Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών Δυτικής Μακεδονίας: Το τέλος των χρεώσεων περιαγωγής (roaming)

20 Ιουνίου 2017
15:21
Κανένα σχόλιο

Τέλος από 15 Ιουνίου 2017 στις χρεώσεις περιαγωγής (roaming), για τη χρήση του κινητού μας τηλεφώνου, σε άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι χρεώσεις αυτές, συνεχώς μειώνονταν τα τελευταία δέκα χρόνια. Πλεόν, οι καταναλωτές, όταν βρίσκονται στο εξωτερικό, θα τηλεφωνούν, θα στέλνουν μηνύματα και θα σερφάρουν, χωρίς επιπλέον χρεώσεις.

Το τέλος των χρεώσεων περιαγωγής είναι καλά νέα, για τους ευρωπαίους καταναλωτές. Η BEUC (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών) και το ΚΕ.Π.ΚΑ. (Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών) εδώ και πολύ καιρό, ζητούσαμε την κατάργηση των χρεώσεων περιαγωγής. Πολύ συχνά, είχαμε θέσει σε συναγερμό, τα Ευρωπαϊκά Όργανα, για τα μεγάλα προβλήματα, που δημιουργούσαν οι σοκαριστικά υψηλοί λογαριασμοί κινητών τηλεφώνων, όταν οι καταναλωτές επέστρεφαν, από διακοπές, ή από επαγγελματικά ταξίδια. Αυτές οι αναχρονιστικές πρακτικές εμπόδιζαν την ολοκλήρωση μια Ενιαίας Αγοράς, για τους καταναλωτές.

Όμως χρειάζεται και προσοχή, από την πλευρά των καταναλωτών. Σε ειδικές περιπτώσεις, όπως όταν ένας πελάτης χρησιμοποιεί, για περισσότερο χρόνο, το κινητό του τηλέφωνο στο εξωτερικό, από ό,τι στη χώρα του, οι προμηθευτές έχουν το δικαίωμα να επιβάλλουν κάποιες μικρές χρεώσεις περιαγωγής. Αυτές οι εξαιρέσεις υιοθετήθηκαν, για να μην έχουν δικαίωμα οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας να αυξήσουν τις εθνικές χρεώσεις. Οι Εθνικές Ρυθμιστικές Αρχές πρέπει να παρακολουθήσουν, στενά, τον τρόπο που οι προμηθευτές θα εφαρμόσουν τους κανόνες αυτούς.

Η κ. Μονίκ Γκόγιενς, Γενική Διευθύντρια της BEUC, σχολίασε:

«Οι καταναλωτές, συχνά, ταξιδεύουν, στην Ευρώπη και χρειάζονται τα κινητά τους τηλέφωνα, για να εργαστούν, να μείνουν σε επαφή με τους οικείους τους, ή να παρακολουθήσουν κάποια τηλεοπτική εκπομπή. Για πολύ καιρό, ανησυχούσαν ότι οι χρεώσεις περιαγωγής θα τους προκαλούσαν υπέρογκους λογαριασμούς. Οι χρεώσεις αυτές αποτελούν, πλέον, παρελθόν και αυτό είναι καλό, για τους καταναλωτές.

Οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας, που ισχυρίζονται ότι οι νέοι κανόνες θα καταστρέψουν τις επιχειρήσεις τους και θα τους αναγκάσουν να αυξήσουν τα τιμολόγιά τους, εντός των εθνικών συνόρων, δεν είναι ειλικρινείς. Οι Εθνικές Ρυθμιστικές Αρχές και οι Εθνικές Ενώσεις Καταναλωτών θα τις παρακολουθούν, στενά. Οι καταναλωτές πρέπει να δείξουν τη δυσαρέσκειά τους και να αλλάξουν εταιρία, εάν ο πάροχός τους κάνει μια άσχημη κίνηση, μη εφαρμόζοντας τους νέους κανόνες.

Η κατάργηση της περιαγωγής θα ωφελήσει όσους ταξιδεύουν, εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αλλά οι χρεώσεις μπορεί να είναι, ακόμα, υπέρογκες, για αυτούς που τηλεφωνούν, από τη χώρα τους, σε τρίτη χώρα. Οι χρεώσεις αυτές είναι, συχνά, δυσανάλογες, με το πραγματικό κόστος, για τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας. Αυτό είναι ένα θέμα, με το οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να ασχοληθεί, στο άμεσο μέλλον».

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μείνετε συντονισμένοι