Λ. Ιωαννίδης: Μια απάντηση στους κ. Μαλούτα και Κυριακίδη σχετικά με την Egnatia Aviation και το αεροδρόμιο Κοζάνης: “Σε εξέλιξη μια προσπάθεια να «ξεπλυθεί» η ευθύνη αυτών που είτε αδράνησαν είτε λειτούργησαν με τρόπο που εξώθησε την επιχείρηση σε αποχώρηση”

15 Μαρτίου 2022
10:41
Στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 9/3/2022, ο κ. Δήμαρχος παρουσιάζοντας ασύνδετα και μπερδεμένα στοιχεία, ημερομηνίες και αναρτήσεις, προσπάθησε να δείξει πως για την αποχώρηση της Egnatia Aviation από την Κοζάνη, δεν φταίει κανείς άλλος παρά μόνο η οικονομική κρίση, ο covid και η ίδια η εταιρεία.
Προφανώς ο κ. Μαλούτας ήταν ο μόνος που δεν είχε καταλάβει ότι, η προβληματική λειτουργία του αεροδρομίου της Κοζάνης έθετε πολλά εμπόδια στην ομαλή δραστηριότητα της εταιρείας, με τα καμπανάκια για την βιωσιμότητα της επένδυσης στην Κοζάνη να χτυπάνε εδώ και πάρα πολλούς μήνες και με τους υποψήφιους νέους σπουδαστές (γιατί κ. Μαλούτα νέοι σπουδαστές ήρθαν) να μην επιθυμούν να εκπαιδευτούν στην Κοζάνη και να ζητούν να πηγαίνουν στην Καβάλα, εξαιτίας αποκλειστικά των προβλημάτων του αεροδρομίου, το οποίο καθυστερούσε την πτητική τους εκπαίδευση.
Το τραγικότερο είναι ότι ο Δήμαρχος Κοζάνης, κατέφυγε ακόμα και στην αναπαραγωγή ανεπιβεβαίωτων αναρτήσεων από διάφορα blogs, ώστε να «δικαιολογήσει» την επιλογή της εταιρείας να μετακινηθεί στο αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα μέσα από έναν συλλογισμό του κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του, προκειμένου οι απαντήσεις για την αποχώρηση της εταιρείας να απαντώνται με τέτοιο τρόπο ώστε να βολεύει τον ίδιο.
Σε συνέντευξη του στο TOP Channel, ο κ. Μαλούτας για άλλη μια φορά συνέχισε να παραπλανά τους πολίτες με ψευδή στοιχεία για να υποτιμήσει την παρουσία της στην Κοζάνη. Επανέλαβε και μάλιστα με βεβαιότητα(!), πως η εταιρεία απασχολούσε προσωπικό μετρημένο στα δάχτυλα του ενός χεριού. Αν όμως πραγματικά είχε ενδιαφερθεί για τα ζητήματα της εταιρείας, θα γνώριζε ότι περισσότεροι από δέκα συμπολίτες μας εργάστηκαν στην Egnatia Aviation και πολλοί περισσότεροι επαγγελματίες είχαν έμμεση σχέση εργασίας. Δεν πρέπει όμως να παραγνωρίζεται το γεγονός ότι η προστιθέμενη αξία της παρουσίας της εταιρείας στην περιοχή είναι πολύ μεγαλύτερη.
Στη λίστα με τα κρίσιμα γεγονότα που παρέθεσε ο Δήμαρχος, απέφυγε να αναφέρει ότι, τον Δεκέμβριο του 2019 φέραμε το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο προτείνοντας να υιοθετήσει ο Δήμος Κοζάνης την πρόταση μας για συνολική αναβάθμιση του αεροδρομίου «Φίλιππος» της Κοζάνης και την μετατροπή – αξιοποίηση του σε αεροδρόμιο γενικής αεροπορίας, στοχεύοντας στο να γίνει η Κοζάνη το κέντρο της Γενικής Αεροπορίας στη Βόρεια Ελλάδα. Πως όμως να μην το αγνοήσει αφού δεν αποδέχτηκε ποτέ την παραπάνω πρόταση, υποτίμησε την σημασία της συγκεκριμένης επένδυσης και δεν είδε ποτέ την στρατηγική και αναπτυξιακή της διάσταση ακόμη και στο πλαίσιο της απολιγνιτοποίησης.
Ο Δήμαρχος Κοζάνης κατέφυγε και σε έναν ακόμα ακροβατικό συλλογισμό, αφού συμπέρανε αυθαίρετα ότι, ένας μεγάλος αριθμός πιλότων που προέρχεται από την Μέση Ανατολή ήταν φυσικό να επιλέξει την Καβάλα και όχι την Κοζάνη, λόγω του έχει θάλασσα και καλύτερες καιρικές συνθήκες!
