Ενόψει της ανακοίνωσης του πρόσφατου ΠΔ 85/2022 που αφορά στον Καθορισμό προσόντων διορισμού σε φορείς του Δημοσίου θα θέλαμε να εκφράσουμε την αγανάκτησή μας για το θεσμικό πλαίσιο προσόντων (Προσοντολόγιο- Κλαδολόγιο) που έχετε ανακοινώσει μη λαμβάνοντας υπόψη τις ήδη υπάρχουσες νομοθεσίες, αλλά και τις ιδιαιτερότητες του κλάδου.
Το ΠΔ έρχεται να επιδεινώσει μια ήδη επιβαρυμένη κατάσταση πολλών ετών. Η απουσία διαβάθμισης των πτυχίων μας –που είναι αποκλειστική ευθύνη της Πολιτείας- δημιουργεί πολλά σοβαρά προβλήματα που σχετίζονται με την αναγνώριση των τίτλων σπουδών αλλά και των επαγγελματικών προσόντων που απορρέουν από αυτά.
Τα ειδικά νομοθετήματα που διέπουν τη λειτουργία και την εργασιακή κατάσταση των εργαζομένων σε:
Α) Ωδεία, Μουσικές Σχολές και Σχολές Βυζαντινής Μουσικής, που λειτουργούν βάση των Β.Δ. 16/66 και Β.Δ 229/57, ΠΔ 476/81, αρ. 26, παρ. 8, ν. 4352/15, όπως ισχύουν,
Β) Ανώτερες Σχολές Δραματικής Τέχνης, που λειτουργούν βάση του ν. 1158/81 και των ΠΔ 370/83 και 336/89 όπως ισχύουν,
Γ) Ανώτερες Σχολές Χορού, που λειτουργούν βάση του ν. 1158/81 και των ΠΔ 372/83 και 598/85, όπως ισχύουν,
και τα οποία είναι αποτέλεσμα πολύχρονων αγώνων των αντίστοιχων κλάδων, κατά περίπτωση και νομολογιακών αποφάσεων, κατέτασσαν τους εργαζόμενους αυτών των κλάδων στην ΤΕ κατηγορία. Στο παρόν ΠΔ 85/2022 όλα τα σχετικά νομοθετήματα αγνοούνται προκλητικά με αποτέλεσμα να επιχειρείται η υποβάθμιση των εργαζομένων αυτών στην ΔΕ κατηγορία, ελλείψει τυπικών προσόντων και όχι μόνο !
Το Διάταγμα ΠΔ 85/2022 δεν εξισώνει απλώς τα πτυχία των καλλιτεχνικών σχολών με απολυτήρια λυκείου, αλλά ισοπεδώνει πολυετείς σπουδές που στις χώρες του εξωτερικού αναγνωρίζονται ως Bachelor & Master κατηγορίας 6 ή 7.
Αντιθέτως με το ΠΔ όχι μόνο δεν υπάρχει διαβάθμιση σπουδών αλλά συνεχίζεται ο εξευτελισμός των καλλιτεχνών της χώρας κατατάσσοντάς τους σε εμπειροτέχνες κατηγορίας 5- με αποτέλεσμα κανένας να μην μπορεί να αναγνωρίσει μεταπτυχιακές ή άλλες σπουδές του εξωτερικού αφού το Ελληνικό κράτος δεν αναγνωρίζει αντίστοιχους τίτλους όταν ο πρώτος δεν ανήκει στην κατηγορία 6. !
Απόφοιτοι Ελληνικών ωδείων και μουσικών σχολών, είναι εν δυνάμει και πολίτες άλλων χωρών της Ε.Ε. Ως πολίτες Ολλανδίας (λ.χ.) θα αναγνωρίζονται οι σπουδές τους στο επίπεδο 6 και στην Ελλάδα στο επίπεδο 5; Αυτό σημαίνει ότι ο οποιοσδήποτε πολίτης άλλου κράτους, κάτοχος τίτλου ελληνικού Ωδείου, θα προσφύγει στα αρμόδια διαιτητικά όργανα της Ε.Ε. και θα έχουμε κατόχους τίτλων από το ίδιο εκπαιδευτικό ίδρυμα, 2 κατηγοριών και ταχυτήτων. Επηρεάζεται βεβαίως και η ανέλιξη και μετεκπαίδευσή τους, αφού ο μεν πολίτης άλλης χώρας της Ε.Ε. θα μπορεί να συνεχίζει τις σπουδές του για μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους, πράγμα που είναι και θα παραμείνει αδύνατο για τον Έλληνα πολίτη.
