Τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την υποστήριξη του ηλεκτροκίνητου οχήματος παρουσίασε, μεταξύ άλλων θεμάτων, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος σε συνέντευξη στο ένθετο «AUTO» της εφημερίδας “Real News”.
Ειδικότερα, σε ερώτηση σχετικά με μέτρα που λαμβάνει το Υπουργείο για την τόνωση του ενδιαφέροντος των υποψήφιων αγοραστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε τα εξής:
«Ο στόλος των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ελλάδα είναι μικρός, αλλά τα τελευταία χρόνια οι ταξινομήσεις παρουσιάζουν αξιοσημείωτη άνοδο ως αποτέλεσμα των κυβερνητικών πρωτοβουλιών.
Ειδικότερα, με την εφαρμογή του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», από το φθινόπωρο του 2020 οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων υπερτριπλασιάστηκαν από 1.083 το 2020 σε 3.594 το 2021.
Με την επέκταση του προγράμματος ευελπιστούμε ότι ο ρυθμός αύξησης του στόλου θα ενισχυθεί περαιτέρω.
Ταυτόχρονα, ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βελτιώνουμε τις συνθήκες για την υποστήριξη του ηλεκτροκίνητου οχήματος σε όλο τον κύκλο ζωής του.
Δημιουργήσαμε το θεσμικό πλαίσιο για τα συνεργεία και ήδη έχει προωθηθεί το αντίστοιχο θεσμικό πλαίσιο για τους τεχνίτες ηλεκτροκίνησης.»
Σχετικά με τις δράσεις για την αύξηση των σημείων φόρτισης, ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε:
«Το 2014, ως Υφυπουργός Μεταφορών και τότε, είχαμε δημιουργήσει το πρώτο θεσμικό πλαίσιο για την ανάπτυξη του δικτύου φορτιστών, αλλά πέρασαν 4μιση χρόνια αβελτηρίας και προσπαθούμε να κερδίσουμε το χαμένο έδαφος. Πλέον, το δίκτυο των φορτιστών περιλαμβάνει σήμερα περίπου 1.200 σημεία κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων και αρκετά πρατήρια, κυρίως στις πόλεις. Ωστόσο, αυτός ο αριθμός χρειάζεται να αυξηθεί και μια εξαιρετική ευκαιρία για να συμβεί αυτό είναι τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, μέσα από το θεσμικό πλαίσιο του Υπουργείου Μεταφορών.
Κάθε Δήμος και Περιφέρεια έχει τη δυνατότητα να αντλήσει πόρους από το Πράσινο Ταμείο και να εγκαταστήσει φορτιστές σε δημόσιους χώρους, διευκολύνοντας έτσι τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης.
Επιπλέον, το Υπουργείο Μεταφορών προχωρά στη δημιουργία μητρώου με το δίκτυο των φορτιστών. Ο οδηγός του ηλεκτροκίνητου οχήματος θα γνωρίζει σε πόση απόσταση υπάρχει φορτιστής, το κόστος ανεφοδιασμού, ακόμη και τον κυκλοφοριακό φόρτο στο σημείο.»
Σε ερώτηση για τη χρήση του υδρογόνου στη κίνηση των οχημάτων, ο Υφυπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε στη συνεργασία με το ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος»:
«Η διαδικασία για τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου στις Μεταφορές έχει εκκινήσει σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά μένουν ακόμη αρκετά σημαντικά βήματα, σε επίπεδο θεσμικού πλαισίου, προτού προχωρήσουμε στην πράξη. Αυτό δεν σημαίνει, όμως, ότι δεν προετοιμαζόμαστε, ώστε να είμαστε τη στιγμή που θα ανάψει το πράσινο φως για την κυκλοφορία οχημάτων με υδρογόνο.
Ήδη, στο ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» λειτουργεί το πρώτο πρατήριο ανεφοδιασμού μικρο-οχημάτων με υδρογόνο, το οποίο είχα την ευκαιρία να επισκεφθώ πρόσφατα και να διαπιστώσω ότι η χώρα μας διαθέτει την τεχνογνωσία για την υποστήριξη αυτής της τεχνολογίας.»
Σε ερώτηση για τη νέα διαδικασία απόκτησης διπλώματος οδήγησης ο κ. Παπαδόπουλος μίλησε για τον νόμο «Οδηγώντας με Ασφάλεια»:
«Με τον νόμο «Οδηγώντας με Ασφάλεια» που ψηφίσαμε το φθινόπωρο έχουμε εισάγει μια νέα διαδικασία για την εξέταση των υποψήφιων οδηγών, η οποία αξιοποιεί τις δυνατότητες της τεχνολογίας και δίνει μεγάλη έμφαση στην εκπαίδευση.