Την απάντηση στο πρωτοφανές και δυσάρεστο για τους δημότες της πόλης που «δημαρχεύει» ερώτημα του Δημάρχου, δίνουν οι ίδιοι οι σπουδαστές που πέρασαν από την Κοζάνη, οι οποίοι με αναρτήσεις τους σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανέδειξαν την αγάπη τους για την Κοζάνη, αποδεικνύοντας ότι το πρόβλημα δεν είναι η πόλη και η… θάλασσα αλλά η προβληματική λειτουργία του αεροδρομίου που ο κ. Μαλούτας ακόμα αγνοεί!
Η μόνη διαφορά που είχε η Κοζάνη με την Καβάλα, είναι ότι στην Καβάλα το πολιτικό και αυτοδιοικητικό προσωπικό της περιοχής επιθυμούσαν την επένδυση περισσότερο από την Κοζάνη.
Οι πρωτοβουλίες του κ. Μαλούτα, για να στηρίξει την εταιρεία και την επένδυση, ήταν ένα μονοήμερο ταξίδι στις εγκαταστάσεις της εταιρείας με τον κ. Κυριακίδη και μια επιστολή. Αυτά όμως δεν αρκούν για να πείσουν τους πολίτες, πως έγιναν αυτά που έπρεπε για να μην έχουμε αυτή την δυσάρεστη κατάληξη για την περιοχή μας. Τα ερωτήματα για τις επιλογές που είχε ο Δήμαρχος για να κρατήσει την Egnatia Aviation εδώ που προκύπτουν αβίαστα είναι:
1. Γιατί δεν δρομολόγησε μια συνάντηση κατευθείαν με τις αρμόδιες υπηρεσίες (Υ.Π.Α, Α.Π.Α κ.α.) και τον αρμόδιο υπουργό ώστε να προωθήσει το θέμα της αξιοποίησής του αεροδρομίου στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο;
2. Γιατί δεν κινητοποίησε τις υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις της περιοχής ώστε μεθοδευμένα και συντονισμένα να προωθηθεί το θέμα της αξιοποίησης του αεροδρομίου;
3. Γιατί δεν το έθεσε ως μείζον ζήτημα για την περιοχή σε συναντήσεις, συσκέψεις και διαβουλεύσεις σχετικά με το σχεδιασμό για τη
δίκαιη μετάβαση της περιοχής;
Η μεγαλύτερη ευθύνη του κ. Μαλούτα δεν είναι στο ότι δεν κατάφερε να κρατήσει την εταιρεία στην περιοχή. Η τεράστια πολιτική ευθύνη του είναι πως ουδέποτε επί της ουσίας προσπάθησε!
Για την αποχώρηση της εταιρείας από την περιοχή, υπάρχουν ευθύνες σε πολλαπλά επίπεδα (πολιτικά και υπηρεσιακά), από την μεριά όμως του Δήμου την βασική ευθύνη φέρουν αυτοί που το διαχειρίστηκαν, δηλαδή ο κ. Δήμαρχος και ο αρμόδιος -τότε- αντιδήμαρχος κ. Κυριακίδης. Δεν θα ήθελα επίσης να αφήσω αναπάντητη την πρόκληση του κ. Κυριακίδη στο δημοτικό συμβούλιο, ο οποίος κλείνοντας την τοποθέτησή του και απευθυνόμενος κλασσικά προς την… εξέδρα, αναρωτήθηκε «ρητορικά» για το ποιος έκανε τις ενέργειες για να έρθει η εταιρεία στην Κοζάνη λέγοντας πως ουσιαστικά δεν στρώσαμε εμείς το περιβάλλον για τον ερχομό της Egnatia Aviation αλλά ήταν καθαρά πρωτοβουλία της ίδιας.
Η συγκεκριμένη αναφορά του κ. Κυριακίδη ενσωματώνει όλη η προβληματική προσέγγιση της νυν δημοτικής αρχής για το ζήτημα, από την αλήστου μνήμης προεκλογική αναφορά του κ. Μαλούτα για έναν συμπολίτη μας (!) από την Χαραυγή που τον έφερε σε επαφή με την εταιρεία, μέχρι και την χθεσινή αναφορά του κ. Κυριακίδη, καταδεικνύεται ότι η συγκεκριμένη δημοτική αρχή έχει ως στρατηγικό στόχο να απαξιώσει ότι παρέλαβε. Τα αρνητικά αποτελέσματα όμως αυτής της στάσης τα εισπράττει δυστυχώς η πόλη και η περιοχή.
Τέλος, τις τελευταίες μέρες βρίσκεται σε εξέλιξη μια προσπάθεια να «ξεπλυθεί» η ευθύνη αυτών που είτε αδράνησαν, είτε λειτούργησαν με τρόπο που εξώθησε την επιχείρηση σε αποχώρηση, χρησιμοποιώντας την γραμμή Μαλούτα (με ασύνδετα και αποσπασματικά δημοσιεύματα). Ευτυχώς όμως δεν έχουμε μνήμη χρυσόψαρου και η ευθύνη για την χαμένη ευκαιρία για την περιοχή θα βαραίνει αυτούς που δεν έπραξαν όσα όφειλαν να πράξουν.

