Με αφορμή δημοσίευμα για τη “μάχη” της μεγάλης επένδυσης σε Κοζάνη ή Καβάλα, ο Δήμαρχος Κοζάνης Λ. Μαλούτας έκανε την παρακάτω ανάρτηση στη προσωπική του σελίδα στο Facebook.
Ακολουθεί το δημοσίευμα της εφημερίδας https://www.proininews.gr
Καβάλα και Κοζάνη στη «μάχη» για μεγάλη επένδυση 100εκ. € από Γερμανική εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Η Next.e.Go είναι μία γερμανική εταιρεία που κατασκευάζει αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, που προορίζονται κυρίως για αστικές μετακινήσεις.
Μπορεί ακόμα να μην έχουμε δει στην Ελλάδα να κυκλοφορούν τα αυτοκίνητά της αλλά είναι ήδη γνωστή στο ευρύ κοινό, καθώς από το 2020 έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον να κατασκευάσει το δικό της εργοστάσιο παραγωγής στη χώρα μας.
Σύμφωνα, μάλιστα, με τα στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, η επένδυση που θα γίνει θα ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό σημαίνει πως το εργοστάσιο θα απασχολεί σχεδόν 1.000 εργαζομένους ενώ έμμεσα θα ξεπερνούν τους 5.000.
Η ετήσια παραγωγή οχημάτων υπολογίζεται μεταξύ 30.000 – 45.000 μονάδων, νούμερο ιδιαίτερα υψηλό για παραγωγή οχημάτων στην Ελλάδα που αυτήν την στιγμή παράγει ελάχιστα για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Τα παραπάνω λίγο πολύ τα γνωρίζουμε ή κάτι έχουμε ακούσει. Στην πραγματικότητα, δεν έχουμε δει ακόμα πράξεις, γεγονός που οφείλεται σε δύο σημαντικούς παράγοντες. Την πανδημία και τον πόλεμο στην Ουκρανία, καθώς πολλοί προμηθευτές της γερμανικής εταιρείας έχουν έδρα στη χώρα που βρίσκεται σε εμπόλεμη κατάσταση μετά την εισβολή της Ρωσίας.
Δύο υποψήφιες πόλεις
Καβάλα και Κοζάνη ερίζουν για τη μεγάλη αυτή επένδυση, με την πόλη της Ανατολικής Μακεδονίας να υπερτερεί σε ζήτημα υποδομών, όπως το λιμάνι, αλλά η Κοζάνη κερδίζει πόντους λόγω των υψηλών κινήτρων για νέες μεγάλες επενδύσεις με ενισχυμένα ποσοστά επιδοτήσεων και άλλες παροχές.
Η απόφαση φαίνεται πως θα ληφθεί εντός του καλοκαιριού, ώστε η εταιρεία να ξεκινήσει την κατασκευή το φθινόπωρο με τις καθυστερήσεις από παράγοντες όπως η πανδημία και ο πόλεμος στην Ουκρανία, να μην αποτελούν τροχοπέδη για τα σχέδια των Γερμανών.
Απορρίφθηκαν Βόλος και Πάτρα
Το αρχικό πλάνο ήταν το εργοστάσιο να κατασκευαστεί στον Βόλο ή στην Πάτρα. Η πρώτη περίπτωση απορρίφθηκε γιατί δε μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες του εργοστασίου, η θαλάσσια υποδομή της πόλης, ενώ στην δεύτερη περίπτωση, το τελικό budget θα ανέβαινε αρκετά ψηλά.
Να σημειώσουμε πως σύμφωνα με τις αρχικές προβλέψεις η τιμή του e.Go Life, όπως θα ονομάζεται ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα τη μάρκας, θα κυμαίνεται στην Ελλάδα κοντά στα 20.000 ευρώ (με την επιδότηση).
Το σίγουρο είναι πως το project της Next.e.Go συνεχίζει κανονικά αλλά καθυστερεί λόγω των συνθηκών που επικρατούν σε παγκόσμιο επίπεδο. Υπομονή και τους επόμενους μήνες θα μάθουμε περισσότερες πληροφορίες και λεπτομέρειες για τη μεγάλη όπως και εξίσου σημαντική επένδυση για την Ελλάδα.
πηγή: newsauto.gr – Ρεπορτάζ: Βασίλης Σαρημπαλίδης
Η βιομηχανία θέλει λιμάνι ή σιδηρόδρομο. Όταν συνδυάζονται και τα 2 είναι ιδανικό. Μακάρι να επιλεχθεί η περιοχή μας λόγω των κινήτρων αλλά δεν στοιχηματίζω σ’αυτό
Θα παραταχθουμε στην μάχη με όλο το εμπολεμο υλικο που διαθέτει ο Δήμος ,παρά την μεγάλη απώλεια του κ.Σηνανδρακου η θα έχουμε και έξωθεν βοηθεια
Να ξεκαθαρίσουμε κάτι πρώτα: η Κοζάνη ως δήμος ΔΕΝ έχει χώρο να φιλοξενήσει τη συγκεκριμένη επένδυση. Αναφέρεται σε περιοχή του ΝΟΜΟΥ Κοζάνης και όχι στην πόλη. Ο Λάζος μια χαρά μας “γλεντάει” με τις μπαρουφες. Ειδάλλως ας βγεί να δηλώσει δημόσια σε ποια περιοχή αναφέρεται ο ίδιος.
