Η Ηγουμένη Μαγδαληνή, με τη ραδινή μορφή , δεν θα μας δεχτεί ξανά στο λιτό χώρο υποδοχής της μονής, ο ίσκιος της, όμως, θα πλανιέται στον τόπο που ρίζωσε…
Στη φτωχή μεταπολεμική Κοζάνη δυο, κατ΄άλλους τρεις, νεαρές μοναχές κατέφυγαν στην τοποθεσία Σιόποτο, όμως, μετεγκαταστάθηκαν στη θέση παλιοκλήσι, όπου κοπιάζοντας ίδρυσαν τη Μονή της Αναλήψεως κι εκεί εγκαταβίωσαν.
Ήταν όλες σπουδαγμένες, όπως θρυλούνταν, αφού τα μεταπτυχιακά δεν συνόδευαν τότε τη φήμη του μοναστικού βίου και η αγιοσύνη ως αιτούμενο δέσποζε.
Η μία , η Μαγδαληνή, αναλαμβάνοντας τη διοίκηση του μοναστηριού το ενδυνάμωνε συνεχώς, συνδέοντάς το με την ιστορία της πόλης. Με τις ικανότητές της ,την πολυσχιδή δράση της, την τόλμη και ταυτοχρόνως την ασκητικότητά της, τροφοδοτούσε μια εικόνα στα όρια της πραγματικότητας και του μύθου.
Πώς ήταν άραγε η γερόντισσα; Η θωριά τ ου κυπαρισσιού και το βλέμμα του ελαφιού προϊδέαζαν για μια ηγετική, φωτισμένη γυναικεία φυσιογνωμία, σε καιρούς που οι γυναίκες μόλις άρχιζαν να ψηφίζουν, ενώ οι σπουδές της και το ογκώδες συγγραφικό της έργο, έστω και συνοδευόμενο από αμφιβολίες, ενέτειναν την πνευματικότητά της.
Σύντομα το χώρο συνάντησης με τον Θεό τον έκανε και εργαστήρι αγαθών για τις ανάγκες του μοναστηριού, αλλά και τόπο εξαγωγής για τις ανάγκες των αναγκεμένων. Τα εργόχειρά τους, τα πλουμιστά περίφημα χαλιά και τα ζωηρά παραδοσιακά υφαντά έφταναν στα πιο απίθανα μέρη.
Χτυπούσε κάθε κοζανίτικη πόρτα που υπέφερε, έχυνε βάλσαμο στην αγωνία ασθενών, στο βάσανο της απώλειας, σε αδιέξοδα ανθρωπίνων σχέσεων και παρείχε πλούσια φιλοξενία σε κάθε προσκυνητή, με λογής προσφορές δικής τους παραγωγής.
Έστηνε καθημερινά Τράπεζα με μοσχοβολιστά καζάνια φαγητού για εκατοντάδες ξεριζωμένους αλλοεθνείς (κυρίως Αλβανούς) κι αλλόθρησκους, αποκαλύπτοντας την άρνηση ή την ανημπόρια των Αρχών, μετουσιώνοντας την έννοια της αγάπης σε πράξη επαναστατική!
Φιλοξενούσε χιλιάδες ομοεθνείς νεοπρόσφυγες από την πρώην Σοβιετική Ένωση, ώσπου να βρουν στον ήλιο μοίρα κι εκατοντάδες απ΄αυτούς στέγασε οριστικά στα πέριξ της μονής. Είχε άραγε χαραγμένη στο πετσί της την εμπειρία της προσφυγιάς, όπως λέγονταν;
Αναδείχτηκε, παρέχοντας τόνους τροφίμων, βασική υποστηρίκτρια των συσσιτίων του Δήμου Κοζάνης, ένα πρόγραμμα αξιοπρέπειας των δοκιμαζόμενων πολιτών, που αποδείχτηκε πολύτιμο στην περίοδο της κρίσης, για όσους δεν είχαν που να βαΐσουν.
Χαρακτηριστικά, καθώς την ενημέρωνα και με χαμηλωμένο βλέμμα υπολόγιζε τις ποσότητες, έλεγε: έρχεται χειμώνας παιδί μ΄ και πρέπει να τον βγάλουν…
Μάτωνε η ψυχή της για τα τοπικά και τα παγκόσμια, καθώς η ενημέρωσής της ήταν βαθιά για τις κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις.
Δεν ζητούσε τίποτα ποτέ, παρείχε πάντα. Δεν επεδίωκε καμιά δημόσια ευχαριστία κι αναγνώριση, καθώς ήταν αρκετή η μυστικότητα της εγκάρδιας ευχαριστίας, η ελπίδα για δικαιότερο κόσμο.
Με το εν γένει έργο της έδωσε υπόσταση στη χριστιανική αγάπη κι άμβλυνε τις αμφιβολίες μας για τα θρησκευτικά πράγματα στην εξέλιξή τους…
Τέλος, διεμβόλισε την αυστηρή ιδιώτευσή μας, έσπασε τους ερμητικά κλεισμένους «φράχτες» των σπιτιών μας, με την «ανοιχτή αυλή» του μοναστηριού στην οποία χωρούν όλοι, οι ντόπιοι κι οι ξένοι, οι δικοί μας κι οι άλλοι, γιατί η δικαίωση της ανθρώπινης ύπαρξης είναι η προσφορά, η θυσία για τον άλλον.
Η συνέχιση στο μοναστήρι της παράδοσης της αγάπης, παρ΄όλους τους κλυδωνισμούς, είναι η απόδειξή πως δεν οικονόμησε τα πράγματα για όσο ήταν, αλλά κυρίως για όσο δεν θα ήταν , ενώ η δυστυχία θα θεριεύει…
Η αγιομαχος Μαγδαληνη της σχισματικής της εκκλησίας!
Μας απογοήτευσες κ. Σιωμου
Όλο νέες ιστορίες κυρία Σιομου μας μαθαίνετε!
Φαίνεται πόσο προοδευτικιά είστε! Δεν κρύβεται!
Ουσιαστικά κ. Σιωμου συγκρουεσθε με την Εκκλησία της Ελλάδος που αφορισε την Μαγδαληνή.
Ένα ξεχάσατε κυρία Σιωμου ,θέλω να πιστεύω όχι εσκεμμένα …ότι η Μαγδαληνή ήταν αφορισμένη από όλους ,παλιό και νέο ημερολόγιο γιατί ήταν ο μεγαλύτερος υβριστής συγχρόνων Αγίων.
Για το μοναστήρι της Ανάληψης λέει; Κατάλαβα καλά; Είναι το ίδιο που ο μητροπολίτης χαρακτήρισε αφορισμένο και μίασμα στην πόλη μας; Είναι δυνατόν;
Καλά δεν μπορούν να συνεννοηθούν; Άλλα ο ένας, άλλα η άλλη και μετά μιλάνε για διχασμό.. που θα πάει αυτή η κατάσταση;
https://kozan.gr/archives/77479
και μη χειρότερα…..
δεν έχει πάτο η ιστορία
όχι βροντές και χαλάζι αστραπές και δυνατές μαλιστα στα κεφάλια μας μπας και στρώσουμε χαρηκτήρα.
Το τι τράβηξε ο μακαριστός Διονύσιος από αυτές της αφορισμένης Μονής δεν περιγράφεται. Και τώρα κάποιες την επαινούν λες και προσέφερε κάτι στην εκκλησία…
Με ένα άρθρο “κέντημα” τις έφτιαξε την εικόνα… νομίζει!!!
ντροπή ντροπή ντροπή
Γράψτε και άλλα κείμενα, από αυτά τα ωραία που κεντατε, για μοναστήρια! Να καταλάβουν όλοι πόσο αριστερή είστε!!!
Τα ξέρει καλά η κ. Σιομου!
Όταν προσφέρεις σ αναγκεμένους,προσφέρεις στην Εκκλησιά και στον Χριστό,το τι τράβηξε η Ηγουμένη απ τη δεσποτοκρατία,γιατί δεν το λέτε;
Εμπαθείς,σιγά μη ξεθωριάσει απ τον φανατισμό σας,η υποκριτική πίστη σας και το λιβάνισμα στους δεσποτάδες,τα φολκλορικά κατάλοιπα,τα βυζαντινά κουρκουλούκια,οι περιφερόμενες χρυσόκεντητες λατέρνες!
Ηρέμησε λίγο και κλείστον υπολογιστή γιατί είναι του Σατανά σύμφωνα με τις μοναχές – μόνο οι αλαφροί που πήγαιναν πεσκέσια ήταν του Χριστού, όλος ο υπόλοιπος πλανήτης ήταν σατανικός…
Η Τάσα η Σιώμου, αυτή η καταξιωμένη από τη λαική συνείδηση γυναίκα, αυτό το πολιτικό κόσμημα της αυτοδιοίκησης έπρεπε να γνωρίζει το εξής. Η Μαγδαληνή είναι αφορισμένη από όλα τα Πατριαρχεία του κόσμου, δεν έχει κοινωνία με τους 2500 μοναχούς και τις Μονές τους στο Άγιο Όρος, δεν έχει κοινωνία ούτε με τους παλαιοημερολογίτες, διότι δεν αναγνωρίζει τον μεγάλο Άγιο της εκκλησίας μας Άγιο Νεκτάριο, τους Αγίους μεγαλομάρτυρες Ραφαήλ, Νικόλαο και Ειρήνη το μοναστήρι των οποίων είναι στη Μυτιλήνη αποτελεί πανελλήνιο και παγκόσμιο προσκύνημα. Για αυτούς τους αγίους έχει εκδώσει βιβλία με σαθρά και διάτρητα επιχειρήματα για το ότι δεν είναι Άγιοι. Δεν αναγνωρίζει επίσης τον Άγιο Παίσιο, τον Άγιο Πορφύριο, τον Άγιο Ιάκωβο τον Τσαλίκη και δεν ξέρουμε πόσους ακόμα. Νομίζουν κάποιοι ότι το μοναστήρι της έχει διαμάχη με το κατεστημένο της εκκλησίας. Μέγα λάθος. Το μοναστήρι έχει πέσει στην πλάνη και την αίρεση και εκπέμπει ένα μολυσμένο πνευματικό νερό και για αυτό δεν μπορούν να ξεδιψάσουν οι ταλαιπωρημένες και διψασμένες ψυχές. Αυτό φαίνεται από την εξαιρετικά συρρικνωμένη επισκεψιμότητα. Όσον αφορά την ελεημοσύνη της, δεν υπάρχει λόγος να την αμφισβητήσουμε. Και κάτι ακόμα: Πόσο διαφορετική θα ήταν η φυσιογνωμία του Δήμου Κοζάνης αν στη διαδοχή Κουκουλόπουλου εκλεγόταν η κυρία Σιώμου, αλλά δυστυχώς έχασε τη μάχη από τα παρασκήνια, από τις καμαρίλες και από την απόφαση Κουκουλόπουλου. Να δώσει το δαχτυλίδι μέσα από διαδικασίες που ο καθένας ξέρει. Η Τάσα είναι ψηλά στις καρδιές και τις ψυχές των Κοζανιτών σε αντίθεση με τον Μαλούτα που οδεύει με μαθηματική ακρίβεια στο κοιμητήριο της αυτοδιοικητικής ιστορίας του τόπου. ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ ΤΗΣ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΘΕΙΑ.
Και με τα “θεία” και με τα “κοινά”!!
Φαίνεται η καταξίωση δεν κρύβεται!!
Ας γίνει τότε μοναχή στην Ανάληψη αφού είναι τόσο σεβαστική και “ασχολείται με τα θεία”! Υποχρεώσεις δεν έχει!
Και που κολλάνε αυτοί που γράφεις με αυτά που λέει μέσα στο άρθρο? Νευράκια?
Μια χαρά χόρευαν όλοι μαζί αυτοί που γράφεις με την Σιομου στις απόκριες!
Με βαθιά συγκίνηση και ευγνωμοσύνη θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την κυρία Σιώμου για το άρθρο της στη μνήμη της αείμνηστης Ηγουμένης Μαγδαληνής. Όλη της η ζωή ήταν διακονία, προσφορά και θυσία στον βωμό της ανιδιοτελούς αγάπης. που αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση.
Σιόμου είναι το όνομα της!
… στη μνήμη της αείμνηστης Ηγουμένης Μαγδαληνής.
της αγιομάχου !!!
Αυτούς είχατε κ. Σιομου και σας υποστήριζαν?
Η ηγουμένη Μαγδαληνή όντως στα χρόνια της κατοχής τάισε πολύ κόσμο …ίσως να το θυμούνται οι παλιοί…όμως στην πορεία …μαλλον έχασε τα λογικά της ή έπεσε σε μεγάλη πλάνη…..εξύβριζε μεγάλους αγίους όπως τον άγιο Νεκτάριο κι έβγαζε και βιβλία… ανυποψίαστοι επισκέπτονταν την όμορφη μονή…
Όντως εχει αφοριστει από το πατριαρχειο…
Δυστυχώς και οι επόμενες ακολουθούν
την ίδια γραμμή…μάλιστα η μετέπειτα “ηγουμένη” σε νεοτατη ηλικία ανέλαβε…και προς έκπληξη πολλών ήταν αφιερωμένη στο μοναστήρι από 2 ετών …τη γαλουχησε η Μαγδαληνή εντός των πυλών…
Με όλες αυτές τις αλλοπροσαλες συνθήκες έρχεται η κ
Σιωμου να πει τι;;;;
Μείνετε στις όμορφες ιστορίες της πόλης μας…ή τουλάχιστον πληροφορηθειτε πρώτα!!!
Ξέρει πολύ καλά τι γράφει!
Και ο Χριστός ήταν αφορισμενος απ το ιερατείο της εποχής του κι όχι μόνον,αλλά τον οδήγησαν στον θάνατο,θάνατον ατιμωτικον,θάνατον ΣΤΑΥΡΙΚΟΝ!
Διαχρονικοί οργανωσιακοι,απόστημα της Εκκλησίας,ως πότε θα σταυρώνετε κι ανθρώπους;
Δε χορτάσατε με τη Θυσία ΕΚΕΙΝΟΥ;
Τα λόγια του Χριστου ακολουθούσε η Ηγουμένη κι όχι τα λόγια του ιερατείο,της αρχέγονη πληγης της Εκκλησιας!
Βρήκα κάτι βιβλία της Μαγδαληνής στου παππού μου πολύ σούπερ. Μες στην αγάπη ήταν αυτή η θεία, ψάξτε να τα βρείτε είναι απίθανα.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΔΕ ΜΕΤΡΙΕΤΑΙ ΜΕ ΓΟΝΥΚΛΥΣΙΕΣ ΑΛΛΑ ΜΕ ΑΓΚΑΛΙΕΣ.
Που τις είδες τις αγκαλιές?! Με δαγκάνες πιο πολύ μοιάζουν!!
Είδαμε και την αξιοπιστία των Πατριαρχειων και τη μεγάλη πίστη τους!
Ποιος φυλάκισε τον Πατριαρχη Ειρηναιο;Ο σημερινός Πατριαρχης!( βλέπε τα όσα συνέβησαν στο Πάτριαρχ.Ιεροσολυμων,ούτε ο τοπαλ οσμάν θα τολμουσε να κανει!)
Τα Πατριαρχεια σας….στην Τουρκοκρατία γινόταν Πατριάρχης,αυτός που έδινε περισσότερες λίρες στον Σουλτάνου,ναι; ή οχι;
Λίρες στον Σουλτάνο και Υποκρισία στον Χριστό μας!
Πες και τον Μίκα τον Ελίμειο τον φίλο σου να γράψει για κανένα μοναστήρι! Ξέρεις πολλά και αυτός!
Και τι ωραίες λέξεις!!! Και “διεμβολισουν και αμβλύνουν” έτσι για επίπεδο αλλά και “βαΐσουν” έτσι για την λαϊκή νότα!!! Ότι μιλάει και λαϊκά αν θέλει!! Πολύ ωραίο, πολύ γέλασα πάλι!!
Την ευλογία της να έχουμε. Κύρια μου θα ήθελα να μηλησουμε.