35 σχόλια

  • ειλικρινά ρε Λευτέρης Συγνώμη που δεν σε ψήφισα και ψήφισα αυτούς τους απαράδεκτους αλλά ορκίζομαι να κάνω αγώνα να φύγουν αυτοί ότι να ναι

      • Το μόνο που ζήταγε επιτακτικά και πέτυχε ο Λευτέρης ήταν το κλείσιμο της ΔΕΗ και την αβεβαιοτητα για χιλίάδες εγραζομενους στην επιχείρηση και στις δορυφόρους ιδιωτικές επιχειρήσεις. Μεγαλύτερο έγκλημα δεν υπάρχει και έχει το θράσος και μιλά λες και είμαστε χρυσόψαρα. Τον καταδίκασε ο λαός της Κοζάνης. Σε κανέναν δε λείπεις τέως Δήμαρχε.

        • Είπαμε να τους στείλει στα δικαστήρια. Είναι πλέον εύκολο να διαπιστωθεί ποιοί είναι αιρετοί που εξυπηρετούν ιδιωτικά συμφέροντα……….

  • Κύριε Ιωαννίδι ενώ συμφωνώ μαζί σας με το θέμα αυτής της εταιρίας μας έχετε κουρασει. Βρήκε αλλού καλύτερη συνθήκη κι έφυγε. Το συμφέρον της κοίταξε, εταιρεία ειναι. Δεν γίνεται να βλεπουμε ενα μηνα τοπική πολιτιή για το τι εκανε μια εταιρεία που εδωσε 10 θέσεις εργασίες. Καλες οι εταιρείες αλλά δεν ειναι το μάνα εξ ουρανου. Ξέρετε πόσες επιχειρήσεις άνοιξαν κι έκλεισαν την τελευταία 5τία και εδωσαν ίδιες ή λιγότερες θέσεις εργασίας και δεν ασχολήθηκε κανένας; Επειδή είναι πιλότοι πρέπει να τους κάνουμε τεμενάδες; Αντε ασχοληθείτε με τιποτα πιο σημαντικό.

    • Μάλλον δεν έχετε καταλάβει ότι το μείζον ζήτημα είναι, πρωτίστως και κυρίως, η μη αξιοποίηση του αεροδρομίου της πόλης, που σε λίγο δεν θα έχει πτήσεις για πουθενά, και δευτερευόντως η παραμονή της εταιρείας στην περιοχή μας.

      • Δεν είναι μόνο 10 θέσεις εργασίας είναι και 200 γκαρσονιέρες 50 μαγαζιά με ρούχα 20 μαγαζιά με φαγητό

  • Όταν αυτούς που ψηφίζουμε κοιτάνε πρώτα την δουλειά τους και εάν έχουν χρόνο θα ασχοληθούν μόνο και με τα κοινά. Να μην περιμένουμε κάτι διαφορετικό.

  • Έγινε σαφες εκ του αποτελέσματος ότι οι δύο αντιδήμαρχοι της πρώτης διετίας αναλώθηκαν σε αλληλοκατηγορίες αδιάφορωντας για τον Δήμο. Τώρα που μπήκαν στην άκρη υπάρχει ηρεμία και βηματισμός. Αν δεν αποδέχεσαι τον επί κεφαλής φεύγεις ή σε φεύγουν για το όφελος των πολιτών. Ουδείς αναντικατάστατος ειδικά όταν υπάρχουν και καλύτεροι. Όσο για τον Λευτέρη και την εταιρεία τα έχουμε πει, επιμένει χωρίς λόγο να μας πείσει για το τελειωμενο από αρχής ζήτημα.