Προσδοκούμε ότι η χρήση των καμερών κατά τη διάρκεια της πρακτικής δοκιμασίας θα συμβάλει στην εδραίωση ενός διάφανου πλαισίου διενέργειας των εξετάσεων, κυρίως όμως, θα λειτουργήσει αποτρεπτικά προς όσους έχουν σκέψεις να παραβιάσουν τους κανόνες. Αντίστοιχα εργαλεία θα χρησιμοποιηθούν εντός του άμεσου χρονικού διαστήματος και στις αίθουσες των θεωρητικών εξετάσεων.»
Με αφορμή ερώτηση για το πιλοτικό πρόγραμμα κίνησης του λεωφορείου χωρίς οδηγό στα Τρίκαλα, ο Υφυπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε στο φιλικό θεσμικό πλαίσιο για την υλοποίηση ανάλογων προγραμμάτων:
«Το 2014 είχαμε αναλάβει μια πρωτοβουλία για την αυτόνομη οδήγηση στα Τρίκαλα, που αποτελούσε καινοτομία όχι μόνο σε εθνικό επίπεδο, αλλά και σε διεθνές επίπεδο, καθώς το λεωφορείο χρησιμοποιήθηκε σε πραγματικές κυκλοφοριακές συνθήκες.
Στον νόμο για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας υπάρχει πρόβλεψη για νέα πιλοτικά προγράμματα αυτόνομης οδήγησης που δεν αφορούν μόνο τα λεωφορεία, αλλά και άλλες κατηγορίες οχημάτων, όπως ΙΧ, επιβατικά και φορτηγά.
Αυτό το πλαίσιο καθιστά τη χώρα μας έναν φιλόξενο προορισμό για την ανάπτυξη ερευνητικών σχεδίων στο πεδίο της κυκλοφορίας αυτόνομων οχημάτων, γεγονός που επιτρέπει να γίνουν δοκιμές σε περισσότερες από μία κατηγορίες οχημάτων.»
Όσον αφορά στις πρωτοβουλίες για τον ποδηλατικό τουρισμό, ο κ. Παπαδόπουλος δήλωσε:
«Η Ελλάδα συγκαταλέγεται πλέον στις χώρες που διαθέτουν Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο για το EuroVelo, το ευρωπαϊκό δίκτυο ποδηλατικών διαδρομών, ως αποτέλεσμα της συνεργασίας του Υπουργείου Μεταφορών με το Υπουργείο Τουρισμού.
Το δίκτυο αυτό περιλαμβάνει 17 ποδηλατικές διαδρομές με μήκος άνω των 51.000 χιλιομέτρων και διασχίζει 42 χώρες, μία εκ των οποίων είναι η Ελλάδα, με τρεις διαδρομές στα βόρεια σύνορα.
Φιλοδοξούμε τους επόμενους μήνες να επιταχύνουμε τη διαδικασία αναβάθμισης των ποδηλατικών διαδρομών και γιατί όχι, να τις επεκτείνουμε και σε περιοχές με ευνοϊκές συνθήκες για τη χρήση του ποδηλάτου, όπως η Δυτική Μακεδονία ή με παράδοση στο ποδήλατο, όπως η Κως.»
Όσον αφορά στις τελευταίες εξελίξεις στον σχεδιασμό για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, ο Υφυπουργός Μεταφορών, τόνισε:
«Είμαι πεπεισμένος ότι σε λίγα χρόνια η τρέχουσα περίοδος θα μνημονεύεται ως το διάστημα που θεμελιώθηκε η ριζική αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς ο Υπουργός Κώστας Καραμανλής, έχει προωθήσει το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει στη χώρα, με προϋπολογισμό 4 δισ. ευρώ, σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ.
Σε αυτόν τον προγραμματισμό έχει στρατηγική σημασία η σύνδεση του τρένου με τα μεγάλα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας, της Αλεξανδρούπολης, του Λαυρίου και της Ραφήνας.
Προβλέπεται επίσης ο ψηφιακός εκσυγχρονισμός του ΟΣΕ, με τηλεματική στους σταθμούς, έξυπνο εισιτήριο (smart ticketing) και το γρήγορο ίντερνετ (wi – fi) στους σταθμούς.»
την τηλεθερμανση δεν βελτιωνετε ομως
Στον κόσμο του συνεχίζει να ζει αυτός. Εδώ σε λίγο ψωμί δεν θα έχουμε το μέλλον των ηλεκτρονικών σχεδιάζει. Τουλάχιστον όταν με το καλό πάρεις πόδι σε εσένα και στον Μητσοτάκη ίσως οι Γερμανοί να σας δώσουν την αντιπροσωπεία για τα προϊόντα τους που με τόσο ζήλο προωθείται.