Επιπροσθέτως, καταδικάζεται η επαγγελματική ευρωπαϊκή ακεραιότητα των καλλιτεχνών στο σύνολό τους, σε ευρωπαϊκό επίπεδο στο επίπεδο 5 !
Οι απολυτήριοι τίτλοι (Πτυχία/ Διπλώματα) έχουν σφραγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού ενώ οι εξετάσεις πραγματοποιούνται παρουσία εκπροσώπου και επιτροπής διορισμένης από το ΥΠΠΟΑ.
Ως προς τι λοιπόν η υποβάθμιση του κλάδου μας, και η «αναβάθμιση» των τελειόφοιτων των Μουσικών Σχολείων εις βάρος των τελειόφοιτων των Ωδείων.
Οι διδάσκοντες στα Ωδεία, στις Δραματικές Σχολές και τις Σχολές Χορού που ανήκουν σε Δήμους, αμείβονται βάσει του Ενιαίου Μισθολογίου.
Μέχρι τώρα, στις προκηρύξεις το καλλιτεχνικό- διδακτικό προσωπικό κατατασσόταν ως ΤΕ. Αντιθέτως με το νέο καθεστώς, αυτό δεν γίνεται, αφού ένας απόφοιτος Ωδείου κατατάσσεται στην πιο κάτω βαθμίδα. ως ΔΕ και αυτό με ερωτηματικό .
Και σημειώνουμε αναλυτικά
- ΔΕ ΜΟΥΣΙΚΩΝ (διάφορες ειδικεύσεις)
ΚΥΡΙΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ
Πτυχίο ή δίπλωμα ή απολυτήριος τίτλος ειδικότητας Μουσικής ή Μουσική Τραγούδι Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 5 (Ι.Ε.Κ. ή Μεταλυκειακού Έτους – Τάξη Μαθητείας ΕΠΑ.Λ.)
ή
Επαγγελματικής Κατάρτισης επιπέδου μεταδευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης Ι.Ε.Κ. ή Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) ή Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 4 ΕΠΑ.Λ. ή Τεχνικού Επαγγελματικού Εκπαιδευτηρίου ( Τ.Ε.Ε.) Β΄ κύκλου σπουδών ή Τεχνικού Επαγγελματικού Λυκείου ( Τ.Ε.Λ.) ή Τμήματος Ειδίκευσης Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου (Ε.Π.Λ.) ή Μέσης Τεχνικής Επαγγελματικής Σχολής Εργοδηγών ( Ν.Δ. 580/1970) ή άλλος ισότιμος τίτλος σχολικής μονάδας της ημεδαπής ή αλλοδαπής, αντίστοιχης ειδικότητας.
ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ
α) Οποιοδήποτε πτυχίο ή δίπλωμα ή απολυτήριος τίτλος Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 5 (Ι.Ε.Κ. ή Μεταλυκειακού Έτους – Τάξη Μαθητείας ΕΠΑ.Λ.) ή Επαγγελματικής Κατάρτισης επιπέδου μεταδευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης Ι.Ε.Κ. ή Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) ή Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 4 ΕΠΑ.Λ. ή Τεχνικού Επαγγελματικού Εκπαιδευτηρίου (Τ.Ε.Ε.) Β΄ κύκλου Σπουδών ή Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου (Ε.Π.Λ.) ή Τεχνικού Επαγγελματικού Λυκείου (Τ.Ε.Λ.) ή Μέσης Τεχνικής Επαγγελματικής Σχολής Εργοδηγών (Ν.Δ. 580/1970) ή Γενικού Λυκείου ή Ενιαίου Λυκείου ή Λυκείου Γενικής Κατεύθυνσης ή άλλος ισότιμος τίτλος σχολικής μονάδας της ημεδαπής ή αλλοδαπής ανεξαρτήτως ειδικότητας
και
β) Πτυχίο ή δίπλωμα ειδίκευσης ανωτέρων θεωρητικών μουσικών σπουδών ή ειδίκευσης πιάνου (ή άλλου μουσικού οργάνου) από μη πανεπιστημιακό μουσικό ίδρυμα της ημεδαπής ή αλλοδαπής, αναγνωρισμένο από το κράτος ή Βεβαίωση περί της ζητούμενης μουσικής ειδίκευσης (άρ. 8 παρ. 5 του ν. 2158/1993) από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Όταν απαιτείται από τον φορέα μουσική ειδίκευση:
ΚΥΡΙΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ
α) Πτυχίο ή δίπλωμα ή απολυτήριος τίτλος ειδικότητας Μουσικής ή Μουσική Τραγούδι Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 5 (Ι.Ε.Κ. ή Μεταλυκειακού Έτους – Τάξη Μαθητείας ΕΠΑ.Λ.) ή Επαγγελματικής Κατάρτισης επιπέδου μεταδευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης Ι.Ε.Κ. ή Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) ή Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 4 ΕΠΑ.Λ. ή Τεχνικού Επαγγελματικού Εκπαιδευτηρίου ( Τ.Ε.Ε.) Β΄ κύκλου σπουδών ή Τεχνικού Επαγγελματικού Λυκείου (Τ.Ε.Λ.) ή Τμήματος Ειδίκευσης Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου (Ε.Π.Λ.) ή Μέσης Τεχνικής Επαγγελματικής Σχολής Εργοδηγών ( Ν.Δ. 580/1970) ή άλλος ισότιμος τίτλος σχολικής μονάδας της ημεδαπής ή αλλοδαπής, αντίστοιχης ειδικότητας
και
β) Πτυχίο ή δίπλωμα της ζητούμενης μουσικής ειδίκευσης από μη πανεπιστημιακό μουσικό ίδρυμα της ημεδαπής ή αλλοδαπής, αναγνωρισμένο από το κράτος ή Βεβαίωση περι της ζητούμενης μουσικής ειδίκευσης (παρ. 5 άρ. 8 του ν. 2158/1993), από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
ή
Απολυτήριος τίτλος Μουσικών Σχολείων (Λυκείων) της ημεδαπής ή ισότιμος και αντίστοιχος τίτλος σχολών της αλλοδαπής, ειδικότητας Μουσικής και βεβαίωση περί της ζητούμενης μουσικής ειδίκευσης, εκδιδόμενη από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ
α) Οποιοδήποτε πτυχίο ή δίπλωμα ή απολυτήριος τίτλος Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 5 (Ι.Ε.Κ. ή Μεταλυκειακού Έτους – Τάξη Μαθητείας ΕΠΑ.Λ.) ή Επαγγελματικής Κατάρτισης επιπέδου μεταδευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης Ι.Ε.Κ. ή Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) ή Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 4 ΕΠΑ.Λ. ή Τεχνικού Επαγγελματικού Εκπαιδευτηρίου (Τ.Ε.Ε.) Β΄ κύκλου Σπουδών ή Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου (Ε.Π.Λ.) ή Τεχνικού Επαγγελματικού Λυκείου (Τ.Ε.Λ.) ή Μέσης Τεχνικής Επαγγελματικής Σχολής Εργοδηγών (Ν.Δ. 580/1970) ή Γενικού Λυκείου ή Ενιαίου Λυκείου ή Λυκείου Γενικής Κατεύθυνσης ή άλλος ισότιμος τίτλος σχολικής μονάδας της ημεδαπής ή αλλοδαπής ανεξαρτήτως ειδικότητας
και
β) Πτυχίο ή δίπλωμα της ζητούμενης μουσικής ειδίκευσης από μη πανεπιστημιακό μουσικό ίδρυμα της ημεδαπής ή αλλοδαπής, αναγνωρισμένο από το κράτος ή Βεβαίωση περί της ζητούμενης μουσικής ειδίκευσης (8 παρ. 5 άρ. του ν. 2158/1993), από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Δηλαδή το Πτυχίο/ Δίπλωμα Ωδείων έχει εξισωθεί με το απολυτήριο Μουσικών Σχολείων! Και ζητείται ως ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΟ ΠΡΟΣΟΝ !