Γλενταει, μπαρουφες κλπ. Σε λίγο θα μας πεις ότι οι πυλώνες της Ζεπ δεν έφυγαν από το 2011, η νέα Ποντοκώμη δεν φτιάχτηκε, η πλατεία Λασσάνη δεν έγινε από το 2012, το νέο νοσοκομείο δεν λειτουργεί στο πρώην στρατόπεδο ρωμανελη και άλλα κούφια που ακούμε από το 1990. Ο Μαλουτας και η παρέα του είναι σύστημα που “λυμαίνεται* τον τόπο εδώ και 40 χρόνια. Το σύστημα είναι εδώ και η πλέον χαρακτηριστική περίπτωση είναι το ΔΗΠΕΘΕ.
Καλύτερα να μη δηλώσει δημόσια γιατί το έκανε με την δήλωση ότι η λίμνη Πολυφύτου είναι ακατάλληλη για ψάρεμα… τότε κινήθηκε νομικά ο πρόεδρος των αλιέων αλλά δεν γνωρίζουμε τη συνέχεια
Μπράβο Δήμαρχε, σιγά μην κάτσουμε να σκάσουμε. Αν έρθουν θα ρθουν , αλλιώς δεν χρειάζεται στεναχώρια. Όπως λες και συ είτε μας αρέσει είτε δεν μας αρέσει! Άιντε ρε κρανισια που σε χραζεται, μόνο για το καπαρντσμα είσαι!
Χωρίς τραίνο εργοστάσιο δεν έχει.
Ανύπαρκτος και ανεπαρκής!
Μαλουτα κοίτα να προχωρήσουν τα έργα για τον οικισμό της Ποντοκώμης μιας κ πήρατε το χρήμα κ άσε τα άλλα, κοροϊδεύετε τον κόσμο που περιμένει με της άδειες στο χέρι για να χτίσει το σπίτι του, ώσπου θα φτάσει η κατάσταση των ανθρώπων αυτών δλδ, έχουν δίκιο κ όλοι από πάνω τους κατηγορούν ότι δν εγκαταλείπουν το χωριό τους κ να πάνε που εφόσον δν έχουν αλλού σπίτι τους ρώτησε κανείς αυτούς η μόνο λόγια του αέρα κ κακία προς των συνάνθρωπο μας.
Δώστε κίνητρα να έρθουν εδώ, ( χαμηλή φορολογία ή πληρωμή ενσήμων των εργαζομένων για κάποια χρόνια από το κράτος ή ό,τι είναι εφικτό τέλος πάντων) υπάρχουν μεγάλες εκτάσεις γης ανεκμετάλλευτες, αν κλείσει η ΔΕΗ θα ρημάξει ο τόπος, ήδη παρήκμασε,δεν έχουμε ούτε λιμάνι ούτε τίποτα, αυτό είναι μεγάλο μειονέκτημα, ας προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε εμείς τα πλεονεκτήματα, σε όσα κι αν διαφωνούμε οι πολίτες μεταξύ μας, το μόνο σίγουρο είναι ότι κάθε άνθρωπος αναζητεί στη ζωή του τη σταθερότητα σε κάθε επίπεδο, κανείς δεν θέλει να υποβαθμιστεί η περιοχή ανεπανόρθωτα. Φροντιστε ο κόσμος να έχει δουλειές, αυτό κρατάει τον πολίτη στον τόπο του.
Μαλουτα φερε τουλαχιστον την υδροπονικη επενδυση μιας κ η φαμπρικα δεν προκειται να γινει εδω
Μην ξεχνάς και το εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας από καμένα λαστιχα που πάει πακέτο με το θερμοκήπιο.
Ρεαλισμός μηδέν στα σχόλια όπως πάντα.
……..να προτείνει εχτρα προνόμια-κίνητρα ο Δήμος Κοζάνης για να καταφέρει να έρθει η επένδυση στην Κοζάνη, τοποθεσίες υπάρχουν ΒΔ,ΒΑ,ΝΑ,….βουλιση καί δραστηριοποίηση χρειάζεται!!!