  • Προφανώς κ. Ιωαννίδη ο κ. Μαλούτας δεν προσπάθησε όσο θα έπρεπε (ως όφειλε), να κρατήσει την εταιρία στην Κοζάνη, αφού η παρουσία της στην Κοζάνη οφείλεται σε δικές σας ενέργειες ως προηγούμενη δημοτική αρχή.
    Μετά αναρωτιόμαστε για ποιο λόγο η περιοχή μας είναι πρωταθλήτρια στη στασιμότητα, και μας φταίνε οι γείτονες.

    • Για σχολίασε και τις προσπάθειες του Ιωαννίδη για τη ΔΕΗ που απασχολεί χιλιάδες εργαζόμενους; Κατεστρεψεες μια περιοχή και έχεις το θράσος να μιλάς για μια εταιρεία που είχε έδρα και ήθελε την Καβάλα.
      Μιλά για τη ΔΕΗ Κοζάνης αν μπορείς, αλλά είσαι τόσο λίγος που σου διαφεύγουν τα προφανή. Άντε γεια Λευτέρη του τίποτα.

      • Κάτσε ρε φίλε, δηλαδή πιστεύεις ότι η ΔΕΗ έκλεισε επειδή το ζήτησε ο Λευτέρης? θες και τα λες? εχεις ακούσει κάτι για Μυτιληναίο, φυσικό αέριο, συμφωνίες προ εκλογών με Κυριάκο και άλλους πολλούς ιδιώτες που με το πρόσχημα του περιβάλλοντος, πήραν την ενέργεια στα χέρια τους? τόσο μετρούσε ο Λευτέρης και δεν το ξέρουμε?

      • Εσύ τώρα ψηφίζεις; Θα ήθελα να σας παρακαλέσω στην επόμενη εκλογική διαδικασία που θα γίνει στην χώρα να παραμείνετε στο σπίτι, σας θερμοπαρακαλώ μην πάτε να ψηφίσετε. Μην μας κάνετε οικονομικούς μετανάστες στην ηλικία τον 50 ετών

      • φίλε κουβαλάς πολύ λίγο μυαλό αν πιστεύεις ότι ο Ιωαννίδης έκλεισε την ΔΕΗ, επειδή προφανώς και δεν σε κόβει το μυαλό να σου θυμίσω ότι η επίσπευση ήρθε από τον υπαλληλάκο γερμανικών συμφερόντων Κυριάκο Μητσοτάκη. Αυτός επικαλέστηκε το γελοίο επιχείρημα της μόλυνσης του πλανήτη και έδωσε εντολή για να κλείσουν οι μον΄λαδες το 2025 και όχι το 2028 ακριβώς για να ευνοηθούν γερμανικές εταιρείες όπως δήλωσε σε γερμανικό κανάλι. Μην γελοιοποιήστε άλλο εσείς οι ψηφοφόροι της ΝΔ λίγη αξιοπρέπεια.

  • Τι ψάχνεις ρε Λευτέρη.. Ο αόρατος δήμαρχος των επιστολών. Δστυχώς θα διαφωνήσω μαζί σου Λευτέρη στο αν έχουμε μνήμη χρυσόψαρου. Πέρασαν δύο χρόνια με κλειστό κολυμβητήριο στη θητεία του και όταν το τελείώσει (μετά από τρία χρόνια) κανείς δεν θα θυμάται ότι έταζε πως θα το ανοίξει άμεσα μετά τις εκλογές. Όπως λέει ο Κουτσούμπας:Αυτοί είμαστε

  • Η κατάντια της Κοζάνης και της Περιφέρειας οφείλεται στην απραξία δύο συγκεκριμένων τοπικών αρχόντων. Οι δύο πλευρές του ίδιου νομίσματος, της καταστροφής. Δε θέλω να πιστεύω πως προσπαθούν επίτηδες να καταστρέψουν τον τόπο. Θεωρώ ότι είναι απλά πλήρης ανικανότητα. Και σε αυτό τον κατήφορο τους ακολουθούν όλοι οι περιφερειακοί δήμοι.