Αγνοώντας εντελώς την ύλη, τη διάρθρωση των σπουδών, τη διαφοροποίηση των Μουσικών Σχολείων και των Ωδείων ενώ παράλληλα ως ΚΥΡΙΟ ΠΡΟΣΟΝ ορίζεται το επίπεδο επαγγελματικής ειδικότητας επιπέδου 5 ( ΙΕΚ κ.λπ.) αγνοώντας και πάλι τη διάρθρωση των σπουδών των ΙΕΚ συγκριτικά με τα Ωδεία .
Θα έπρεπε λοιπόν ήδη να γνωρίζετε ότι στα (Ι.Ε.Κ. ΕΠΑ.Λ, Τ.Ε.Ε., Τ.Ε.Λ., Ε.Π.Λ. ή Μέσης Τεχνικής Επαγγελματικής Σχολής Εργοδηγών)! ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΠΔ καθώς επίσης θα έπρεπε να γνωρίζετε ότι μια προκήρυξη θέσεων ΔΕΝ βασίζεται στα επικουρικά προσόντα αλλά στα ΚΥΡΙΑ.
Για να μπορεί δηλαδή να συμμετέχει κάποιος σε μία προκήρυξη, θα πρέπει να φοιτήσει και σε κάποιο ΙΕΚ, να παρακολουθήσει ένα 2ετές πρόγραμμα, που αυτήν τη στιγμή δεν παρέχεται καν από τα κρατικά ΙΕΚ, για να μπορεί να καταταγεί στην κατηγορία των κυρίων προσόντων. Δηλαδή να ξανακαθίσει 2 χρόνια στα θρανία και να αποκτήσει τίτλο σπουδών πάλι στο επίπεδο 5…
Αντίστοιχα στην κατηγορία ΤΕ
- ΤΕ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
- ΤΕ ΜΟΥΣΙΚΩΝ (διάφορες ειδικεύσεις)
- ΤΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ (διάφορες ειδικεύσεις)
ΚΥΡΙΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ
Πτυχίο ή δίπλωμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής Τ.Ε.Ι. της ημεδαπής ή ισότιμος τίτλος αντίστοιχης ειδικότητας σχολών της αλλοδαπής.
ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ
α) Πτυχίο ή δίπλωμα οποιουδήποτε Τμήματος Τ.Ε.Ι. της ημεδαπής ή ισότιμος τίτλος σχολών της αλλοδαπής
και
β) Πτυχίο ή δίπλωμα ειδίκευσης ανωτέρων θεωρητικών μουσικών σπουδών ή ειδίκευσης πιάνου (ή άλλου μουσικού οργάνου) από μη πανεπιστημιακό μουσικό ίδρυμα της ημεδαπής ή αλλοδαπής, αναγνωρισμένο από το κράτος
ή
Βεβαίωση μουσικής ειδικότητας (παρ. 5 άρ. 8 του ν. 2158/1993) από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Όταν απαιτείται από τον φορέα μουσική ειδίκευση σε Λαϊκό Παραδοσιακό Όργανο:
ΚΥΡΙΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ
Πτυχίο ή δίπλωμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής Τ.Ε.Ι. της ημεδαπής με τη ζητούμενη μουσική ειδίκευση ή κατεύθυνση ή ισότιμος τίτλος αντίστοιχης ειδικότητας σχολών της αλλοδαπής.
ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ
α) Πτυχίο ή δίπλωμα οποιουδήποτε Τμήματος Τ.Ε.Ι. της ημεδαπής ή ισότιμος τίτλος σχολών της αλλοδαπής
και
β) Πτυχίο ή δίπλωμα ειδίκευσης ή βεβαίωση περί της ζητούμενης μουσικής ειδίκευσης από μη πανεπιστημιακό μουσικό ίδρυμα της ημεδαπής ή αλλοδαπής, αναγνωρισμένο από το κράτος ή βεβαίωση περί της ζητούμενης μουσικής ειδίκευσης (παρ. 5 άρ. 8 του ν. 2158/1993) από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Όταν απαιτείται από τον φορέα μουσική ειδίκευση άλλου Οργάνου μη Λαϊκού Παραδοσιακού:
ΚΥΡΙΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ
α) Πτυχίο ή δίπλωμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής Τ.Ε.Ι. της ημεδαπής ή ισότιμος τίτλος αντίστοιχης ειδικότητας σχολών της αλλοδαπής
και
β) Πτυχίο ή δίπλωμα ειδίκευσης ή βεβαίωση περί της ζητούμενης μουσικής ειδίκευσης από μη πανεπιστημιακό μουσικό ίδρυμα της ημεδαπής ή αλλοδαπής, αναγνωρισμένο από το κράτος ή βεβαίωση περί της ζητούμενης μουσικής ειδίκευσης (παρ. 5 άρ. 8 του ν. 2158/1993) από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ
α) Πτυχίο ή δίπλωμα οποιουδήποτε Τμήματος Τ.Ε.Ι. της ημεδαπής ή ισότιμος τίτλος σχολών της αλλοδαπής
και
β) Πτυχίο ή δίπλωμα ειδίκευσης ή βεβαίωση περί της ζητούμενης μουσικής ειδίκευσης από μη πανεπιστημιακό μουσικό ίδρυμα της ημεδαπής ή αλλοδαπής, αναγνωρισμένο από το κράτος ή βεβαίωση περί της ζητούμενης μουσικής ειδίκευσης (παρ. 5 άρ. 8 του ν. 2158/1993), από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Δηλαδή για να προσληφθεί κάποιος στην ειδικότητα ΤΕ πρέπει να έχει αποφοιτήσει από ΤΕΙ ενώ ήδη το Υ.Παι.Θ. έχει διαβαθμίσει τους αποφοίτους ΤΕΙ σε ΠΕ 79.01 ως ενοποιημένη ειδικότητα, αγνοώντας εντελώς την ύλη, τη διάρθρωση των σπουδών, τη διαφοροποίηση των Μουσικών Σχολείων και των Ωδείων ενώ παράλληλα ως ΚΥΡΙΟ ΠΡΟΣΟΝ ορίζεται το επίπεδο επαγγελματικής ειδικότητας επιπέδου 5 ( ΙΕΚ κ.λπ.) αγνοώντας και πάλι τη διάρθρωση των σπουδών των ΙΕΚ συγκριτικά με τα Ωδεία .
Δηλαδή για να διδάξει κάποιος βιολοντσέλο σε ένα ωδείο θα πρέπει να έχει τελειώσει σπουδές παραδοσιακού οργάνου ( κύριο προσόν ) και επικουρικά να έχει και πτυχίο ή δίπλωμα οργάνου.!
1.ΠΕ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 2. ΠΕ ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΩΝ 3. ΠΕ ΜΟΥΣΙΚΩΝ (διάφορες ειδικεύσεις) 4. ΠΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ (διάφορες ειδικεύσεις)
Πτυχίο ή δίπλωμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης ή Μουσικών Σπουδών Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή ακαδημαϊκά ισοδύναμος ή ισότιμος τίτλος αντίστοιχης ειδικότητας σχολών της αλλοδαπής. Όταν ζητείται από τον φορέα μουσική ειδίκευση:
ΚΥΡΙΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ
Πτυχίο ή δίπλωμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης ή Μουσικών Σπουδών Α.Ε.Ι. της ημεδαπής με τη ζητούμενη ειδίκευση ή κατεύθυνση σπουδών ή ακαδημαϊκά ισοδύναμος ή ισότιμος τίτλος αντίστοιχης ειδικότητας σχολών της αλλοδαπής
ή
α) Πτυχίο ή δίπλωμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης ή Μουσικών Σπουδών Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή ακαδημαϊκά ισοδύναμος ή ισότιμος τίτλος αντίστοιχης ειδικότητας σχολών της αλλοδαπής
και
β) Πτυχίο ή δίπλωμα ή Βεβαίωση περί της ζητούμενης μουσικής ειδίκευσης από μη πανεπιστημιακό μουσικό ίδρυμα της ημεδαπής ή αλλοδαπής, αναγνωρισμένο από το κράτος ή Βεβαίωση περί της ζητούμενης μουσικής ειδίκευσης (παρ. 5 άρ. 8 του ν. 2158/1993) από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ
α) Οποιοδήποτε πτυχίο ή δίπλωμα Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή ακαδημαϊκά ισοδύναμος ή ισότιμος τίτλος της αλλοδαπής
και
β) Πτυχίο ή δίπλωμα ή Βεβαίωση περί της ζητούμενης μουσικής ειδίκευσης από μη πανεπιστημιακό μουσικό ίδρυμα της ημεδαπής ή αλλοδαπής, αναγνωρισμένο από το κράτος ή Βεβαίωση περί της ζητούμενης μουσικής ειδίκευσης (παρ. 5 άρ. 8 του ν. 2158/1993) από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Δηλαδή για να προσληφθεί κάποιος στην ειδικότητα ΠΕ πρέπει να έχει αποφοιτήσει από Πανεπιστήμιο με ή χωρίς ειδικότητα- καθώς όταν αναφέρεται η ειδικότητα επιβάλλεται και το Πτυχίο ή Δίπλωμα μουσικού οργάνου. !