Μαλουτα αν ήσουν λίγο σχετικός θα πήγαινες στην Αθήνα και θα έπαιρνες σβαρνα τα υπουργεία για να καταθέσεις προτάσεις (στην κυβέρνηση) που θα προερχόταν μέσα και από το δημοτικό συμβούλιο (αυτά τα κάνει ένας ηγέτης, εσύ ουδεμία σχέση). Προτάσεις που θα είχαν κίνητρα για επενδύσεις.
Επίσης να αναφέρουμε ότι όταν λένε Κοζάνη εννοούν Πτολεμαΐδα γιατί χωροταξικά εκεί βολεύει.
Εξήγησε μου κάτι. Όταν πρόκειται για προσωπικές επενδύσεις μία χαρά σε κόβει, όταν είναι για το δήμο και την πόλη γιατί είσαι τα ζώα μου αργά;
Η Κοζάνη δεν έχει Ούτε τρένο ούτε λιμάνι μόνο ανίκανο δήμαρχο εδώ και 30 χρόνια
Φρόντισε ο προηγούμενος περιφερειάρχης να γκρεμίσει δύο σιδηροδρομικές γέφυρες και να αποκόψει και το τρένο,μαζί με το κατεστραμμένο τμήμα του σιδηροδρόμου μέσα στην ΔΕΗ.
Βρε τι τραίνο και κίνητρα να απαιτήσει ο Λάζος?
Ο σημανδρακος με το Μιχαηλίδη να τον βοηθήσει?
Και οι τρεις μόνο για τον εαυτό τους μπορούν να απαιτήσουν.
Εδώ είχαν έτοιμη επένδυση με τη σχολή πιλότων και δεν μπόρεσαν να απαιτήσουν τα αυτονόητα για τη λειτουργία του αεροδρομίου και άφησαν την εταιρεία να φύγει…
Απίθανη τριανδρία
Σωστή τοποθέτηση.
Η ανάρτηση του δημάρχου, συμπερασματικά, είτε έρθει είτε δεν έρθει ,δεν βαριέσαι.Ειναι απόφαση της εταιρείας.Σωστο σαν αρχη.
Όμως είναι γνωστό πως για τέτοιες επενδύσεις, σημαντικότερο κίνητρο είτε αρέσει είτε δεν αρέσει,είναι τα κίνητρα που δίνονται από την κυβέρνηση . Είτε οικονομικά , είτε φορολογικά,ειτε συνδιασμενες με παράλληλες επενδύσεις από το κράτος (πχ διασύνδεση και αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου).
Εμείς εδώ σαν περιοχή ριμαγμενη από τις αποφάσεις της κυβέρνησης, πρέπει να χτυπήσουμε το χέρι στο τραπέζι για να πράξει η Αθήνα τα παραπάνω..
Όλα τα άλλα είναι προφάσεις για ενδεχόμενη αποτυχία από την αδράνεια μας.
Δυστυχώς ξέρουμε πως παίζεται το παιχνίδι των κυβερνήσεων και των τοπικών παραγόντων.
Εμβληματικές επενδύσεις χαρακτηρίζει η κυβέρνηση τα φωτοβολταϊκά και οι τοπικοί παράγοντες δεν αρθρώνουν λέξη για το δούλεμα που μας κάνουν.
Εμβληματική επένδυση είναι αυτή που δημιουργεί 1000 θέσεις εργασίας και πιθανόν παράλληλες και δορυφορικές επιχειρήσεις μελλοντικά .
Έτσι δεν ερημώνει ο τόπος όταν υπάρχουν δουλειές να κρατήσουν τους νέους στον τόπο τους.
Αλλιώς στην επόμενη απογραφή θα βλέπουμε τα νούμερα και θα κλαίμε.
Όλα τα άλλα είναι να καλύψουμε την αδράνεια μας και την ανυπαρξία μας .
Φρόντισε ο προηγούμενος περιφερειάρχης να γκρεμίσει δύο σιδηροδρομικές γέφυρες και να αποκόψει και το τρένο,μαζί με το κατεστραμμένο τμήμα του σιδηροδρόμου μέσα στην ΔΕΗ.
…… μετά τον 15Αυγουστο πρέπει όλοι οι φορείς, σύλλογοι, Εργατικό Κέντρο να κάνουν μία συγκέντρωση στην Κ.Πλατεία Κοζάνης καί νά ζητήσουν-Απαιτησουν
να γίνει το εργοστάσιο στην Κοζάνη……
Όνειρο βλέπει μην τον ξυπνάτε τούν λαζου.
Ποια μεγάλη μάχη μαλουτα;. Σήμερα έγιναν τα εγκαίνια των εργασιών οικοδόμησης του εργοστασίου στο τετοβο, στα Σκόπια. Ποιος κοροϊδεύει ποιόν. Ο Μητσοτάκης με το βλήμα τον υπουργό ανάπτυξης μπουμπουκο εσένα ή εσύ εμάς;. Μόνο ντροπή από την κακής ποιότητας θεατρική παράσταση που ανεβάσατε.