  • Συγγνώμη εσύ τί έκανες για την αναβάθμιση του αεροδρομίου, όταν η εταιρεία ήρθε εδώ και κατηγορείς μόνο τους άλλους. Πες μας ποιες διαδικασίες δρομολόγησες…ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΜΙΑ. Και επειδή ΄γράφεις συνέχεια τα ίδια και τα ίδια πες μας και τι δρομολόγησες για την μεταλιγνιτική περίοδο που τόσο επιθυμούσες διακαώς να έρθει άμεσα…

  • Η αλήθεια είναι μία
    Ανύπαρκτοι,λίγοι και ασχετοι όσοι διοίκησαν τον Δήμο την τελευταία 8ετια,γιατί ενώ ερχόταν καταγαιδα αυτοί νόμιζαν ότι θα κάνει ξαστεριά
    Συνεπώς όμοιος ομοίως κρίνεις

  • Λευτέρη,ο Μαλούτας δεν έκανε αυτά που έπρεπε,όπως λες.
    Εσύ τι έκανες για να τους δέσεις εδώ,τους αεροπόρους,όσο ήσουν δήμαρχος;
    Ουσία μηδέν, μιλάτε μόνο για να φαίνεστε…
    Απογοήτευση σκέτη

  • 1. η μετατροπή του Κρατικού αεροδρομίου σε αεροδρόμιο Γενικής Αεροπορίας δεν είναι αναβάθμιση.
    2. η Εγνατία βρήκε τον Λευτέρη και όχι ο Λευτέρης την Εγνατία, όταν ψάχνανε διακαώς τσάμπα αεροδρόμιο να εκπαιδεύσουν 110 σπουδαστές, που στην Καβάλα (Fraport) θα πληρώναν έναν σκασμό λεφτά για κάθε αποπροσγείωση.
    3. η αποδρομή της επένδυσης ξεκίνησε από το δυστύχημα και μετά.
    4. η πραγματική ανάπτυξη θα ήταν όταν καταλαβαίνατε ότι πρέπει να ασχοληθείτε με τα αεροπορικά δρομολόγια προς Αθήνα, Κρήτη, νησιά κλπ.
    5. αν κάνατε ποτέ καμιά σύσκεψη γιατί δεν καλέσατε τους γνώστες κρατικούς υπαλλήλους παρά αρκεστήκατε σε μυστικοσυμβούλους και λόγια των διαδρόμων;
    6. αφήστε την Εγνατία να συνεχίσει το υπόλοιπο της επένδυσης στην Καβάλα και ασχοληθείτε με την πραγματική ανάπτυξη των υποδομών της πόλης.

    • Η Κοζάνη πληρώνει ΑΚΡΙΒΆ τις επιχειρηματικές ασχολίες ΠΟΛΛΩΝ μελών του Δημοτικού συμβουλίου Κοζάνης. Η ανικανότητα δεν είναι αδίκημα η αύξηση της περιουσίας αιρετών και συγγενών τους είναι.

