Στον χώρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Κοζάνης, ο Πρόεδρος του Τμήματος Νικόλαος Συλλίρης υποδέχτηκε τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών και Βουλευτή Ν. Κοζάνης, κο Μιχάλη Παπαδόπουλο, την Παρασκευή 15/04/2022, προκειμένου να ενημερωθεί το Τμήμα για το κυβερνητικό έργο που σχετίζεται με τις αρμοδιότητές του και να γίνει μία εφ’ όλης της ύλης συζήτηση για τα επίκαιρα θέματα που αφορούν στον ρόλο του Τεχνικού Επιμελητηρίου και στις δραστηριότητες των μελών του. Παρόντες στη συνάντηση ήταν η Αντιπρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΔΜ Ευαγγελία Μπάγκαβου, ο Γενικός Γραμματέας Γιάννης Τζιόλας, ο Πρόεδρος της Αντιπροσωπείας Γιώργος Τζίτζικας και ο πρώην Πρόεδρος και νυν μέλος της Διοικούσας Επιτροπής Στέργιος Κιάνας.
Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΔΜ Νικόλαος Συλλίρης καλωσόρισε τον Υφυπουργό κο Παπαδόπουλο και τον ενημέρωσε για τις μέχρι τότε συναντήσεις της Διοίκησης με τους φορείς της περιοχής, για τις σημαντικές πληροφορίες που έχει συλλέξει ως προς τα ζητήματα που αφορούν κυρίως στην απολιγνιτοποίηση και για τα συμπεράσματα που έχουν εξαχθεί από τις επαφές αυτές, με κυριότερο αυτό της ανάγκης επιμήκυνσης του χρόνου της απολιγνιτοποίησης, καθώς το θέμα της επάρκειας του δικτύου τέθηκε ήδη από το περασμένο καλοκαίρι και την περίοδο του καύσωνα. Με αφορμή δε την πρόσφατη ενημέρωση από τον αρμόδιο Αντιπεριφερειάρχη για το ΣΔΑΜ, επεσήμανε στον Υφυπουργό την ανάγκη άμεσης έναρξης των έργων που αφορούν στην αποκατάσταση των εδαφών και της λειτουργίας της Διαχειριστικής Αρχής που θα ασχοληθεί με την υλοποίησή του.
Ο Υφυπουργός κος Παπαδόπουλος, αφού έκανε μια σύντομη αναφορά στην χρονική εξέλιξη της απολιγνιτοποίησης και στις συνθήκες που αναπόφευκτα οδήγησαν σ’ αυτή, συμφώνησε ότι τόσο για θέμα επάρκειας, όσο και για την απρόσκοπτη λειτουργία της τηλεθέρμανσης της Κοζάνης, ο λιγνίτης θα πρέπει να συνεχίσει να συνεισφέρει στο ενεργειακό μίγμα της χώρας. Αναφέρθηκε στην πολύ σημαντική πρότασή του για το καθεστώς «ψυχρής εφεδρείας» κάποιων μονάδων της ΔΕΗ, έως ότου ολοκληρωθούν τα έργα των ΑΠΕ, η οποία έγινε αποδεκτή από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι μονάδες αυτές θα τίθενται σε λειτουργία όποτε το έχει ανάγκη η χώρα, παρέχοντας ενεργειακή ασφάλεια, χωρίς να πληρώνουν πρόστιμο, ενώ παράλληλα θα επιδοτούνται κατά το διάστημα της μη λειτουργίας τους.
Ως προς το ΣΔΑΜ, επεσήμανε ότι αποτελεί μια στοχευμένη προσπάθεια και έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό, που μπορεί να αφήσει μόνο θετικό αποτύπωμα στην περιοχή, εφόσον βέβαια ξεκινήσει άμεσα η λειτουργία της Διαχειριστικής Αρχής του. Εξέφρασε την πεποίθηση ότι η απολιγνιτοποίηση, έτσι όπως εξελίσσεται, δεν είναι ούτε βίαιη, ούτε άδικη και πως το ΣΔΑΜ, ως ένα ευέλικτο εργαλείο που επιδέχεται βελτιώσεις, προσθήκες και διαμορφώσεις ανάλογα με τις ανάγκες, σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση του χωροταξικού της περιοχής, μπορούν να δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη, προσφέροντας ταυτόχρονα πολλές επενδυτικές ευκαιρίες.
Όσον αφορά στο έργο του Υφυπουργείου του, ο κος Παπαδόπουλος αναφέρθηκε καταρχήν στα προβλήματα του σιδηροδρόμου του Νομού και στην πρωτοβουλία που πήρε να συντονίσει μία συζήτηση μεταξύ της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, των Δήμων Κοζάνης και Εορδαίας και της ΔΕΗ, απευθύνοντας πρόταση για συμμετοχή και στο Τεχνικό Επιμελητήριο. Αντικείμενο της συνάντησης θα είναι η θέση του Σταθμού της Κοζάνης, ενώ ταυτόχρονα θα δοθεί και δυνατότητα στην τοπική κοινωνία να εκφράσει την άποψη της για όλα τα ζητήματα που αφορούν στη λειτουργία του σιδηροδρόμου.
Ενημέρωσε επίσης το κλιμάκιο του ΤΕΕ για όλα τα θέματα των αρμοδιοτήτων του που αφορούν στην οδική ασφάλεια, ένα ζήτημα εθνικού σχεδιασμού που θα βγει άμεσα σε δημόσια διαβούλευση, στην προσπάθεια ένταξης των υδροπλάνων στην τουριστική (αρχικά) ατζέντα της χώρας, με την αλλαγή του νόμου που σχετίζεται με την αδειοδότησή τους, σύμφωνα με τον οποίο επισπεύδονται οι διαδικασίες δίχως να μειώνονται ζητήματα ασφάλειας, καθώς και στην προσπάθειά του να ολοκληρωθούν τα ΣΒΑΚ των μεγάλων πόλεων, να χαρακτηριστούν κάποιες διαδρομές ως «εθνικές» για χρήση ποδηλάτου, για την ηλεκτροκίνηση, κ.α.
