Η Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. Π.Ε. Κοζάνης κ. Καλλιόπη Βέττα, με αφορμή την επικείμενη αποχώρηση της EGNATIA AVIATION από την Κοζάνη, δήλωσε:
«Τις επόμενες ημέρες, ως γνωστόν, διακόπτει την λειτουργία της στην Κοζάνη η εταιρία EGNATIA AVIATION, η οποία δραστηριοποιούνταν στο αεροδρόμιο «Φίλιππος» από το καλοκαίρι του 2018.
Η αποχώρηση της εταιρίας συνιστά έναν ακόμη κρίκο στην αλυσίδα απαξίωσης της περιοχής, με αποκορύφωμα την βίαιη απολιγνιτοποίηση, την περικοπή πανεπιστημιακών τμημάτων, την απαξίωση ορυχείων και μεταλλείων, την υποβάθμιση του αγροτικού τομέα και μια σειρά άλλων πληγμάτων που υφίσταται η Π.Ε. Κοζάνης από το καλοκαίρι του 2019 και έπειτα.
Η ιδιαιτερότητα της συγκεκριμένης αποχώρησης της εταιρίας -που αθροίζεται σε μια σειρά άλλων που επίσης έχουν σταματήσει τη λειτουργία τους στην περιοχή-, πέρα από τη ζημιά στις άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας, αλλά και τον συνολικό κύκλο εργασιών, έγκειται στο γεγονός ότι αποδεικνύεται πως δεν υπάρχει στρατηγικό πλάνο για την αξιοποίηση και την ανάδειξη του αεροδρομίου της Κοζάνης.
Το αεροδρόμιο όφειλε να γίνει κόμβος προσέλκυσης πτήσεων, γενικών και εμπορικών, εκπαιδευτική βάση, αλλά και κεντρική υποδομή για την προώθηση των τοπικών προϊόντων.
Αντί γι΄ αυτό, παρατηρείται απαξίωση, στασιμότητα και αποψίλωση.
Το τελευταίο διάστημα, επισκέφθηκα την εταιρία, συνομίλησα με εργαζομένους, ενώ είχα επικοινωνία με διευθυντικά στελέχη της EGNATIA AVIATION με σκοπό να διερευνήσω τα αίτια της απόφασης και το ενδεχόμενο αναθεώρησης.
Το συμπέρασμα των επαφών, σύμφωνα με τα λεγόμενα των στελεχών της, ήταν ένα: απουσίαζε η σαφής βούληση να ενισχυθεί το αεροδρόμιο και να αρθούν οι παρατηρούμενες δυσλειτουργίες, γεγονός που τους οδήγησε στην παραπάνω απόφαση, την ώρα που υπήρχε η πρόθεση εκ μέρους τους για περαιτέρω επενδύσεις στην περιοχή.
Η απαισιοδοξία που διακατέχει τους πολίτες της Π.Ε. Κοζάνης είναι δικαιολογημένη: Η κυβέρνηση αντί να ενισχύσει την εργασία, να φέρει δίκαιες και βιώσιμες επενδύσεις, να εξασφαλίσει το μέλλον και τις υποδομές της περιοχής, να εφαρμόσει την ρήτρα δίκαιης μετάβασης με ειδική μεταχείριση για την Δυτική Μακεδονία, αρκείται στο να εξαγγείλει ισχνά προγράμματα ανεργίας (χωρίς την ανάλογη στελέχωση στα γραφεία του ΟΑΕΔ), να επιτρέπει την γιγάντωση των ΑΠΕ χωρίς ειδικό χωροταξικό σχέδιο, να ανακοινώνει δομές για τη μετάβαση χωρίς την συναίνεση ή την συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών και να παρατηρεί, άπραγη και άβουλη την αποανάπτυξη σε όλα τα επίπεδα.
Η ευθύνη της είναι τεράστια, όπως τεράστια θα είναι και η αποδοκιμασία της όταν προκύψουν πολιτικές εξελίξεις.»
Το συμπέρασμα των επαφών, σύμφωνα με τα λεγόμενα των στελεχών της, ήταν ένα: απουσίαζε η σαφής βούληση να ενισχυθεί το αεροδρόμιο και να αρθούν οι παρατηρούμενες δυσλειτουργίες, γεγονός που τους οδήγησε στην παραπάνω απόφαση, την ώρα που υπήρχε η πρόθεση εκ μέρους τους για περαιτέρω επενδύσεις στην περιοχή.
πλάκα κάνει; τη σχέση έχει η κυβέρνηση;
Σταματήστε να μιλάτε με γενικολογα και μιλήστε με ονόματα. Αυτή η απαξίωση της περιοχής έχει ονοματεπώνυμα.
και αυτο το καταλαβε η βετα?και ασφαλωσ θα το λυσει και αυυτο..τι να πει κανεισ..και μονο που ασολειται η βεττα με κατι εχει λυθει μονο του..αυτοματα..τοσο πολυ να μοιαζει τον αρχηγο της..με μια λεξη..μια κουβεντα ολα….καθαριζουν.μην αργησετε να ερθετε..μη..
ειναι ντροπη για τουσ κατοικους αυτο που συνεβη μαυρισμα στους βουλευτες δημαρχο περιφερειαρχη ειστε πολυ λιγοι και κοιτατε μονο την παρτη σας
Και στην κορυφή κανελα
Και ο Δήμαρχος κοιμάται…..
Η περιοχή μας δυστυχώς είναι αποκλεισμένη από μεταφορικές επιλογές. Έναν σιδηρόδρομο ο οποίος παραμένει άπραγος για πάνω από μια δεκαετία αφημένος στην τύχη του καθενός. Ένα αεροδρόμιο που είναι εγκαταλελειμμένο με λιγοστές πτήσεις που υπολειτουργεί. Δυστυχώς αυτή είναι η κατάσταση στις μεταφορές τις Περιφερειακής μας ενότητας.