    • Στην εταιρία εκπαίδευσης πιλότων Egnatia Aviation «περνά» για 40 χρόνια το παλιό στρατιωτικό αεροδρόμιο στον Αμυγδαλεώνα Καβάλας, προκειμένου η εταιρεία να μεταφέρει τις δραστηριότητές εκπαίδευσης πιλότων από την Κοζάνη στο φυσικό της χώρο, την περιοχή της Καβάλας. Η αποχώρηση της εταιρείας από την Κοζάνη δρομολογήθηκε για τα τέλη Μαρτίου, και έχει προκαλέσει αίσθηση σε ότι αφορά την απώλεια μιας υποδομής για τη Δυτική Μακεδονία. Στις ίδιες εγκαταστάσεις δρομολογείται και η μεταφορά των υφιστάμενων υποδομών και δραστηριοτήτων που διατηρεί σήμερα η εταιρεία στην Καβάλα. Η συμφωνία που υπογράφηκε από την Εταιρεία με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας περιλαμβάνει τη μίσθωση του χώρου του παλιού στρατιωτικού αεροδρομίου στην Καβάλα έναντι 15.000 ευρώ το μήνα για τα 5 πρώτα χρόνια, ενώ η υπογραφή της έχει ανακοινωθεί επισήμως από το Δεκέμβρη του 2021 όπως διαβάζουμε και στο έγκυρο ypodomes.com .
      Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας (και Βουλευτής Καβάλας) Νίκος Παναγιωτόπουλος υπέγραψε απόφαση για διενέργεια νέου δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκμίσθωση των εγκαταστάσεων του στρατιωτικού αεροδρομίου του Αμυγδαλεώνα. Όπως αναφέρει το kavalapost, “σε περίπτωση που αυτήν τη φορά δεν υπάρξουν ενστάσεις, δεν αποκλείεται η «κατοχύρωση» της έκτασης στην Egnatia Aviation να σημάνει και την «επιστροφή» της σχολής πιλότων στη φυσική της έδρα, την Καβάλα”.
      Διαβάζουμε σε ρεπορτάζ του kavalapost.gr: “Εδώ και σχεδόν μία δεκαετία «συζητείται» το ενδεχόμενο -αλλά και η ανάγκη- αξιοποίησης του στρατιωτικού αεροδρομίου του Αμυγδαλεώνα Καβάλας, με κύριο «αίτημα» αυτό της μετεγκατάστασης εκεί των δραστηριοτήτων της καβαλιώτικης σχολής πιλότων Egnatia Aviation. Μάλιστα, το 2017 όλα έδειχναν ότι το θέμα θα «προχωρήσει», ωστόσο τον διαγωνισμό που τότε είχε προκηρυχθεί είχε «μπλοκάρει» η Fraport, η εταιρία που λίγο πριν είχε εξασφαλίσει την παραχώρηση και εκμετάλλευση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, ανάμεσά τους και το «Μέγας Αλέξανδρος» της Καβάλας [διαβάστε περισσότερα πατώντας εδώ]. Μετά και την εξέλιξη αυτή, η Egnatia Aviation αναγκάστηκε να μεταφέρει μέρος των δραστηριοτήτων της στο αεροδρόμιο «Φίλιππος» της Κοζάνης…”
      Ο Βουλευτής Καβάλας της ΝΔ Μακάριος Λαζαρίδης, έδωσε με δήλωση του “τέλος στη φημολογία” περί εγκατάστασης μεταναστών και δημιουργίας νέων HOT SPOT στο αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα λέγοντας χαρακτηριστικά: “Δεν πρόκειται να αφήσουμε μια επένδυση 10 εκατομμυρίων να πάει χαμένη”, αναφερόμενος στις εγκαταστάσεις που δρομολογούσε να δημιουργήσει η Egnatia Aviation στο αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα.
      Ανακοινώνεται η μίσθωση του Αεροδρομίου του Αμυγδαλεώνα στην Egnatia Aviaton.
      Διαβάζουμε στο KAVALANEWS.GR: “Αρχίζουν από την Δευτέρα (δηλ. 7 Φεβρουαρίου) καιρού επιτρέποντος, οι εργασίες στο παλιό στρατιωτικό αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα. Σχετικά με τις εργασίες, όπως εξηγεί στο KavalaNews ο διευθύνων σύμβουλος της Egnatia Aviation, Δημήτρης Λυμπεράκης, αφορούν την πρώτη φάση, όπως συντήρηση και αναβάθμιση του διαδρόμου και της πίστας. Τα έργα αυτά υπολογίζεται να κρατήσουν 2-3 μήνες, ενώ αναμένεται και η αδειοδότηση από την υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Από εκεί και πέρα θα αρχίσει η δεύτερη φάση του έργου, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την ανέγερση κτιρίων, κοιτώνες για τους σπουδαστές της σχολής.”
      Τρεις εβδομάδες αργότερα, στην Κοζάνη φτάνει η δυσάρεστη είδηση της μεταφοράς όλης της δραστηριότητας της σχολής πιλότων Egnatia Aviation στην Καβάλα εντός 40 ημερών, μετά την απόφαση της εταιρείας να αποχωρήσει από την Κοζάνη. Στη λιτή ανακοίνωση της εταιρίας διαβάζουμε: “Η Egnatia Aviation σας ενημερώνει ότι λόγω των συνεχόμενων προβλημάτων και περιορισμών που προκύπτουν σε καθημερινή βάση, δυσχεραίνοντας σημαντικά την διεκπεραίωση των υποχρεωσεων της, θα προβεί σε αναστολή της επιχειρησιακής της δραστηριότητας από την βάση εκπαίδευσης της Κοζάνης στις 31 Μαρτίου 2022.”
      Η Egnatia Aviation ετοιμάζεται να τρέξει ένα τεράστιο πρότζεκτ ανάπλασης του παλιού στρατιωτικού αεροδρομίου, με μεγάλες επενδύσεις σε κτιριακά και υποδομές, φιλοδοξώντας να διαμορφώσει ένα Campus εφάμιλο με Campus ευρωπαϊκού πανεπιστημίου. Το φιλόδοξο πλάνο της, περιέχει ανάπτυξη υποδομών με προδιαγραφές ενός πολύ καλού πολιτικού αεροδρομίου, Σχολής Πιλότων, δεύτερου (μεγαλύτερου από το υφιστάμενου) συνεργείου συντήρησης αεροσκαφών, Χώρων Εστίασης και Φιλοξενίας (κοιτώνες). Θα υπάρξουν νέοι στεγασμένοι χώροι εκπαίδευσης, σε σύνολο 12.500 τετραγωνικών μέτρων νέων κτιριακών υποδομών, ενώ θα γίνει εκτενής ανάπλαση όλου του περιβάλλοντα χώρου του αεροδρομίου. Αν και είναι ήδη στην τριάδα των ευρωπαϊκών εταιρειών εκπαίδευσης με δυνατότητα εκπαίδευσης έως 300 μαθητών, με την ανάπτυξη του πρότζεκτ του Αμυγδαλεώνα η Egnatia φιλοδοξεί να γίνει η πρώτη σχολή στην Ευρώπη. Στόχος της εταιρείας είναι η δημιουργία του campus με ορίζοντα υλοποίησης τα 7 χρόνια, με σκοπό όμως να ολοκληρωθούν τα έργα πολύ νωρίτερα, αναφέρει ο κ. Λυμπεράκης στο KAVALANEWS. Βάσει της σύμβασης που έχει υπογράψει η εταιρεία με το ΥΠΕΘΑ, υπάρχει υποχρέωση για υλοποίηση έργων που ξεπερνούν τα 4,8 εκατομμύρια ευρώ. Προς το παρόν βέβαια, ο βραχυπρόθεσμος στόχος είναι να γίνουν οι απολύτως απαραίτητες παρεμβάσεις, ώστε να μπορεί να απογειωθεί αεροπλάνο έως το καλοκαίρι του 2022 για τις ανάγκες της εκπαίδευσης της φετινής σειράς μαθητών. Έως τότε, η έδρα θα είναι στο πολιτικό αεροδρόμιο της Καβάλας. Τι λέει η εταιρεία για την Κοζάνη Σε επίμονη ερώτηση του Δημοσιογράφου Τάσου Αποστολίδη στον Ρ/Σ KAVALANEWS 102,8 FM για τις εγκαταστάσεις και τη δραστηριότητα στην ίδια συνέντευξη στις αρχές Φεβρουαρίου, ο Δ/νων Σύμβουλος της εταιρείας Δημήτρης Λυμπεράκης μεταξύ άλλων απάντησε: “Αναγκαστήκαμε να πάμε στην Κοζάνη, διότι μετά από τόσα χρόνια προσπάθειας στον Αμυγδαλεώνα δεν μπορούσαμε να επεκταθούμε πλέον στην περιοχή, τώρα βέβαια αλλάζει το σκηνικό αλλά έχουν αλλάξει και οι ανάγκες”. Σύμφωνα με τον κ. Λυμπεράκη, στην Κοζάνη το αεροδρόμιο είναι ένα πολύ μικρό – παρόμοιο με τον Αμυγδαλεώνα -, η εταιρεία πήγε το 2018, και δημιούργησε υποδομή στο κομμάτι της θεωρητικής εκπαίδευσης και των εξομοιωτών, δηλαδή στο πρώτο κομμάτι της εκπαίδευσης. Όταν η εταιρεία έφτασε στο πτητικό κομμάτι της εκπαίδευσης ήρθε ο κορωνοϊός, και η ανάπτυξη της εταιρείας στο πτητικό κομμάτι μπήκε “στον πάγο”. Από εκεί και πέρα, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου και ο Καβαλιώτης Υπουργός Εθνικής Άμυνας μίσθωσε το παλιό στρατιωτικό αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα, συνεπώς η εταιρεία προχώρησε σε αναθεώρηση των αποφάσεων της, και υλοποιεί το mega project στο φυσικό της χώρο, την Καβάλα. Ακούστε όσα είπε ο κ. Λυμπεράκης στον KavalaNews 102.8 Αποχώρηση με αιχμές από την Κοζάνη Παρά το ότι σύμφωνα με τον κ. Λυμπεράκη δεν είχε αναπτυχθεί το πτητικό τμήμα της εκπαίδευσης στην Κοζάνης, είναι πολλές οι φορές που τόσο η εταιρεία όσο και οι φορείς της Κοζάνης ανέδειξαν τα ομολογουμένως μεγάλα προβλήματα του αεροδρομίου της Κοζάνης. Σημαντικά προβλήματα όπως το μειωμένο προσωπικό και οι λιγοστές ώρες λειτουργίας. Τα προβλήματα αυτά μερικώς λύθηκαν με ενέργειες της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, δεσμεύοντας προσωπικό για τον αερολιμένα της Κοζάνης από άλλα αεροδρόμια όταν αυτό κρινόταν απαραίτητο, με την κατάσταση να βελτιώνεται αισθητά, όχι όμως να λύνεται. Παρ’ όλα αυτά, τα παράπονα για την υποστελέχωση του αεροδρομίου συνέχισαν να υπάρχουν, και κορυφώθηκαν με την ανακοίνωση της εταιρείας σχετικά με την αποχώρηση της από την Κοζάνη. Η ανακοίνωση έκανε λόγο για συνεχόμενα προβλήματα και περιορισμούς που προκύπτουν σε καθημερινή βάση, λόγω των οποίων αναστέλλει τη δραστηριότητα της στην Κοζάνη. Η επόμενη μέρα Αποτυπώνεται, τόσο από τα γενόμενα όσο και από τα λεγόμενα του κ. Λυμπεράκη, πως η Κοζάνη προέκυψε ως προσωρινή εναλλακτική λύση για την εταιρεία λόγω της δυστοκίας της παραχώρησης του Αμυγδαλεώνα από το ΥΠΕΘΑ. Το φιλόδοξο mega επενδυτικό πλάνο της Egnatia Aviation θα ήταν δύσκολο να υλοποιηθεί είτε στην Κοζάνη είτε στο πολιτικό αεροδρόμιο της Κοζάνης, αφού ήταν απαραίτητες μεγάλες εκτάσεις για την υλοποίηση της επένδυσης, οι οποίες θα ήταν δύσκολο να παραχωρηθούν. Ειδήμονες του χώρου εκτιμούν πως το όραμα των Επιχειρηματιών θα μπορούσε να υλοποιηθεί μόνο στην Καβάλα, και πως η προσωρινή λύση της Κοζάνης αποτελούσε μοχλό πίεσης κυρίως προς την παρούσα αλλά και προς την προηγούμενη κυβέρνηση από την οποία η εταιρεία είχε ζητήσει τον Αμυγδαλεώνα. Άλλωστε όπως φαίνεται με σαφήνεια η εταιρεία ουδέποτε σταμάτησε να είναι προσανατολισμένη στο μεγάλο αναπτυξιακό πρότζεκτ που προετοίμαζε στην Καβάλα. Σε αυτό το συμπέρασμα συνηγορεί, και η προ 9 μηνών προαναγγελία της “επιστροφής της εταιρείας στην Καβάλα” από τα καβαλιώτικα ΜΜΕ.

