη..
Μου το είπε άνθρωπος γνώστης.. Ξέρουν πολλά και δε μας τα λένε..
Επιστροφή στην τέφρα χθες κιόλας…
Χαχαχαχααα θεός, είσαι, τρόλάρεις τους βαρεμένους. Βουρ για τέφρα, χαχαχχαα!