Έτσι είναι όταν δεν υπάρχει επαφή με την πραγματικότητα που βιώνουν οι απλοί άνθρωποι στην κοινωνία μιας μικρής επαρχιακής πόλης που βρίσκεται υπό διάλυση ,αυτοί που ζουν στην φούσκα του μικρόκοσμου της πολιτικής και που τους έχουν εκπαιδέυσει να ασχολούνται με …τρίχες που είναι εισαγωγής για οσους μπορούν να καταλαβουν…
Εκεί στη Ζυρίχη μήπως νομίζουν ότι ζουν σε άλλο πλανήτη;
Λέω να μη πληρώσω το λογαριασμό 1200 ευρώ που μου ήρθε της ΔΕΗ. Αντιθέτως, Θα αγοράσω ένα ηλεκτρικό ποδήλατο που πατάς πηδάλι και παράγει ρεύμα, θα το συνδέσω με το, ρολόι της ΔΕΗ και έτσι θα έχω δωρεάν ρεύμα και θα γυμνάζομαι ταυτόχρονα!
Εν τω μεταξύ,δεν έχουμε θέρμανση,τα πάντα πανάκριβα,οι μισθοί στον πάτο, περίθαλψη χειρότερα από ποτέ και αυτοί βγάζουν τέτοια δελτία τύπου.
Τι λες ρε παιδί μου…. έχουμε και τόσα πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα όλοι
..εδώ δεν έχουμε να πληρώσουμε το ρεύμα…..
Κοίτα Μιχάλη μας τα χάλια μας και άσε τα αυτοκίνητα. Σε λίγο δεν θα έχουμε να φάμε και αν έχουμε για φαγητό δεν θα έχουμε για τα υπόλοιπα. Λυπάμαι γιατί σας ψήφισα ντροπή.
Εδώ δεν έχουμε μαντήλι να κλάψουμε κ αυτοί ονειρεύονται ηλεκτροκίνηση.επρεπε να παραιτήθητε εχθές.
Καλά φτιάξτε πρώτα την τηλεθέρμανση , κάντε κάτι μπας και μειώσετε αισθητά την ανεργία γιατί για άλλη μια φορά ο πολίτης πληρώνει το μάρμαρο των πεπραγμένων σας και μετα αν περισσέψει χρόνος και για κάτι να περνάει η ώρα παίξτε και με ποδηλατακια και με αυτοκινητάκια ψευτούληδες του μπλε συρφετού.
Αντε μπράβο…που ότι μπαρούφα σας κατεβαίνει στο κεφάλι το κάνετε σημαία λες και λύσατε τα προβλήματα του λαουτζίκου.
Μας ταρακούνησες και σήμερα με τα γραφόμενα σου. Είσαι σπουδαία πένα , ο λόγος σου μεστός και παράλληλα πύρινος . Νομίζω αν σε είχαν ανακαλύψει νωρίτερα στην Κουμουνδούρου ο Τσιπρας δεν θα έχανε ποτέ την εξουσία . Συνέχισε να μας διασκεδάζεις .
Μάλλον εσείς μας διασκεδάζετε δεξιοτρολ
με αυτά που ανακοινώνουν οι ανύπαρκτοι καρεκλοκένταυροι σας σαν τον Μιχαλάκη.
Σας το δίνουμε πάντως…δεν μπορώ να πω μέσα στο γενικοτερο χαλι που μας βυθίσατε λέτε ποτε ποτε και τετοια ανεκδοτα για να μας προσφερετε ψυχαγωγι οχι μπραβο σας χαχαχα!
Με τάπωσες !!!!
10 σχολια όλα κατά της κυβέρνησης αλλά η νδ παίρνει από 35% έως 28% κάτι κάνουν λαθος στις εταιρίες δημοσκοπησεων.
Εεεεεεεε!!! Ρωτήστε καί κάποιους που εξαιτίας των ποδηλάτων των μηχανών καί του πολύ κρύου που έχει η Δυτική Μακεδονία έπαθαν ψύξη, εγκεφαλικό,και παράλυση σε διάφορα σημεία τού σώματος.
Εδώ χρειάζονται οχήματα με σκεπή όχι ανοιχτά!
Γλυκούλη μου άσε την “υποστήριξη” του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Δες την “αγοράς” πρώτα και μετά όλα τα άλλα…
Ξέχασα…..δεν προλαβαίνεις.
σε ποια χωρα ζει ο τυπος??? πηρε χαμπαρι την φτωχεια που επεσε στον κοσμο??
Παπαδοπουλε, δουλειες θελει ο κοσμος, ξυπνα
πραγματικα ειναι αξιον αποριας τα ποσοστα των δημοσκοπησεων ολοι βριζουν την κατασταση τους κυβερνωντες κοντος ψαλμος αληλουια στην καλπη λοιπον
Δεν αναρωτιέσαι γιατί τα κανάλια είναι δωρεάν;
Μαρία Αντουανέτα: αφού δεν έχουνε ψωμί, γιατί δεν τρώνε παντεσπάνι;
Μιχ. Παπαδόπουλος: αφού δεν έχετε συμβατικά αυτοκίνητα, γιατί δεν αγοράζετε ηλεκτρικά;