  • 15000€ ενοίκιο το μήνα για 5 χρόνια θα πληρώνει για τον Αμυγδαλεωνα αλλά τα 2 πρώτα χρόνια θα είναι δωρεάν παραχωρηση…. Στην Κοζάνη δεν πλήρωσαν ΤΊΠΟΤΑ…

  • αν και εκτενές το άρθρο είναι άκρως επεξηγηματικό και πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως υπερασπιστικό εργαλείο από όσους κατηγορούνται (δημάρχους, αεροδρόμιο και περιφερειάρχες). να συμπληρωθεί μόνο ότι τα 2 πρώτα έτη, που είναι και τα κρίσιμα για την βιωσιμότητα της εταιρείας, δεν θα πληρώνει τίποτα στον Αμυγδαλεώνα!!! επίσης να προστεθεί ότι η ΥΠΑ έχει πλέον 10 υπαλλήλους στην Κοζάνη όταν πριν λίγα έτη είχε μόνο 3!!! και πως οι λεγόμενοι περιορισμοί ωραρίου λειτουργίας, δεν ισχύουν μιας και η σχολή ήταν σε συνεχώς μειούμενη δραστηριότητα εδώ και περίπου 15 μήνες.

  • Ο πρώην Δήμαρχος γράφει αόριστα για τα προβλήματα του Αεροδρομίου. Αν όντως τα γνωρίζει, να τα αναφέρει συγκεκριμένα. Το αεροδρόμιο μπορεί να αναβαθμιστεί, όταν καταλάβουν όλοι την πραγματική αξία του. Επίσης, επειδή έχει πλέον αποδειχτεί ότι η σχολή θα έφευγε όπως και να είχε από την Κοζάνη, γιατί δεν θέλει να το παραδεχτεί; Στο κάτω – κάτω δεν ήταν και επένδυση επιπέδου ΔΕΗ όπως προσπάθησε να την παρουσιάσει!

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.