Επιβάλλεται η παράλληλη φοίτησή του σε ωδείο της χώρας. !
Από το 1981 ορίζεται ότι η καλλιτεχνική εκπαίδευση στην Ελλάδα παρέχεται από δημόσιες και ιδιωτικές δομές και ανήκει στην Ανώτερη Βαθμίδα Εκπαίδευσης.
Μιλάμε για τα ΤΕΙ τότε. Αυτό προβλέφθηκε σε διάφορους νόμους και προεδρικά διατάγματα, μέχρι το 2003, όταν με απόφαση Ε.Ε. καταργείται η Ανώτερη Εκπαίδευση τριετούς διάρκειας και τα ΤΕΙ γίνονται ΑΤΕΙ. Μένει η ανώτατη εκπαίδευση, που στην Ελλάδα ορίζεται μόνο η 4ετής. Αυτό δημιουργεί δύο ταχύτητες, τους αποφοίτους μέχρι και το 2003 και αυτούς μετά το 2003. Οι πρώτοι μπορούσαν να ισοτιμήσουν τα πτυχία τους, αλλά για τους αποφοίτους μετά το 2003 δεν προβλέπεται καμία τέτοια δυνατότητα. Και τώρα, με αυτό το Προεδρικό Διάταγμα, όλοι οι απόφοιτοι και οι πριν το 2003 και οι μετά το 2003, είναι σαν να μην κάναμε καμία σπουδή αυτά τα 3 χρόνια και καμία εξειδίκευση. Επομένως, πέρα από τα υπόλοιπα, αυτό το Προεδρικό Διάταγμα είναι πάρα πολύ πρόχειρα γραμμένο, γιατί αδιαφορεί για την κατάσταση μέχρι και το 2003. Είναι σαν να δημιουργείται σε ένα κενό.
Πώς θα διεκδικήσουν οι Έλληνες πολίτες (μουσικοί, ηθοποιοί, χορευτές) τα επαγγελματικά τους δικαιώματα όταν η ίδια η Ελληνική Πολιτεία «κρύβει» το status των σπουδών τους από τον Ευρωπαϊκό επαγγελματικό χάρτη;
Πώς και από ποιόν θα διασφαλιστούν οι κοινές αξίες, οι ίσες ευκαιρίες, η αναγνώριση, η κινητικότητα, η ισοτιμία (και όλα όσα περιγράφονται στις ευρωπαϊκές διακηρύξεις της Λισαβώνας και της Μπολόνια) για τους Έλληνες αποφοίτους από τα Ωδεία και από τις επαγγελματικές Σχολές Δραματικής Τέχνης και Χορού;
Οι καλλιτέχνες όλης της χώρας, όλων των ειδικοτήτων, θεάτρου, κινηματογράφου, μουσικής, χορού, έχουν την απαίτηση από την Πολιτεία να τους αναγνωρίσει, έμπρακτα και οριστικά, για αυτό που είναι: επαγγελματίες και όχι “χομπίστες”, εκπαιδευτικοί και όχι “εκπαιδευτές”, απόφοιτοι πολυετών απαιτητικών και εξειδικευμένων σπουδών και όχι Μέσων σχολών ή φροντιστηριακών ιδρυμάτων.
Ζητούμε για όλα τα παραπάνω:
- Να αποσυρθεί ή να διορθωθεί ΑΜΕΣΑ το ΠΔ 85/2022 ΠΡΙΝ από το αίτημα των θέσεων προς το ΥΠΕΣ !
- Να διαβαθμιστούν οι σπουδές βάσει της Συνθήκης της Μπολόνια, όπως έγινε σε όλες τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες.
Παρακαλούμε για την άμεση παρέμβασή σας και παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε μορφή ενεργούς συνεργασίας.
Με τιμή,
Ερατώ Αλακιοζίδου, Διευθύντρια Δημοτικού Ωδείου Πυλαίας- Χορτιάτη
Κώστας Σαΐνης, Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Φαιάκων & Δημοτικού Ωδείου Λευκίμμης
Λάζαρος Τσαβδαρίδης, Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Πτολεμαΐδας
Γιώργος Τζούκας, Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Κοζάνης
Βασίλης Κίτσος, Διευθυντής Ωδείου Φλώρινας Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας
Στάθης Γυφτάκης, Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας
Πέτρος Ρίστας, Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Βέροιας,
Μίκης Μιχαηλίδης, Διευθυντής Πιερικό Ωδείο Κατερίνης
Κώστας Μακρυγιαννάκης, Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Θεσσαλονίκης
Βασίλης Μπουλούσης, Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Νεάπολης-Συκεών (Κεντρικού Συκεών και Παραρτημάτων Νεάπολης και Αγίου Παύλου)
Χρήστος Βερνάρδος, Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Καλαμαριάς
Μερόπη Κολλάρου, Διευθύντρια Δημοτικού Ωδείου Αλεξανδρούπολης,
Φώτης Κουτσοθόδωρος, Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Καβάλας
Καμπάνης Σαμαράς, Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Δράμας
Ανδρέας Μιμαίος,, Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Βόλου,
Απόστολος Αλέξίου, Τέως Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Λάρισας,
Αθηνά Στεφοπούλου, Διευθύντρια Δημοτικού ωδείου Λαμίας,
Δάφνη Μπίζιου, Διευθύντρια Δημοτικού Ωδείου Τρικάλων
Όλγα Κουτσαλιάρη, Διευθύντρια Δημοτικού Ωδείου Καλαμπάκας,
Χρήστος Κτιστάκης, Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Τυρνάβου,
Δημήτρης Ντάλης, Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Καρδίτσας,
Νικη Πανταζάτου, Διευθύντρια Δημοτικού Ωδείου Θήβας
Μαρία Δημητριάδου, Διευθύντρια Δημοτικού Ωδείου Ορεστιάδας
Στράτος Κοντέλης, Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Αμαλιάδας.
Αντώνης Μαυράκης, Διευθυντής του Δημοτικού Ωδείου Ρεθύμνου.
Μιχάλης Τρανουδάκης Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Μοσχάτου
Στάθης Ουκέρογλου Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Ζωγράφου
Δημήτρης Ρόκος, διευθυντής Μουσ. Σχολής Δήμου Τυρνάβου
Παπαθεοδώρου Δημήτρης, Διευθυντής Δημοτικό Ωδείο Αγίου Δημητρίου
Στέλιος Γκόλγκαρης Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Νίκαιας & Δημοτικού Ωδείου Δάφνης-Υμηττού
Αλέξανδρος Στουπάκης Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Ν. Ιωνίας
Ορέστης Μπαζός Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Καλλιθέας
Γιώργος Χλίτσιος, Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Πρέβεζας «Σ.Δήμας»
Βασίλης Μαστοράκης, Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Πειραιά
Γιάννης Τουφεξής, Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Άργους & Δημοτικής Μουσικής Σχολής Αγ. Στεφάνου
Δημήτρης Κεχρής, Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Γλυφάδας
Μάρκος Μωυσίδης, Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Περιστερίου
Σταμάτης Μπερής, Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Αγ. Βαρβάρας
Νέστωρ Τέηλορ Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Φιλοθέης-Ψυχικού
Κώστα Ηλιάδη Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Ελληνικού Αργυρούπολης
Παρθενόπη Τσομίδου, Διευθύντρια Δημοτικού Ωδείου Κατερίνης
Δημήτρης Ρόκος, Διευθυντής Μουσικής Σχολής Δήμου Τυρνάβου
Κουτσαλιάρη Όλγα, Διευθύντρια Μουσικής Σχολής Δήμου Μετεώρων
Κωνσταντίνα Χάνδρου, Διευθύντρια Δημοτικού Ωδείου Ωρωπού
Ανδρέας Ζιάκας, Διευθυντής Δημοτικής Μουσικής σχολής Δ. Πύδνας Κολινδρού
Γιώργος Χατζημιχελάκης, Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Πετρούπολης
Μπάντιου Αναστασία, Διευθύντρια Δημοτικού Ωδείου Δήμου Φιλιατών
Γεράσιμος Βουτσινάς, Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Πατρών
Φοίβος Παπαδόπουλος, Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Ιωαννίνων & Κορυδαλλού
Ανέστης Χατζόπουλος, Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Ξάνθης
Σεβαστή Χατζηστρατή, Διευθύντρια Δημοτικού Ωδειου ΔΟΠΑ Ροδου
Πίνακας Αποδεκτών
- Πρόεδρος της Δημοκρατίας
- Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων
Γραφείο Υπουργού Κεραμέως Νίκη
- Υπουργείο Εσωτερικών
Γραφείο Υπουργού Βορίδη Μάκη
Γραφείο αναπληρωτή Υπουργού Πέτσα Στέλιου
Γραφείο Υφυπουργού Μακεδονίας Θράκης Καλαφάτη Σταύρου
Κοινοποίηση
- Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού:
Γραφείο Υπουργού Μενδώνη Λίνας
Γραφείο Υφυπουργού Πολιτισμού Γιατρομανωλάκη Νικόλα
Γραφείο Γενικής Γραμματέως Σύγχρονου Πολιτισμού Δουνδουλάκη Ελένης
Διεύθυνση εποπτευόμενων φορέων-Τμήμα Μουσικής Εκπαίδευσης
Δηλαδή, απ’ότι φανταζόμαστε τώρα,(ένα παράδειγμα από αυτά που διαβάσαμε και αν καταλάβαμε καλά), ένας απόφοιτος μουσικού σχολείου πλέον εξισώνεται!!!!!!! με έναν πτυχιούχο ωδείου,ο οποίος έχει κάνει σπουδές καμιά 15νταριά χρόνια, με εκατοντάδες ώρες διαβάσματος και μελέτης, έδινε εξετάσεις ενώπιον επιτροπής και εκπρόσωπου υπουργείου, έχει πληρώσει χιλιάδες ευρώ δίδακτρα, αγορά οργάνου, βιβλίων κ.λ.π. , καλείται τώρα, έχοντας εξισωθεί, να συναγωνιστεί;;;;!!!!!!! έναν απόφοιτο σχολείου. Κάτι δεν πάει καλά, δεν νομίζετε;;;;;;;;;;;;;;;;;
Εγώ κατάλαβα ότι το σκεπτικό της κυβέρνησης είναι ότι υπάρχουν άνθρωποι πλέον ανώτατης εκπαίδευσης μουσικών σπουδών όπου θα είναι αυτοί που θα διοικούν τις αντίστοιχες σχολές και όχι οι ήδη υπάρχοντες διευθυντές με δημόσια πτυχία γυμνασίου η λυκείου
δηλαδή κύριε τζουκα εξισώσεις τον εαυτό σου με έναν μαέστρο στην κυριολεξία με ετελειωτες σπουδές. δηλαδή οι αφοί τσαχουριδη με μάστερ είναι ισότιμοι με σένα. μην τρελαθούμε κιόλας.
Η σύγκριση που κάνεις είναι τόσο άσχετη όσο η δική σου ασχετοσύνη περι μουσικής.
Ασχολήσου με τίποτε άλλο…
Αναβαθμίζουν τις δημόσιες βοϊδοσχολές υποβαθμίζοντας ότι άλλο υπάρχει…δηλαδή αφού δεν φτάνουμε ψηλά ας κόψουμε τα πόδια των άλλων να ειναι πιο κάτω!!!!
Το καλύτερο είναι ότι ζητάνε επικουρικα στο απολυτήριο λυκείου πτυχιο-διπλωμα ανώτατης σχολής παρακρουση εντελώς..