Στην τελική ευθεία οδεύει ο διαγωνισμός για τις άγονες αεροπορικές γραμμές, καθώς τις επόμενες ημέρες αναμένεται το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών και η ανακήρυξη των αναδόχων.
Ωστόσο, αναδόχους δεν θα έχουμε σε όλες τις γραμμές, καθώς σε δύο εξ αυτών δεν κατατέθηκαν προσφορές (Καλαμάτα – Κύθηρα – Θεσσαλονίκη και Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά) και 6 γραμμές θα επαναπροκηρυχθούν.
Πώς εξελίσσεται ο διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές
Ο διαγωνισμός, εάν και ξεκίνησε με 28 γραμμές, συνεχίστηκε με 18 και, έπειτα από προσφυγή της SKY express, προχωρά με 12, ενώ για τις υπόλοιπες 6 αναμένεται νέα προκήρυξη.
Συγκεκριμένα, στον νέο, μεγάλο διαγωνισμό των 28 άγονων αεροπορικών γραμμών, οι οποίες θα ανατεθούν από την 1η Φεβρουαρίου 2023 έως την 31η Ιανουαρίου 2027, σημειώθηκαν τα εξής:
– Για 10 γραμμές (Αθήνα – Ζάκυνθος, Αθήνα – Ικαρία, Αθήνα – Κύθηρα, Αθήνα – Κάρπαθος, Αθήνα – Μήλος, Αθήνα – Νάξος, Αθήνα – Πάρος, Αθήνα – Σκιάθος, Θεσσαλονίκη – Σάμος και Θεσσαλονίκη – Χίος) εκδηλώθηκε πρόθεση από αερομεταφορείς για τη διεξαγωγή τους χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα. Οι γραμμές αυτές αποχαρακτηρίστηκαν ως “άγονες”.
– Ο διαγωνισμός συνεχίστηκε για τις υπόλοιπες 18 γραμμές, ωστόσο η SKY express κατέθεσε προσφυγή για 6 γραμμές, ζητώντας να προκηρυχθούν μεμονωμένα και όχι ως συστάδες. Το αίτημα της αεροπορικής έγινε δεκτό από τη Δικαιοσύνη και αναμένεται νέα προκήρυξη από την ΑΠΑ.
– Ο διαγωνισμός, έπειτα από την αποδεκτή προσφυγή της SKY express, συνεχίζεται για 12 γραμμές (Αθήνα – Αστυπάλαια, Αθήνα – Σύρος, Αθήνα – Λέρος, Αθήνα – Κάλυμνος, Αθήνα – Σκύρος, Αθήνα – Σητεία, Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα – Κύθηρα, Θεσσαλονίκη – Σκύρος, Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία, Αλεξανδρούπολη – Σητεία και Άκτιο – Σητεία).
Από τις ανωτέρω 12 γραμμές, σε δύο δεν κατατέθηκαν προσφορές (Καλαμάτα – Κύθηρα – Θεσσαλονίκη και Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά).
Τις υπόλοιπες 10 γραμμές διεκδικούν οι εταιρείες SKY express και Olympic Air. Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, η SKY express διεκδικεί 8 γραμμές και η Olympic Air 7.
– Για τις υπόλοιπες 6 γραμμές (Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα, Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος – Σητεία, Ρόδος – Καστελόριζο, Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια και Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος) αναμένεται νέα προκήρυξη.
Σήμερα, η πλειονότητα των άγονων γραμμών διεξάγεται από τη SKY express, συμφερόντων του επιχειρηματία Ιωάννη Γρύλου και την Olympic Air, θυγατρική της AEGEAN, οι οποίες έχουν προχωρήσει στην ανανέωση του στόλου των αεροσκαφών ATR που διαθέτουν.
αν δεν μειωθεί η τιμή εισιτηρίου τουλάχιστον για ένα μεγάλο ποσοστό μέσω επιδότησης απο ευρωπαϊκή βοήθεια μην περιμένετε να δείτε εταιρεία να έρχεται να αναλάβει την γραμμή !!! το κόστος της διαδρομής για την τσέπη του ταξιδιωτικού κοινού είναι πραγματικά υπέρογκο για την διάρκεια και την ποιότητα της !!! Και φυσικά τα ωράρια και οι μέρες πτήσεων επιεικώς απαράδεκτα λόγω της αδυναμίας του αεροδρομίου να φιλοξενεί και πτήσεις πέραν της δύσης του ήλιου…
Το συγκεκριμένο αεροδρόμιο της Κοζάνης αποτελεί ντροπή για την πόλη και την ιστορία της (βλ. ήρωα των αιθέρων Γιολδάση )
Ας δωσει ου Λαζους προσφορα με γαιδουρια….τετοια γουμαρια που ειναι απαξιωσαν την περιοχη.
Ευκαιρία είναι όσοι εμπλέκονται με τα φωτοβολταικα και κάνουν επενδύσεις στον νόμο να κάνουν και μια αεροπορική εταιρία και αυτήν επιδοτούμενη θα είναι οπότε δεν θα βγουν χαμένοι.