Επιπλέον, ο κος Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στις ενέργειες του Υφυπουργείου του για την βελτίωση του δρόμου Κοζάνης – Λάρισας και στις αλλαγές που έγιναν στα τεχνικά χαρακτηριστικά του, στην ανανέωση της σύμβασης με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ και στους νέους όρους που προστέθηκαν σ’ αυτή προς όφελος της κοινωνίας. Επίσης, ενημέρωσε τα μέλη της Διοίκησης του ΤΕΕ για την απόφαση κατάργησης των μικτών κλιμακίων ελέγχου οχημάτων και την δημιουργία σταθερών σημείων ελέγχου οχημάτων σε κατάλληλα σημεία, κοντά στα σύνορα και στα λιμάνια της χώρας και την δυνατότητα που έδωσε με νομοθετική ρύθμιση στους υπαλλήλους των Περιφερειών και των Δήμων να πιστοποιηθούν, ώστε να μπορούν να αποκτήσουν την ιδιότητα του εξεταστή στις εξετάσεις των διπλωμάτων οδήγησης.
Ακολούθησε εκτενής συζήτηση για τον σημαντικό ρόλο των μεταφορών, που είναι ταυτόσημος με την ανάπτυξη, με την προσέλκυση νέων επενδύσεων αλλά και με την διατήρηση των υφιστάμενων, για τη δυνατότητα ανάπτυξης συστημάτων logistics στην περιοχή και για τους τρόπους αξιοποίησης των σιδηροδρομικών γραμμών που θα τεθούν εκτός λειτουργίας.
Τέλος, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ, Νικόλαος Συλλίρης, παρέδωσε στον Υφυπουργό τα συμπεράσματα του έργου ομάδας εργασίας του Τμήματος, που ασχολήθηκε με τη σκοπιμότητα αξιοποίησης του εγχώριου λιγνίτη σε προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, πέραν της ηλεκτροπαραγωγής, και συμφώνησαν αμφότεροι για μία νέα άμεση συνάντηση, στην οποία θα συμμετάσχουν και επιστήμονες που ασχολήθηκαν με την εκπόνηση του ΣΔΑΜ, προκειμένου να εξεταστούν τρόποι με τους οποίους μπορούν να αξιοποιηθούν τα συμπεράσματα της εν λόγω μελέτης.
20 xronia vouleftis kai akomi sxediazei pragmata.
Ena ergo me ti sfragida tou den exoume dei.
Alla tha se vgazoume mixali na mas douleveis kanonika…..
ftanei pia…akomi gia to dromo kozani-larisa sizita.. 3 fores yfipourgos metaforon kai oristiki meleti den yparxei.
μάλλον θόλωσε από την μεγάλη αγάπη του για την περιοχή και κάπου χάθηκε ο ορίζοντας μωρέ…συμβαίνουν αυτά
– το ΣΔΑΜ μένει στα χαρτιά
– αυτά που λένε για τρένα κτλ είναι απλά πυροτεχνήματα
Σαν πρώτη προτεραιότητα πρέπει να μπεί ο δρόμος Κοζάνη -Λάρισα και το αεροδρόμιο της Κοζάνης, έπειτα κάποια στιγμή πρέπει να ακούσουμε και για τις λεγόμενες εμβληματικές επενδύσεις που υπόσχεται στο ΣΔΑΜ, για αυτό τι έχει να μας πει ο Υφυπ? Μόνο για τα Φωτοβολταϊκά ? Για ξαναδείτε λίγο το ΣΔΑΜ εκεί γιατί αρχίζει και γίνεται ορατό ότι ήταν ένα σχέδιο για να ωφεληθούν κάτι συμβουλευτικές εταιρείες και κάποιοι κομματικοί των Αθηνών. Η περιοχή αυτά τα βλέπει όμως κύριε Μιχάλη Παπαδόπουλε. Είσαι υφυπουργός όχι απλά βουλευτής για αυτό μίλα πιο συγκροτημένα και όχι τόσο γενικόλογα
Μην ξεχνάς ότι η egnatia aviation έφυγε όταν υφυπουργός μεταφορών ήταν ο Μιχάλης Παπαδόπουλος….τα λόγια είναι περιττά
τον νοιάζουνε τα τρένα και όχι τα αεροπλάνα μάλλον τον κύριο τι να πει κανείς…… ο άνθρωπος δεν μπορεί να παρέμβει για το ΣΔΑΜ γιατί μάλλον δεν ξέρει κιόλας οπότε τι να πάει να πει στο υπουργικό?
ας προσέχαμε όσοι τον ψηφίσαμε τον κύριο υφυπουργό
ΝΑΙ ρε, τον ψηφίσαμε, γιατί αξίζει.
Καλημεριζω τον πολιτευτή και παρολίγο υποψήφιο βουλευτή της ΝΔ..ο οποίος σε δημοσκόπηση χαρακτήρισε ως καλή τη δημαρχία ΜΑΛΟΥΤΑ!
Καλημέρισέι τον, καλησπέρισέ τον και συνόδευσέ τον όξω απο δω. Τέτοιο μας περισσεύουν.
Δες καλαγιατι ταυτόχρονα τη χαρακτήρισε και ως μέτρια. Μάλλον κάποιο κλαθος θα έγινε
στον απόφοιτο ΤΕΙ καταλήξαμε;
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΕ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣMΑΤΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΤΕΕ/ΤΔΜ;
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΚΡΥΦΟ……