Τις δυνατότητες που προσφέρουν οι αστικές συγκοινωνίες για συνδυαστικές επιλογές μετακινήσεων παρουσίασε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, σε εκδήλωση που διοργάνωσε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με τη ΣΤΑΣΥ στο Μετρό Συντάγματος, στην αυλαία της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας.
Στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του Μετρό Συντάγματος, με φόντο τα μοναδικά αρχαιολογικά ευρήματα, ο Υφυπουργός Μεταφορών έστειλε τα εξής μηνύματα, στο πλαίσιο της φετινής ΕΕΚ με σύνθημα «Συνδυάζω Μέσα, κινούμαι έξυπνα»:
- η Ελλάδα μπορεί να είναι πρωτοπόρα στη βιώσιμη αστική κινητικότητα,
- αναβαθμίζουμε τις υποδομές και εισάγουμε νέες σύγχρονες υπηρεσίες κινητικότητας,
- καθιστούμε ως προτεραιότητα την προσβασιμότητα,
- καλούμε τους Δήμους να καταρτίσουν Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας για να υλοποιήσουν βιώσιμες αστικές παρεμβάσεις σε όλη την Ελλάδα.
Ο κ. Παπαδόπουλος παρουσίασε το σύνολο των δράσεων που έχει αναλάβει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με τους συγκοινωνιακούς φορείς, τονίζοντας τη σημασία της συνέργειας Υπουργείου και Φορέων, αλλά και της συμμετοχής των πολιτών, προκειμένου να διαμορφωθεί ένα περιβάλλον βιώσιμης αστικής κινητικότητας.
«Από μια εμβληματική γωνιά στο Μετρό του Συντάγματος παρουσιάζουμε το όραμά μας για τις Μεταφορές στο Μέλλον. Ένας περισσότερο ελκυστικός, λειτουργικός και ασφαλής δημόσιος χώρος, με ηπιότερες μορφές αστικών μετακινήσεων και λιγότερο ρυπογόνες», τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος.
Ο Υφυπουργός Μεταφορών ανέδειξε τις υπηρεσίες που παρέχουν οι δημόσιες συγκοινωνίες στους κατοίκους της πρωτεύουσας με συνδυασμούς διαδρομών, ώστε να αποφεύγουν τη χρήση του αυτοκινήτου, αλλά και να βάλουν περισσότερο στη ζωή τους ήπιες μορφές μετακίνησης όπως το ποδήλατο.
Ειδικότερα, όπως είπε ο Υφυπουργός Μεταφορών:
«Στο δίκτυο της ΣΤΑΣΥ υπάρχουν σημεία πρόσδεσης του ποδηλάτου στη Γραμμή 1, στον Ηλεκτρικό, σχεδόν σε όλους τους σταθμούς, αλλά και στο Μετρό σε 17 σταθμούς.
Στη Γραμμή 1 έχουν τοποθετηθεί μεταλλικές ράμπες ολίσθησης ποδηλάτων στις σκάλες των σταθμών, που διευκολύνουν τη μεταφορά τους, ενώ σε Μετρό, Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο και Τραμ επιτρέπεται η μεταφορά ποδηλάτων στους ελεύθερους χώρους των συρμών.
Επιπλέον, η ΣΤΑΣΥ σχεδιάζει την εγκατάσταση φορτιστών ηλεκτροκίνητων οχημάτων στους χώρους στάθμευσης του δικτύου και διεξάγονται ήδη συζητήσεις με παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας για την πραγματοποίηση ενός σχετικού πιλοτικού προγράμματος.»
Ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε εκτενώς στις ψηφιακές υπηρεσίες που επιτρέπουν στον επιβάτη να αξιοποιεί τις ευκολίες που προσφέρει η τεχνολογία:
«Με την Athenacard, η αγορά και επαναφόρτιση των εισιτήριων γίνεται διαδικτυακά με εφαρμογή στο κινητό τηλέφωνο είτε μέσα από την ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ, χωρίς να απαιτείται να σταθούν οι επιβάτες στα εκδοτήρια.
Η ανταπόκριση των επιβατών στην υπηρεσία είναι εντυπωσιακή. Τα έσοδα από ηλεκτρονικές χρεώσεις αυξήθηκαν κατά 195,4% φέτος από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο, ξεπερνώντας το 1 εκατ. 60 χιλιάδες ευρώ, έναντι 360 χιλιάδων ευρών το αντίστοιχο διάστημα το 2021. Μάλιστα, το 60% αυτών των αγορών αφορά τακτική χρήση των ΜΜΜ, διάρκειας 30 ημερών και περισσότερες από δέκα διαδρομές.
Ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του ΟΑΣΑ είναι διαρκής και σε αυτό το πλαίσιο σύντομα στην ιστοσελίδα θα αναπτυχθεί και η νέα υπηρεσία του εικονικού βοηθού.
Πρόκειται για ένα εργαλείο αυτοματοποιημένων ερωταπαντήσεων με ευφυές πρόγραμμα ψηφιακού διαλόγου, που θα αλληλοεπιδρά με τον χρήστη απαντώντας στα ερωτήσεις σε γραπτή γλώσσα».
Ο Υφυπουργός Μεταφορών επεσήμανε ότι η κυβέρνηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, με τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, ενισχύει καθοριστικά τις υποδομές των αστικών συγκοινωνιών στης Αθήνας και τη Θεσσαλονίκης, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά, το αμέσως προσεχές διάστημα.
Κατά την τοποθέτησή του, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς τόνισε:
«το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ολοκληρώσει το θεσμικό πλαίσιο για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, ενώ παράλληλα, ενισχύονται οι υποδομές των μέσων μεταφοράς, αλλά και η ηλεκτροκίνηση, όπου καταγράφεται εντυπωσιακή πρόοδος τα τελευταία τρία χρόνια. Εργαζόμαστε καθημερινά για την προώθηση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και σε αυτή την προσπάθεια έχουν μεγάλη σημασία οι συνέργειες, όπως η συνεργασία με την Περιφέρεια, καθώς η αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος απαιτεί τη κοινή προσπάθεια όλων μας».
Ο Περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης δήλωσε:
«Στόχος μας είναι οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της Αττικής να απολαμβάνουν ποιοτικές και ασφαλείς αστικές μετακινήσεις – και το κυριότερο – φιλικές για το σύνολο του πληθυσμού, με ιδιαίτερη έμφαση στην προσβασιμότητα των ΑμεΑ και των ηλικιωμένων. Σε αυτό το πλαίσιο, η Περιφέρεια εργάζεται καθημερινά με συγκεκριμένο στρατηγικό σχέδιο για τη βελτίωση του οδικού δικτύου και τη διευκόλυνση των αστικών επιβατικών μεταφορών, τόσο για τα αστικά λεωφορεία και τα τρόλεϊ όσο και για τα ΚΤΕΛ του νομού Αττικής.»
Ο Πρόεδρος του ΔΣ Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Γιάννης Γκόλιας προσδιόρισε το πλαίσιο της βιώσιμης αστικής κινητικότητας σε τέσσερις άξονες: προσβασιμότητα, ασφάλεια, αποτελεσματικότητα και προστασία του περιβάλλοντος. Σε όλο το πλέγμα καθοριστικό διαδραματίζει η τεχνολογία τόσο στο επίπεδο των υπηρεσιών όσο και στο επίπεδο των υποδομών με την προμήθεια μέσων φιλικών προς το περιβάλλον από τους συγκοινωνιακούς φορείς.
Κατά την ομιλία του, ο Πρόεδρος Δ.Σ. της ΣΤΑ.ΣΥ. Χάρης Δαμάσκος, τόνισε:
«Τα τελευταία χρόνια στην Αττική, με τη συνδρομή του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, της Περιφέρειας Αττικής αλλά και των ΟΤΑ, έχουμε κάνει σημαντικά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση. Οι στρατηγικές βιώσιμης κινητικότητας που προβάλλονται αποσκοπούν στην προώθηση της βάδισης και πεζοπορίας, του ποδηλάτου, της δημόσιας συγκοινωνίας και των συλλογικών μορφών μετακίνησης, προωθώντας παράλληλα τη συνολική βελτίωση της προσβασιμότητας στα ΜΜΜ. Ως ΣΤΑΣΥ, σε συνεργασία με το Υπουργείο, «τρέξαμε» μια καμπάνια για το ποδήλατο και τη χρήση – μεταφορά του στα μέσα σταθερής τροχιάς, η οποία από τα πρώτα δείγματα που έχουμε, έχει θετική ανταπόκριση από το επιβατικό κοινό. Επεξεργαζόμαστε διάφορες επιλογές για να ενισχύσουμε τη διάθεση των πολιτών να επιλέγουν εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, δράσεις, που θα βοηθήσουν τη συνδυασμένη κινητικότητα και θα ανακοινωθούν τους επόμενους μήνες.»
Στην εκδήλωση απηύθυνε μήνυμα για τη σημασία της προσβασιμότητας η κυρία Ενίντα Σούλι, η οποία συμμετείχε στο βίντεο της καμπάνιας για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας, τονίζοντας ότι το δικαίωμα της ίσης μετακίνησης απαιτεί σεβασμό στις ανάγκες κινητικότητας των συνανθρώπων μας.
Την εκδήλωση τίμησαν, επίσης, με την παρουσία τους η Γενική Γραμματέας Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου, η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΟΑΣΑ Ίριδα Αντωνοπούλου, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΣ της ΣΤΑΣΥ Αθανάσιος Κοτταράς, ο Πρόεδρος του ΔΣ της ΟΣΥ Βασίλης Ξυπολυτάς και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΣ της ΟΣΥ, Στέφανος Αγιάσογλου, καθώς και ο
Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΣ της Hellenic Train, Maurizio Capotorto.
Στον χώρο της εκδήλωσης είχαν τοποθετηθεί κυκλαδικά ειδώλια με τεχνητή νοημοσύνη και μια ευφυής προτομή, η οποία εξελίσσει τις γνώσεις της χάρη στην αμφίδρομη επικοινωνία με τον επισκέπτη, σε έναν κόμβο συνδυασμένης κινητικότητας.
To link για το βίντεο είναι αυτό:
αρες μαρες κουκουναρες μας λεει ο μιχαλακης οπως παντα,εδω πιναμε ,σκεφτομαστε πως θα βγαλουμε χειμωνα και εκεινος μας μιλαει για βιωσιμη αστικη κινητικοτητα,τι να πεις τρικυμια εν κρανιο
Θα το κάνει ο Μιχάλης όπως με τα διόδια στη Σιάτιστα… αυτά που δεν θα άνοιγαν!
Όταν ήθελε να τα κάνει ο Ιωαννίδης στην Κοζάνη γραφόταν 3 οργισμένα άρθρα την ημέρα. Σήμερα είνα απλά Τρίτη
Εεεεεε, με τη γέφυρα Σερβίων τι θα γίνει; Άσε τις θεωρίες.
αθηνεζε βαλε διοδια στην γεφυρα
Πρωτοπορα σε πολλα θα ειναι μονο μετα την αγια εκεινη Κυριακη των εκλογων που το συνονθυλευμα σου Μιχαλακη θα παει στον πατο.